Skocz do zawartości

Q5 vs XC60


kilohaszu

Rekomendowane odpowiedzi

4 minuty temu, goden napisał:

Jeszcze jedna kwestia - jak będziesz teraz zamawiał to już XC60 po liftingu - na forach grzmią, że wiele volvo popsuło w systemie nowego xc60

Masz na myśli infotaiment? Ja właśnie dlatego rozpatruję Volvo bo zmienia system na ten Googlowski. Obecny mnie bardzo irytował na jazdach testowych, ale to co widziałem w necie bardzo mi się spodobało. Natomiast z opiniami użytkowników nowego systemu się nie spotkałem, ale polifty chyba dopiero teraz wydają?

Edytowane przez kilohaszu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam bym wybrał ten która ma lepszą opiekę serwisową do kupienia w sensownych pieniądzach na 5 lat, skoro tyle chcesz tym jeździć. Nie wiem które jest lepiej wyciszone, ale skoro jeździsz w Karkonosze to może popatrz na skuteczność napędu 4x4? Chyba że są podobne w skuteczności, wtedy wybrałbym jednak Volvo bo jest ładniejsze i fotele też jakoś lepiej mi pasują. A może poszukaj jakieś plug-in hybrid? We Wrocku Ci się to świetnie sprawdzi a utrzyma też wartość. Nie wiem czy bierzesz za gotówkę czy lease ale ja chyba bym w tą stronę dziś poszedł skoro i tak masz spory budżet. 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, bergerac napisał:

Zgadza się, weźmy dla przykładu porównanie z aut zaprezentowanych przez kolegę:

image.png.ed5feaff48d51297f815b3cde56d04cd.png

 

i porównanie mojego poprzedniego i obecnego auta:

image.png.ec22f67fbaad5f058601c12c19a07565.png

 

To co mnie też wkurza to zasięg. W dieslu mogłem przejechać 1000 km na luzie. Jak się spieszyłem i jechałem z prędkością max na niemieckiej autostradzie to spalanie było dalej logiczne, teraz nie jest logiczne ;]

Jak wrzuciłem rowery na dach to spalanie też mocno wzrasta. No i cena paliwa się znowu różnicuje :)

 

Każdy musi sam policzyć jak mu się to spina.

 

 

 

 

ten silnik w volvo sie gazuje ;) 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój dobry kolega ma nieco ponad 2-letnie XC60 T6 (100 kkm). Ma 203 cm wzrostu i jego największą bolączką są... fotele. Twierdzi, że nie nadają się w trasy dla osób 190+ cm. Wcześniej jeździł dużo mniejszym samochodem, tj. dość wiekowym Audi S3 i tego problemu nie miał. Poza tym samochód nie sprawia problemów mechanicznych. Miał kilka zwiech infotanmentu i generalnie nie jest zachwycony tym systemem. Pali dużo, tj. przy względnie spokojnej jeździe  w trasie ciężko zejść poniżej 10l/100 km.

Aaa, i jeszcze twierdzi, że Volvo samo mu włącza obieg wewnętrzny i mu rośnie stężenie CO2 (!) od tego ponad miarę. Nawet kupił przyrząd pomiarowy i bada temat...

Edytowane przez -mimx-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój dobry kolega ma nieco ponad 2-letnie XC60 T6 (100 kkm). Ma 203 cm wzrostu i jego największą bolączką są... fotele. Twierdzi, że nie nadają się w trasy dla osób 190+ cm. Wcześniej jeździł dużo mniejszym samochodem, tj. dość wiekowym Audi S3 i tego problemu nie miał. Poza tym samochód nie sprawia problemów mechanicznych. Miał kilka zwiech infotanmentu i generalnie nie jest zachwycony tym systemem. Pali dużo, tj. przy względnie spokojnej jeździe  w trasie ciężko zejść poniżej 10l/100 km.
Aaa, i jeszcze twierdzi, że Volvo samo mu włącza obieg wewnętrzny i mu rośnie stężenie CO2 (!) od tego ponad miarę. Nawet kupił przyrząd pomiarowy i bada temat...
Dziwne bo fotele IMO to jedna z najmocnoejszych stron volvo.

