Jump to content

Hybryda na trasę?


Zbynek
 Share

Recommended Posts

Jak sie sprawują hybrydy w trasie? Jazda raczej spokojna, drogi krajowe i ekspresówki (wtedy tempomat na 130-140km/h). Niedlugo bedę zmieniał samochód i moze bym spróbowal hybrydy... Jak już to tylko zwykłe, nie plug-in (nie mam gdzie ładować).

 

Taptaraptap

 

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Zbynek said:

 

Jak sie sprawują hybrydy w trasie? Jazda raczej spokojna, drogi krajowe i ekspresówki (wtedy tempomat na 130-140km/h). Niedlugo bedę zmieniał samochód i moze bym spróbowal hybrydy... Jak już to tylko zwykłe, nie plug-in (nie mam gdzie ładować).

 

Taptaraptap

 

 

 

 

Hybryda ma sens, gdy się hamuje. 

Jak w trasie ciągle przyspieszasz, wyprzedzasz, hamujesz, to możesz brać. 

Jeśli na autostradę lub ekspresówkę z zapiętym tempomatem to sensu żadnego nie ma. Będziesz tylko woził ze 100 kg balastu. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

10 minut temu, HelixSv napisał:

 

Hybryda ma sens, gdy się hamuje. 

Jak w trasie ciągle przyspieszasz, wyprzedzasz, hamujesz, to możesz brać. 

Jeśli na autostradę lub ekspresówkę z zapiętym tempomatem to sensu żadnego nie ma. Będziesz tylko woził ze 100 kg balastu. 

 

Zgadzam się i jednocześnie się nie zgadzam. Hybryda w trasie pomaga oszczędzać paliwo w warunkach polskich, wyjątkowo niepłynnego ruchu, czy to na autostradach czy typowych krajówkach.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Zbynek napisał:

 

Jak sie sprawują hybrydy w trasie? Jazda raczej spokojna, drogi krajowe i ekspresówki (wtedy tempomat na 130-140km/h). Niedlugo bedę zmieniał samochód i moze bym spróbowal hybrydy... Jak już to tylko zwykłe, nie plug-in (nie mam gdzie ładować).

 

Taptaraptap

 

 

 

Jakiś czas temu chciałem kupić toyotę corollę z silnikiem hybrydowym. Jako że w grę tylko wchodził 2.0, wziąłem go na weekend. Akurat pojechałem na weekend nad morze. Droga do S3 z Lubina. Auto zapakowane w 5os. 
Jako że szwagier już był na miejscu wiec cała trasa 140-170.
Spalanie wyszło 9.5 litra na setkę.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Dużo zależy od tego jaka hybryda, jaki producent i jak temat rozwiązany i do jakiego auta niehybrydowego porównujemy.

Ogólnie działają i sprawują się dobrze, potrafią być naprawdę oszczędne w ogólnym rozrachunku, ale wszystko zależy co do czego porównujemy.

 

Jazdy próbne i będziesz wiedział więcej.

Link to comment
Share on other sites

9 minut temu, snoopi_lubin napisał:

Jakiś czas temu chciałem kupić toyotę corollę z silnikiem hybrydowym. Jako że w grę tylko wchodził 2.0, wziąłem go na weekend. Akurat pojechałem na weekend nad morze. Droga do S3 z Lubina. Auto zapakowane w 5os. 
Jako że szwagier już był na miejscu wiec cała trasa 140-170.
Spalanie wyszło 9.5 litra na setkę.

 

 

 

 

Toyoty niestety w szybkiej trasie są nieekonomiczne. 

Nie wiem z czego to wynika, ale chyba nadal korzystają z tej technologii, którą wymyślili 20 lat temu.

Link to comment
Share on other sites

11 minut temu, snoopi_lubin napisał:

Jako że szwagier już był na miejscu wiec cała trasa 140-170.
Spalanie wyszło 9.5 litra na setkę.

 

A ja zimą w trasie Katowice - Szczyrk - Katowice ostatnio zrobiłem Aurisem trójkę z przodu. Problem taki że jechałem zgodnie z przepisami.

  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, mrBEAN napisał:

Toyoty niestety w szybkiej trasie są nieekonomiczne. 

Nie wiem z czego to wynika, ale chyba nadal korzystają z tej technologii, którą wymyślili 20 lat temu.

Po prostu nie są to auta na trasę. Ja mam do pracy 3 km taka toyota potrafiła spalić 3,5 litra na setkę a to świetny wynik. 

