Skocz do zawartości

Dacia wyprzedziła VW. W lipcu Sandero było numerem 1 w Europie!


Michal_O

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Dacia ostatnimi czasy wykonala dzieki, RSA ogromny skok zarowno technologiczny jak i jakosciowy.

Analogicznie do tego, jaki Skoda wykonala dzieki VWAG.

Dzis Dacia jest alternatywa dla Renault - jak Skoda alternatywa dla VW.

 

Stad oczywistym jest osiagniecie #1 w sprzedazy w Europie, wyprzedzajac VW Golfa!

👏 dla Team’u Dacii!

 

 

EEC34E4B-0C2F-4BF3-A188-BB64724862A2.png

  • Lubię to 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, mPh napisał:

Dacie bym kupił. Renault nie. Absurdalne ale wynika z polityki cenowej.

Zgadza sie. Sporo osob kupuje Skode zamiast VW!

Np. Octavia’e zamiast Golf’a czy Superb zamiast Passat’a…

Coz, takie czasy. Mozna otrzymac zblizony samochod za nizsza cene…

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 hours ago, Michal_O said:

Dzis Dacia jest alternatywa dla Renault - jak Skoda alternatywa dla VW.

Ze wszytskim się zgodzę, ale nie z tym. No nie. Chleb nigdy nie będzie tortem ;) Z punktu  A do B dojedziesz Dacią i Renault, ale jak ktoś oczekuje czegoś więcej to Dacia nie będzie dla niego satysfakcjonująca. Renault mimo wszystko są trochę lepiej wykończone, do tego w Dacii niektóych opcji nie dokupisz. Skoda jest alternatywą dla modelu VW podobnej wielkosci, ale te auta róznią się od siebie mniej.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, zinger napisał:

Ale jak postawisz obok Fabii za 110k, to robi sie calkiem sensownie :phi:

 

Fabia porównywalna do Sandero wyjdzie pewnie c.a. 80.000 - i tak sporo więcej ;)

Do tego w Sandero jest wersja Stepway.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Majkiel napisał:

 

Fabia porównywalna do Sandero wyjdzie pewnie c.a. 80.000 - i tak sporo więcej ;)

Do tego w Sandero jest wersja Stepway.

Taki Stepway w najwyzszej wersji z AT i wszystkimi dodatkami to 75tys. Jeszce jakis czas temu bym sie po glowie pukal, ze tyle kasy za Dacie, ale w obecnych czasach, to chyba calkiem przyzwoita oferta :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minutes ago, zinger said:

Taki Stepway w najwyzszej wersji z AT i wszystkimi dodatkami to 75tys. Jeszce jakis czas temu bym sie po glowie pukal, ze tyle kasy za Dacie, ale w obecnych czasach, to chyba calkiem przyzwoita oferta :hmm:

 

Automat w tym segmencie to ciagle rzadkosc.. Ale za 60kPLN juz masz calkiem sensownie wyposazone auto z 1.0T :ok:

Po 5 latach pewnie bedzie wart z 30kPLN, wiec realnie to za 500PLN/msc jezdzisz nowym autem.

Raczej bez dramatu.

Edytowane przez Maciej__
  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, zinger napisał:

Taki Stepway w najwyzszej wersji z AT i wszystkimi dodatkami to 75tys. Jeszce jakis czas temu bym sie po glowie pukal, ze tyle kasy za Dacie, ale w obecnych czasach, to chyba calkiem przyzwoita oferta :hmm:

 

Tak to wygląda. A jeszcze rezygnując z kilku, wcale nie niezbędnych rzeczy można mieć auto za (powiedzmy) przyzwoite pieniądze.

Do tego opcjonalna wersja LPG, która nie dość ze tylko 1000 droższa, to jeszcze, przynajmniej na papierze, mocniejsza.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Maciej__ napisał:

 

W miare sensowna wersja to juz spokojnie 60kPLN ;]

 

Obstawiam, że odnosił się do Golfa. 