Mam 190cm i złego słowa nie powiem.

Tapatalk


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, ppmarian napisał:

1. Jedziesz wolno
2. XC70 było wyżej zawieszone od obecnego V90
3. Diesla miałeś jeszcze z tych starych R5 ?
4. V90 jest awd?

Dla tego nie zauważasz znaczącej różnicy.

Mam porównanie mojego xc40 d4 do xv60 b4. Przy moim użytkowaniu to mim 3l /100km więcej A na autostradzie jeszcze więcej. To nie jest mało patrząc z perspektywy 100-150kkm nie mówić o małym zasięg "z baku"

Tapatalk

 

Jeżdzę tak samo. Tak XC70 było deko wyższe ale krótsze, ciężar podobny. XC70 miało dołączany napęd. Nie wiem co rozumiesz stary nowy, ale to był D4 z Polestarem, ale to ostatnie nie miało wpływu na spalanie. Była to jednostka 2.4TD, 5cyl. Jak na diesla nawet całkiem ładnie pracował. Najniższe spalanie robiła żona w ok 7.5l. Obecnie w T4 nawet w 5os potrafię zejść na 6l. Jedynie diesel palił deko mniej w mieście, ale to było ok 1l mniej. T4 dla mnie zdecywanie lepiej się też jeździ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdzę tak samo. Tak XC70 było deko wyższe ale krótsze, ciężar podobny. XC70 miało dołączany napęd. Nie wiem co rozumiesz stary nowy, ale to był D4 z Polestarem, ale to ostatnie nie miało wpływu na spalanie. Była to jednostka 2.4TD, 5cyl. Jak na diesla nawet całkiem ładnie pracował. Najniższe spalanie robiła żona w ok 7.5l. Obecnie w T4 nawet w 5os potrafię zejść na 6l. Jedynie diesel palił deko mniej w mieście, ale to było ok 1l mniej. T4 dla mnie zdecywanie lepiej się też jeździ.
No właśnie to był stary diesel r5

Teraz wkładają diesel 2.0 r4

Brzmi jak kibel Ale pali zauważalnie mniej.

Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, ppmarian napisał:

No właśnie to był stary diesel r5

Teraz wkładają diesel 2.0 r4

Brzmi jak kibel Ale pali zauważalnie mniej.

Tapatalk
 

Być może. Ja miałem raz diesla i więcej jak nie będe musiał to z własnego wyboru go nie wybiorę :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, -mimx- napisał:

Mój dobry kolega ma nieco ponad 2-letnie XC60 T6 (100 kkm). Ma 203 cm wzrostu i jego największą bolączką są... fotele. Twierdzi, że nie nadają się w trasy dla osób 190+ cm.

Pytanie jakie ma te fotele, bo tam są 3 różne, zwykłe w Momentum, wygodne w Inscription i 'sportowe' w R-design. Jeździłem więcej tymi z Inscription i jedyne co mi nie pasowało to skóra (nie cierpię skóry), zwłaszcza że weekend testowy był gorący, a fotele bez wentylacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, bergerac napisał:

Zgadza się, weźmy dla przykładu porównanie z aut zaprezentowanych przez kolegę:

image.png.ed5feaff48d51297f815b3cde56d04cd.png

 

i porównanie mojego poprzedniego i obecnego auta:

image.png.ec22f67fbaad5f058601c12c19a07565.png

 

To co mnie też wkurza to zasięg. W dieslu mogłem przejechać 1000 km na luzie. Jak się spieszyłem i jechałem z prędkością max na niemieckiej autostradzie to spalanie było dalej logiczne, teraz nie jest logiczne ;]

Jak wrzuciłem rowery na dach to spalanie też mocno wzrasta. No i cena paliwa się znowu różnicuje :)

 

Każdy musi sam policzyć jak mu się to spina.

