Skocz do zawartości

Q5 vs XC60


kilohaszu

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 1.09.2021 o 11:30, sherif napisał:

Aha i wcześniej miałem XC70 z D5 i zdecydowanie wolę noPb w Volvo, wcale więcej nie pali a jeździ się lepiej. Ja mam T4 (190KM) i też mimo olbrzymiego auta potrafi spalić 6l, czego w D5 nie byłem w stanie osiągnąć.

Mo miałes ślinik 2,4 ;)

 2,0 jest wyraźnie oszczedniejszy ;)

20210904_180522.jpg

Jazda niemal wyłacznie pozamiejska ( 3 razy stałem na światłach żeby wyjechac z miasta) - droga krajowa ruch mały ;) 

Edytowane przez delco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Jak to sobie wyobrażasz, że ZE wydzieli jedno gniazdo z droższym prądem do ładowania czy może wszyscy za to zapłacą . Pomijam już ładowanie z PV.
 



Smart metering pozwala identyfikować podpięte urządzenia i zużycie energii.

https://www.prawo.pl/biznes/nowelizacja-prawa-energetycznego-inteligentne-liczniki,504732.html
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, chojny napisał:

 

Jedź na stacje, zatankuj za 200pln, zapłać 120pln i powiedz że płacisz za całość ale bez akcyzy, z którą się nie zgadzasz. 

 

Daj znaka jaka była interpretacja. :]

 

 

Nie ja wymyśliłem żeby się podpinać nie tam gdzie trzeba tylko Ty, więc...  :P

a po co mam płacić na stacji, skoro mam za free ?

Ja nigdzie się nie muszę przepinać, ładuje z PV lub darmowej ładowarki pod robotą :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 hours ago, Harp said:

Coś mi szwagier, mieszkający w Niemczech i mający elektryka, wspominał że do ładowania auta ma podlicznik i ta energia jest droższa/inaczej opodatkowana. Także sprawa PV, po zmianach, nie jest jakoś korzystna.


To samo podobno w Izraelu. Jako że elektryk nie zużywa benzyny =
nie płaci podatku drogowego to ładować go wolno wyłącznie z osobnej instalacji z własnym licznikiem i ten prąd jest znacznie droższy. Do tego stopnia że ładowanie kosztuje niewiele mniej niż tankowanie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Florydziak_Florydziak_Flor napisał:

nie płaci podatku drogowego to ładować go wolno wyłącznie z osobnej instalacji z własnym licznikiem i ten prąd jest znacznie droższy. Do tego stopnia że ładowanie kosztuje niewiele mniej niż tankowanie. 

I dochodzimy powoli do kupna generatora dieslowskiego ... choc akuraz w Izraelu fotowoltaika powinna byc  bardziej efektywna niz w Polsce ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minute ago, delco said:

I dochodzimy powoli do kupna generatora dieslowskiego ... choc akuraz w Izraelu fotowoltaika powinna byc  bardziej efektywna niz w Polsce ;) 


Spadajace odłamki rakiet Hamasu i Hesbollahu skutecznie eliminują opłacalność fotowoltaiki w Izraelu.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.