Skocz do zawartości

Prawdziwa Włoszka Giulia z Niemcem na pokładzie


Marcin79

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, DamianMig napisał:

Nie pamiętam dokladnie ale forum autoholików wrzucal ktoś wykresy map. Są inne ale nie jest to nowość. Powszechna praktyka. Zwłaszcza w elektrykach gdzie nawet o tym oficjalnie piszą marki takie jak np. Opel.

Druga kwestia "słaby dół i mocny przy 3 000 RPM" to jest właśnie charakterystyka typowa dla benzyny ;) Silniki benzynowe są wysokoobrotowe, diesle niskoobrotowe. Ale rozumiem co masz na myśli. Są faktycznie silniki z mocniejszym dołem, chociaż w tym przypadku to kwestia mapy. W Dynamicu jest większa elastyczność i niżej moment a do tego skrzynia inaczej dobiera biegi.  Ale jak wsiądziesz do 3.0 BMW z twinscrollem to tam faktycznie masz pelen moment ponizej 2000 RPM. Ale to jest już silnik wiekszy i R6.

Dokładnie o tym piszę. Do EV nie ma co porównywać, przynajmniej do takiego co mam bo to typowo auto miejskie, i idzie super od 0. Lata temu miałem Subaraki, boxery też ładnie idą o dołu, szczególnie 3.0H6, ale te czasy już raczej nie wrócą. Volvo'skie 2.0tb (190/250KM), czy nawet 2.0TFSI też idzie dość dobrze w całej zakresie obrotów.

1 godzinę temu, DamianMig napisał:

A Peugeota 3008 nei chcesz? lub Większego 5008? Po lifcie z 2.0 HDi da się wyrwać lub ewentulanie hybrydę 300 KM. Super wyciszenie, mocny silnik, dużo miejsca i super fotele z masażem.

Nie, nie chcę. Tata miał zastępczy 3008 przez 2m i nie przypadł mi do gustu. Wolę już Kię ;) ... tak wiem zupełnie inne auto, odwrotność Alfy. To co mi tam nie pasowało (zegary, silnik) to dawała Alfa i na odwrót :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Dark_Knight napisał:

 

Jak to Włoszka. Na zdjęciu przepiękna a z bliska widać, że tyłek ma za duży (nawet to widać na Twoim zdjęciu), lubi sobie wypić i ma milion innych wad. Spróbuj teraz Porsche Macana.

:ok:

 

 

 

PS. Nowe ksenony teraz rzeczywiście świecą mniej niebiesko niż kiedyś.

 

Ej no tyłek to ma akurat śliczny, w jakim teście porównali ją do laski z fitnessu w leginsach :), przód (dla mnie) ma odpychający i niesymetryczny ale na przód nie patrzę .. do garażu mogę wjeżdżać tyłem jak wchodzę od strony domu :phi:.

Macan jest jeszcze mniejszy i raczej z takimi dodatkami to nie będzie ten budżet.

Xenony np widać było wyraźnie na białych obiektach, czasami aż raziło .. tutaj nic a sporo jeździłem wieczorem. Może to poprostu mniej udane xenony lub żarniki o dziwnej barwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, maro_t napisał:

 

ja to się chyba starzeję, albo ten Kraków tak na mnie wpływa, ale prawie 5k za ubezpieczenie auta to jakiś kosmos dla mnie. Opel Astra: przegląd po trzech latach 730zł, ubezpieczenie na następny rok niecałe 1700. Fakt, nie mam LEDów ani nawet xenonów, kierownica nie jest super czuła i muszę trochę kręcić żeby skręcić, nie ma też audio ganga-banga czy innego tam, ale 200KM ma i pies też się mieści.

Ale to trochę droższe auta.

Ja za swojego gruza co rok płaciłem 2600, teraz niewiele ponad 2000, a wart raptem 70 kzł.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Dark_Knight napisał:

To jest fajne auto, ale zrobione po włosku. Trzeba być fanem włoskich aut żeby je pokochać. Ono wtedy odwdzięczy się zamieniając takiemu komuś życie w piekło.

Już sam salon to takie włoskie podejście :phi:. Byłem w sumie 3 razy, zero zainteresowania, w tym raz z dzieciakami. Wczoraj stawiłem się na umówioną godzinę po auto, no i musiałem czekać prawie godzinę, oczywiście byłem niewidzialny w salonie (siedziałem z nudów we wszystkich autach). Przy zdawaniu zgłosiłem, że navi nie działa "aa pewnie się przywiesiło" :phi:.

  • Haha 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale przeciez to jest turbobenzyna-tam dol nie ma prawa byc slaby.Mialem Alfe 1.4 170KM i to szlo jak glupie od  2 tysiecy.
Jeżdżę taką i wg mnie idzie od 2500

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Dark_Knight napisał:

Też oglądałem takiego GLC. Ale na boga, przecież nikt chyba nie oczekuje, że to się będzie prowadzić jeśli pod maską jest diesel 163KM?