Czyli raczej 90k+, do tego beznadziejne sterowanie wszystkim z tabletów i paneli dotykowych. Golf 8 to piękny przykład jak można urwać kurze złote jaja :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Just now, iwik said:

Obstawiam, że odnosił się do Golfa. 

Czyli raczej 90k+, do tego beznadziejne sterowanie wszystkim z tabletów i paneli dotykowych. Golf 8 to piękny przykład jak można urwać kurze złote jaja :hehe:

 

Wg mnie spadek sprzedazy Golfa, to odplyw klientow w strone Crossoverow :ok:

Wszystkie kompakty sukcecywnie traca udzial w rynku.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, Majkiel napisał:

 

Tak to wygląda. A jeszcze rezygnując z kilku, wcale nie niezbędnych rzeczy można mieć auto za (powiedzmy) przyzwoite pieniądze.

Do tego opcjonalna wersja LPG, która nie dość ze tylko 1000 droższa, to jeszcze, przynajmniej na papierze, mocniejsza.

 

 

Mi by jakoś nawet podpasował, ale żonie Dacia kojarzy się źle ;] Wcześniej było pierwsze podejście do sandero, kupiłem Clio.

Jeśli nie nabrużdżą do końca z leasingiem to będzie drugie podejście do Sandero za rok , pewnie będzie nowe Clio rotfl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minutes ago, komor said:

 

Mi by jakoś nawet podpasował, ale żonie Dacia kojarzy się źle ;] Wcześniej było pierwsze podejście do sandero, kupiłem Clio.

Jeśli nie nabrużdżą do końca z leasingiem to będzie drugie podejście do Sandero za rok , pewnie będzie nowe Clio rotfl

 

Gdyby te auta zostaly wypuszczone pod zupelnie nowa marka, to by sie chyba w PL sprzedawaly lepiej niz jako Dacia ;]

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Gdyby te auta zostaly wypuszczone pod zupelnie nowa marka, to by sie chyba w PL sprzedawaly lepiej niz jako Dacia ;]

 

Wystarczy chyba pojechać za wschodnią granicę ;)

 

54 minuty temu, iwik napisał:

Czyli raczej 90k+, do tego beznadziejne sterowanie wszystkim z tabletów i paneli dotykowych. Golf 8 to piękny przykład jak można urwać kurze złote jaja :hehe:

 

Te panele to jedno, zwłaszcza dla tradycyjnej (czyt starszej) klienteli. Do tego coraz silniejsza konkurencja oraz moda na crossovery. Nawet w gamie VW, gdzie jeszcze niedawno było Polo, Golf, Passat, no i Tiguan, teraz namnożyło się t-roców, t-crossów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Majkiel napisał:

namnożyło się t-roców, t-crossów

Pewnie też. Już pisałem kiedyś - kompakt jest porządniej zrobionym autem, pewnie droższym w produkcji niż klasę niższy "crossołwer" na platformie klasy B postawionym 5cm wyżej. Cena w salonie za oba podobna, wiec można się domyślić na którym producent więcej zarabia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, chojny napisał:

Ktoś mi tu niedawno starał się udowodnić, że nowy Golf 8 sprzedaje się jak szalony a klienci go kochają. 

 

-37% :lol:

 

To przecież widać na drogach, nowych golfów jest jak na lekarstwo w porównaniu z poprzednimi modelami.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minutes ago, zinger said:

Z drugiej strony, pomimo takiego spadku, nadal jest drugim najlepiej sie sprzedajacym autem.

 

I 4 rozne modele VW w pierwszej 10-ce :ok:

Poza tym, obecne spadki YoY moga wynikac z braku dostepnosci, ciezko cos z tego wnioskowac.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, zinger napisał:

Z drugiej strony, pomimo takiego spadku, nadal jest drugim najlepiej sie sprzedajacym autem.

 

Wiem jak Niemcy reagują na zmiany -2,74% więc na -37% -40% po zainwestowaniu milionów w kluczowy dla marki model muszą być zawały. 

 

5 minut temu, Maciej__ napisał:

Poza tym, obecne spadki YoY moga wynikac z braku dostepnosci, ciezko cos z tego wnioskowac.

