Skocz do zawartości

Prawdziwa Włoszka Giulia z Niemcem na pokładzie


Marcin79

Rekomendowane odpowiedzi

39 minut temu, sherif napisał:

Cicho to ja mam i w obecnym aucie, ale to nie tylko o to chodzi. Rx300 rzeczywiście w danych ma 9.5s, w jakimś teście sprzed kilku miesięcy mówili o czasie ponad 10s. Poza tym ta CVT ...

 

NX też demonem osiągów nie jest, trzeba się z tym pogodzić. Dla mnie wybór między tymi dwoma to tylko wybór pomiędzy jednym a drugim wnętrzem bo pod maską jest tak samo słabo. A wnętrze IMO jest lepsze w RX. No, ale to kwestia gustu oczywiście.

:ok:

 

 

39 minut temu, sherif napisał:

Tylko, że ten Fiat (Stelvio) praktycznie nie ma konkurencji w swojej klasie :).

 

Racja. Najbliżsi dający tyle przyjemności z jazdy konkurenci są dużo drożsi. Mi też się ta Stelvio podoba.

:ok:

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Dark_Knight napisał:

Racja. Najbliżsi dający tyle przyjemności z jazdy konkurenci są dużo drożsi. Mi też się ta Stelvio podoba.

:ok:

Mnie się nawet w realu podoba. O ile na zdjęciach czasem nie wygląda (oprócz Q) to przy innych autach sylwetka robi mega robotę. Ostatnio przez 2 tygodnie mojego urlopu stala taka na parkingu i ciągle sobie kark wykręcałem jak przechodziłem 😁👍

Aha - przemieszczała się wiec nie była popsuta 👍

Edytowane przez stig
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Dark_Knight napisał:

Mi też się ta Stelvio podoba.

Szczególnie wnętrze potrafi przyciągać. Bardzo ucieszyłem mnie klasyczne zegary, czego już chyba próżno szukać w mocniejszych SUVach :). Mam nadzieje, że nie zmienią tego w MY22.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, stig napisał:

Mnie się nawet w realu podoba.

Designu temu auto nie można odmówić :), choć osobiście przód mi nie podchodzi .. stwierdziłem jednak, że od biedy dopóki nie przywyknę mogę tyłem w garażu parkować  i oglądać od d.. strony :phi:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, sherif napisał:

Designu temu auto nie można odmówić :), choć osobiście przód mi nie podchodzi .. stwierdziłem jednak, że od biedy dopóki nie przywyknę mogę tyłem w garażu parkować  i oglądać od d.. strony :phi:.

Tylko że przód to jedyna rzecz która odróżnia te auta od innych w tłumie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, sherif napisał:

Designu temu auto nie można odmówić :), choć osobiście przód mi nie podchodzi .. stwierdziłem jednak, że od biedy dopóki nie przywyknę mogę tyłem w garażu parkować  i oglądać od d.. strony :phi:.

Mnie najbardziej z boku. Świetna jest ta linia 👍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, sherif napisał:

Szczególnie wnętrze potrafi przyciągać. Bardzo ucieszyłem mnie klasyczne zegary, czego już chyba próżno szukać w mocniejszych SUVach :). Mam nadzieje, że nie zmienią tego w MY22.

Fajne auto, jest jedno ale, spalanie 🤣😂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Coobcio w ciężkim szoku choć nie ukrywał, że jego stan wiedzy o Alfach jest znikomy. Tym bardziej fajnie oglądać to zaskoczenie. 
Z kolei Kivi jak to Kivi. Na pytanie fajne auto odpowiada krótko tak 🤣 i gniecie 150km/h między autobusami 🤣

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Just now, stig said:

Coobcio w ciężkim szoku choć nie ukrywał, że jego stan wiedzy o Alfach jest znikomy. Tym bardziej fajnie oglądać to zaskoczenie. 
Z kolei Kivi jak to Kivi. Na pytanie fajne auto odpowiada krótko tak 🤣 i gniecie 150km/h między autobusami 🤣

 

Ja wylaczylem po 10min bo ilosc bluzgow jest nie do zniesienia :facepalm:

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po spędzeniu nocki z piękną włoszką :swinka: chciałem się podzielić z Wami moimi spostrzeżeniami. Cel był prosty, upewnić się przed zamówieniem, że to dobry wybór, bo Stelvio było nr 1 na mojej krótkiej liście ;).