Do etapu jazdy nie doszedłem ;), jest tam też przecież tb. E-klasa za to mi się spodobała, fajne wnętrze ale nie chce już mieć 5m kombi. No i terminy dostaw bliżej nie określone.

 

Godzinę temu, Dark_Knight napisał:

Czyli turbodziura po prostu? Ciekawe jak wykres momentu wygląda.

hmm, nie wiem czy to turbodziura czy raczej taka mapa silnika. Kiedyś przy większych turbinach czuć było wyraźnie i czasem słychać kiedy turbina zaczynała ciągnąć. Tu tego efektu nie ma, prosto gorzej jedzie.

Godzinę temu, Dark_Knight napisał:

Ale po śliskim to ona powinna fajnie jeździć, bo tam chyba też napęd idzie najpierw na tył.

Dokładnie, tylko potem już działa ESP

 

Godzinę temu, Dark_Knight napisał:

Kodiaqa RS zobacz. :skromny:

Starczy jedna Skoda w garażu ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, sherif napisał:

Ej no tyłek to ma akurat śliczny, w jakim teście porównali ją do laski z fitnessu w leginsach :), przód (dla mnie) ma odpychający i niesymetryczny ale na przód nie patrzę .. do garażu mogę wjeżdżać tyłem jak wchodzę od strony domu :phi:.

Macan jest jeszcze mniejszy i raczej z takimi dodatkami to nie będzie ten budżet.

 

IMO Macan jest podobnych rozmiarów. Ale faktycznie drożej. Bez 300k nie ma co się przymierzać. 

 

 

32 minuty temu, sherif napisał:

Xenony np widać było wyraźnie na białych obiektach, czasami aż raziło .. tutaj nic a sporo jeździłem wieczorem. Może to poprostu mniej udane xenony lub żarniki o dziwnej barwie.

 

Dziwna barwa, już to w paru miejscach widziałem. Niby 4300k ale mają taki jakiś żółty blask.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, sherif napisał:

Już sam salon to takie włoskie podejście :phi:. Byłem w sumie 3 razy, zero zainteresowania, w tym raz z dzieciakami. Wczoraj stawiłem się na umówioną godzinę po auto, no i musiałem czekać prawie godzinę, oczywiście byłem niewidzialny w salonie (siedziałem z nudów we wszystkich autach). Przy zdawaniu zgłosiłem, że navi nie działa "aa pewnie się przywiesiło" :phi:.

 

Się ciesz, że się check nie palił. 

;l

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Dark_Knight napisał:

 

Są auta jeżdżące dynamicznie i dynamicznie skręcające, które nie robią takich cyrków.

 

Jakich cyrków? Jeszcze nie słyszałem by ktoś narzekał na prowadzenie Stelvio a tym bardziej pisał "o jakiś cyrkach" poza Tobą "znafcą"

 

2 godziny temu, Dark_Knight napisał:

Jest niezerowe prawdopodobieństwo, że po prostu fabryka potrafi lepiej zmierzyć.

;]

Czyli większość redakcji na świecie i w Europie nie umie pomierzyć osiągów auta za pomocą aparatury bo wychodzi im to krócej? Ciekawe, bo nawet podobno wrogo nastawieni Niemcy chętnie podkreślają i pokazują, że Stelvio jest szybsze niż podaje fabryka. Ale takiego "znafcę" to dziwi, bo przecież silniki turbo na pewno nie mają "gratisów" mocy z fabryki. Przecież to się nie zdarza wcale w takim Audi czy VW ;)

 

2 godziny temu, Dark_Knight napisał:

No i tu jest sedno sprawy. Ta cała "najlepszość" występuje tylko gdy porówna się do Skody lub Kii. Niestety Alfa pozycjonuje to auto gdzie indziej, a tam wypada blado. Czy ktoś kiedyś pisał, że BMW X3 jest najlepsze na rynku, bo dystansuje Skodę czy Kię? To też Włosi musieli wymyślić.

:hehe:

W życiu nie jechałeś ale z tego co piszesz wynika że nie czytałeś nawet jak zaawansowany jest napęd Q4. Pomijam już Pertyna czy innych dziennikarzy ale weź i poczytaj o aspektach technicznych tego napędu i w ogole konstrukcji Stelvio bo brzmisz jak typowy Janusz które całe życie jeździł i chwalił Skodę a potem przesiadł sie do starego BMW i zaczął cmokać i wychwalać je wniebogłosy.

https://pol-car.pl/tajemnice-dynamiki-jazdy-alfy-romeo/

 

2 godziny temu, Dark_Knight napisał:

A ja myślę, że jak kolega przejedzie się Macanem lub choćby X4 to się będzie z tej Stelvio długo śmiał. To jest fajne auto, ale zrobione po włosku. Trzeba być fanem włoskich aut żeby je pokochać. Ono wtedy odwdzięczy się zamieniając takiemu komuś życie w piekło.

