Skocz do zawartości

Q5 vs XC60


kilohaszu

Rekomendowane odpowiedzi

1 minutę temu, bergerac napisał:

ciekawa koncepcja. Już widzę jak to działa w PL :hehe: 

 

 

Wszystkie nowe samochody, które trafią na rynek w Unii Europejskiej i Wielkiej Brytanii, od 2022 r. wyposażone będą w system ISA, czyli inteligentny ogranicznik prędkości. Obowiązek dotyczyć będzie także samochodów ciężarowych, dostawczych i autobusów.

 

Poczytaj o ISA i zobaczysz jak to będzie działać ;)

 

Między innymi dlatego na szybko zamawiałem samochód, bo ma to być niby obowiązkowe wyposażenie od maja 2022. 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minute ago, Oscar_ said:

No to przecież chore i zwyczajnie niebezpieczne ...

 

@chojny troche dramatyzuje ;] Kierowca bedie decydowal kiedys z tego korzystac lub nie ;)

Wiec system faktycznie bedzie montowany ale nie na sile wymyszony.

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Maciej__ napisał:

@chojny troche dramatyzuje ;] Kierowca bedie decydowal kiedys z tego korzystac lub nie ;)

Wiec system faktycznie bedzie montowany ale nie na sile wymyszony.

 

W przyszłym roku tak, w kolejnym pewnie też i w 2024 również a co będzie dalej? 

 

 

Sprzęt na pokładzie, wystarczy poklikać i już masz kaganiec na fest. 

 

Skoro Volvo juz ma Vmax 180km/h to co za problem poblokować inne auta? 

 

Edytowane przez chojny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Maciej__ napisał:

@chojny troche dramatyzuje ;] Kierowca bedie decydowal kiedys z tego korzystac lub nie ;)

Wiec system faktycznie bedzie montowany ale nie na sile wymyszony.

sama koncepcja jest już niebezpieczna, kolejne kroki są bardzo jasne :ok: 

 

Chyba muszę przyspieszyć zakup auta dla żony.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minutes ago, bergerac said:

sama koncepcja jest już niebezpieczna, kolejne kroki są bardzo jasne :ok: 

Chyba muszę przyspieszyć zakup auta dla żony.

 

Wg mnie nie ma zadncyh szans, zeby te ograniczenia predkosci byly wymuszone.

Zwyczajnie bedzie to zbyt niebezpieczne np przy wyprzedzaniu, czy innych sytuacjach kryzysowych.

Juz predzej bym sie spodziewal ciaglego monitoringu GPS i z podpieta KK na poczet mandatow ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, ppmarian napisał:

W czarnej d...

BTW kompletnie mi ten system nie przeszkadza. Wręcz irytuje się jak czasami jest nie aktywny.

Tapatalk
 

 

 

Metoda małych kroków, na które ludzie się godzą i się przyzwyczajają, nie przeszkadza im to w sumie aż pewnego dnia się budzą z pytaniem "WTF?!?!" oraz drugie jeszcze ciekawsze "Jak do tego doszło?". 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Maciej__ napisał:

 

Wg mnie nie ma zadncyh szans, zeby te ograniczenia predkosci byly wymuszone.

Zwyczajnie bedzie to zbyt niebezpieczne np przy wyprzedzaniu, czy innych sytuacjach kryzysowych.

Juz predzej bym sie spodziewal ciaglego monitoringu GPS i z podpieta KK na poczet mandatow ;]

 

 

 

Jakiego wyprzedzania? Jak jest 90km/h to wszyscy jada 90km/h. Jak jakiś fred pojedzie 87,5km/h i będzie blokował to go system przyspieszy do 90km/h. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Wg mnie nie ma zadncyh szans, zeby te ograniczenia predkosci byly wymuszone.

Zwyczajnie bedzie to zbyt niebezpieczne np przy wyprzedzaniu, czy innych sytuacjach kryzysowych.

Juz predzej bym sie spodziewal ciaglego monitoringu GPS i z podpieta KK na poczet mandatow ;]

 

też tak uważam. Zwłaszcza w takich krajach jak PL, gdzie co 100 metrów z dupy znaki. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minutes ago, chojny said:

 

 

Jakiego wyprzedzania? Jak jest 90km/h to wszyscy jada 90km/h. Jak jakiś fred pojedzie 87,5km/h i będzie blokował to go system przyspieszy do 90km/h. 