Dostałem auto tygodniowe (1010km), w niemal max wersji Veloce Ti, z pięknym felgami i w ciekawym (już nie oferowanym) kolorze - taką opcje chciałem zamówić (poza kolorem):

20211028_095500.jpg.180b3324a44f7673567d3c9867e76523.jpg

 

Najmocniejszy arg auta: silnik i tutaj mniej rozczarował ;(, charakterystyka jak w TDI. Słaby dół i mocna góra. Auto testowałem głównie w mieście i jeździło się tym słabo. W trybie "n" auto wkłada biegu poniżej 2krpm, gdzie nic się nie dzieje. Nawet do ok 2.5krpm nic się nie dzieje. Miałem wrażenie, że jadę mega słaby autem (sprawdzałem ma 280KM). Jestem przyzwyczajony, że przy ruszaniu wciskami lekko gaz i auto dynamicznie rusza. Tutaj nie ... dopiero po mocnym depnięciu aż do samego końca i odczekaniu chwili auto zaczyna rwać jak głupie. W trybie "d" jest lepiej, bo trzeba biegi dłużej, więc silnik wyżej się kręci i niemal zawsze ochoczo przyspiesza. Choć też zdarzyło się, że akurat wbił kolejny bieg i przymulił. Nie jest to wina skrzyni, bo też jeżdżę na codzień z ZFem, tylko charakterystyki silnika. Sprzedawca też zgodził się ze mną, że też ma takie odczucia, on często używa manetek, żeby zbić bieg przy ruszaniu. Ok, ale trochę nie o to chodzi.

Jak już się wkręci w obroty to idzie jak głupia, oddając przy tym świetny dzwięk. Spalanie mnie nie interesowało, ale jak brałem auto miało 14.5l, ja zbiłem do 13.5l ;).

Układ kierowniczy - super, jest inaczej niż w przeciętnych autach, ale bardzo pewnie się prowadzi i wcale nie trzeba jakoś super uważać.

Zawieszenie - zwarte i dość twardawe, ale bez tragedii. Hamulce - wydały mi się słabe, tzn trzeba użyć dość dużej siły aby auto hamowało. To potwierdził też sprzedawca, że o wiele lepiej jest jak się rozgrzeją.

 

Środek, jest niestety ciasno (fotele ustawione pode mnie 183cm):

20211028_095420.jpg.6cddd56ff6b3b891fe08d4b1cac9c235.jpg

 

Bagażnik ok, chociaż mega wąski.

Zegary bardzo fajne, czytelne i w końcu ktoś zrobił auto który potrafi zczytywać piktogramy z AA.

Multimedia .. słabo, oj słabo. Ekran muli i klatkuje. Nawigacja przez dwa dni pokazywała, że jestem na Marszałkowskiej :phi:, choć kierunki pokazywała dobre. Audio, HK, czyli lepsze za dopłatą - tragedia. Ergonomia też średnia, część przycisków jest podświetlona, część nie (akurat odebrałem auto jak było ciemno). Kierunków nie mogłem do ostatniej chwili wyczuć, albo mi nie zaskakiwał, albo migał cały czas - pewnie to kwestia przyzwyczajenia, ale nigdy w innym aucie tak nie miałem.

Podkłokietnik w drzwiach - trzeszczy w nowym aucie. Konsola środkowa też na wybojach potrzaskuje.

Siedzenia sportowe - wygodne, pompowane boczki - ok. Obawiam się natomiast, przez to że są skórzane i dość dobrze otulają ciało to latem bez wentylacji będzie masakra.

Auto przeciętnie wyciszone, zrobiłem kawałek po S2 i pow 130kmph było już głośnawo.

Światła - poczułem się jak w moim 50letnim Fordzie :phi:. Xenon zawsze miał biały kolor z lekko niebieskawym odcieniem przy odcieńciu. Tu tego nie było, gdybym nie wiedział to ewidentnie świeci jak lampy żarówkowe. Żółtawe, mało intensywne światło 8-). Bardzo kiepsko jak na auto za taką cenę ..

 

Podsumowując, może za dużo od tego auta oczekiwałem, ale trochę mi zaleciało Fiatem ;). Sporo wad i braków + silnik który nie jest tym co szukam. Taka odwrotność KII Sorento, którą wcześniej testowałem - tam wszystko było ok, poza słabawym silnikiem.

Zdecydowałem, że choć auto bardzo ciekawe to nie jest dla mnie.

 

 

 

 

 

  • Lubię to 9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minutes ago, sherif said:

Światła - poczułem się jak w moim 50letnim Fordzie :phi:. Xenon zawsze miał biały kolor z lekko niebieskawym odcieniem przy odcieńciu. Tu tego nie było, gdybym nie wiedział to ewidentnie świeci jak lampy żarówkowe. Żółtawe, mało intensywne światło 8-). Bardzo kiepsko jak na auto za taką cenę ..

 

A to nie ma swiatel LED? 8]

Edytowane przez Maciej__
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Maciej__ napisał:

A to nie ma swiatel LED? 8]

Jak przystało na auto za 250kzł+ .. nie, nie ma :phi:. Poza tym albo ja już tak się od xenów odzwyczaiłem, albo jest to słaby xenon.

W 2022 ma być zmiana, ale cenników i wyposażenia, więc dalej nie będzie bo to nie FL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minutes ago, sherif said:

Jak przystało na auto za 250kzł+ .. nie, nie ma :phi:. Poza tym albo ja już tak się od xenów odzwyczaiłem, albo jest to słaby xenon.

W 2022 ma być zmiana, ale cenników i wyposażenia, więc dalej nie będzie bo to nie FL.