:hehe:

Macan to świetne auto lepiej wykończone, lepiej wyciszone, z dużo lepszymi multimediami ale wcale nie prowadzi się lepiej niż Stelvio. Pod tym względem idą bardzo równo. Za to cena Macana na tle Stelvio jest wyższa o jakieś  100 tys. zł. Jak Cię stać dopłacić to warto.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, DamianMig napisał:

Tak na pewno nie jest to auto dla Ciebie. Recenzja zawieszenia i silnika to potwierdza. To auto dla dynamicznie jeżdzących kierowców lubiących jazdę po zakrętach. Żeby auto jechało od strzala to trzeba jezdzic na Dynamicu bo tylko w tym programie masz mapę na 280 KM. Na innych nie ma pelnej mocy a ZF jest ustawiony pod WLPT. Ale ty nim rzadko musiales jeździć bo wtedy spalanie rośnie ponad 15 l/100 km.  Ale wybierasz Dynamic i jest petarda bo auto robi 5,5 s do setki wg pomiarow (lepiej niz fabryka). Hamulce mocne i wszedzie chwalone nawet w niemieckich mediach. Fotele i pozycja najlepsze w klasie choc wentylacja faktycznie przydalaby sie. Czego brakowalo Ci w multimediach? bo ty miales polifta czyli z zupelnie nowym wyswietlaczem dotykowym i zupelnie innym interfacem. Slowem nie wspomniałeś na napedzie Q4 ze szpera - najlepszym na rynku dystansujacym zabawki Skody czy Kii.

 

Wszedzie podkreslaja ze Stelvio to sportowe auto z nadwoziem SUV-a. A widzę że Tobie jest potrzebny zwykły SUV z mocnym dieslem dobrym wyciszeniem. Skoda albo VW wystarczy. Stelvio to inny target. Mozesz ewentualnie uderzyc w Volvo XC60 bo też takie zwykle SUV z fajnym opakowaniem i dobrze wykonczonym wnętrzem. Swietnym pomysłem będzie też Peugeot 3008 lub 5008. Najlepiej z dieselm 2.0 HDI ale nowego już nie zamówisz z tym silnikiem.

Widzę, że fani marki alfa to mają jakiś spory kompleks na tle Kia ;]

Ostatnio jak jechałem nad morze polskie S7 to taki posiadacz stelvio nie dał się wyprzedzić Sorento z rowerami chyba przez 10km. Co się zamierzałem do wyprzedzania to przyspieszał od 130 tak do prawie 200km/h. Dopiero po jakimś czasie chyba stwierdził, że pow. 130 to za głośno w kabinie i odpuścił. ;]

  • Haha 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, sherif napisał:

Po spędzeniu nocki z piękną włoszką :swinka: chciałem się podzielić z Wami moimi spostrzeżeniami. Cel był prosty, upewnić się przed zamówieniem, że to dobry wybór, bo Stelvio było nr 1 na mojej krótkiej liście ;).

Dostałem auto tygodniowe (1010km), w niemal max wersji Veloce Ti, z pięknym felgami i w ciekawym (już nie oferowanym) kolorze - taką opcje chciałem zamówić (poza kolorem):

20211028_095500.jpg.180b3324a44f7673567d3c9867e76523.jpg

 

Najmocniejszy arg auta: silnik i tutaj mniej rozczarował ;(, charakterystyka jak w TDI. Słaby dół i mocna góra. Auto testowałem głównie w mieście i jeździło się tym słabo. W trybie "n" auto wkłada biegu poniżej 2krpm, gdzie nic się nie dzieje. Nawet do ok 2.5krpm nic się nie dzieje. Miałem wrażenie, że jadę mega słaby autem (sprawdzałem ma 280KM). Jestem przyzwyczajony, że przy ruszaniu wciskami lekko gaz i auto dynamicznie rusza. Tutaj nie ... dopiero po mocnym depnięciu aż do samego końca i odczekaniu chwili auto zaczyna rwać jak głupie. W trybie "d" jest lepiej, bo trzeba biegi dłużej, więc silnik wyżej się kręci i niemal zawsze ochoczo przyspiesza. Choć też zdarzyło się, że akurat wbił kolejny bieg i przymulił. Nie jest to wina skrzyni, bo też jeżdżę na codzień z ZFem, tylko charakterystyki silnika. Sprzedawca też zgodził się ze mną, że też ma takie odczucia, on często używa manetek, żeby zbić bieg przy ruszaniu. Ok, ale trochę nie o to chodzi.

Jak już się wkręci w obroty to idzie jak głupia, oddając przy tym świetny dzwięk. Spalanie mnie nie interesowało, ale jak brałem auto miało 14.5l, ja zbiłem do 13.5l ;).

Układ kierowniczy - super, jest inaczej niż w przeciętnych autach, ale bardzo pewnie się prowadzi i wcale nie trzeba jakoś super uważać.

Zawieszenie - zwarte i dość twardawe, ale bez tragedii. Hamulce - wydały mi się słabe, tzn trzeba użyć dość dużej siły aby auto hamowało. To potwierdził też sprzedawca, że o wiele lepiej jest jak się rozgrzeją.

 

Środek, jest niestety ciasno (fotele ustawione pode mnie 183cm):

20211028_095420.jpg.6cddd56ff6b3b891fe08d4b1cac9c235.jpg

 

Bagażnik ok, chociaż mega wąski.