Link to comment
Share on other sites

 
Hybryda ma sens, gdy się hamuje. 
Jak w trasie ciągle przyspieszasz, wyprzedzasz, hamujesz, to możesz brać. 
Jeśli na autostradę lub ekspresówkę z zapiętym tempomatem to sensu żadnego nie ma. Będziesz tylko woził ze 100 kg balastu. 
Wiem jak dziala hybryda, pytanie do praktyków czy podczas jazdy ze stalą prędkością (tempomat) zachowuje się jak zwykła benzyna? Bo jeśli tak, to odzysk z każdego hamowania daje dodatkowy bonus.

Taptaraptap

Link to comment
Share on other sites

Jakiś czas temu chciałem kupić toyotę corollę z silnikiem hybrydowym. Jako że w grę tylko wchodził 2.0, wziąłem go na weekend. Akurat pojechałem na weekend nad morze. Droga do S3 z Lubina. Auto zapakowane w 5os. 
Jako że szwagier już był na miejscu wiec cała trasa 140-170.
Spalanie wyszło 9.5 litra na setkę.
 
 
 
 
Spore spalanie. Dzieki

Taptaraptap

Link to comment
Share on other sites

30 minutes ago, Zbynek said:

Wiem jak dziala hybryda, pytanie do praktyków czy podczas jazdy ze stalą prędkością (tempomat) zachowuje się jak zwykła benzyna? Bo jeśli tak, to odzysk z każdego hamowania daje dodatkowy bonus.

Taptaraptap
 

 

Tak, zachowuje się, jak zwykła benzyna w automacie.

Ponadto przeważnie przy każdym odpuszczeniu gazu gasi silnik spalinowy.

W każdym razie, w płynnej trasie będzie więcej strat na wiezieniu kilogramów niż zysków z rekuperacji. 

Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, mrBEAN napisał:

Toyoty niestety w szybkiej trasie są nieekonomiczne. 

Nie wiem z czego to wynika, ale chyba nadal korzystają z tej technologii, którą wymyślili 20 lat temu.

A inne są ekonomiczne ?

Jak jedziemy płynnie, tempomat na 140, to co ma ten elektryk robić ?

 

Jechaliśmy kiedyś na 2auta nad Bałtyk z południa PL,

kaszkaj diesel i RAV4, spalanie diesla prawie połowę mniejsze - diesel ok 7, RAV4 pod 12

Fakt że droga była pusta i można było spokojnie stała prędkością jechać

Edited by Koonrad
Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, Koonrad napisał:

A inne są ekonomiczne ?

Jak jedziemy płynnie, tempomat na 140, to co ma ten elektryk robić ?

 

Jechaliśmy kiedyś na 2auta nad Bałtyk z południa PL,

kaszkaj diesel i RAV4, spalanie diesla prawie połowę mniejsze - diesel ok 7, RAV4 pod 12

Fakt że droga była pusta i można było spokojnie stała prędkością jechać

Tak, są już ekonomiczniejsze hybrydy. 
Choćby Kia/Hyundai robi ekonomiczniejsze od Toyoty, szczególnie w trasie. 
 

O spalaniu Rav4 to już legendy krążą :) 

 

Poniżej wynik z nowego Sorento, a to ogromne auto. 
Trasa do Szwajcarii. Jakieś 200 km normalnych dróg reszta autostrada bez oszczędzania. 
Żeby zrobić 10 litrów trzeba trzymać non stop powyżej 140 km/h. 

 

 

E509A374-29B7-4757-9791-40D992774DBC.jpeg

 

A01B14A4-4633-4D81-A23E-14E09A9D8C65.jpeg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, Zbynek napisał:

Obecnie Arteon 2.0 TSI 190KM (zaskakująco oszczędny), potencjalny następca to Camry, ew. Mondeo (układ napędowy z Toyoty).

Taptaraptap
 

Przejedz się koniecznie, bo raz, że będzie głośniej i słabiej, dwa skrzynia CVT nie każdemu przypadnie do gustu, a w trasie pewnie spali tyle co Arteon albo więcej 😁

 

Zdecydowanie weekend z taką Toyotą wskazany. 

Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, Zbynek napisał:

Obecnie Arteon 2.0 TSI 190KM (zaskakująco oszczędny), potencjalny następca to Camry, ew. Mondeo (układ napędowy z Toyoty).

