Jump to content

Hybryda na trasę?


Zbynek
 Share

Recommended Posts

W dniu 22.09.2021 o 17:31, Ralph78 napisał:

Nie zapomnij o temperaturze i ciśnieniu atmosferycznym emoji16.png To nie laboratorium tylko jakieś tam uśrednione wyniki, które mają dać znać mniej więcej jaki typ napędu jest odpowiedni dla użytkownika emoji106.png

 

Wiesz, wszystko zależy od tego czy wykonujący test podchodzi do niego obiektywnie czy chce udowodnić jakąś tezę. Bo jeśli chce coś udowodnić to bez ściśle określonych warunków da się właściwie stworzyć dowód dla dowolnie absurdalnej tezy. Dla przykładu, ja jestem w stanie zrobić test zużycia energii w swoim elektryku w którym na dystansie 20km będę miał ujemne zużycie prądu.

Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, tom111 said:

Jak znajdę czas, poczytam, ale na forach to ludzie bajki piszą, wolałbym sam sprawdzić ;]

Te licznikowe 180, to ile jest realnie?

 

Pewnie ze 120, Ford trochę przekłamuje. ;]

Link to comment
Share on other sites

 
Wiesz, wszystko zależy od tego czy wykonujący test podchodzi do niego obiektywnie czy chce udowodnić jakąś tezę. Bo jeśli chce coś udowodnić to bez ściśle określonych warunków da się właściwie stworzyć dowód dla dowolnie absurdalnej tezy. Dla przykładu, ja jestem w stanie zrobić test zużycia energii w swoim elektryku w którym na dystansie 20km będę miał ujemne zużycie prądu.
Podajesz tutaj skrajny przypadek a wynik który osiągniesz jest totalnie absurdalny dla każdego. Natomiast wiem, że to co ja przedstawiłem może odbiegać +,- 10 procent od wyniku, ale zdajemy sobie sprawę z błędu pomiarowego. Jak chcesz idealny wynik to trzeba jechać do laboratorium. Jestem święcie przekonany, że następnym razem na tym samym odcinku nie byłbym w stanie powtórzyć dokładnie tego samego spalania. Byłoby ono mniejsze lub większe bo wystarczy że akurat będzie wiało w jedną stronę lub drugą. Natomiast założeniem było ile MNIEJ WIĘCEJ w stanie jest spalić auto o napędzie hybrydowym na autostradzie.

Wysłane z mojego IN2023 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Pare razy jazda na ryby do Dover, M4-M25-M26-M20-A20 okolo 109 mil.

Przed 1 wrzesnia rozne pogody i wiatry ponizej 5 litrow na 100km (obliczam sobie w km ale czasami w milach) na komputerze mam w mpg, ktore przeliczam lub po tankowaniach - przed wyjazdem do pelna i po powrocie.

Te 5 litrow w zaleznosci jak cisnelem 70 mil/h lub wiecej pomiedzy fotopstykami.

Po 1 wrzesnia po zmianie na bioetanol 🙄 po tankowaniach 6,21 l na 100 km przy wyprawach na ryby.

 

W sobote rano zatankowalem 97 octanow bo nie bylo innej benzyny na Texaco widzie ze spalanie leci w dol, za 1,619 pound litr :( jazdy po miescie.

 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 18.09.2021 o 21:06, Zbynek napisał:

 

Jak sie sprawują hybrydy w trasie? Jazda raczej spokojna, drogi krajowe i ekspresówki (wtedy tempomat na 130-140km/h). Niedlugo bedę zmieniał samochód i moze bym spróbowal hybrydy... Jak już to tylko zwykłe, nie plug-in (nie mam gdzie ładować).

 

Taptaraptap

 

 

 

 

Napiszę trochę obok tematu, bo ostatnio oglądałem filmik porównujący osiągi Golfów GTI, GTE i GTD.

Jak łatwo się domyślić, ten GTE to hybryda.

 

I nie o osiągi mi tu chodzi, ale o...ciszę ;]

Widać wspomaganie silnika benzynowego silnikiem elektrycznym, nawet w ekstremalnych sytuacjach, daje takie efekty, że silnik benzynowy może być mniejszy i cichszy.

A w trasie, zwłaszcza długiej, cichsze auto zawsze jest lepsze niż to głośne

 

 

 

Co do samej trasy, to ja na bardzo krótkiej testowałem Golfa 8 eHybrid, czyli słabszego niż GTE. Bateria była więc naładowana, bo to było może ze 20km, ale z mocnym upalaniem.

Spalanie pokazywało po takiej jeździe o ile pamiętam coś pomiędzy 5 a 6 na 100km.