Zegary bardzo fajne, czytelne i w końcu ktoś zrobił auto który potrafi zczytywać piktogramy z AA.

Multimedia .. słabo, oj słabo. Ekran muli i klatkuje. Nawigacja przez dwa dni pokazywała, że jestem na Marszałkowskiej :phi:, choć kierunki pokazywała dobre. Audio, HK, czyli lepsze za dopłatą - tragedia. Ergonomia też średnia, część przycisków jest podświetlona, część nie (akurat odebrałem auto jak było ciemno). Kierunków nie mogłem do ostatniej chwili wyczuć, albo mi nie zaskakiwał, albo migał cały czas - pewnie to kwestia przyzwyczajenia, ale nigdy w innym aucie tak nie miałem.

Podkłokietnik w drzwiach - trzeszczy w nowym aucie. Konsola środkowa też na wybojach potrzaskuje.

Siedzenia sportowe - wygodne, pompowane boczki - ok. Obawiam się natomiast, przez to że są skórzane i dość dobrze otulają ciało to latem bez wentylacji będzie masakra.

Auto przeciętnie wyciszone, zrobiłem kawałek po S2 i pow 130kmph było już głośnawo.

Światła - poczułem się jak w moim 50letnim Fordzie :phi:. Xenon zawsze miał biały kolor z lekko niebieskawym odcieniem przy odcieńciu. Tu tego nie było, gdybym nie wiedział to ewidentnie świeci jak lampy żarówkowe. Żółtawe, mało intensywne światło 8-). Bardzo kiepsko jak na auto za taką cenę ..

 

Podsumowując, może za dużo od tego auta oczekiwałem, ale trochę mi zaleciało Fiatem ;). Sporo wad i braków + silnik który nie jest tym co szukam. Taka odwrotność KII Sorento, którą wcześniej testowałem - tam wszystko było ok, poza słabawym silnikiem.

Zdecydowałem, że choć auto bardzo ciekawe to nie jest dla mnie.

 

 

 

 

 

 

No gorszej opinii to jeszcze nie czytałem i to od kilku lat. Czyli Fiat w formie...

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, PawelWaw napisał:

No gorszej opinii to jeszcze nie czytałem i to od kilku lat. Czyli Fiat w formie...

Opisałem swoje odczucia. Czy takie aż negatywne ? IMO nie, jak każde auto ma plusy i minusy. 

Jedynie utwierdziłem się, że to auto nie dla mnie a szkoda bo już bym miał z bańki wybór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, DamianMig napisał:

Jakich cyrków? Jeszcze nie słyszałem by ktoś narzekał na prowadzenie Stelvio a tym bardziej pisał "o jakiś cyrkach" poza Tobą "znafcą"

 

Ty pisałeś, "znawco" że jak się nie zmieni w tryb sportowy (nazwany przez Włochów dla ułatwienia zupełnie inaczej :hehe:) to z niskich obrotów nie jedzie i trzeba sobie samemu zmieniać bieg. To jest IMI cyrk właśnie. Są auta, które potrafią jechać bez takiego klikania. Chyba nawet wszystkie auta.

;]

 

 

19 minut temu, DamianMig napisał:

Czyli większość redakcji na świecie i w Europie nie umie pomierzyć osiągów auta za pomocą aparatury bo wychodzi im to krócej? Ciekawe, bo nawet podobno wrogo nastawieni Niemcy chętnie podkreślają i pokazują, że Stelvio jest szybsze niż podaje fabryka. Ale takiego "znafcę" to dziwi, bo przecież silniki turbo na pewno nie mają "gratisów" mocy z fabryki. Przecież to się nie zdarza wcale w takim Audi czy VW ;)

 

Więc musimy uznać, że to fabryka nie umie własnego auta zmierzyć. Nie niepokoi Cię, czego jeszcze ta fabryka może nie umieć?

;l

 

 

19 minut temu, DamianMig napisał:

W życiu nie jechałeś ale z tego co piszesz wynika że nie czytałeś nawet jak zaawansowany jest napęd Q4.

 

Ale ja czytam! Dużo czytam! Jestem jak brzytwa! Naczytałem się książek o żabach i to mi wystarczy.

 

Jeździłem też Skodą Karoq i miała słaby układ jezdny. Ale gdy o nim więcej poczytam to niewykluczone,  że zmienię zdanie i uznam go za świetny.

:ok:

 

 

19 minut temu, DamianMig napisał:

Pomijam już Pertyna czy innych dziennikarzy ale weź i poczytaj o aspektach technicznych tego napędu i w ogole konstrukcji Stelvio bo brzmisz jak typowy Janusz które całe życie jeździł i chwalił Skodę a potem przesiadł sie do starego BMW i zaczął cmokać i wychwalać je wniebogłosy.

https://pol-car.pl/tajemnice-dynamiki-jazdy-alfy-romeo/

 

Moje "stare BMW" ma lepszy układ jezdny nawet bez czytania. Oczywiście porównując do Skody lub Kii.