 

 

 

 

To jest logiczne to co piszesz i koreluje sie z tym ze benzyna w srednim zakresie obciazen pracuje na mieszance stechiometrycznej, a przy dużym obciążeniu ma mieszance silnie wzbogaconej(czyli czesc benzyny wypluwa). Diesel pracuje generalnie caly czas na mieszance ubogiej, sprawny na bogatej nigdy.

Dlatego przy malym obciazeniu benzyna wypada jako tako w mocy generowanej z litra benzyny, to przy wzroscie obciążenia ilosc mocy z litra benzyny zaczyna spadac o co najmniej 10-20%. Dlatego pieknie wyglądają spalania benzyny na malych i srednich obciazeniach w katalogach(i u userow wklejających rekordy ekodrajwingu), ale jak ktos jezdzi dynamicznie i czesto ma pedal ponad 70% to juz robi sie zurzycie co najmniej 20% wieksze od oczekiwanego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, kilohaszu napisał:

Pytanie jakie ma te fotele, bo tam są 3 różne, zwykłe w Momentum, wygodne w Inscription i 'sportowe' w R-design. Jeździłem więcej tymi z Inscription i jedyne co mi nie pasowało to skóra (nie cierpię skóry), zwłaszcza że weekend testowy był gorący, a fotele bez wentylacji

Właśnie w Volvo skóra jest naturalna i dobrej jakości i warto ją wybrać. W aucie jeszcze rok po zakupie pachnie skóra jak się wsiada ;). Wstawki też są z naturalnych materiałów, więc Alu jest zimne szczególnie zimą. Najlepsze fotele są z nappą, są wentylowane. Tylko ta dopłata .. afair 26kzł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, sherif napisał:

Właśnie w Volvo skóra jest naturalna i dobrej jakości i warto ją wybrać. W aucie jeszcze rok po zakupie pachnie skóra jak się wsiada ;). Wstawki też są z naturalnych materiałów, więc Alu jest zimne szczególnie zimą. Najlepsze fotele są z nappą, są wentylowane. Tylko ta dopłata .. afair 26kzł.

Nie, nie, doplata do nappy wentylowanej nie jest taka duża... Ale ja myślałem o tapicerce z domieszką wełny w Volvo (i mikrofibrze w Audi). Jak wspominałem nie lubię skóry, ale jestem otwarty na argumenty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, kilohaszu napisał:

Nie, nie, doplata do nappy wentylowanej nie jest taka duża... Ale ja myślałem o tapicerce z domieszką wełny w Volvo (i mikrofibrze w Audi). Jak wspominałem nie lubię skóry, ale jestem otwarty na argumenty

Też byłem kiedyś przeciwnikiem, aż pojawiły się dzieci ;). Poza tym co innego eko skóra, taką miałem w Subaru. Można było się przykleić latem. Skóra naturalna to zupełnie co innego. Osobiście preferuje jasne kolory i jak się co jakiś czas wyczyści i zakonserwuje (robię to co ok 4-5m) to nie ma z nią problemów a wygląda o niebo lepiej niż szmatkowa. Łatwiej też się czyści np po dzieciakach.

W Volvo możesz też zdalnie odpalać chłodzenie, czasem się przydaje w południowych krajach jak auto stało na słońcu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, kilohaszu napisał:

 

Teraz widzę, że zacząłem od babola !!! Chodzi o porównianie XC60 vs Q5 !!!! PRZEPRASZAM !!!

Edytowałem tytuł tematu

Audi lepiej się prowadzi, jest lepiej wyciszone, masz prawdziwe światła typu matrix, w przeciwieństwie do Volvo.

Volvo jest spoko, ale tylko w wersji r design. Skrzynia biegów muli jeszcze bardziej niż ta w Audi. I Volvo i Audi sprzedaż na pniu za 5 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 hours ago, prawoimotoryzacja said:

Audi lepiej się prowadzi, jest lepiej wyciszone, masz prawdziwe światła typu matrix, w przeciwieństwie do Volvo.

Volvo jest spoko, ale tylko w wersji r design. Skrzynia biegów muli jeszcze bardziej niż ta w Audi. I Volvo i Audi sprzedaż na pniu za 5 lat.