 

A w tym samym czasie Tuscon +40% w górę i myślisz że Rumuni z Dacii ogarniają w części lepiej od Niemców? :]

 

Edytowane przez chojny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minute ago, chojny said:

A w tym samym czasie Tuscon +40% w górę i myślisz że Rumuni z Dacii ogarniają w części lepiej od Niemców? :]

 

Po pierwsze Tucson to jest popularny i modny SUV, a po drugie to pewnie sprzedaz obu generacji.

Bo caly czas wyprzedawany jest stary model + wszedl w tym roku nowy. Dacia jednak potrzebuje sporo mniej elektroniki niz taki VAG.

Tak jak mowie, wyciaganie wnioskow na bazie jednego miesiaca jest kompletnie bezsensowne.

Poza tym mnie sprzedaz VAGa ani ziebi ani grzeje, bo nigdy nie mialem auta tej marki ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, chojny napisał:

Wiem jak Niemcy reagują na zmiany -2,74% więc na -37% -40% po zainwestowaniu milionów w kluczowy dla marki model muszą być zawały. 

Ale jaki to ma zwiazek. Fakt jest taki, ze Golf nadal sie b.dobrze sprzedaje i Twoja znajomosc Niemcow niczego w tej kwestii nie zmienia.

 

16 minut temu, chojny napisał:

A w tym samym czasie Tuscon +40% w górę i myślisz że Rumuni z Dacii ogarniają w części lepiej od Niemców? :]

Mysle, ze Tuscon sie od dawna dobrze sprzedawal, do tego to przedstawiciel grupy SUV i nowy model ;) i mamy tego efelt w postaci spore wzrostu. za chwile wejdzie jakies inne popularne nowe auto i bedzie podobny peak.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, zinger napisał:

Ale jaki to ma zwiazek. Fakt jest taki, ze Golf nadal sie b.dobrze sprzedaje i Twoja znajomosc Niemcow niczego w tej kwestii nie zmienia.

 

Nowy model -40%... "bardzo dobrze się sprzedaje..." :lol:

 

8 minut temu, zinger napisał:

Mysle, ze Tuscon sie od dawna dobrze sprzedawal, do tego to przedstawiciel grupy SUV i nowy model ;) i mamy tego efelt w postaci spore wzrostu. za chwile wejdzie jakies inne popularne nowe auto i bedzie podobny peak.

 

Nowy model Golfa się nie sprzedaje -40% bo na rynku globalnym nie ma części, Tuscon się sprzedaje +40% bo to nowy model...  

 

AK ma odpowiedź na każdą sytuacje. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, chojny napisał:

Nowy model -40%... "bardzo dobrze się sprzedaje..." :lol:

Uwazaj bo pekniesz :hehe:

Napisalem nadal, patrzac przez pryzmat wartosci bezwzglednych i 2 miejsca.

9 minut temu, chojny napisał:

AK ma odpowiedź na każdą sytuacje.

Grunt, ze Ty zawsze wiesz najlepiej :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, zinger napisał:

Uwazaj bo pekniesz :hehe:

Napisalem nadal, patrzac przez pryzmat wartosci bezwzglednych i 2 miejsca.

 

 

To popatrz przez pryzmat wprowadzenia na rynek nowej odsłony topowego modelu marki i spadku jego sprzedaży na pysk o 40%. :]

 

17 minut temu, zinger napisał:

Grunt, ze Ty zawsze wiesz najlepiej :oki:

 

Taki lajf. :cfaniak2:

 

 

Proszę... analizuj sukces Golfa 8. :oki:

 

 

Volkswagen Golf 

 

2021     128.143 – wynik za pierwszych 6 miesięcy

2020     285.013

2019     410.779

2018     445.303

2017     482.177

2016     491.681

2015     534.535

2014     523.729

2013     462.527

2012     430.088

2011     493.899

2010     497.051

2009     579.246

2008     461.620

2007     435.610

2006     416.507

2005     487.210

2004     585.356

2003     494.832

2002     596.415

2001     664.328

2000     685.029

1999     703.932

1998     672.465

1997     500.848

 

 

Psssss Się o tym nie mówi bo nie wolno ale Golf 8 to klapa. ;)

Edytowane przez chojny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Maciej__ napisał:

 

Wg mnie spadek sprzedazy Golfa, to odplyw klientow w strone Crossoverow :ok:

Wszystkie kompakty sukcecywnie traca udzial w rynku.