Ale doceniam auta, w których zaawansowanie zostało tak ukryte  że nie można go poczuć i dlatego trzeba czytać. Jak się człowiek naczyta to od razu mu się wydaje dynamiczniej.

:ok:

 

 

19 minut temu, DamianMig napisał:

Macan to świetne auto lepiej wykończone, lepiej wyciszone, z dużo lepszymi multimediami ale wcale nie prowadzi się lepiej niż Stelvio.

 

Fakt. Prowadzi się dramatycznie lepiej niż Stevio. Co oczywiście nie znaczy, że Stelvio prowadzi się źle - ale nawet fanom marki przydałby się umiar.

 

 

19 minut temu, DamianMig napisał:

Pod tym względem idą bardzo równo. Za to cena Macana na tle Stelvio jest wyższa o jakieś  100 tys. zł. Jak Cię stać dopłacić to warto.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, PawelWaw napisał:

 

No gorszej opinii to jeszcze nie czytałem i to od kilku lat. Czyli Fiat w formie...

 

IMO to jest nadal świetne auto mimo tych wszystkich wad. Ale zaraz przyjdą fanboje, będą pisać bzdury i nie pozostanie nam nic innego niż kpina. Wielką krzywdę robią swojej ukochanej marce na siłę próbując ukryć jej wady.

 

Ja bym taką Stelvio nawet chętnie jeździł (oczywiście mając nadal drugie auto jakby co ;]).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, sherif napisał:

Opisałem swoje odczucia. Czy takie aż negatywne ? IMO nie, jak każde auto ma plusy i minusy. 

Jedynie utwierdziłem się, że to auto nie dla mnie a szkoda bo już bym miał z bańki wybór.

 

A daj jej drugą szansę. Przejedź się innym autem tej klasy a potem znowu Stelvio. Jestem ciekaw czy wtedy nie postanowisz wybaczyć jej części wad.

:hmm:

 

Edytowane przez Dark_Knight
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minute ago, Dark_Knight said:

 

IMO to jest nadal świetne auto mimo tych wszystkich wad. Ale zaraz przyjdą fanboje, będą pisać bzdury i nie pozostanie nam nic innego niż kpina. Wielką krzywdę robią swojej ukochanej marce na siłę próbując ukryć jej wady.

 

Ja bym taką Stelvio nawet chętnie jeździł (oczywiście mając nadal drugie auto jakby co ;]).

 

 

A tak serio, to jechales tym autem w ogole?

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, sherif napisał:

Podsumowując, może za dużo od tego auta oczekiwałem, ale trochę mi zaleciało Fiatem ;). Sporo wad i braków + silnik który nie jest tym co szukam. Taka odwrotność KII Sorento, którą wcześniej testowałem - tam wszystko było ok, poza słabawym silnikiem.

Zdecydowałem, że choć auto bardzo ciekawe to nie jest dla mnie.

 

Masakra.

Nigdy nie kupiłbym auta ze skopanymi multimediami, nie wyciszonym, nie komfortowym.

Na szczęście w moim wieku nie potrzebuję mocnego silnika.

Za to w Koreańczyku mam komfort, ciszę, sprawne wyposażenie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Dark_Knight napisał:

 

A daj jej drugą szansę. Przejedź się innym autem tej klasy a potem znowu Stelvio. Jestem ciekaw czy wtedy nie postanowisz wybaczyć jej części wad.

:hmm:

 

ale jakim ?

Jeżeli mówisz o Porsche to sobie daruje ;) . Rozważam jeszcze Sorento - jeździłem już i XC60 (V90 jeżdżę od blisko 3 lat, pewnie nie będzie różnicy). Tych wad to nie zmieni, tak samo jak nie zmieni to że 1.6i w Sorento słabo przyspiesza. Boję sie raczej, że lista się wydłuży pod dłuższym obcowaniu, bo nie przetestowałem jeszcze m.in asystentów, których Stelvio nie miało.

Aha jeszcze zapomniałem o śmiesznej jakości kamerze cofania. Tak wiem, da się bez tego żyć, tylko mam dość ciasny garaż pod sporym skosem i wąską ślepą uliczkę zaraz za bramą. Kamera mocno ułatwia, niestety w tej w Stelvio nocą nic nie widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, hefi napisał:

Ja nawet nie podchodzę do tego auta.
Wystarcza mi zdjęcia środka i tanio wyglądającego plastiku żeby sobie odpuścić. W szczególności USB i zapalniczki emoji2961.pngemoji2961.pngemoji2961.png
Brak led i pewnie innych cywilizowanych dodatków.


Ps. Jest tu jakiś fanboj ev, mam pytanie emoji6.png

Materiałami to ona akurat przewyższa BMW czy inne Ałdi :skromny: ... szkoda, że nie montażem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, rwIcIk napisał:

Masakra.

Nigdy nie kupiłbym auta ze skopanymi multimediami, nie wyciszonym, nie komfortowym.

Na szczęście w moim wieku nie potrzebuję mocnego silnika.