 

Pewnie sie odzwyczailes...

Jak ostatnio po ponad roku wsiadlem do Astry z zarowkami h7 to sie zastanawialem jak mozna bylo tak jezdzic po zmroku ;]

 

Edytowane przez Maciej__
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, sherif napisał:

Podsumowując, może za dużo od tego auta oczekiwałem, ale trochę mi zaleciało Fiatem ;). Sporo wad i braków + silnik który nie jest tym co szukam. Taka odwrotność KII Sorento, którą wcześniej testowałem - tam wszystko było ok, poza słabawym silnikiem.

Zdecydowałem, że choć auto bardzo ciekawe to nie jest dla mnie.

Ja ostatnio zrobilem 1300 km Merc'em GLC. Ponieważ jeżdzę używanymi samochodami dla plebsu, zupełnie jak nie przystało na rasowego autokącikowicza, oczekiwałem conajmniej motoekstazy jak na markę premium przystało. Silnik co prawda tylko 2.0D@163KM ale też słabo jechało a o hałasie w trasie już nie wspomnę. Celowo wziąłem Merca żeby mi we łbie nie huczało no ale coś tu nie wyszło. Może ta wersja nie miała laminowanych szyb. Jedyny plus jaki widziałem to fotele bo ani razu mnie kolano nie bolało i nie miałem dość jazdy. Więc @sherif, może nie ma co oczekiwać cudów? ;) Jakbym miał wydać 250+ kPLN na taki samochód to byłbym nieźle :ogien: Nie wspomnę o dolewaniu co 500 km 1l płynu chłodniczego. Muszę chyba jednak iść na JDG i mieć darmowy leasing na klasę E (Lexus LS lub S classe) :) IMG_0152.jpeg.c62c12417ba1e32efc4da81f329687bd.jpeg

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, sherif napisał:

Po spędzeniu nocki z piękną włoszką :swinka: chciałem się podzielić z Wami moimi spostrzeżeniami. Cel był prosty, upewnić się przed zamówieniem, że to dobry wybór, bo Stelvio było nr 1 na mojej krótkiej liście ;).

Dostałem auto tygodniowe (1010km), w niemal max wersji Veloce Ti, z pięknym felgami i w ciekawym (już nie oferowanym) kolorze - taką opcje chciałem zamówić (poza kolorem):

20211028_095500.jpg.180b3324a44f7673567d3c9867e76523.jpg

 

Najmocniejszy arg auta: silnik i tutaj mniej rozczarował ;(, charakterystyka jak w TDI. Słaby dół i mocna góra. Auto testowałem głównie w mieście i jeździło się tym słabo. W trybie "n" auto wkłada biegu poniżej 2krpm, gdzie nic się nie dzieje. Nawet do ok 2.5krpm nic się nie dzieje. Miałem wrażenie, że jadę mega słaby autem (sprawdzałem ma 280KM). Jestem przyzwyczajony, że przy ruszaniu wciskami lekko gaz i auto dynamicznie rusza. Tutaj nie ... dopiero po mocnym depnięciu aż do samego końca i odczekaniu chwili auto zaczyna rwać jak głupie. W trybie "d" jest lepiej, bo trzeba biegi dłużej, więc silnik wyżej się kręci i niemal zawsze ochoczo przyspiesza. Choć też zdarzyło się, że akurat wbił kolejny bieg i przymulił. Nie jest to wina skrzyni, bo też jeżdżę na codzień z ZFem, tylko charakterystyki silnika. Sprzedawca też zgodził się ze mną, że też ma takie odczucia, on często używa manetek, żeby zbić bieg przy ruszaniu. Ok, ale trochę nie o to chodzi.

Jak już się wkręci w obroty to idzie jak głupia, oddając przy tym świetny dzwięk. Spalanie mnie nie interesowało, ale jak brałem auto miało 14.5l, ja zbiłem do 13.5l ;).

Układ kierowniczy - super, jest inaczej niż w przeciętnych autach, ale bardzo pewnie się prowadzi i wcale nie trzeba jakoś super uważać.

Zawieszenie - zwarte i dość twardawe, ale bez tragedii. Hamulce - wydały mi się słabe, tzn trzeba użyć dość dużej siły aby auto hamowało. To potwierdził też sprzedawca, że o wiele lepiej jest jak się rozgrzeją.

 

Środek, jest niestety ciasno (fotele ustawione pode mnie 183cm):

20211028_095420.jpg.6cddd56ff6b3b891fe08d4b1cac9c235.jpg

 

Bagażnik ok, chociaż mega wąski.

Zegary bardzo fajne, czytelne i w końcu ktoś zrobił auto który potrafi zczytywać piktogramy z AA.

Multimedia .. słabo, oj słabo. Ekran muli i klatkuje. Nawigacja przez dwa dni pokazywała, że jestem na Marszałkowskiej :phi:, choć kierunki pokazywała dobre. Audio, HK, czyli lepsze za dopłatą - tragedia. Ergonomia też średnia, część przycisków jest podświetlona, część nie (akurat odebrałem auto jak było ciemno). Kierunków nie mogłem do ostatniej chwili wyczuć, albo mi nie zaskakiwał, albo migał cały czas - pewnie to kwestia przyzwyczajenia, ale nigdy w innym aucie tak nie miałem.

