Skocz do zawartości

Jednak suvy maja minusy


Marcin79

Rekomendowane odpowiedzi

Jazda po centrum nie sprawia problemu , na autostrady bardzo wygodne auto jednak......   ostatnio regularnie musze  pchać się w blokowisko z czasów prlu  i normalnie dramat ... za wąsko zwlaszcza jak auto są parkowane z jednej i drugiej strony ulicy... gdybym mieszkał w blokowisku wzyciu bym suva nie kupił .

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Marcin79 napisał:

Jazda po centrum nie sprawia problemu , na autostrady bardzo wygodne auto jednak......   ostatnio regularnie musze  pchać się w blokowisko z czasów prlu  i normalnie dramat ... za wąsko zwlaszcza jak auto są parkowane z jednej i drugiej strony ulicy... gdybym mieszkał w blokowisku wzyciu bym suva nie kupił .

 

SUVy, podobnie jak pojazdy elektryczne nie są przeznaczone dla mieszkańców bloków.

:skromny:

  • Kocham 1
  • Haha 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Marcin79 napisał:

Jazda po centrum nie sprawia problemu , na autostrady bardzo wygodne auto jednak......   ostatnio regularnie musze  pchać się w blokowisko z czasów prlu  i normalnie dramat ... za wąsko zwlaszcza jak auto są parkowane z jednej i drugiej strony ulicy... gdybym mieszkał w blokowisku wzyciu bym suva nie kupił .

Albo nie umiesz jeździć SUVem ja swoim nie narzekam a wręcz przeciwnie lepiej mi się jeździ niż niskim ,lepsza widoczność 👍

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Marcin79 napisał:

Jazda po centrum nie sprawia problemu , na autostrady bardzo wygodne auto jednak......   ostatnio regularnie musze  pchać się w blokowisko z czasów prlu  i normalnie dramat ... za wąsko zwlaszcza jak auto są parkowane z jednej i drugiej strony ulicy... gdybym mieszkał w blokowisku wzyciu bym suva nie kupił .

 

Jeżdżę autem kl. B, D i SUV.

Do SUVA się najwygodniej wsiada, ale też najgorzej pakuje ciężkie graty, wysoki próg załadunku nie pomaga! Jest po prostu modny i wygodniejszy i dramatycznie się prowadzi względem niższych aut.

 

PS. Ide po chipsy, będzie jamnik czuje ;]

  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Marcin79 napisał:

Jazda po centrum nie sprawia problemu , na autostrady bardzo wygodne auto jednak......   ostatnio regularnie musze  pchać się w blokowisko z czasów prlu  i normalnie dramat ... za wąsko zwlaszcza jak auto są parkowane z jednej i drugiej strony ulicy... gdybym mieszkał w blokowisku wzyciu bym suva nie kupił .

jak za wąsko? Przecież te auta na szerokość są mniejsze niż reszta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Just now, bielaPL said:

jak za wąsko? Przecież te auta na szerokość są mniejsze niż reszta

 

Tzn mniejsze niz jaka reszta? :hehe:

Bo autor chyba powozi BMW X5, wiec raczej niewiele bedzie osobowek, ktore sa szersze.

Chyba, ze masz na mysli autobusy i dostawczaki ;]

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Tzn mniejsze niz jaka reszta? :hehe:

Bo autor chyba powozi BMW X5, wiec raczej niewiele bedzie osobowek, ktore sa szersze.

Chyba, ze masz na mysli autobusy i dostawczaki ;]

 

Wiele osób myśli, że np. Nissan Juke to SUV.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Tzn mniejsze niz jaka reszta? :hehe:

Bo autor chyba powozi BMW X5, wiec raczej niewiele bedzie osobowek, ktore sa szersze.

Chyba, ze masz na mysli autobusy i dostawczaki ;]

 

no fakt, myslalem ze takie X5 bedzie na szerokosc jak seria 5 ale sie przeliczylem

to cofam to co napisałem ;] 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Marcin79 napisał:

Jazda po centrum nie sprawia problemu , na autostrady bardzo wygodne auto jednak......   ostatnio regularnie musze  pchać się w blokowisko z czasów prlu  i normalnie dramat ... za wąsko zwlaszcza jak auto są parkowane z jednej i drugiej strony ulicy... gdybym mieszkał w blokowisku wzyciu bym suva nie kupił .