Za to w Koreańczyku mam komfort, ciszę, sprawne wyposażenie.

 

Temu auto nie można zarzucić braku komfortu czy wyciszenia ;)

 Z mocą to sprawa dyskusyjna, ale zauważyłem, że przez 3 ostatnie auta kupuje coraz słabsze, więc trzeba przerwać ten trend oraz wrócić po przerwie do 4x4 :smirk:.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, sherif napisał:

ale jakim ?

Jeżeli mówisz o Porsche to sobie daruje ;) . Rozważam jeszcze Sorento - jeździłem już i XC60 (V90 jeżdżę od blisko 3 lat, pewnie nie będzie różnicy). Tych wad to nie zmieni, tak samo jak nie zmieni to że 1.6i w Sorento słabo przyspiesza. Boję sie raczej, że lista się wydłuży pod dłuższym obcowaniu, bo nie przetestowałem jeszcze m.in asystentów, których Stelvio nie miało.

Aha jeszcze zapomniałem o śmiesznej jakości kamerze cofania. Tak wiem, da się bez tego żyć, tylko mam dość ciasny garaż pod sporym skosem i wąską ślepą uliczkę zaraz za bramą. Kamera mocno ułatwia, niestety w tej w Stelvio nocą nic nie widać.

 

Nie Macanem, czymś co się tak nie prowadzi. Po Macanie to ja bym Alfą jeździć nie chciał. Może być np. te Sorento. 

Chodzi mi o to, że za każdym razem wracając do auta, które się tak prowadzi lubisz je coraz bardziej i zaczynasz wybaczać kolejne wady. Przynajmniej ja tak mam. To nie jest miłość od pierwszego wejrzenia ale uczucie, któremu może trzeba dać trochę czasu...

;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, DamianMig napisał:

W życiu nie jechałeś ale z tego co piszesz wynika że nie czytałeś nawet jak zaawansowany jest napęd Q4. Pomijam już Pertyna czy innych dziennikarzy ale weź i poczytaj o aspektach technicznych tego napędu i w ogole konstrukcji Stelvio bo brzmisz jak typowy Janusz które całe życie jeździł i chwalił Skodę a potem przesiadł sie do starego BMW i zaczął cmokać i wychwalać je wniebogłosy.

https://pol-car.pl/tajemnice-dynamiki-jazdy-alfy-romeo/

Fajna broszura reklamowa, możesz streścić co tu jest przełomowego?

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Dark_Knight napisał:

 

Nie Macanem, czymś co się tak nie prowadzi. Po Macanie to ja bym Alfą jeździć nie chciał. Może być np. te Sorento. 

Chodzi mi o to, że za każdym razem wracając do auta, które się tak prowadzi lubisz je coraz bardziej i zaczynasz wybaczać kolejne wady. Przynajmniej ja tak mam. To nie jest miłość od pierwszego wejrzenia ale uczucie, któremu może trzeba dać trochę czasu...

;]

 

Od wybaczania wad i problemów + frajdy to ja mam Mustanga. Nadal ma u mnie duży kredyt zaufania ;]. To ma być fajne rodzinne auto wg tego co mi pasuje. Auta które miałem i mam lubiłem a jazda sprawiała mi frajdę.  Jak dam trochę czasu, to już w ogóle nie będzie wyboru ale czas produkcji będzie rok +X .

Ze Stelvio niby było dobrze, ale ostatnie zamówienia były do zeszłego tygodnia. Od listopada ma niby wejść nowy cennik i możliwość zamawiania MY22. Także obecnie nie wiadomo ile auto będzie kosztowało, wiadomo, że będzie droższe. Pytanie też czy ten listopad nie będzie w styczniu ;].

Sorento sprawdzałem pod podobnym kątem. Multimedia .. moga być, ekran spory, czytelny. Kamera dobrej jakości. Podstawowe radio grało poprawnie. Zawieszenie, hamulce nie ma się do czego przyczepić.  Wykończenie podobnie, choć wiadomo jedzie troche plastikiem w środku 8-), LEdy, wentylacja czy nawet HUD jest w std w najwyższej wersji. Navi działa. Wyciszony jest super. Fotele poprawne choć podobnie jak w Stelvio tylko czarne :(. Jedzie od dołu, ale problem jest skrzynia, która czasem miesza i myśli. Nawet mierzyłem przyspieszenie 80-130 na eSce bo myślałem, że jest słabo. Wyszło tj w Volvo. Dla mnie ma też idealne wymiary (dł ok 4.8m).

Wiem, że pewnie poprawniej byłoby mi przyrównać chociażby do X3, ale nie bo nie ;] 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, sherif napisał:

Od wybaczania wad i problemów + frajdy to ja mam Mustanga. Nadal ma u mnie duży kredyt zaufania ;]. To ma być fajne rodzinne auto wg tego co mi pasuje. Auta które miałem i mam lubiłem a jazda sprawiała mi frajdę.  Jak dam trochę czasu, to już w ogóle nie będzie wyboru ale czas produkcji będzie rok +X .