 

jak ostatnio byłem z Astrą w serwisie, pogadałem chwilę z człowiekiem który mi ją sprzedawał. Też odnośnie nowej zapowiadanej Astry. I on mówi że co tam nie wymyślą to i tak nie będzie się sprzedawać, bo teraz większość ludzi chce tylko SUVy i crossovery. Takie czasy. Nie twierdzę że to dobrze czy źle, ja tam lubię siedzieć nisko w aucie i nie musieć pchać przed sobą powietrza bez sensu, ani nie mam jeszcze chorób kręgosłupa, ale co kto woli.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, chojny napisał:

To jest TOP, bez podziału na klasy i widełki cenowe.

 

I chyba dlatego Dacia wygrywa.

Mając 60 tysięcy, praktycznie nie kupi się  nic innego. Może poza zupełnie gołym Tipo Classic czy jakimś "maluchem"

Mając te 90, 100 czy ile tam kosztuje Golf, można już wybierać w crossoverach, w tym troc i tcross z VW.

 

W klasie kompaktów, Golf wciąż wygrywa

Edytowane przez Majkiel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Majkiel napisał:

 

I chyba dlatego Dacia wygrywa.

Mając 60 tysięcy, praktycznie nie kupi się  nic innego. Może poza zupełnie gołym Tipo Classic czy jakimś "maluchem"

Mając te 90, 100 czy ile tam kosztuje Golf, można już wybierać w crossoverach, w tym troc i tcross z VW.

 

W klasie kompaktów, Golf wciąż wygrywa

 

Golf bez szału to 130-140tys. minus lichy rabat. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, chojny napisał:

 

To popatrz przez pryzmat wprowadzenia na rynek nowej odsłony topowego modelu marki i spadku jego sprzedaży na pysk o 40%. :]

 

 

Taki lajf. :cfaniak2:

 

 

Proszę... analizuj sukces Golfa 8. :oki:

 

 

Volkswagen Golf 

 

2021     128.143 – wynik za pierwszych 6 miesięcy

2020     285.013

2019     410.779

2018     445.303

2017     482.177

2016     491.681

2015     534.535

2014     523.729

2013     462.527

2012     430.088

2011     493.899

2010     497.051

2009     579.246

2008     461.620

2007     435.610

2006     416.507

2005     487.210

2004     585.356

2003     494.832

2002     596.415

2001     664.328

2000     685.029

1999     703.932

1998     672.465

1997     500.848

 

 

Psssss Się o tym nie mówi bo nie wolno ale Golf 8 to klapa. ;)

Jak pisalem, mnie golf ani ziebi ani grzeje, tak dla przypomnienia.

 

Z powyzszego wynika, ze w roku debiutu sprzedaz byla bardzo przyzwoita, mocny spadek nastapil w 2020 w stosunku do 2019 a w tym po 6 mies wyglada, ze bedzie podobnie jak rok wczesniej. Patrzac tylko przez pryzmat tych konkretnych cyferek, mozna uznac, ze obecny model nie utrzymal wynikow poprzednikow. Ja bym jednak spojrzal na to w nieco szerszej prespektywie anizeli tylko przez suche liczby.

Po pierwsze VW wprowadzil jednoczesnie na rynek modne crossy typy T-Roc czy S-Cross, ktore na pewno zabraly czesc klientow golfowi.

Druga kwestia, jak sie maja wyniki ogolne w tej klasie, bo wcale bym sie nie zdziwil, gdyby to byla ogolna tendencja odwrotowa od kompaktow, a nie jednostkowy przypadek Golfa i wtedy te cyfry juz tak tragicznie nie wygladaja. Ale moge sie mylic, bo to tylko moje przypuszczenia.