E tam, stary śmietnik Pajero z 95 5d byłby super ;]

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Marcin79 napisał:

Jazda po centrum nie sprawia problemu , na autostrady bardzo wygodne auto jednak......   ostatnio regularnie musze  pchać się w blokowisko z czasów prlu  i normalnie dramat ... za wąsko zwlaszcza jak auto są parkowane z jednej i drugiej strony ulicy... gdybym mieszkał w blokowisku wzyciu bym suva nie kupił .

 

Ostatnio pojechałem SUve do apteki na zwykłym osiedlu. Po zaparkowaniu na zwykłym miejscu parkingowym nie mogłem otworzyć drzwi na tyle aby wysiąść. 

 

Auto się zwyczajnie nie mieści. 

 

 

3 godziny temu, Marcin79 napisał:

To juz kwestia preferencji .. mi osobiście bardziej leży suv  ale nie latam nim po 200 .

 

Aby latac 200 suvem to juz trzeba miec prawdziwą wersje sport. 😃

 

 

Aby latać 200km/h musisz mieć dużego SUVa, przynajmniej GLE, X5, Q7. Mniejsze SUVy się zachowują dość nerwowo przy takich prędkościach. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Marcin79 napisał:

Jazda po centrum nie sprawia problemu , na autostrady bardzo wygodne auto jednak......   ostatnio regularnie musze  pchać się w blokowisko z czasów prlu  i normalnie dramat ... za wąsko zwlaszcza jak auto są parkowane z jednej i drugiej strony ulicy... gdybym mieszkał w blokowisku wzyciu bym suva nie kupił .

 

Ludzie zapychają tam uliczki i parkingi busami w rozmiarze XXL, a Ty masz problem z suvem? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, chojny napisał:

 

Ostatnio pojechałem SUve do apteki na zwykłym osiedlu. Po zaparkowaniu na zwykłym miejscu parkingowym nie mogłem otworzyć drzwi na tyle aby wysiąść. 

 

Auto się zwyczajnie nie mieści. 

 

 

 

 

Aby latać 200km/h musisz mieć dużego SUVa, przynajmniej GLE, X5, Q7. Mniejsze SUVy się zachowują dość nerwowo przy takich prędkościach. 

 

 

Praktycznie każdym prawdziwym SUVem można tylko trzeba umieć odróżnić SUV od Crosower 👍

bo niektórzy dacie sandero stepway nazywają suwem 😂

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minute ago, dyniek000 said:

Praktycznie każdym prawdziwym SUVem można tylko trzeba umieć odróżnić SUV od Crosower 👍

bo niektórzy dacie sandero stepway nazywają suwem 😂

 

To, ze cos sie rozpedzi do 200km/h to nie znaczy, ze mozna tym tak na dluzsza mete jezdzic ;]

 

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, bergerac napisał:

na autostrady to akurat limuzyna jest najlepsza, a nie SUV.

Do prędkości dopuszczalnych - SUV też, szczególnie, jak człek ma problemy z ogólną kondycją, stawami, wzrokiem itp.

Ja z premedytacją kupiłem SUV z automatem :ok:

Siedzenie na krześle, wysoko, daleko od kierownicy i pedałów przynosi mi ulgę :ok:

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, rwIcIk napisał:

Do prędkości dopuszczalnych - SUV też, szczególnie, jak człek ma problemy z ogólną kondycją, stawami, wzrokiem itp.

Ja z premedytacją kupiłem SUV z automatem :ok:

Siedzenie na krześle, wysoko, daleko od kierownicy i pedałów przynosi mi ulgę :ok:

 


 

Bla, bla, bla…. lubisz patrzeć na innych z góry 😜

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, el_diablo napisał:

 

Ludzie zapychają tam uliczki i parkingi busami w rozmiarze XXL, a Ty masz problem z suvem? ;)


Bo jak ktoś parkuje starym dostawczakiem to przy otwieraniu drzwi nie patrzy czy obije/zarysuje auto po sąsiedzku. Jak ktoś ma drogiego SUVa to patrzy czy nie uszkodzi swojego i innego auta.