 

 

 

Chyba Cie fantazja ponosi :hehe: Jak jest 90 to nawet teraz sporo aut jedzie wolniej...

Poza tym, przez najblizsze 10-20 lat wiekszosc aut na drogach bedzie bez systemu i z dnia na dzien sie tego nie zastapi...

Wiec mozesz spac spokojnie:ok:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Chyba Cie fantazja ponosi :hehe: Jak jest 90 to nawet teraz sporo aut jedzie wolniej...

Poza tym, przez najblizsze 10-20 lat wiekszosc aut na drogach bedzie bez systemu i z dnia na dzien sie tego nie zastapi...

Wiec mozesz spac spokojnie:ok:

 

 

Albo będzie tak jak teraz na A. 

Jeden z systemem będzie jechał przepisowo a wszyscy go będą mijać z każdej strony starszymi autami ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, lucash napisał:

to w mieście zapewne więc spalanie poniżej 10 w city jest akceptowalne i całkiem niezłe. A na autostradzie? :P :cfaniak:

U mnie jest prosto

W mieście jak sie nie  śpieszę to ponizej 9

Jak sie spiesze to powyzej 9 .

 

W trasie na austoradzie 120 -150 od 8 do 9,5.

 

Na krajowych do 100 to nawet poniżej

6 litrów  .

 

Średnią z 29000 tys km mam 9.0 

Edytowane przez Marcin79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Maciej__ napisał:

Chyba Cie fantazja ponosi :hehe: Jak jest 90 to nawet teraz sporo aut jedzie wolniej...

Poza tym, przez najblizsze 10-20 lat wiekszosc aut na drogach bedzie bez systemu i z dnia na dzien sie tego nie zastapi...

Wiec mozesz spac spokojnie:ok:

 

 

Tak, tak... śmiejemy się z tego czego nie rozumiemy. 

 

Daj znać za 5 lat jak tam z humorkiem. :cfaniak2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minutes ago, chojny said:

 

 

Tak, tak... śmiejemy się z tego czego nie rozumiemy. 

 

Daj znać za 5 lat jak tam z humorkiem. :cfaniak2:

 

A co wg Ciebie bedzie?  W PL masz 20 mln samochodow bez tego systemu...

Za 5 lat moze bedzie dodatkowo 1-2mln z systemem, ktory i tak mozna wylaczyc...Normalnie strach sie bac :hehe:

 

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, kilohaszu napisał:

Panowie, dzięki za pomoc! Ostatecznie w drodze kompromisu zamówiłem...XC60 z dieslem 200KM. Zobaczymy co to za kibel ;)

 

Pozdrawiam

:ok:

Jak z terminami dostawy ?

Kolega miesiąc temu zamówił XC60 (po Audi ;)) z T5 to okres oczekiwania był 7m.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, kilohaszu napisał:

Kwiecień, ale to mi pasuje, z premedytacją zamawiam z dużym wyprzedzeniem, bo wiem jaka sytuacja na rynku...

Jak się spóźnią to ciśnij ich za zadość uczynienie :). V90 dostarczyli w 2019r z 1.5miesięcznym opóźnieniem, głównie z racji zmiany modelu. Wyjechałem z lepszym wyposażeniem i pełnym bagażnikiem "giftów" :).

Też muszę się zabrać za wybór auta, ale mam deko więcej czasu do lipca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Maciej__ napisał:

 

A co wg Ciebie bedzie?  W PL masz 20 mln samochodow bez tego systemu...

Za 5 lat moze bedzie dodatkowo 1-2mln z systemem, ktory i tak mozna wylaczyc...Normalnie strach sie bac :hehe:

 

 

 

 

 

 

Dla ludzi, którzy jeżdżą starszymi, używanymi samochodami to nie jest na dzisiaj problem, choć pewnie takie ograniczniki będzie można dołożyć jak tacho do ciężarówki. 

