Skocz do zawartości

Citroen C3 83KM, wybór instalacji z otrzymanych ofert


spad

Rekomendowane odpowiedzi

Przymierzam się do zagazowania nowego Citroena C3. Po wstępnym rozeznaniu tematu u dwóch fachowców otrzymałem cześć różnych propozycji montażu. Ponieważ rozstrzał cenowy jest dosyć spory to pytanie w co iść i czy dopłata do droższej instalacji jest tego warta:

1. Lovato Smart3 JP - 2300 zł

2. BRC Sequent Alba 3 cylindry - 2690 zł

3. BRC Sequent 32 - 3190 zł

4. KME JET, wtryskiwacze KME Fenix, reduktor Magic III Compact - 3500 zł

5. Stag Qbox Basic, wtryskiwacze KME Fenix, reduktor AC R01 lub Magic III Compact - 3500 zł

6. Stag Qbox Basic, wtryskiwacze ACW03, reduktor AC R01 lub Magic III Compact - 3300 zł

 

Jak widać różnica pomiędzy najtańszym i najdroższym zestawem to 50%. W co iść?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, spad napisał:

W co iść?

W polski zestaw u kumatego montera. 

 

Włoszczyzna jest owszem, dobra, ale ma drogie komponenty jak przyjdzie do konieczności wymiany czegokolwiek. Dodatkowo nie każdy gaziarz chce się paprać we włoszczyźnie, a np. BRC w ogóle wymaga autoryzacji, aby się podłączyć i cokolwiek zdiagnozować. A wbrew pozorom niewiele warsztatów ją wykupuje. 

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.09.2021 o 09:57, spad napisał:

Przymierzam się do zagazowania nowego Citroena C3. Po wstępnym rozeznaniu tematu u dwóch fachowców otrzymałem cześć różnych propozycji montażu. Ponieważ rozstrzał cenowy jest dosyć spory to pytanie w co iść i czy dopłata do droższej instalacji jest tego warta:

1. Lovato Smart3 JP - 2300 zł

2. BRC Sequent Alba 3 cylindry - 2690 zł

3. BRC Sequent 32 - 3190 zł

4. KME JET, wtryskiwacze KME Fenix, reduktor Magic III Compact - 3500 zł

5. Stag Qbox Basic, wtryskiwacze KME Fenix, reduktor AC R01 lub Magic III Compact - 3500 zł

6. Stag Qbox Basic, wtryskiwacze ACW03, reduktor AC R01 lub Magic III Compact - 3300 zł

 

Jak widać różnica pomiędzy najtańszym i najdroższym zestawem to 50%. W co iść?

 

Pozycja 5-6, tylko po co Ci proponują reduktory które obrabiają do 250KM? Jakieś plany na modyfikacje masz? Przy tym silniku to wystarczający jest AC R02, stabilniejszy niż AC R01 i tańszy. Brałbym poz. 6 z reduktorem AC R02. Ostatnio montowałem lpg do GP 1.4 77KM i zamontowałem sterownik LPG Tech Duo, wtryski Barracuda 115nl i reduktor AC R02. Mam BRC32 w Tipo tylko ze względu na to że takie auto kupiłem z taką instalacją, mam jednego magika co to ogarnia to na razie tego nie wyrzucam.

Edytowane przez steyr
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, steyr napisał:

 

Pozycja 5-6, tylko po co Ci proponują reduktory które obrabiają do 250KM? Jakieś plany na modyfikacje masz? Przy tym silniku to wystarczający jest AC R02, stabilniejszy niż AC R01 i tańszy. Brałbym poz. 6 z reduktorem AC R02. Ostatnio montowałem lpg do GP 1.4 77KM i zamontowałem sterownik LPG Tech Duo, wtryski Barracuda 115nl i reduktor AC R02. Mam BRC32 w Tipo tylko ze względu na to że takie auto kupiłem z taką instalacją, mam jednego magika co to ogarnia to na razie tego nie wyrzucam.

