jahooo Napisano 6 Września 2021 Udostępnij Napisano 6 Września 2021 A wiec posiadam Ibize 1.0 tsi 95km. Od nowości przejechałem 50tyś. Od jakiegoś czasu zauważyłem, że na zimnym silniku przy podwyższonych obrotach wsteczny głośno wchodzi. jak bym nie wciskał sprzęgła do końca, niekiedy ciężko go też wybić. Reklamowałem auto na gwarancji oczywiście powiedzieli, że ten typ tak ma. Dali mi na test używkę o podobny przebiegu. Według nich jest tak samo. Według mnie tam był normalny głośny wsteczny a nie zgrzyt. Na ciepłym silniku tak mocnego zgrzytu nie ma jeśli wystąpi jest dopuszczalny . Autem jeżdzę od nowości więc wiem ,że od początku nic takiego nie występowało. Pod linkiem filmik najlepiej słychać od 26 sekundy https://www.youtube.com/watch?v=ukCh4yG6scs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 7 Września 2021 Udostępnij Napisano 7 Września 2021 A jak wypada próba: wciskasz sprzęgło, liczysz do 3 i wbijasz wsteczny? Też zgrzyta? Może wystarczy wymiana oleju na jakiś lepszej firmy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gilbert3 Napisano 7 Września 2021 Udostępnij Napisano 7 Września 2021 Też bym zaczął od wymiany oleju w skrzyni. Jak miałem problematyczną M32, która zgrzytała na 3 i 4 to wlałem preparat Xado, niestety nie pamiętam już co to było dokładnie, i było dużo lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin5 Napisano 7 Września 2021 Udostępnij Napisano 7 Września 2021 A spróbuj przebić trójką, tzn. stajesz, sprzęgło, 3 i potem wsteczny. Miałem tak w oplu i wsteczny też potrafił zgrzytać a przy takim wrzucaniu już nie. Mam teraz Leona i robię tak samo i wsteczny wchodzi bardziej płynnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 7 Września 2021 Udostępnij Napisano 7 Września 2021 10 godzin temu, jahooo napisał: A wiec posiadam Ibize 1.0 tsi 95km. Od nowości przejechałem 50tyś. Od jakiegoś czasu zauważyłem, że na zimnym silniku przy podwyższonych obrotach wsteczny głośno wchodzi. jak bym nie wciskał sprzęgła do końca, niekiedy ciężko go też wybić. Reklamowałem auto na gwarancji oczywiście powiedzieli, że ten typ tak ma. Dali mi na test używkę o podobny przebiegu. Według nich jest tak samo. Według mnie tam był normalny głośny wsteczny a nie zgrzyt. Na ciepłym silniku tak mocnego zgrzytu nie ma jeśli wystąpi jest dopuszczalny . Autem jeżdzę od nowości więc wiem ,że od początku nic takiego nie występowało. Pod linkiem filmik najlepiej słychać od 26 sekundy https://www.youtube.com/watch?v=ukCh 4yG6scs Jeżeli to ta sama skrzynia, którą wkładają do 1.0 MPI 60 KM to jest to normalne zjawisko i cecha tej skrzyni. Wiele osób posiadających ten silnik w Up! i Citigo skarżyło się na głośny wsteczny. Niektórym głośno wbija się jedynka. U mnie czasami w Up! zgrzytnęło na wstecznym. Z tego co kojarzę to niektórzy próbowali wyciszyć skrzynię dolaniem oleju ponad minimum jakie wyjeżdżało z fabryki i chwalili sobie ten zabieg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość krawiec Napisano 7 Września 2021 Udostępnij Napisano 7 Września 2021 15 minut temu, spad napisał: Jeżeli to ta sama skrzynia, którą wkładają do 1.0 MPI 60 KM to jest to normalne zjawisko i cecha tej skrzyni. Wiele osób posiadających ten silnik w Up! i Citigo skarżyło się na głośny wsteczny. Niektórym głośno wbija się jedynka. U mnie czasami w Up! zgrzytnęło na wstecznym. Z tego co kojarzę to niektórzy próbowali wyciszyć skrzynię dolaniem oleju ponad minimum jakie wyjeżdżało z fabryki i chwalili sobie ten zabieg. Nie no to chyba nie będzie ta sama skrzynia... Zresztą w żonowozie z tym silnikiem i pewnie tą samą skrzynią problem jest z jedynką... Oczywiście też nikt nie widzi problemu, a czasami trzeba wbić najpierw dwójkę. Co prawda nie zgrzyta ale zwyczajnie nie idzie jedynki wrzucić. Krawiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 7 Września 2021 Udostępnij Napisano 7 Września 2021 1 minutę temu, krawiec napisał: Nie no to chyba nie będzie