 

Jak pisałem, daj znać za 5 lat. ;)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 hours ago, kilohaszu said:

Panowie, dzięki za pomoc! Ostatecznie w drodze kompromisu zamówiłem...XC60 z dieslem 200KM. Zobaczymy co to za kibel ;)

 

Pozdrawiam

 

Serdecznie współczuję. Od trzech lat jeżdżę XC60 i to najlepszy, najwygodniejszy i najbardziej niezawodny samochód jaki miałem w życiu (a miałem ich sporo). Trochę inna wersja (Inscription T8), więc pewne elementy, które powodują moje zachwyty nie będą dostępne w wersji D4, 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Florydziak_Florydziak_Flor napisał:

 

Serdecznie współczuję. Od trzech lat jeżdżę XC60 i to najlepszy, najwygodniejszy i najbardziej niezawodny samochód jaki miałem w życiu (a miałem ich sporo). Trochę inna wersja (Inscription T8), więc pewne elementy, które powodują moje zachwyty nie będą dostępne w wersji D4, 

 

 

A jakie to elementy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Szanowne Grono
Stoję przed zakupem nowego auta, w drodze eliminacji wytypowałem 2 modele które mi pasują. Po zabawach konfiguratorem i jazdach testowych biorę pod uwagę (wiem, trochę to dziwne) 2.0 TDI 200KM w Audi albo 2.0 B5 benzyna 250 KM w Volvo. Ceny i wyposażenie wychodzą mi podobnie po rabatach i jestem trochę w impasie. Samochodu chciałbym używać 5 lat min (pewnie zrobię 100 kkm w tym czasie), więc może ktoś mi podpowie czego się spodziewać w dłuższej perspektywie? Jak sądzicie, które z tych aut będzie bardziej bezproblemowe w długiej eksploatacji? A może macie jakieś inne argumenty za/przeciw dla tych aut?
Z góry dzięki za jakiekolwiek natchnienie
Pozdrawiam
Nie chce mi się czytać całego wątku i nie mam porównania do xc60, ale..silniki benzynowe volvo do ekonomicznych nie należą. Co do Q5 to na trasie nie przekraczając 150 średnia z kilkuset km przeważnie wychodzi w granicach 7 l.
Co jest fajne, to DSG, fajnie to działa. Polecam również zawias pneumatyczny.
Ogolnie auto ma ok 110 tus km i jest właściwie na razie bezproblemowo. Podczas jazdy nic nie skrzypi, nie telepie w kabinie, chyba, ze zlapiesz za uchwyty drzwiowe hehe. Auto bardzo przyjemne, pomijając cene za wypasy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Florydziak_Florydziak_Flor napisał:


Silnik elektryczny przede wszystkim. 

 

Myślałem przez moment o T6, ale ten ponoć głównie pokazuje swoje zalety w mieście. W trasie one zanikają, a na autostradzie wręcz przeszkadza (spalanie ok 12l przy 140 trochę nieciekawie). No i jest droższy cennikowo o 30k PLN. Byłbym wdzięczny gdybyś rozwinął swą myśl, ponoć jeszcze mam możliwość zmian w zamówieniu. Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minutes ago, kilohaszu said:

 

Myślałem przez moment o T6, ale ten ponoć głównie pokazuje swoje zalety w mieście. W trasie one zanikają, a na autostradzie wręcz przeszkadza (spalanie ok 12l przy 140 trochę nieciekawie). No i jest droższy cennikowo o 30k PLN. Byłbym wdzięczny gdybyś rozwinął swą myśl, ponoć jeszcze mam możliwość zmian w zamówieniu. Dzięki


To musiał by być T8. T6 to ten sam silnik co w T5 tylko z dołożonym superchargerem. T8 to T6 plus elektryczny silnik napędzający tylną oś. Zaleta - jeżdżąc po mieście masz idealną ciszę i nie marnujesz paliwa. No i osiągi znacznie lepsze bo wszystko razem ma 400 HP.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Florydziak_Florydziak_Flor napisał:


To musiał by być T8. T6 to ten sam silnik co w T5 tylko z dołożonym superchargerem. T8 to T6 plus elektryczny silnik napędzający tylną oś. Zaleta - jeżdżąc po mieście masz idealną ciszę i nie marnujesz paliwa. No i osiągi znacznie lepsze bo wszystko razem ma 400 HP.  