Podkłokietnik w drzwiach - trzeszczy w nowym aucie. Konsola środkowa też na wybojach potrzaskuje.

Siedzenia sportowe - wygodne, pompowane boczki - ok. Obawiam się natomiast, przez to że są skórzane i dość dobrze otulają ciało to latem bez wentylacji będzie masakra.

Auto przeciętnie wyciszone, zrobiłem kawałek po S2 i pow 130kmph było już głośnawo.

Światła - poczułem się jak w moim 50letnim Fordzie :phi:. Xenon zawsze miał biały kolor z lekko niebieskawym odcieniem przy odcieńciu. Tu tego nie było, gdybym nie wiedział to ewidentnie świeci jak lampy żarówkowe. Żółtawe, mało intensywne światło 8-). Bardzo kiepsko jak na auto za taką cenę ..

 

Podsumowując, może za dużo od tego auta oczekiwałem, ale trochę mi zaleciało Fiatem ;). Sporo wad i braków + silnik który nie jest tym co szukam. Taka odwrotność KII Sorento, którą wcześniej testowałem - tam wszystko było ok, poza słabawym silnikiem.

Zdecydowałem, że choć auto bardzo ciekawe to nie jest dla mnie.

 

 

 

 

 

Tak na pewno nie jest to auto dla Ciebie. Recenzja zawieszenia i silnika to potwierdza. To auto dla dynamicznie jeżdzących kierowców lubiących jazdę po zakrętach. Żeby auto jechało od strzala to trzeba jezdzic na Dynamicu bo tylko w tym programie masz mapę na 280 KM. Na innych nie ma pelnej mocy a ZF jest ustawiony pod WLPT. Ale ty nim rzadko musiales jeździć bo wtedy spalanie rośnie ponad 15 l/100 km.  Ale wybierasz Dynamic i jest petarda bo auto robi 5,5 s do setki wg pomiarow (lepiej niz fabryka). Hamulce mocne i wszedzie chwalone nawet w niemieckich mediach. Fotele i pozycja najlepsze w klasie choc wentylacja faktycznie przydalaby sie. Czego brakowalo Ci w multimediach? bo ty miales polifta czyli z zupelnie nowym wyswietlaczem dotykowym i zupelnie innym interfacem. Slowem nie wspomniałeś na napedzie Q4 ze szpera - najlepszym na rynku dystansujacym zabawki Skody czy Kii.

 

Wszedzie podkreslaja ze Stelvio to sportowe auto z nadwoziem SUV-a. A widzę że Tobie jest potrzebny zwykły SUV z mocnym dieslem dobrym wyciszeniem. Skoda albo VW wystarczy. Stelvio to inny target. Mozesz ewentualnie uderzyc w Volvo XC60 bo też takie zwykle SUV z fajnym opakowaniem i dobrze wykonczonym wnętrzem. Swietnym pomysłem będzie też Peugeot 3008 lub 5008. Najlepiej z dieselm 2.0 HDI ale nowego już nie zamówisz z tym silnikiem.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Maciej__ napisał:

 

A to nie ma swiatel LED? 8]

niestety nie ma. To był jeden z powodów, który zastanawiał mnie czy wziąć czy nie. Przyznaję, że ksenony są dobre i jasno świecą, ale ledy w Insignii były klasę wyżej.

 

Drugim powodem był brak wentylowanych siedzeń.

 

Jednak się zdecydowałem i przyznaję, że to pierwsze auto, które mi daje prawdziwą frajdę z jazdy, mimo tych dwóch minusów.

  • Lubię to 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, bergerac napisał:

niestety nie ma. To był jeden z powodów, który zastanawiał mnie czy wziąć czy nie. Przyznaję, że ksenony są dobre i jasno świecą, ale ledy w Insignii były klasę wyżej.

 

Drugim powodem był brak wentylowanych siedzeń.

 

Jednak się zdecydowałem i przyznaję, że to pierwsze auto, które mi daje prawdziwą frajdę z jazdy, mimo tych dwóch minusów.

I jeszcze, ze pali 15l, ale o tym dowiedziales sie po fakcie :phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Just now, bergerac said:

Jednak się zdecydowałem i przyznaję, że to pierwsze auto, które mi daje prawdziwą frajdę z jazdy, mimo tych dwóch minusów.

 

No i to jest najwazniejsze, mnie sie Stelvio tez bardzo podobaja i pewnie bedzie to jeden z kandydatow do zmiany za jakis czas :) :ok: 

Jak wygladaja koszty eksploatacji poza paliwem (ubezpieczenie, przeglady)? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Maciej__ napisał:

 

No i to jest najwazniejsze, mnie sie Stelvio tez bardzo podobaja i pewnie bedzie to jeden z kandydatow do zmiany za jakis czas :) :ok: 

Jak wygladaja koszty eksploatacji poza paliwem (ubezpieczenie, przeglady)? 