ta sama skrzynia... Zresztą w żonowozie z tym silnikiem i pewnie tą samą skrzynią problem jest z jedynką... Oczywiście też nikt nie widzi problemu, a czasami trzeba wbić najpierw dwójkę. Co prawda nie zgrzyta ale zwyczajnie nie idzie jedynki wrzucić. Krawiec Nie mam pojęcia, co jak co te Ibizy miały 5-biegowe skrzynie, w Up!ie też jest podobnie. I cały czas mówimy o tym samym silniku, tylko mocniejszy był uturbiony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość krawiec Napisano 7 Września 2021 Udostępnij Napisano 7 Września 2021 Teraz, spad napisał: Nie mam pojęcia, co jak co te Ibizy miały 5-biegowe skrzynie, w Up!ie też jest podobnie. I cały czas mówimy o tym samym silniku, tylko mocniejszy był uturbiony. Ale ten 60KM to był 3 cylinder? Krawiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 7 Września 2021 Udostępnij Napisano 7 Września 2021 Teraz, krawiec napisał: Ale ten 60KM to był 3 cylinder? Krawiec Ten litrowy TSI również jest 3-cylinder. Ten silnik ma moc od 60 KM do 115 KM w zależności od tego czy VW, Skoda, Seat i modelu auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 7 Września 2021 Udostępnij Napisano 7 Września 2021 12 godzin temu, jahooo napisał: A wiec posiadam Ibize 1.0 tsi 95km. Ja już się nauczyłem przy starym francuzie pierw wbić 1 lub 2 potem wsteczny, synchronizatory wtedy lepiej pracują. Robię tak identycznie przy nowym clio, przy samym wbiciu R jeśli nie docisnę lewarka do ścianki to potrafi delikatnie zgrzytać, w tych małych pierdułkach przywykłem do tego 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mack1805 Napisano 7 Września 2021 Udostępnij Napisano 7 Września 2021 Odpowietrz wysprzęglik przy okazji zmiany płynu hamulcowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 7 Września 2021 Udostępnij Napisano 7 Września 2021 Olej bym zmienił, ale cudów bym nie oczekiwał. Być może konieczna jest regulacja linek jeśli takie sterowanie występuje. Wsteczny nie jest synchronizowany, więc od czasu do czasu może wystąpić problem z jego wbiciem. Ja wtedy wyrzucam na luz, wciskam sprzęgło ze 2-3 razy i wbijam wsteczny bez oporu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irishpiter Napisano 7 Września 2021 Udostępnij Napisano 7 Września 2021 Ten zgrzyt to trochę jednak głośny jak tak go na zewnątrz słychać. Jak już pisano, spróbuj wcisnąć sprzęgła odczekać kilka sekund aby koła w skrzyni wyhamowaly i wtedy wrzuć wsteczny. Ja gdy przesiadłem się z Megane do nowej octavia 3 też byłem mega zdziwiony że nie dali synchronizatora na wsteczny. Do tej pory często mam wrażenie jakbym wrzucał bieg w traktorze jak zapomnę odczekać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jahooo Napisano 7 Września 2021 Autor Udostępnij Napisano 7 Września 2021 Ale autem jeżdze 3 lata i 50 tysi. Od nowości tego problemu nie było n bank. Bo bym na 1 przeglądzie to reklamował. A dopiero teraz to reklamowałem i i oczywiście. A jak sie spytalem czy chociarz poziom oleju sprawdzili. To powiedzieli , że nie bo skrzynia sucha. No i na ciepło jeśli zgrzytnie to lekko. Przez 2 wrzucanie nic nie daje. Czekanie, ze sprzęgłem też chyba, że trzeba jeszcze dłużej czekać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 7 Września 2021 Udostępnij Napisano 7 Września 2021 Wygląda na to, ze sprzęgło całkiem nie rozłącza, może sam docisk zużyty albo nieco zapowietrzone (jeśli sterowane hydrauliką)... 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irishpiter Napisano 8 Września 2021 Udostępnij Napisano 8 Września 2021 4 do 5 sekund powinno w zupełności wystarczyć na wyhamowanie kół w skrzyni jeśli sprzęgło rozłącza. Jeśli nie miałeś tego od nowości to chyba jednak sprawa jest prosta. Jeśli chodzi o serwis to ja że skoda mam takie doświadczenie że jeśli auto jedzie to jest sprawne.Jest mega ciezko wyegzekwować jakaś naprawę. Nawet taka tania pierdoła jak amortyzatory klapy bagażnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.