Taptaraptap
 

Właśnie takim Arteonem jeździłem kilka razy z kumplami nad morze (A2+A1), prędkość jak kolega wyżej podał (bliżej 170), spalanie podobne. Tyle spali większa, dociążona benzyna. Przy takich warunkach nie ma różnicy czy hybryda czy nie, no może po za ekstra ciężarem tego pierwszego. Nawet jak odzyskasz coś tam przy hamowaniu to przy ciśnięciu pod 170kmph nie wiele to da. Natomiast jak już będziesz jechał 100-130kmph to taka hybryda może niecałe 7l spalić

Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, mrBEAN napisał:

Przejedz się koniecznie, bo raz, że będzie głośniej i słabiej, dwa skrzynia CVT nie każdemu przypadnie do gustu, a w trasie pewnie spali tyle co Arteon albo więcej 😁

 

Zdecydowanie weekend z taką Toyotą wskazany. 

Jeździłem Camry, ale może przez 20 minut. Ogólnie samochód poprawny, ale spodziewałem się że będzie cichszy (podczas jazdy na elektryku cisza, podczas mocnego przyspieszania "wycie" silnika które jestem w stanie zrozumieć i zaakceptować, ale podczas zwykłego przyspieszania powiedzmy z 1/3 wciśniętego gazu silnik wchodził na "średnie" obroty i był (za)mocno słyszalny, IMHO przy takim stylu jazdy powinno być ciszej.

Muszę jeszcze sprawdzić Mondeo, bo mimo że jest to stary i schodzący model, jak do niego wsiadłem (wersja Titanium) od razu poczułem się "jak u siebie" 👍

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, sherif napisał:

Właśnie takim Arteonem jeździłem kilka razy z kumplami nad morze (A2+A1), prędkość jak kolega wyżej podał (bliżej 170), spalanie podobne. Tyle spali większa, dociążona benzyna. Przy takich warunkach nie ma różnicy czy hybryda czy nie, no może po za ekstra ciężarem tego pierwszego. Nawet jak odzyskasz coś tam przy hamowaniu to przy ciśnięciu pod 170kmph nie wiele to da. Natomiast jak już będziesz jechał 100-130kmph to taka hybryda może niecałe 7l spalić

Hybryda to taki mój wymysł, żeby być może spróbować nowej technologii. Silnik TSI wysoko postawił poprzeczkę jeśli chodzi o spalanie 👍

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Teraz, Zbynek napisał:

Hybryda to taki mój wymysł, żeby być może spróbować nowej technologii. Silnik TSI wysoko postawił poprzeczkę jeśli chodzi o spalanie 👍

Jak każdy inny nowoczesny silnik Tb ;). W moim to samo jadę przepisowo to mimo kolumbryny 6l da radę zrobić. Jadę pod 170 to spalanie pod 10l.

Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, Zbynek napisał:

Hybryda to taki mój wymysł, żeby być może spróbować nowej technologii. Silnik TSI wysoko postawił poprzeczkę jeśli chodzi o spalanie 👍

 

A TSI taki oszczędny ?

Trochę jeździłem Tiguan i palił sporo, A1 do Gdańska wychodziło czasem 12l, poniżej 10l ciężko zejść 

Kadjar pali mniej, wyszło by z 8-9l (średnia mam 7.5-8, ale sporo po autostradach)

Fakt że VW ma 50KM więcej, 4x4 i automat :hmm:

 

Link to comment
Share on other sites

 
A TSI taki oszczędny ?
Trochę jeździłem Tiguan i palił sporo, A1 do Gdańska wychodziło czasem 12l, poniżej 10l ciężko zejść 
Kadjar pali mniej, wyszło by z 8-9l (średnia mam 7.5-8, ale sporo po autostradach)
Fakt że VW ma 50KM więcej, 4x4 i automat :hmm:
 
Kadjar ma jakiś silnik, który pociągnie 170 kmh?
Link to comment
Share on other sites

W dniu 18.09.2021 o 23:11, Zbynek napisał:

Wiem jak dziala hybryda, pytanie do praktyków czy podczas jazdy ze stalą prędkością (tempomat) zachowuje się jak zwykła benzyna? Bo jeśli tak, to odzysk z każdego hamowania daje dodatkowy bonus.

 

Skoro piszesz o jeździe ze stałą prędkością na tempomacie to sam oceń jaki wtedy jest odzysk z hamowania.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

15 godzin temu, hefi napisał:
16 godzin temu, Koonrad napisał:
 

Kadjar ma jakiś silnik, który pociągnie 170 kmh?