Edytowane przez pejus1982
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Historia zatoczyła koło- im bardziej odterenowiony SUV tym szybciej można nim jeździć po autostradzie.

 

Tylko po co w takim razie ten prześwit/forma auta skoro i tak nikt nie będzie jeździł po krawężnikach na >20 calowych felgach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Piotrus napisał:

Historia zatoczyła koło- im bardziej odterenowiony SUV tym szybciej można nim jeździć po autostradzie.

 

Tylko po co w takim razie ten prześwit/forma auta skoro i tak nikt nie będzie jeździł po krawężnikach na >20 calowych felgach?

Mam 19calowe felgi i bez problemu atakuje krawezniki ;)

 

Roznica w suvie jest taka, ze nie masz profilu opony 35 jak w plaskaczku a np 50. 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Chalek napisał:

Mam 19calowe felgi i bez problemu atakuje krawezniki ;)

 

Roznica w suvie jest taka, ze nie masz profilu opony 35 jak w plaskaczku a np 50. 

 

Tak, szczególnie w takim x5 z m pakietem których całkiem sporo widać na drogach. To ja już w swojej 5tce mam wyższy profil.

 

 

Screenshot_20210912-144715_Drive.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Piotrus napisał:

 

Tak, szczególnie w takim x5 z m pakietem których całkiem sporo widać na drogach. To ja już w swojej 5tce mam wyższy profil.

 

 

Screenshot_20210912-144715_Drive.jpg

 

Aha. Tymczasem mi na przykład proponowano podobno najczęściej wybierany do X5 M-pakiet, który ma podstawowe felgi Star spoke 740, o takie:

 

11694-komplekt-zimnih-koles-star-spoke-7

 

One mają rozmiar 20' a siedzą na nich opony 275/45.

 

To jest dokładnie tyle samo profilu co na kole 225/55 r18 w takim np. Nissanie X-trail czy Mitsubishi Outlanderze, którym nikt jakoś krawężników atakować się nie obawia.

Seria 5 za to w podstawie stoi na 245/45 r18, która ma o cały centymetr profilu mniej.

Quod erat demonstrandum.

 

Edytowane przez Dark_Knight
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Dark_Knight napisał:

Seria 5 za to w podstawie stoi na 245/45 r18, która ma o cały centymetr profilu mniej.

Akurat seria w 5 to 17 cali ale to i tak nie ma większego znaczenia, wychodzi że moje oko mnie zawiodło.

 

Niemniej nawet jak dodasz ten cm to jak dla mnie to i tak nie jest bezpieczny rozmiar dla zastosowań dla jakich pierwotnie stworzono SUV'y, kubek od kawy jako pkt odniesienia BMW vs Grand Cherokee.

 

20210913_071200.jpg

20210913_071215.jpg

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Piotrus napisał:

Akurat seria w 5 to 17 cali ale to i tak nie ma większego znaczenia, wychodzi że moje oko mnie zawiodło.

 

Niemniej nawet jak dodasz ten cm to jak dla mnie to i tak nie jest bezpieczny rozmiar dla zastosowań dla jakich pierwotnie stworzono SUV'y, kubek od kawy jako pkt odniesienia BMW vs Grand Cherokee.

 

20210913_071200.jpg

20210913_071215.jpg

 

Oczywiście że w teren to się średnio nadaje (nawet lekki) ale to też są opony typowo szosowe. 

Jest natomiast pakiet off-road, który mi się bardziej podoba. Inna rzecz, że do niego też mogą być felgi 21'.

Żeby było dobrze w terenie to trzeba kupić nowego Defendera.

:ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Dark_Knight napisał:

 

Oczywiście że w teren to się średnio nadaje (nawet lekki) ale to też są opony typowo szosowe. 

Jest natomiast pakiet off-road, który mi się bardziej podoba. Inna rzecz, że do niego też mogą być felgi 21'.

Żeby było dobrze w terenie to trzeba kupić nowego Defendera.