W obecnej nomenklaturze Volvo B4 do B6 to miękkie hybrydy nieważne czy z dieslem czy benzyną, a T6 i T8 to hybrydy plugin. Także T6 to benzynowy silnik (prawdopodobnie odpowiednik B5/dawne T5) + elektryk przy tylnej osi. Fakt, to ma świetne osiągi, ale nie widzę sensu posiadania auta które setkę robi w 6 sekund, ale ma ogranicznik na 180, za to na autostradzie przy 140 spali 12l/100km. Za mało chyba jeżdżę po mieście, żeby wykorzystać zalety plug-ina, a targanie całego tego ustrojstwa w trasę z mojego punktu widzenia nie ma sensu. No chyba że plugin ma jakieś inne zalety, na które chciałbyś zwrócić moją uwagę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.09.2021 o 09:23, chojny napisał:

 

 

Wszystkie nowe samochody, które trafią na rynek w Unii Europejskiej i Wielkiej Brytanii, od 2022 r. wyposażone będą w system ISA, czyli inteligentny ogranicznik prędkości. Obowiązek dotyczyć będzie także samochodów ciężarowych, dostawczych i autobusów.

 

Poczytaj o ISA i zobaczysz jak to będzie działać ;)

 

Między innymi dlatego na szybko zamawiałem samochód, bo ma to być niby obowiązkowe wyposażenie od maja 2022. 

 

 

 

 

Rozumiem to tak, że chodzi o nowe modele, które będę wchodziły do sprzedaży, a nie o aktualnie produkowane modele, także jaki samochód zamawiałeś, który ma wejść do sprzedaży w maju 2022 roku?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, kilohaszu said:

W obecnej nomenklaturze Volvo B4 do B6 to miękkie hybrydy nieważne czy z dieslem czy benzyną, a T6 i T8 to hybrydy plugin. Także T6 to benzynowy silnik (prawdopodobnie odpowiednik B5/dawne T5) + elektryk przy tylnej osi. Fakt, to ma świetne osiągi, ale nie widzę sensu posiadania auta które setkę robi w 6 sekund, ale ma ogranicznik na 180, za to na autostradzie przy 140 spali 12l/100km. Za mało chyba jeżdżę po mieście, żeby wykorzystać zalety plug-ina, a targanie całego tego ustrojstwa w trasę z mojego punktu widzenia nie ma sensu. No chyba że plugin ma jakieś inne zalety, na które chciałbyś zwrócić moją uwagę?


Mi T8 na autostradzie przy 140 pali 8.5 litra na setkę. W mieście praktycznie wszystkie wycieczki na prądzie więc zużycie zero. Średnie zużycie z ponad 50 tys km jakie zrobił samochód do tej pory to 4.6 litra na setkę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, Florydziak_Florydziak_Flor napisał:


Mi T8 na autostradzie przy 140 pali 8.5 litra na setkę. W mieście praktycznie wszystkie wycieczki na prądzie więc zużycie zero. Średnie zużycie z ponad 50 tys km jakie zrobił samochód do tej pory to 4.6 litra na setkę. 

Ale liczysz 8.5 dla jazdy 140 licznikowe przy starcie z pełną baterią? Czy start z pełną baterią i krótkie odcinki? Jeździłem B5 benzyna i przy stałej prędkości 140 palił pod 11. Testy jakie widziałem pokazywały podobne spalanie dla T6 plugin, więc nie sądzę żeby na długim odcinku autostradowym T8 palił 2.5 litra mniej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minutes ago, kilohaszu said:

Ale liczysz 8.5 dla jazdy 140 licznikowe przy starcie z pełną baterią? Czy start z pełną baterią i krótkie odcinki? Jeździłem B5 benzyna i przy stałej prędkości 140 palił pod 11. Testy jakie widziałem pokazywały podobne spalanie dla T6 plugin, więc nie sądzę żeby na długim odcinku autostradowym T8 palił 2.5 litra mniej...


8.5 na trasie 1000 km bez ładowania. On naprawdę mało pali. Co pewien czas musisz zwolnić bo albo ktoś ci pas blokuje albo policja albo siku albo coś w tym stylu i on sobie wtedy trochę energii złapie i potem ja używa. To zdecydowanie zmniejsza zużycie paliwa. A jak utknąłem w korku na autostradzie to spalanie mi spadło do 6 litrów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minutes ago, Florydziak_Florydziak_Flor said:


8.5 na trasie 1000 km bez ładowania. On naprawdę mało pali. Co pewien czas musisz zwolnić bo albo ktoś ci pas blokuje albo policja albo siku albo coś w tym stylu i on sobie wtedy trochę energii złapie i potem ja używa. To zdecydowanie zmniejsza zużycie paliwa. A jak utknąłem w korku na autostradzie to spalanie mi spadło do 6 litrów. 