 

To, ze sprzeda na pniu to pewne, pytanie tylko jak rynek bedzie wycenial diesle za 5 lat...

Ja diesla bym obecnie wolal wziac w jakis wynajem, zeby ryzyko przerzucic na wynajmujacego...

IMHO teraz jest taki moment, ze do konca nie wiadomo jak bedzie wyglada rynek motoryzacyjny za klika lat.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Maciej__ napisał:

 

To, ze sprzeda na pniu to pewne, pytanie tylko jak rynek bedzie wycenial diesle za 5 lat...

Ja diesla bym obecnie wolal wziac w jakis wynajem, zeby ryzyko przerzucic na wynajmujacego...

IMHO teraz jest taki moment, ze do konca nie wiadomo jak bedzie wyglada rynek motoryzacyjny za klika lat.

 

Kolega w D tak właśnie zrobił zamawiając X6. Lubi diesle a boi się większej utraty wartości, więc wybrał (droższy) leasing na os fizyczną aby się o to nie martwić. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, kilohaszu napisał:

Panowie, bo lekki offtopic się robi ;). Rozumiem argumenty obu stron, ja jeżdzę dużo na rowerze, przerabiałem oba warianty, platforma lepsza, ale droższa. Nie będziemy nikomu zaglądać do portfela ;)

 

Zgłupiałem z tym BMW i aż napisałem na chacie do konsultanta. Odpowiedź brzmi:
"Obecnie opcja zawieraca aktywny regulator prędkości jest wyłączona z możliwości dodania do pojazdu."

Także BMW tu odpada

Bo w bmw acc mozesz sobie kupic online w sklepie bmw i ściągnąć do auta  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Maciej__ napisał:

 

To, ze sprzeda na pniu to pewne, pytanie tylko jak rynek bedzie wycenial diesle za 5 lat...

Ja diesla bym obecnie wolal wziac w jakis wynajem, zeby ryzyko przerzucic na wynajmujacego...

IMHO teraz jest taki moment, ze do konca nie wiadomo jak bedzie wyglada rynek motoryzacyjny za klika lat.

 

Nic nie wiadomo co bedzie za 5 lat ... moze nic nie bedzie .

 

Do suva tylko diesel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 hours ago, kilohaszu said:

Pytanie jakie ma te fotele, bo tam są 3 różne, zwykłe w Momentum, wygodne w Inscription i 'sportowe' w R-design. Jeździłem więcej tymi z Inscription i jedyne co mi nie pasowało to skóra (nie cierpię skóry), zwłaszcza że weekend testowy był gorący, a fotele bez wentylacji

 

Inscription, fotele z wentylacją. Twierdzi, że oparcie jest jakoś tak uształtowane, że ze względu na wzrost go gdzieś tam w plecach uciska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, kilohaszu napisał:

Zgłupiałem z tym BMW i aż napisałem na chacie do konsultanta. Odpowiedź brzmi:
"Obecnie opcja zawieraca aktywny regulator prędkości jest wyłączona z możliwości dodania do pojazdu."

Także BMW tu odpada

To są problemy z dostępnością podzespołów elektronicznych i związanych z tym restrykcji. Różne elementy w różnych modelach wyleciały. ACC obecnie zamówisz tylko w tych droższych X3M, X5, lub czasami w tych tańszych jak X1... Problemy są też z dostępnością np lepszego Audio Harman Kardon czy pneumatycznego zawieszenia. Sytuacja jest dynamiczna i może być tak, że za miesiąc te elementy powrócą do konfiguratora.

Z nowości to oprócz Adaptive Led (matrycowe) w X3 można zamawiać też światła Laserowe.

 

Z ceną będzie raczej lipa bo właśnie wystartowali z produkcją poliftu i nie będą skorzy do rabatów.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Dokładnie tak jest. Lepszy nawet słabszy diesel niż mocniejsza benzyna. 