 

Przegląd co 15.000 km, koszt 1.300 - 1.500 zł

Ubezpieczenie 4.817 zł

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, lucash napisał:

Ja ostatnio zrobilem 1300 km Merc'em GLC. Ponieważ jeżdzę używanymi samochodami dla plebsu, zupełnie jak nie przystało na rasowego autokącikowicza, oczekiwałem conajmniej motoekstazy jak na markę premium przystało. Silnik co prawda tylko 2.0D@163KM ale też słabo jechało a o hałasie w trasie już nie wspomnę. Celowo wziąłem Merca żeby mi we łbie nie huczało no ale coś tu nie wyszło. Może ta wersja nie miała laminowanych szyb. Jedyny plus jaki widziałem to fotele bo ani razu mnie kolano nie bolało i nie miałem dość jazdy. Więc @sherif, może nie ma co oczekiwać cudów? ;) Jakbym miał wydać 250+ kPLN na taki samochód to byłbym nieźle :ogien: Nie wspomnę o dolewaniu co 500 km 1l płynu chłodniczego. Muszę chyba jednak iść na JDG i mieć darmowy leasing na klasę E (Lexus LS lub S classe) :) 

Ten GLC jest już trochę na rynku i deko trąci myszką :). Zastanawiałem się chwilę nad nim. Obok stała nowa C-klasa i wnętrze super, tylko auto małe. Nowe GLC AFAIR z takim samym wnętrzem ma być w następnym roku, więc trochę późno w moim przypadku. Jeździć nie jeździłem, po przyjechałem rowerem.

 

38 minut temu, DamianMig napisał:

Tak na pewno nie jest to auto dla Ciebie. Recenzja zawieszenia i silnika to potwierdza. To auto dla dynamicznie jeżdzących kierowców lubiących jazdę po zakrętach. Żeby auto jechało od strzala to trzeba jezdzic na Dynamicu bo tylko w tym programie masz mapę na 280 KM. Na innych nie ma pelnej mocy a ZF jest ustawiony pod WLPT. Ale ty nim rzadko musiales jeździć bo wtedy spalanie rośnie ponad 15 l/100 km.  Ale wybierasz Dynamic i jest petarda bo auto robi 5,5 s do setki wg pomiarow (lepiej niz fabryka). Hamulce mocne i wszedzie chwalone nawet w niemieckich mediach. Fotele i pozycja najlepsze w klasie choc wentylacja faktycznie przydalaby sie. Czego brakowalo Ci w multimediach? bo ty miales polifta czyli z zupelnie nowym wyswietlaczem dotykowym i zupelnie innym interfacem. Slowem nie wspomniałeś na napedzie Q4 ze szpera - najlepszym na rynku dystansujacym zabawki Skody czy Kii.

 

Wszedzie podkreslaja ze Stelvio to sportowe auto z nadwoziem SUV-a. A widzę że Tobie jest potrzebny zwykły SUV z mocnym dieslem dobrym wyciszeniem. Skoda albo VW wystarczy. Stelvio to inny target. Mozesz ewentualnie uderzyc w Volvo XC60 bo też takie zwykle SUV z fajnym opakowaniem i dobrze wykonczonym wnętrzem. Swietnym pomysłem będzie też Peugeot 3008 lub 5008. Najlepiej z dieselm 2.0 HDI ale nowego już nie zamówisz z tym silnikiem.

 

Nie ma pełnej mapy na "n" czyli ile ma mocy ? Miałem wrażenie, że tu nie chodzi o moc max tylko o rozłożeniu momentu. Na n też szedł, jak wszedł w wyższe obroty. Problem to słaby dół i mocny strzał przy ok 3krpm, dokładnie jak w niektórych dieslach. To mi się bardzo nie spodobało. Myślałem początkowo, że auto nowe to może jakoś specjalnie zdławione :).

Z fotelem się nie zgodzę, w BMW czy Volvo też można mieć sportowe i bardzo wygodne fotele, więc nie oni jedyni :).

Ekran multimediów mulił, kilka razy trzeba było palcem suwać, żeby te ekraniki poprzesuwać, reagowało z opóźnieniem i klatkowało. Nawigacja nie działała .. tzn pokazywała mapę ale cały czas stała w miejscu :phi:. Audio bardzo słabe jak na tą klasę.

O napędzie Q4 nic nie pisałem, bo to ani nie zima ani za dużo tym autem nie pojeździłem. Przy Subaru lubiłem zabawy na śniegu, ale tutaj chyba się nie da .. bo trakcja jest niewyłączalna (tak wyczytałem). Wystarczy, że jest 4x4 i dla mnie to wystarczy. Jak jest LSD to jeszcze lepiej.

