Skocz do zawartości

Czerwona kontrolka po wymianie uszczelki pokrywy zaworów


Beathles

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam pewien problem ,otóż po wymianie uszczelki pokrywy zaworów zapaliła mi się kontrolka od ciśnienia oleju.Kolega mechanik który to robił ,zeskrobywał nagar i dał  dodatkowo  silikon na uszczelke .Stało się to jak wracał naszym wozem do mnie.Przejechał jakieś 800-900m jak się kontolka zapaliła.
Olej na jakim obecnie jeździmy to motul 5w40 przedtem był castrol.Teraz nasuwa się pytanie na jakie koszta mogła ta sytuacja nas narazić.

Silnik 1.8t awc przelotu 217 tyś samochód Sharan 2002.

Czujnik ciśnienia oleju wymieniany był w sierpiu tamtego roku na nowy.Wowczas ciśnienie było ok .2 bay na wolnych obrotach ,na wyzszych okolo 3.5 bar.
Za wszelkie porady będe wdzięczny.
Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Częsty błąd, gdy ktoś już kleił pokrywy na silikon. 
zamiast osłonić „klawiaturę”

szmatami a później odkurzaczem syf posprzątać to skrobia nożykiem do tapet jak popadnie przylgnie. 
Jak szybko zauważyłeś kontrolkę to jest szansa, że nic się nie przetarło, a może sam czujnik padł od syfów - ciężko wróżyć bez sprawdzenia ciśnienia jak koledzy pisali.

Ale to po uruchomieniu jedynie kilkanaście sekund i wyłączenie silnika jak niskie. Aby nie przytrzeć czegoś bardziej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem po co on kleił ta uszczelke na silikon i zeskrobywał nagar,niebawem sie okaże gdyż miska w dół pójdzie i ocena stanu faktycznego .

Mam taką cichą nadzieję że nic poważnego sie nie stało oprócz tego syfu .Powiedział że jechał tak  ok 900m ,dla mnie to niepważne i nieodpowiedzialne podejście mechanika.Jeśli poleciało turbo i Bóg wie co jeszcze obciąże go kosztami naprawy bo nie bede płacił za jego  błędy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, grogi napisał:

Tak to jest jak się wie lepiej niż inżynierowie, a instrukcje serwisowe traktuje jako upierdliwość. 

Ja często używam pasty dodatkowo do uszczelek, ale w niewielkiej ilości i na pewno nie jest jej tyle żeby nadmiar odpadł i mógł coś zatkać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, grogi napisał:

Tak to jest jak się wie lepiej niż inżynierowie, a instrukcje serwisowe traktuje jako upierdliwość. 

Nie zawsze, patrz Fiat z 1.1 i 1.2 f.i.r.e 8v. Tam szedł albo silikon, albo szlif stópek od pokrywy o około 1mm, w innym przypadku było zapocenie na uszczelce i silnik zarzygany olejem poniżej uszczelki-zawsze. Nissan. I 3.5 V6 i gęstość oleju na ciepło. Kia z V6 i dobór oleju... Także ten ;]

:piwko:

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, ghost2255 napisał:

Ja często używam pasty dodatkowo do uszczelek, ale w niewielkiej ilości i na pewno nie jest jej tyle żeby nadmiar odpadł i mógł coś zatkać

Miska w dół i badać sitko na początek. Jak oczyscicie to wlejcie płukankę jeśli nie będzie strat. Nowy olej i filtr i już. A, no i miskę uszczelnić z głową... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Pipper napisał:

Nie zawsze, patrz Fiat z 1.1 i 1.2 f.i.r.e 8v. Tam szedł albo silikon, albo szlif stópek od pokrywy o około 1mm, w innym przypadku było zapocenie na uszczelce i silnik zarzygany olejem poniżej uszczelki-zawsze. Nissan. I 3.5 V6 i gęstość oleju na ciepło. Kia z V6 i dobór oleju... Także ten ;]

:piwko:

Nigdy w seju nic nie kleiłem przy uszczelce dekla i nigdy nic nie leciało.

A silikon to dobry jest w łazience.

Jednym słowem nadgorliwość jest większa.......

Edytowane przez damianX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, damianX napisał:

Nigdy w seju nic nie kleiłem przy uszczelce dekla i nigdy nic nie leciało.

Jednym słowem nadgorliwość jest większa.......

Nie, dokładność wykonania w fabryce. Punto 2fl od nowości, 3x poprawiane na gwarancji i dystansie 45kkm, Panda od 78kkm do 180kkm w domu, poprawione raz poza ASO i spokój. Także ten... :piwko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Mike_wwl napisał:

Ale to nie koniecznie jest taki zwykły silikon motoryzacyjny, tylko specjalizowany produkt. 

Pisałem o uszczelniaczu. Jeśli się źle pismaruje itp to bez znaczenia jaka to masa, szkody będą takie same. 

 

Co do specjalnego produktu to się zgadzam, często ma specjalną cene🤣

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.09.2021 o 18:50, ghost2255 napisał:

Pesymistyczny scenariusz jest taki, że nadmiar silikonu powędrował wgłąb silnika i zatkał jakiś kanał i nie ma ciśnienia oleju

Mogło też coś wpaść pod zawór regulacji ciśnienia w pompie olejowej i teraz przepuszcza. Tylko wtedy przy większych obrotach kontrolka gaśnie a jak jest w tym przypadku autor nie napisał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Beathles napisał:

Uszczelke pokrywy zaworów nie powinno się dawać na silikon jedynie miske olejową.

Jeśli w tym konkretnym silniku producent przewidział uszczelkę to oczywiście stosujemy się do zaleceń. Jeśli w innych producent przewiduje uszczelniacz to stosujemy uszczelniacz. 

 

Proste i logiczne😀

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.
Okazo się że nagar trafił do miski olejowej i zasyfilo ja przy okazji zatykając smok olejowy.
Panewki sa dobre ,nie było opiłków metalu i nomalnie wyglądały .

Po wyczyszczeniu miski i smoku,wymianie oleju i filtrów ciśnienie wróciło do normy a sam silnik ciszej teraz pracuje.

Teraz bede jezdzil i obserwowal czy turbo nie dostało.
Pozdrawiam

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Beathles napisał:

Witam.
Okazo się że nagar trafił do miski olejowej i zasyfilo ja przy okazji zatykając smok olejowy.
Panewki sa dobre ,nie było opiłków metalu i nomalnie wyglądały .

Po wyczyszczeniu miski i smoku,wymianie oleju i filtrów ciśnienie wróciło do normy a sam silnik ciszej teraz pracuje.

Teraz bede jezdzil i obserwowal czy turbo nie dostało.
Pozdrawiam

Oby już wszystko działało poprawnie :piwko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.09.2021 o 16:10, Danielpoz. napisał:

W wielu silnikach misę olejową lub pokrywę zaworów składa się fabrycznie na uszczelniacz zamiast uszczelki. 

To się nazywa płynna uszczelka. Masa jest specjalna, specjalny kształt krawedzi miski a potem specjalne narzędzia do zdejmowania miski i jej czyszczenia. A wszystko po to, aby parę $ w czasie montażu zaoszczędzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.