 

ten 140KM daje radę, na niemieckiej A do 180 się rozpędził, choć przy 170 to pewnie spalił by 12-14 ;) (noga w podłodze)

po PL jeżdżę max 150 a i to jest czasem ciężko utrzymać, bo pas zajęty 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 18.09.2021 o 23:11, Zbynek napisał:

Wiem jak dziala hybryda, pytanie do praktyków czy podczas jazdy ze stalą prędkością (tempomat) zachowuje się jak zwykła benzyna? Bo jeśli tak, to odzysk z każdego hamowania daje dodatkowy bonus.

Tak ,zachowuje się jak zwykła benzyna , nawet na tempomacie nadmiar mocy przekazuje do akumulatora by po chwili wspomóc silnik spalinowy przy wzroście obciążenia, przepływ mocy non stop się zmienia ładowanie- oddawanie.

Z tempomatem ustawionym na 120 km/h i silniku 1,5 wyrabiam 4-4,2 l/100, moja kobieta jadąc tą samą trasą , ale bez tempomatu potrafi zejść poniżej 4 l  a nogę ma ciężką 🤣


 

 

Link to comment
Share on other sites

 
Skoro piszesz o jeździe ze stałą prędkością na tempomacie to sam oceń jaki wtedy jest odzysk z hamowania.
 
Wiem że przy stałej prędkości silnik elektryczny nie ma co robić, ale świat nie jest idealny i na S i A rzadko kiedy można jechac długo stalą prędkością (ekstremum to A2 Wawa-Łódź).

Taptaraptap

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, Zbynek napisał:

Wiem że przy stałej prędkości silnik elektryczny nie ma co robić, ale świat nie jest idealny i na S i A rzadko kiedy można jechac długo stalą prędkością (ekstremum to A2 Wawa-Łódź).

 

Tak czy siak przy normalnej jeździe na tempomacie ilość odzyskanej energii będzie pomijalna.

 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 19.09.2021 o 20:57, Koonrad napisał:

 

A TSI taki oszczędny ?

Trochę jeździłem Tiguan i palił sporo, A1 do Gdańska wychodziło czasem 12l, poniżej 10l ciężko zejść 

Kadjar pali mniej, wyszło by z 8-9l (średnia mam 7.5-8, ale sporo po autostradach)

Fakt że VW ma 50KM więcej, 4x4 i automat :hmm:

 

To chyba w trybie malpi rozum i caly czas hamowanie i przyspieszanie albo jazda 200 :phi: Cisnieta hybryda Auris/Corolla spalala mi tyle co 170KM ecoboost w trasie czyli blizej 10l. No ale przy normalnej jedzie to blizej 5 :phi: 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 19.09.2021 o 20:47, Zbynek napisał:

Muszę jeszcze sprawdzić Mondeo, bo mimo że jest to stary i schodzący model, jak do niego wsiadłem (wersja Titanium) od razu poczułem się "jak u siebie" 👍

 

To taka sama koncepcja napędu hybrydowego jak w Toyota/Lexus z przekładnią eCVT. Moim zdaniem jako bonus w porównaniu do japońskich protoplastów, w Fordzie dostajemy spory lag przy reakcji na pedał gazu. Potem już jedzie, ale najpierw jest długie zawahanie. 

Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, ghost2255 napisał:

 

To taka sama koncepcja napędu hybrydowego jak w Toyota/Lexus z przekładnią eCVT. Moim zdaniem jako bonus w porównaniu do japońskich protoplastów, w Fordzie dostajemy spory lag przy reakcji na pedał gazu. Potem już jedzie, ale najpierw jest długie zawahanie. 

Nie tylko koncepcja, czytałem że układ napędowy Ford kupuje od Toyoty. Duży ten lag?

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem jak Wy jeździcie... 170-200? Chce Wam się tak? :) 

Mi na dystansie ponad 12000km Corolla 2.0 180km spaliła średnio 6litrów. Auto 70% miasto, ale w tym mega krótkie wyjazdy jak i jazdy z obwodnicą. 

Lubię nią jeździć w trasie, ale nie jest to auto do autokącikowego stylu jazdy. Ja jadę 140, włączam aktywny tempomat i mam w D.. średnie spalanie niżej niż 7.

Jak jadę wolniej, bez pośpiechu to bliżej 5,5-6. Oczywiście zdarzyło się, że po autostradzie spaliło i 9litrów, ale było to cały czas w okolicach vmaxa, czyli 180. 