Tak chce w końcu coś pokroju SUVa, ale niekoniecznie z Volvo, bo już mam drugie Volvo i chciałbym coś innego :). Nie lubię diesli, dlatego przewrotnie nie podszedł mi ten silnik w Alfie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, bergerac napisał:

Przegląd co 15.000 km, koszt 1.300 - 1.500 zł

Ubezpieczenie 4.817 zł

 

ja to się chyba starzeję, albo ten Kraków tak na mnie wpływa, ale prawie 5k za ubezpieczenie auta to jakiś kosmos dla mnie. Opel Astra: przegląd po trzech latach 730zł, ubezpieczenie na następny rok niecałe 1700. Fakt, nie mam LEDów ani nawet xenonów, kierownica nie jest super czuła i muszę trochę kręcić żeby skręcić, nie ma też audio ganga-banga czy innego tam, ale 200KM ma i pies też się mieści.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, sherif napisał:

Nie ma pełnej mapy na "n" czyli ile ma mocy ? Miałem wrażenie, że tu nie chodzi o moc max tylko o rozłożeniu momentu. Na n też szedł, jak wszedł w wyższe obroty. Problem to słaby dół i mocny strzał przy ok 3krpm, dokładnie jak w niektórych dieslach. To mi się bardzo nie spodobało. Myślałem początkowo, że auto nowe to może jakoś specjalnie zdławione :).

 

 

Nie pamiętam dokladnie ale forum autoholików wrzucal ktoś wykresy map. Są inne ale nie jest to nowość. Powszechna praktyka. Zwłaszcza w elektrykach gdzie nawet o tym oficjalnie piszą marki takie jak np. Opel.

Druga kwestia "słaby dół i mocny przy 3 000 RPM" to jest właśnie charakterystyka typowa dla benzyny ;) Silniki benzynowe są wysokoobrotowe, diesle niskoobrotowe. Ale rozumiem co masz na myśli. Są faktycznie silniki z mocniejszym dołem, chociaż w tym przypadku to kwestia mapy. W Dynamicu jest większa elastyczność i niżej moment a do tego skrzynia inaczej dobiera biegi.  Ale jak wsiądziesz do 3.0 BMW z twinscrollem to tam faktycznie masz pelen moment ponizej 2000 RPM. Ale to jest już silnik wiekszy i R6.

A Peugeota 3008 nei chcesz? lub Większego 5008? Po lifcie z 2.0 HDi da się wyrwać lub ewentulanie hybrydę 300 KM. Super wyciszenie, mocny silnik, dużo miejsca i super fotele z masażem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minutes ago, maro_t said:

 

ja to się chyba starzeję, albo ten Kraków tak na mnie wpływa, ale prawie 5k za ubezpieczenie auta to jakiś kosmos dla mnie. Opel Astra: przegląd po trzech latach 730zł, ubezpieczenie na następny rok niecałe 1700. Fakt, nie mam LEDów ani nawet xenonów, kierownica nie jest super czuła i muszę trochę kręcić żeby skręcić, nie ma też audio ganga-banga czy innego tam, ale 200KM ma i pies też się mieści.

 

A z drugiej strony, czy wydajac te 3-4kPLN rocznie wiecej na utrzymanie auta, cos by to zmienilo w Twoim zyciu? 

Chodzlibys glodny albo zrezygnowal z jakiegos wyjazdu, czy hobby? ;] 

Tez mialem od zawsze podobne podejscie ale staram sie to sukcesywnie zmieniac :ok:

IMHO nawet oszczedzanie powinno miec jakies granice, szczegolnie ze jutra moze nie byc...

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, DamianMig napisał:

 

Druga kwestia "słaby dół i mocny przy 3 000 RPM" to jest właśnie charakterystyka typowa dla benzyny ;) Silniki benzynowe są wysokoobrotowe, diesle niskoobrotowe.

Ale przeciez to jest turbobenzyna-tam dol nie ma prawa byc slaby.Mialem Alfe 1.4 170KM i to szlo jak glupie od  2 tysiecy.

Edytowane przez wlad
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, sherif napisał:

Po spędzeniu nocki z piękną włoszką :swinka: chciałem się podzielić z Wami moimi spostrzeżeniami. Cel był prosty, upewnić się przed zamówieniem, że to dobry wybór, bo Stelvio było nr 1 na mojej krótkiej liście ;).

Dostałem auto tygodniowe (1010km), w niemal max wersji Veloce Ti, z pięknym felgami i w ciekawym (już nie oferowanym) kolorze - taką opcje chciałem zamówić (poza kolorem):

 

 

Najmocniejszy arg auta: silnik i tutaj mniej rozczarował ;(, charakterystyka jak w TDI. Słaby dół i mocna góra. Auto testowałem głównie w mieście i jeździło się tym słabo. W trybie "n" auto wkłada biegu poniżej 2krpm, gdzie nic się nie dzieje. Nawet do ok 2.5krpm nic się nie dzieje. Miałem wrażenie, że jadę mega słaby autem (sprawdzałem ma 280KM). Jestem przyzwyczajony, że przy ruszaniu wciskami lekko gaz i auto dynamicznie rusza. Tutaj nie ... dopiero po mocnym depnięciu aż do samego końca i odczekaniu chwili auto zaczyna rwać jak głupie. W trybie "d" jest lepiej, bo trzeba biegi dłużej, więc silnik wyżej się kręci i niemal zawsze ochoczo przyspiesza. Choć też zdarzyło się, że akurat wbił kolejny bieg i przymulił. Nie jest to wina skrzyni, bo też jeżdżę na codzień z ZFem, tylko charakterystyki silnika. Sprzedawca też zgodził się ze mną, że też ma takie odczucia, on często używa manetek, żeby zbić bieg przy ruszaniu. Ok, ale trochę nie o to chodzi.