I po trzecie, mimo gloszonej przez Ciebie klapy, to nadal drugie najlepiej sie sprzedajace auto w EU. Mysle, ze nie jeden producent chcialby taka klape zaliczyc.

Edytowane przez zinger
  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Majkiel napisał:

 

I chyba dlatego Dacia wygrywa.

Mając 60 tysięcy, praktycznie nie kupi się  nic innego. Może poza zupełnie gołym Tipo Classic czy jakimś "maluchem"

Mając te 90, 100 czy ile tam kosztuje Golf, można już wybierać w crossoverach, w tym troc i tcross z VW.

 

W klasie kompaktów, Golf wciąż wygrywa

Tylko ze zachodni nabywca patrzy przede wszystkim  na przydatnosc dla siebie danego auta a dopiero potem na jego cene.Inaczej to przez te lata wygrywalby Polo bo przeciez jest tanszy od Golfa.Zreszta jako ciekawoste podam ze w 1980 roku Golf zajal 2 miejsce  sprzedazy w RFN bo pierwszy byl...Mercedes W123.A te auta nie graly w jednej lidze cenowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
I chyba dlatego Dacia wygrywa.
Mając 60 tysięcy, praktycznie nie kupi się  nic innego. Może poza zupełnie gołym Tipo Classic czy jakimś "maluchem"
Mając te 90, 100 czy ile tam kosztuje Golf, można już wybierać w crossoverach, w tym troc i tcross z VW.
 
W klasie kompaktów, Golf wciąż wygrywa
Za 60 tysi masz Citroena C3 z takim wyposazeniem, że Dacia daleko w tyle. Automatyczna klimatyzacja, reflektory ledowe, czytanie znaków prędkości i inne bajery.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka


  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Michal_O napisał:

Zgadza sie. Sporo osob kupuje Skode zamiast VW!

Np. Octavia’e zamiast Golf’a czy Superb zamiast Passat’a…

Coz, takie czasy. Mozna otrzymac zblizony samochod za nizsza cene…

 

 

W tabelce tego nie widać, Skoda zrobiła się droga i już chyba się tak dobrze nie sprzedaje

Tego mniejszego suv - karok'a nie ma praktycznie na ulicach

 

Dacia ma jeszcze atut ceny ws do Reno, a auta coraz lepsze

Ciekawe czy pójdą w ślady Skody czy jednak pozostaną tanią marką, której jak widać ludzie szukają

Nie wszyscy muszą lansować się autem, część potrzebuje prostego i taniego narzędzia do jazdy, a tu dacka wpisuje się idealnie

Zwłaszcza że ostatnio używki mocno zdrożały

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, spad napisał:

Za 60 tysi masz Citroena C3 z takim wyposazeniem, że Dacia daleko w tyle. Automatyczna klimatyzacja, reflektory ledowe, czytanie znaków prędkości i inne bajery.

 

Może, Citroena akurat nie sprawdzałem ;)

Rzeczywiście, podstawowa wersja 52, mniej więcej tyle ile Sandero Comfort z ciut mocniejszym silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Majkiel napisał:

 

Może, Citroena akurat nie sprawdzałem ;)

Rzeczywiście, podstawowa wersja 52, mniej więcej tyle ile Sandero Comfort z ciut mocniejszym silnikiem.

 

Ja właśnie czekam na odbiór, ale wersja Feel Pack, która kosztuje bliżej 60 tys. Tam masz już bardzo bogate wyposażenie jak na takiego mieszczucha, no i z zewnątrz lepszy wygląd bo ma airpumpy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, KYRTAP napisał:

 

Sukces nowego Sandero opierasz na kupowaniu w ciemno? Według mnie w dzisiejszych czasach i cenach aut innych producentów to raczej świadomy wybór. 

Wiem, że są tacy którzy właśnie tak kupują. "W ciemno", czyli bez jazdy próbnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.