Ze Stelvio niby było dobrze, ale ostatnie zamówienia były do zeszłego tygodnia. Od listopada ma niby wejść nowy cennik i możliwość zamawiania MY22. Także obecnie nie wiadomo ile auto będzie kosztowało, wiadomo, że będzie droższe. Pytanie też czy ten listopad nie będzie w styczniu ;].

Sorento sprawdzałem pod podobnym kątem. Multimedia .. moga być, ekran spory, czytelny. Kamera dobrej jakości. Podstawowe radio grało poprawnie. Zawieszenie, hamulce nie ma się do czego przyczepić.  Wykończenie podobnie, choć wiadomo jedzie troche plastikiem w środku 8-), LEdy, wentylacja czy nawet HUD jest w std w najwyższej wersji. Navi działa. Wyciszony jest super. Fotele poprawne choć podobnie jak w Stelvio tylko czarne :(. Jedzie od dołu, ale problem jest skrzynia, która czasem miesza i myśli. Nawet mierzyłem przyspieszenie 80-130 na eSce bo myślałem, że jest słabo. Wyszło tj w Volvo. Dla mnie ma też idealne wymiary (dł ok 4.8m).

Wiem, że pewnie poprawniej byłoby mi przyrównać chociażby do X3, ale nie bo nie ;] 

 

 

Ale to są zupełnie inne auta. Alfa/BMW bardziej dla kierowcy a Sorento bardziej dla rodziny. 

Jeśli potrzebujesz czegoś, co po prostu wygodnie powiezie Cię autostradą to Kia będzie lepsza. 

:ok:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Dark_Knight napisał:

 

Ale to są zupełnie inne auta. Alfa/BMW bardziej dla kierowcy a Sorento bardziej dla rodziny. 

Jeśli potrzebujesz czegoś, co po prostu wygodnie powiezie Cię autostradą to Kia będzie lepsza. 

:ok:

 

 

No dobra to dla kogo w takim razie jest odpowiednik Merca i Volvo ;] ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, sherif napisał:

No dobra to dla kogo w takim razie jest odpowiednik Merca i Volvo ;] ?

 

GLC jest IMO raczej autem dla kobiety. Chyba że coupe albo AMG. A XC60? Też dla kobiety i nawet wiem której: żony Marka z Florydy.

:hehe:

 

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, sherif napisał:

Już sam salon to takie włoskie podejście :phi:. Byłem w sumie 3 razy, zero zainteresowania, w tym raz z dzieciakami. Wczoraj stawiłem się na umówioną godzinę po auto, no i musiałem czekać prawie godzinę, oczywiście byłem niewidzialny w salonie (siedziałem z nudów we wszystkich autach). Przy zdawaniu zgłosiłem, że navi nie działa "aa pewnie się przywiesiło" :phi:.

 

 

No potwierdzam, mają podejście z czapy do klienta. W każdym salonie Alfy nikt nie podejdzie i o nic nie zapyta. Chyba w żadnym innym salonie nie czułem się tak olany. A jeżdzę Stelvio od ponad dwóch lat mimo wszystko 😄 Teraz szukam nowego auta i chyba kupię coś innego....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, MarcG napisał:

Widzę, że fani marki alfa to mają jakiś spory kompleks na tle Kia ;]

Ostatnio jak jechałem nad morze polskie S7 to taki posiadacz stelvio nie dał się wyprzedzić Sorento z rowerami chyba przez 10km. Co się zamierzałem do wyprzedzania to przyspieszał od 130 tak do prawie 200km/h. Dopiero po jakimś czasie chyba stwierdził, że pow. 130 to za głośno w kabinie i odpuścił. ;]

 

 

Z rowerami 200 jechałeś ? Szacun 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Dark_Knight napisał:

 

A daj jej drugą szansę. Przejedź się innym autem tej klasy a potem znowu Stelvio. Jestem ciekaw czy wtedy nie postanowisz wybaczyć jej części wad.

:hmm:

 

 

Jeżdziłem GLC i XC60 przed zakupem. Jednak wybralem Stelvio. Żeby nie było - to pierwsza Alfa jaką mam. Miałem też Kię Optimę, żeby nie było że nie mam porównania 😃

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, DamianMig napisał:

Hamulce mocne i wszedzie chwalone nawet w niemieckich mediach.

 

Hamulce "mechanicznie" są poprawne (4 tłoczki i 330mm), ale ich obraz psuje elektroniczna pompa hamulcowa, a raczej jej zestrojenie w trybach A i N. Pedał jest gumowaty, nie daje odpowiedniego wyczucia i nie pozwala hamować pełną siłą - trochę jak z elektroniczną przepustnicą. Dopiero w D hamulec daje odpowiednie wyczucie i dozowanie.

 

17 godzin temu, DamianMig napisał:

Slowem nie wspomniałeś na napedzie Q4 ze szpera - najlepszym na rynku dystansujacym zabawki Skody czy Kii.