 

Nic nie planuję modyfikować, zawsze będzie seria.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.09.2021 o 11:16, steyr napisał:

 

Pozycja 5-6, tylko po co Ci proponują reduktory które obrabiają do 250KM? Jakieś plany na modyfikacje masz? Przy tym silniku to wystarczający jest AC R02, stabilniejszy niż AC R01 i tańszy. Brałbym poz. 6 z reduktorem AC R02. Ostatnio montowałem lpg do GP 1.4 77KM i zamontowałem sterownik LPG Tech Duo, wtryski Barracuda 115nl i reduktor AC R02. Mam BRC32 w Tipo tylko ze względu na to że takie auto kupiłem z taką instalacją, mam jednego magika co to ogarnia to na razie tego nie wyrzucam.

 

A co sądzisz o lubryfikacji lub dotrysku powyżej 4 tys. obrotów? Silnik ma mechaniczną regulację zaworów, jazda typowo miejska. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.09.2021 o 23:00, spad napisał:

 

A co sądzisz o lubryfikacji lub dotrysku powyżej 4 tys. obrotów? Silnik ma mechaniczną regulację zaworów, jazda typowo miejska. 

 

Jak już chcesz to dotrysk PB, lubra pomaga tyle co kadzidło zmarłemu zawalając kolektor ssący i itp. Osobiście nie praktykuje żadnych dotrysków i itp, chyba że Twój silnik jest z grupy ryzyka i itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, steyr napisał:

 

Jak już chcesz to dotrysk PB, lubra pomaga tyle co kadzidło zmarłemu zawalając kolektor ssący i itp. Osobiście nie praktykuje żadnych dotrysków i itp, chyba że Twój silnik jest z grupy ryzyka i itp.

 

Niektórzy gazownicy pytani o wycenę wspominali o dotrysku lub lubryfikacji ze względu, że silnik ma ręczną regulację zaworów. Finalnie zdecydowałem się na instalację bez dwóch wspomnianych rozwiązań a po prostu będę robił kontrolę zaworów co 30 kkm.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, spad napisał:

 

Niektórzy gazownicy pytani o wycenę wspominali o dotrysku lub lubryfikacji ze względu, że silnik ma ręczną regulację zaworów. Finalnie zdecydowałem się na instalację bez dwóch wspomnianych rozwiązań a po prostu będę robił kontrolę zaworów co 30 kkm.

 

Dotrysk Pb zawsze można włączyć  z czasem, tylko jak Ci zależy na takiej opcji to żeby monter Ci zamontował sterownik obsługujący dotrysk Pb. Większość sterowników lpg ma tą funkcję w standardzie, aczkolwiek warto dopytać montera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, steyr napisał:

 

Dotrysk Pb zawsze można włączyć  z czasem, tylko jak Ci zależy na takiej opcji to żeby monter Ci zamontował sterownik obsługujący dotrysk Pb. Większość sterowników lpg ma tą funkcję w standardzie, aczkolwiek warto dopytać montera.

 

Mi nie zależy na takiej opcji, w zasadzie wolałbym klasyczne rozwiązanie i finalnie takie będzie. Ale co monter to różne propozycje padały. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, spad napisał:

Finalnie zdecydowałem się na instalację bez dwóch wspomnianych rozwiązań a po prostu będę robił kontrolę zaworów co 30 kkm.

Co i gdzie montujesz?

 

Na problem degradacji gniazd zaworowych można zaradzić zmieniając mapę zapłonu za pomocą wariatora. To jednak jest zabawa dla prawdziwych pasjonatów i hobbystów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ghost2255 napisał:

Co i gdzie montujesz?

 

Na problem degradacji gniazd zaworowych można zaradzić zmieniając mapę zapłonu za pomocą wariatora. To jednak jest zabawa dla prawdziwych pasjonatów i hobbystów. 

 

W KMS w Rawiczu. Reszta do których pisałem i dzwoniłem bez kontaktu z ich strony. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.