Jak już się wkręci w obroty to idzie jak głupia, oddając przy tym świetny dzwięk. Spalanie mnie nie interesowało, ale jak brałem auto miało 14.5l, ja zbiłem do 13.5l ;).

Układ kierowniczy - super, jest inaczej niż w przeciętnych autach, ale bardzo pewnie się prowadzi i wcale nie trzeba jakoś super uważać.

Zawieszenie - zwarte i dość twardawe, ale bez tragedii. Hamulce - wydały mi się słabe, tzn trzeba użyć dość dużej siły aby auto hamowało. To potwierdził też sprzedawca, że o wiele lepiej jest jak się rozgrzeją.

 

Środek, jest niestety ciasno (fotele ustawione pode mnie 183cm):

 

 

Bagażnik ok, chociaż mega wąski.

Zegary bardzo fajne, czytelne i w końcu ktoś zrobił auto który potrafi zczytywać piktogramy z AA.

Multimedia .. słabo, oj słabo. Ekran muli i klatkuje. Nawigacja przez dwa dni pokazywała, że jestem na Marszałkowskiej :phi:, choć kierunki pokazywała dobre. Audio, HK, czyli lepsze za dopłatą - tragedia. Ergonomia też średnia, część przycisków jest podświetlona, część nie (akurat odebrałem auto jak było ciemno). Kierunków nie mogłem do ostatniej chwili wyczuć, albo mi nie zaskakiwał, albo migał cały czas - pewnie to kwestia przyzwyczajenia, ale nigdy w innym aucie tak nie miałem.

Podkłokietnik w drzwiach - trzeszczy w nowym aucie. Konsola środkowa też na wybojach potrzaskuje.

Siedzenia sportowe - wygodne, pompowane boczki - ok. Obawiam się natomiast, przez to że są skórzane i dość dobrze otulają ciało to latem bez wentylacji będzie masakra.

Auto przeciętnie wyciszone, zrobiłem kawałek po S2 i pow 130kmph było już głośnawo.

Światła - poczułem się jak w moim 50letnim Fordzie :phi:. Xenon zawsze miał biały kolor z lekko niebieskawym odcieniem przy odcieńciu. Tu tego nie było, gdybym nie wiedział to ewidentnie świeci jak lampy żarówkowe. Żółtawe, mało intensywne światło 8-). Bardzo kiepsko jak na auto za taką cenę ..

 

Podsumowując, może za dużo od tego auta oczekiwałem, ale trochę mi zaleciało Fiatem ;). Sporo wad i braków + silnik który nie jest tym co szukam. Taka odwrotność KII Sorento, którą wcześniej testowałem - tam wszystko było ok, poza słabawym silnikiem.

Zdecydowałem, że choć auto bardzo ciekawe to nie jest dla mnie.

 

Jak to Włoszka. Na zdjęciu przepiękna a z bliska widać, że tyłek ma za duży (nawet to widać na Twoim zdjęciu), lubi sobie wypić i ma milion innych wad. Spróbuj teraz Porsche Macana.

:ok:

 

 

 

PS. Nowe ksenony teraz rzeczywiście świecą mniej niebiesko niż kiedyś.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, DamianMig napisał:

Tak na pewno nie jest to auto dla Ciebie. Recenzja zawieszenia i silnika to potwierdza. To auto dla dynamicznie jeżdzących kierowców lubiących jazdę po zakrętach.

 

Są auta jeżdżące dynamicznie i dynamicznie skręcające, które nie robią takich cyrków.

 

 

1 godzinę temu, DamianMig napisał:

Żeby auto jechało od strzala to trzeba jezdzic na Dynamicu bo tylko w tym programie masz mapę na 280 KM. Na innych nie ma pelnej mocy a ZF jest ustawiony pod WLPT.

 

Dobre. Tylko Włosi mogli to wymyślić. :hehe:

 

 

1 godzinę temu, DamianMig napisał:

Ale ty nim rzadko musiales jeździć bo wtedy spalanie rośnie ponad 15 l/100 km. 

 

A to jeszcze lepsze. Na pewno Włosi to wymyślili.

 

 

1 godzinę temu, DamianMig napisał:

Ale wybierasz Dynamic i jest petarda bo auto robi 5,5 s do setki wg pomiarow (lepiej niz fabryka).

 

Jest niezerowe prawdopodobieństwo, że po prostu fabryka potrafi lepiej zmierzyć.