 

Ten napęd nie jest żadnym novum. Takie samo rozwiązanie jest od dawna stosowane w BMW. Niestety przy próbie "wykorzystania możliwości" samochodu komputer bardzo lubi niepotrzebnie rozdzielić moment 50:50 co powoduje, że samochód zamiast nadsterownie jechać lekkim bokiem płuży podsterownie przodem. Zapomniałeś dodać, że szpera jest/była dostępna jako opcja tylko w pakiecie z aktywnym zawieszeniem oraz, że producent od początku nie pozwala wyłączyć ESP - więc co komu mechaniczna szpera z elektroniczną niańką.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Woockush napisał:

Hamulce "mechanicznie" są poprawne (4 tłoczki i 330mm), ale ich obraz psuje elektroniczna pompa hamulcowa, a raczej jej zestrojenie w trybach A i N. Pedał jest gumowaty, nie daje odpowiedniego wyczucia i nie pozwala hamować pełną siłą - trochę jak z elektroniczną przepustnicą. Dopiero w D hamulec daje odpowiednie wyczucie i dozowanie.

No właśnie te hamulce, są inne .. trochę takie jak charakterystyka silnika. Najpierw ma się wrażenie, że nie hamują a potem po mocniejszym wciśnięciu zaczynają hamować ze sporą siła. Trudno jest wyczuć aby hamować płynnie. W trybie d bardziej skupiałem się na przyspieszaniu niż hamowaniu, ale nie kojarzę jakiejś różnicy :phi:.

2 godziny temu, Woockush napisał:

Zapomniałeś dodać, że szpera jest/była dostępna jako opcja tylko w pakiecie z aktywnym zawieszeniem oraz, że producent od początku nie pozwala wyłączyć ESP - więc co komu mechaniczna szpera z elektroniczną niańką.

Tak szpera jest opcją i występuje w pakietach sportowych. Nie wiem czy przypadkiem Ti nie ma tego pakietu. Szpera przydaje się np przy jeździe w koleinach z lodem - ładnie wyciąga gdy się z nich wypadnie. Nie rozumiem dlaczego w aucie sportowym z 4x4 nie da się wyłączyć kontroli trakcji 8-).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, podsymujmy, tak przy piatku :palacz:

Alfy to najlepsze auta na swiecie, piekne, swietnie jezdza, nie psuja sie, co prawda srodek maja 2 epoki za standardem na rynku i pala jak smok, jak sie nimi umie prawidlowo jezdzic (jak sie zamula, to deczko mniej, ale ten kto zamula nie umie nimi jezdzic wiec po co kupowal?) ale to nie ma znaczenia dla prawdziwcych fanow motoryzacji, bo sa przeciez piekne i swietnie jezdza (szczegolnie istotne i przydatne w korkach).

Ktokowliek dostrzega jakiekolwiek ich wady jest motoryzacyjnym ignorantem i najelpiej jak bedzie woz drabiniasty powozil, a tak w ogole, to niech sie nie wypowiada, bo sie nie zna, wiec nie ma prawa glosu.

Czy cos pominalem? :phi:

 

 

  • Dzięki 1
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, zinger napisał:

Dobra, podsymujmy, tak przy piatku :palacz:

Alfy to najlepsze auta na swiecie, piekne, swietnie jezdza, nie psuja sie, co prawda srodek maja 2 epoki za standardem na rynku i pala jak smok, jak sie nimi umie prawidlowo jezdzic (jak sie zamula, to deczko mniej, ale ten kto zamula nie umie nimi jezdzic wiec po co kupowal?) ale to nie ma znaczenia dla prawdziwcych fanow motoryzacji, bo sa przeciez piekne i swietnie jezdza (szczegolnie istotne i przydatne w korkach).

Ktokowliek dostrzega jakiekolwiek ich wady jest motoryzacyjnym ignorantem i najelpiej jak bedzie woz drabiniasty powozil, a tak w ogole, to niech sie nie wypowiada, bo sie nie zna, wiec nie ma prawa glosu.

Czy cos pominalem? :phi:

 

Że jestem ignorantem tylko gdy wymieniam wady Alfy. Gdy ją chwalę to jest spokój.

:hehe:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, zinger napisał:

Dobra, podsymujmy, tak przy piatku :palacz:

Alfy to najlepsze auta na swiecie, piekne, swietnie jezdza, nie psuja sie, co prawda srodek maja 2 epoki za standardem na rynku i pala jak smok, jak sie nimi umie prawidlowo jezdzic (jak sie zamula, to deczko mniej, ale ten kto zamula nie umie nimi jezdzic wiec po co kupowal?) ale to nie ma znaczenia dla prawdziwcych fanow motoryzacji, bo sa przeciez piekne i swietnie jezdza (szczegolnie istotne i przydatne w korkach).

Ktokowliek dostrzega jakiekolwiek ich wady jest motoryzacyjnym ignorantem i najelpiej jak bedzie woz drabiniasty powozil, a tak w ogole, to niech sie nie wypowiada, bo sie nie zna, wiec nie ma prawa glosu.

Czy cos pominalem? :phi:

 

 

Tak, że jak będę chciał kupić auto to nie będę czytał takich dyrdymałów 👍.  

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.