Ogólnie auto bardzo poprawne, ale fakt, że wszystkie jego zalety odkryjesz w mieście i krótkich trasach, a nie podbijaniu świata na autostradzie. 

Link to comment
Share on other sites

Zbynek zadaj sobie jedno zasadnicze pytanie: Jak czesto w trasę bedziesz jechał hybrydą? Jak dwa razy do roku (wakacje czy narty) to ja myślę, że spoko. Bo większość roku będziesz turlał się przecież po mieście.

Z własnego doświadczenia prawie 40k km hybrydą powiem tak, lekkiej nogi nie mam, przeloty miejskie mam od 2-20km co przekłada się na nierozgrzany napęd i daje wyniki rzędu  7,4l/100. W trasie (wakacje) spokojnie można zrobić 6 (ale to żona musi kierować), ja robię okolice 7,2l ale latam 140-180, tempomat, dohamowywania itd. 

 

Z drugiej strony pamiętaj, że bagażnik masz mniejszy w hybrydzie no i ze auto cięższe, więc więcej trzeba rozpędzać.

 

Pisze to z perspektywy Lexa, 2,5 z napędem na tył. Corollki czy camry mają już napęd na przód więc odchodzą masy wirujące wału itd... 

 

Podsumowując, planuje zmiana auta na zwykłą benzynkę, choć wiem, że spalanie po mieście mi wzrośnie w okolice 10l :P

Obecnie ujeżdżam od czasu do czasu małego skyactive w mazdzie 2 :P 1.5 90KM w automacie i robię nim 7-8 litrów :)  Chyba wszystkie auta mam popsute ;)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 19.09.2021 o 20:47, Zbynek napisał:

ale podczas zwykłego przyspieszania powiedzmy z 1/3 wciśniętego gazu silnik wchodził na "średnie" obroty i był (za)mocno słyszalny, IMHO przy takim stylu jazdy powinno być ciszej.

 

Problem polega na tym że Camry nie może kanibalizować Lexusów. Stąd umyślnie jest wyciszona jak Toyota, a nie jak Lex.

Link to comment
Share on other sites

17 godzin temu, Dark_Knight napisał:

 

Tak czy siak przy normalnej jeździe na tempomacie ilość odzyskanej energii będzie pomijalna.

 

 

Wszystko zależy od płynności ruchu. Przy płynnym ruchu jest jak najbardziej pomijalna.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, format napisał:

 

Problem polega na tym że Camry nie może kanibalizować Lexusów. Stąd umyślnie jest wyciszona jak Toyota, a nie jak Lex.

 

ZTCW Lexus ES300 ma ten sam napęd a zupełnie inną cenę. Więc z czegoś musi to wynikać.

:ok:

Link to comment
Share on other sites

W dniu 18.09.2021 o 21:06, Zbynek napisał:

 

Jak sie sprawują hybrydy w trasie?

 

2 razy robiłem trasę Rav4 Hybrid, tym 220 KM.

Zwykłym silnikiem 2.0 n/a tak szybko bym nie dojechał, w tym wypadku hybrada ma sens, jest po prostu znacznie mocniejsza niż klasyczna benzynówka.

 

Ogólnie, średnio się nadaje

Link to comment
Share on other sites

To ja dorzucę swoje 3 grosze. Kiedyś był taki wątek który ktoś założył, że trzeba przejechać ponad 30 km autostradą (wcześniej zresetować licznik średniego zużycia paliwa) z maksymalną dozwoloną prędkością w kraju w którym przebywamy. Było to ze dwa lata temu. W Irlandii max na autostradzie to 120 km/h. Wg GPS w moim Priusie daje to 126 km/h licznikowe. Na dystansie 33km osiągnałem średnie spalanie 5.1 Ja jestem zadowolony :oki:

 

 

IMG_20190706_091559.jpg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, Ralph78 napisał:

To ja dorzucę swoje 3 grosze. Kiedyś był taki wątek który ktoś założył, że trzeba przejechać ponad 30 km autostradą (wcześniej zresetować licznik średniego zużycia paliwa) z maksymalną dozwoloną prędkością w kraju w którym przebywamy. Było to ze dwa lata temu. W Irlandii max na autostradzie to 120 km/h. Wg GPS w moim Priusie daje to 126 km/h licznikowe. Na dystansie 33km osiągnałem średnie spalanie 5.1 Ja jestem zadowolony :oki:

 

 

IMG_20190706_091559.jpg

To jeszcze pozostaje kwestia wiatru oraz wysokości startu i mety ;) 