 

Mysle, ze spalanie w realiach USA bedzie duzo nizsze niz w PL...

Ruch jest duzo bardziej plynny i jednak to 140km/h to bedzie w porywach.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Maciej__ napisał:

 

Mysle, ze spalanie w realiach USA bedzie duzo nizsze niz w PL...

Ruch jest duzo bardziej plynny i jednak to 140km/h to bedzie w porywach.

 

Aaa, to kolega ze Stanów, tam inne realia jazdy niż w EU, teraz wszystko jasne :)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minutes ago, Maciej__ said:

 

Mysle, ze spalanie w realiach USA bedzie duzo nizsze niz w PL...

Ruch jest duzo bardziej plynny i jednak to 140km/h to bedzie w porywach.


Dlatego w PL będzie mniej palił - hybryda przydaje się właśnie jak ruch nie jest płynny. W normalnym samochodzie palisz benzynę żeby się rozpędzić a potem ścierasz klocki żeby zwolnić. W hybrydzie odzyskujesz przy hamowaniu a potem zużywasz to przyspieszając. 
 

Volvo maksymalnie pozwala na działanie systemu automatycznego sterowania do 140 km/h = na długiej trasie nie pojedziesz więcej bo kręcenie samemu kierownicą jest nudne. 

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Dlatego w PL będzie mniej palił - hybryda przydaje się właśnie jak ruch nie jest płynny. W normalnym samochodzie palisz benzynę żeby się rozpędzić a potem ścierasz klocki żeby zwolnić. W hybrydzie odzyskujesz przy hamowaniu a potem zużywasz to przyspieszając. 
 
Volvo maksymalnie pozwala na działanie systemu automatycznego sterowania do 140 km/h = na długiej trasie nie pojedziesz więcej bo kręcenie samemu kierownicą jest nudne. 
Chyba znasz inna Polskę. Tu jedziesz 70 za zamulaczem, później lecisz 160 żeby nadrobić, dojeżdżasz do następnego zamulacza. Hybryda tu nie pomoże

Z ciekawości, ile/jak długo ten system pozwala jechać bez rąk na kierownicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minutes ago, Florydziak_Florydziak_Flor said:

hybryda przydaje się właśnie jak ruch nie jest płynny.

 

No i jeszcze w górach, gdzie jest dużo możliwości odzysku energii. 

 

Generalnie, im bardziej ktoś używa hamulca, tym większy sens ma hybryda.

 

Ponadto każdorazowo naładowany phev ma również sens na krótszych dystansach (tak do 100 km) nawet na autostradzie. Hev już nie. 

 

Do zastosowań typu: "codziennie wyjeżdżam na pustą autostradę, zapinam tempomat i jadę 1000 km", żadna hybryda nie nadaje się zupełnie.  

 

Generalnie zgadzam się z Tobą zupełnie, ale ja również znam phevy z praktyki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minutes ago, hefi said:

Chyba znasz inna Polskę. Tu jedziesz 70 za zamulaczem, później lecisz 160 żeby nadrobić, dojeżdżasz do następnego zamulacza. Hybryda tu nie pomoże

Z ciekawości, ile/jak długo ten system pozwala jechać bez rąk na kierownicy?
 


Kilkanaście sekund. Ale jak trzymasz jedna rękę na kierownicy to się nie czepia. Przejechałem kilkaset km w ten sposób. System jest rewelacyjny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minutes ago, HelixSv said:

 

No i jeszcze w górach, gdzie jest dużo możliwości odzysku energii. 

 

Generalnie, im bardziej ktoś używa hamulca, tym większy sens ma hybryda.

 

Ponadto każdorazowo naładowany phev ma również sens na krótszych dystansach (tak do 100 km) nawet na autostradzie. Hev już nie. 

 

Do zastosowań typu: "codziennie wyjeżdżam na pustą autostradę, zapinam tempomat i jadę 1000 km", żadna hybryda nie nadaje się zupełnie.  

 

Generalnie zgadzam się z Tobą zupełnie, ale ja również znam phevy z praktyki. 


Jednak większość z nas głównie kręci się wokół własnego ogona. I do tego hybryda jest rewelacyjna. Gdyby nie kilka dłuższych wycieczek które nabyły mi mil i pogorszyły znacząco średnie zużycie to mógłbym reklamować Volvo jako samochód palący poniżej 3 litrów na setkę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.