Jako posiadacz suva z mocnym benzynowym silnikiem: nie potwierdzam :)

Spalanie z 10 kkm mam ledwie 1,5 litra większe niż średnie spalanie w poprzednim dieslu kombi, a mocy więcej o 30% i jeszcze Haldexa :)

Zaznaczam jednak, że poprzedni diesel raczej nie był znany z nadzwyczajnej oszczędności.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, VVojteck napisał:


Jako posiadacz suva z mocnym benzynowym silnikiem: nie potwierdzam :)

Spalanie z 10 kkm mam ledwie 1,5 litra większe niż średnie spalanie w poprzednim dieslu kombi, a mocy więcej o 30% i jeszcze Haldexa :)

Zaznaczam jednak, że poprzedni diesel raczej nie był znany z nadzwyczajnej oszczędności.

 

 

Nie chodzi tylko o spalanie i pytanie co to znaczy mocna benzyna i z jakim dieslem porównujesz? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, VVojteck napisał:

Mam 2.0 tsi 190 KM.
Miałem 2.0 dci 150 KM.

 

Ten 2.0 TSI jest wyjątkowo IMO udany, więc będzie wygrywał porównania z kiepskim dieslem. Nie wszyscy jednak mają tak udane benzynowe silniki i nie wszystkie diesle są kiepskie, więc te porównania mogą różnie wyglądać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Marcin79 napisał:

W bmw masz tak ze kilka opcji mozna sobie dokupic w trakcie użytkowania :) 

Ja kumam co do mnie piszesz.

Można dokupić w trakcie użytkowania, a nie można w trakcie zamawiania?

Nie klei Ci się przypadkiem coś w tym, myślisz że sprzedawca nie wie o tym?

Ja myślę, że może i można se to kupić w Żabce za rogiem, ale w tych autach w których fizycznie siedzą jakieś elektroniczne flaki, których w tej chwili nie ma na rynku i auta bez nich wychodzą i gówno se dokupisz.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.09.2021 o 15:16, lucash napisał:

(...) A może poszukaj jakieś plug-in hybrid? We Wrocku Ci się to świetnie sprawdzi a utrzyma też wartość

Hmmm... to brzmi ciekawie w sumie, tylko ile taka hybryda spali w trasie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.09.2021 o 09:26, kilohaszu napisał:

Witam Szanowne Grono

Stoję przed zakupem nowego auta, w drodze eliminacji wytypowałem 2 modele które mi pasują. Po zabawach konfiguratorem i jazdach testowych biorę pod uwagę (wiem, trochę to dziwne) 2.0 TDI 200KM w Audi albo 2.0 B5 benzyna 250 KM w Volvo. Ceny i wyposażenie wychodzą mi podobnie po rabatach i jestem trochę w impasie. Samochodu chciałbym używać 5 lat min (pewnie zrobię 100 kkm w tym czasie), więc może ktoś mi podpowie czego się spodziewać w dłuższej perspektywie? Jak sądzicie, które z tych aut będzie bardziej bezproblemowe w długiej eksploatacji? A może macie jakieś inne argumenty za/przeciw dla tych aut?

Z góry dzięki za jakiekolwiek natchnienie ;)

Pozdrawiam

Nie wiem czy to dla ciebie istotne, ale nowe Volvo mają kaganiec i szybciej jak 180 nimi nie pojedziesz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minutes ago, bergerac said:

to jeśli tak rzeczywiście jest to auto jest skreślone :no: 

 

To by tlumaczylo, czemu masz takie spalanie a nie inne ;]

Ja w sumie nawet nie pamietam kiedy jechalem szybciej niz 160km/h i to przy wyprzedzaniu ;)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, bergerac napisał:

patrząc na logikę, która jest przedstawiona w artykule powinni wprowadzić ograniczenie do 140 km/h lub jeszcze niżej :ok: 


 

Od 2022 maja montować we wszystkich nowo rejestrowanych autach w EU kaganiec ograniczający prędkość do poziomu określonego na danej drodze. 

  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, chojny napisał:


 

Od 2022 maja montować we wszystkich nowo rejestrowanych autach w EU kaganiec ograniczający prędkość do poziomu określonego na danej drodze. 

No to przecież chore i zwyczajnie niebezpieczne ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.