Link to comment
Share on other sites

To jeszcze pozostaje kwestia wiatru oraz wysokości startu i mety  
Nie zapomnij o temperaturze i ciśnieniu atmosferycznym To nie laboratorium tylko jakieś tam uśrednione wyniki, które mają dać znać mniej więcej jaki typ napędu jest odpowiedni dla użytkownika

Wysłane z mojego IN2023 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Ralph78 napisał:

Nie zapomnij o temperaturze i ciśnieniu atmosferycznym emoji16.png To nie laboratorium tylko jakieś tam uśrednione wyniki, które mają dać znać mniej więcej jaki typ napędu jest odpowiedni dla użytkownika emoji106.png

Wysłane z mojego IN2023 przy użyciu Tapatalka
 

 

Uśrednione w takim razie by było jadąc ten dystans w obie strony ;) 

Czasem można się zdziwić :) 

Gdybyś jechał elektrykiem, to był wspomniał i o temperaturze ;) 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 19.09.2021 o 20:49, Zbynek napisał:

Hybryda to taki mój wymysł, żeby być może spróbować nowej technologii. Silnik TSI wysoko postawił poprzeczkę jeśli chodzi o spalanie 👍

 

jestem ciekaw jak się ma ETSI czyli miękka hybryda , ile jeszcze mniej spali ? 

Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, mmaciejosss napisał:

 

jestem ciekaw jak się ma ETSI czyli miękka hybryda , ile jeszcze mniej spali ? 

 

Mam trochę doświadczenia z miękką hybrydą w Kia, z tym że diesel i porównanie do czystego diesla w Nissan

W mieście kia pali trochę mniej, da się zmieścić w 6l, nissan palił litr więcej

ale na trasie sytuacja się odwraca i kia pali trochę więcej

Globalnie spalanie jest bardzo zbliżone

Dla porównania benzyna pali 1-1.5 więcej

 

Kaszkaj średnie ok (ON 1.6 140KM) 6-6.5L 

Sportage (ON mildhybryd 1.6 136+15?KM) 6.5-7L

Kadjar (noPB 1.4 140KM) 7.5-8L

 

Link to comment
Share on other sites

22 godziny temu, mmaciejosss napisał:

 

jestem ciekaw jak się ma ETSI czyli miękka hybryda , ile jeszcze mniej spali ? 

Ma szanse mieć więcej w trasie.

Link to comment
Share on other sites

Ty masz TSI 190 KM w cyklu Millera, to jest bardzo oszczędny wariant 2.0 TSI. Toyota na trasie spali Ci albo tyle samo albo wiecej jeśli będziesz przyspieszał powyzej 120 km/h. Jechałem RAV4 218 KM tą najnowszą bo Mukarczyk z Toyoty tak zachwalał mojej koleżance i zabraliśmy się z nią w lipcu do Mielna. Do 120 km/h było ok bo 6,5 l/100 km. Ale przy 140 km/h już 8,8 l/100 km, a przy 150 km/h prawie 10,8/100 km. Przy 160 km/h ponad 12,3 l/100 km. Do tego wycie przy przyspieszaniu. W okół domu i do pracy w mieście ok, ale to jest auto dla dziadków spokojnie jeżdzących w trasie. Jedna predkosc i jedziesz równo i nie za szybko. Na pewno nie dla kogoś kto lubi wyprzedzać. Dla porównania Focus ST kombi 2.0 TDCI 190 KM przy 180 km/h niecałe 8 l/100 km.

Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, tom111 napisał:

Fajne bajki opowiadasz, ale wieczór jest więc OK :)

Na odcinku S8 od stacji Lotos za Radzyminem (Wola Rasztowska) do Niegowa średnia na tempomacie przy licznikowych 180 km/h wyszła 7,9 /100 km. Poczytaj na forum ST-ka i RS-a ile palą te TDCI. Benzynowa wersja bierze 11,5 l/100 km.

Link to comment
Share on other sites

20 minut temu, DamianMig napisał:

Na odcinku S8 od stacji Lotos za Radzyminem (Wola Rasztowska) do Niegowa średnia na tempomacie przy licznikowych 180 km/h wyszła 7,9 /100 km. Poczytaj na forum ST-ka i RS-a ile palą te TDCI. Benzynowa wersja bierze 11,5 l/100 km.

Jak znajdę czas, poczytam, ale na forach to ludzie bajki piszą, wolałbym sam sprawdzić ;]

Te licznikowe 180, to ile jest realnie?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.