;]

 

 

1 godzinę temu, DamianMig napisał:

Hamulce mocne i wszedzie chwalone nawet w niemieckich mediach. Fotele i pozycja najlepsze w klasie choc wentylacja faktycznie przydalaby sie. Czego brakowalo Ci w multimediach? bo ty miales polifta czyli z zupelnie nowym wyswietlaczem dotykowym i zupelnie innym interfacem. Slowem nie wspomniałeś na napedzie Q4 ze szpera - najlepszym na rynku dystansujacym zabawki Skody czy Kii.

 

No i tu jest sedno sprawy. Ta cała "najlepszość" występuje tylko gdy porówna się do Skody lub Kii. Niestety Alfa pozycjonuje to auto gdzie indziej, a tam wypada blado. Czy ktoś kiedyś pisał, że BMW X3 jest najlepsze na rynku, bo dystansuje Skodę czy Kię? To też Włosi musieli wymyślić.

:hehe:

 

 

1 godzinę temu, DamianMig napisał:

Wszedzie podkreslaja ze Stelvio to sportowe auto z nadwoziem SUV-a. A widzę że Tobie jest potrzebny zwykły SUV z mocnym dieslem dobrym wyciszeniem. Skoda albo VW wystarczy. Stelvio to inny target. Mozesz ewentualnie uderzyc w Volvo XC60 bo też takie zwykle SUV z fajnym opakowaniem i dobrze wykonczonym wnętrzem. Swietnym pomysłem będzie też Peugeot 3008 lub 5008. Najlepiej z dieselm 2.0 HDI ale nowego już nie zamówisz z tym silnikiem.

 

A ja myślę, że jak kolega przejedzie się Macanem lub choćby X4 to się będzie z tej Stelvio długo śmiał. To jest fajne auto, ale zrobione po włosku. Trzeba być fanem włoskich aut żeby je pokochać. Ono wtedy odwdzięczy się zamieniając takiemu komuś życie w piekło.

:hehe:

 

 

  • Haha 2
  • Nie lubię tego 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, bergerac napisał:

średnią mam 11 :hehe: 

 

No to chyba nie ma się czego czepiać. 280KM i nadwozie SUVa + dynamiczna jazda musi tak wyglądać. U mojej żony trochę ponad 9 ale ona na pewno tak dynamicznie nie jeździ (chociaż tu mam wątpliwości) i ma tylko 200KM.

 

Edytowane przez Dark_Knight
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, sherif napisał:

Ten GLC jest już trochę na rynku i deko trąci myszką :). Zastanawiałem się chwilę nad nim. Obok stała nowa C-klasa i wnętrze super, tylko auto małe. Nowe GLC AFAIR z takim samym wnętrzem ma być w następnym roku, więc trochę późno w moim przypadku. Jeździć nie jeździłem, po przyjechałem rowerem.

 

Też oglądałem takiego GLC. Ale na boga, przecież nikt chyba nie oczekuje, że to się będzie prowadzić jeśli pod maską jest diesel 163KM?

:nie_wiem:

 

 

Godzinę temu, sherif napisał:

Nie ma pełnej mapy na "n" czyli ile ma mocy ? Miałem wrażenie, że tu nie chodzi o moc max tylko o rozłożeniu momentu. Na n też szedł, jak wszedł w wyższe obroty. Problem to słaby dół i mocny strzał przy ok 3krpm, dokładnie jak w niektórych dieslach. To mi się bardzo nie spodobało. Myślałem początkowo, że auto nowe to może jakoś specjalnie zdławione :).

 

Czyli turbodziura po prostu? Ciekawe jak wykres momentu wygląda.

 

 

Godzinę temu, sherif napisał:

Z fotelem się nie zgodzę, w BMW czy Volvo też można mieć sportowe i bardzo wygodne fotele, więc nie oni jedyni :).

Ekran multimediów mulił, kilka razy trzeba było palcem suwać, żeby te ekraniki poprzesuwać, reagowało z opóźnieniem i klatkowało. Nawigacja nie działała .. tzn pokazywała mapę ale cały czas stała w miejscu :phi:. Audio bardzo słabe jak na tą klasę.

O napędzie Q4 nic nie pisałem, bo to ani nie zima ani za dużo tym autem nie pojeździłem. Przy Subaru lubiłem zabawy na śniegu, ale tutaj chyba się nie da .. bo trakcja jest niewyłączalna (tak wyczytałem). Wystarczy, że jest 4x4 i dla mnie to wystarczy. Jak jest LSD to jeszcze lepiej.

 

 

Ale po śliskim to ona powinna fajnie jeździć, bo tam chyba też napęd idzie najpierw na tył.

:ok:

 

 

Godzinę temu, sherif napisał:

Tak chce w końcu coś pokroju SUVa, ale niekoniecznie z Volvo, bo już mam drugie Volvo i chciałbym coś innego :). Nie lubię diesli, dlatego przewrotnie nie podszedł mi ten silnik w Alfie.

 

Kodiaqa RS zobacz. :skromny:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.