:ok:

 

I to jest właśnie to "odterenowienie" o którym pisałem. Żeby zjechać z twardego musisz na start dokupić pakiet. Nawet nie chodzi tu o BMW które nigdy nie było ukierunkowane na offroad, ale wystarczy spojrzeć na poprzedni i obecny model Range Rovera czy wspomnianego Defendera.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Piotrus napisał:

I to jest właśnie to "odterenowienie" o którym pisałem. Żeby zjechać z twardego musisz na start dokupić pakiet. Nawet nie chodzi tu o BMW które nigdy nie było ukierunkowane na offroad, ale wystarczy spojrzeć na poprzedni i obecny model Range Rovera czy wspomnianego Defendera.

 

Range Rover zgoda. Ale Defender wymiata w terenie nawet bez offroadowych pakietów. To co najważniejsze jest w standardzie.

Chociaż wg mnie jest on aż za dobry. Jeśli ktoś nie mieszka w Australii to taki Discovery by w zupełności wystarczył. 

IMO plus SUVów to właśnie ten kompromis. Wjadą w lekki teren i nie zamęczą Cię na autostradzie (bo u nas w ten teren trzeba najpierw dojechać).

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Dark_Knight napisał:

 

Oczywiście że w teren to się średnio nadaje (nawet lekki) ale to też są opony typowo szosowe. 

Jest natomiast pakiet off-road, który mi się bardziej podoba. Inna rzecz, że do niego też mogą być felgi 21'.

Żeby było dobrze w terenie to trzeba kupić nowego Defendera.

:ok:

 

 

Faktem jest że to trochę bez sensu, kupujesz auto które nigdy nie będzie się tak prowadzić jak plaskacz, a potem konfigurujesz go jak rajdówkę

SUV ma być uniwersalny i trochę agresywniejsza opona bardziej pasuje niż slick ;)

Do X3 kupiłem całoroczne, właśnie też z myślą o mokrej trawie 

U mnie trochę gumy jest 235/55 chyba, nawet w Albanii w górach dały radę :phi:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.09.2021 o 01:15, Dark_Knight napisał:

 

One mają rozmiar 20' a siedzą na nich opony 275/45.

 

 

Z przodu, tył masz 305/40/20

 

Mogę tylko napisać, że X5 na tych kołach radzi sobie w terenie bardzo dobrze. Na stromych zjazdach gdzie jest dodatkowo ostry zakręt, przednie koło mocno cierpi i się uślizguje ale jest to wyczuwalne i możliwe w prosty sposób do opanowania. 

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, chojny napisał:

Z przodu, tył masz 305/40/20

 

Fakt, ale opony jest praktycznie tyle samo.

 

 

Godzinę temu, chojny napisał:

Mogę tylko napisać, że X5 na tych kołach radzi sobie w terenie bardzo dobrze. Na stromych zjazdach gdzie jest dodatkowo ostry zakręt, przednie koło mocno cierpi i się uślizguje ale jest to wyczuwalne i możliwe w prosty sposób do opanowania. 

 

To oczywiście nie są auta terenowe ale gdy właścicielom wystarczy odwagi to okazują się zaskakująco dzielne.

:ok:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, chojny napisał:

 

Goście w mijanych Patrolach czy Land Cruiserach patrzyli się na nas dość zdziwionym wzrokiem. :]

 

Najgorzej jest jak wjedziesz gdzieś takim Patrolem czy LC na MTkach przez trudny teren, pomagając sobie linami i trapami a na miejscu stoi jakaś stara Astra na zimówkach, którą lokales jeździ po bułki.

:hehe:

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Dark_Knight napisał:

 

Najgorzej jest jak wjedziesz gdzieś takim Patrolem czy LC na MTkach przez trudny teren, pomagając sobie linami i trapami a na miejscu stoi jakaś stara Astra na zimówkach, którą lokales jeździ po bułki.

:hehe:

 

 

 

 

 

Na zimówkach? Na letnich łysych jeżdżą po górach. Landem my na MTekach, blokady, osłony dyfrów, baku, podcięte błotniki, zderzaki metalowe.... a na górze Łady na łysolach tą samą drogą tylko szybciej  :]

 

Taki urok Kaukazu. :cfaniak2:

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.