Taka pół godzinna jazda testowa Golfem z salonu.

 

Moim zdaniem hybryda może mieć sens, bo jednak każda górka powoduje odzysk energii. Dodatkowo masz znacznie lepsze hamowanie silnikiem.

W dzisiejszych mikro benzynach to hamowanie jest prawie nieistniejące.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 25.09.2021 o 22:33, DamianMig napisał:

Ty masz TSI 190 KM w cyklu Millera, to jest bardzo oszczędny wariant 2.0 TSI. Toyota na trasie spali Ci albo tyle samo albo wiecej jeśli będziesz przyspieszał powyzej 120 km/h. Jechałem RAV4 218 KM tą najnowszą bo Mukarczyk z Toyoty tak zachwalał mojej koleżance i zabraliśmy się z nią w lipcu do Mielna. Do 120 km/h było ok bo 6,5 l/100 km. Ale przy 140 km/h już 8,8 l/100 km, a przy 150 km/h prawie 10,8/100 km. Przy 160 km/h ponad 12,3 l/100 km. Do tego wycie przy przyspieszaniu. W okół domu i do pracy w mieście ok, ale to jest auto dla dziadków spokojnie jeżdzących w trasie. Jedna predkosc i jedziesz równo i nie za szybko. Na pewno nie dla kogoś kto lubi wyprzedzać. Dla porównania Focus ST kombi 2.0 TDCI 190 KM przy 180 km/h niecałe 8 l/100 km.

8l  :hehe: to chyba chwilowo bylo to 180. Nikt o zdrowych zmyslach nie bedzie latal Rav4 180 po trasie :facepalm: Hybryda sie do tego nie nadaje.  

Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, wujek napisał:

8l  :hehe: to chyba chwilowo bylo to 180. Nikt o zdrowych zmyslach nie bedzie latal Rav4 180 po trasie :facepalm: Hybryda sie do tego nie nadaje.  

Będzie, będzie. Kolega żalił się poprzednio na avensisa T27FL że dużo pali, diesel.

Teraz kupił Camry żali się że ograniczony do 180 km/h i dużo pali ;]

  • Haha 1
  • Confused 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 29.09.2021 o 11:49, wujek napisał:

8l  :hehe: to chyba chwilowo bylo to 180. Nikt o zdrowych zmyslach nie bedzie latal Rav4 180 po trasie :facepalm: Hybryda sie do tego nie nadaje.  

No trochę jeżdzę po A2, S8 i A1 i jakoś RAV4 spokojnie latają tam 160-180 km/h przelotowo. To że ty tak nie jeździsz nie znaczy, że trzeba generalizować.

  • I love it 1
Link to comment
Share on other sites

51 minut temu, DamianMig napisał:

No trochę jeżdzę po A2, S8 i A1 i jakoś RAV4 spokojnie latają tam 160-180 km/h przelotowo. To że ty tak nie jeździsz nie znaczy, że trzeba generalizować.

Kto bogatemu zabroni tak latać i paląc przy tym  12-13l/100km . Nie jest to komfortowe jak i ekonomiczne . Niższe auta spalą mniej jak i komfort na trasie lepszy , o ciszy nie wspomnę

Edited by mmaciejosss
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

14 godzin temu, mmaciejosss napisał:

Kto bogatemu zabroni tak latać i paląc przy tym  12-13l/100km . Nie jest to komfortowe jak i ekonomiczne . Niższe auta spalą mniej jak i komfort na trasie lepszy , o ciszy nie wspomnę

Zgadzam sie. Ale poprzednią Ravką trochę jeździłem bo w pracy mielismy kilka 2.0 D-4D 126 KM w manualu. I to auto było ekonomiczne tak przy 140-160 km/h. Jak patrzę na te hybrydy to one się nadają głownie do miasta a w trasach to tak do 120-130 km/h max. I przede wszystkim nie do ciągłego wyprzedzania a sporadycznego i do jazdy jednostajnej. A mnie taka męczy i usypia w długiej trasie więc odpada. Szef z resztą też nie zdecydował się na nowe RAV4 bo teraz to tylko hybrydy i one nie są ani ekonomiczne w trasie ani przyjemne do takiej jazdy. Dostał dobrą ofertę na Stelvio ze stocku 2.2 160 KM i latamy Alfami ;) Wbrew pozorom bezproblemowo póki co. 1,5 roku w firmie, przebiegi od 80 do 120 tys. km i poza akcją serwisową ze wskaźnikami paliwa i niedolegającą uszczelką w drzwiach w jednym egzemplarzu to spokój. Czasem jakieś czujniki się właczą na chwilę przy jeździe w korkach i tyle. Świetnie to jeździ, sporo miejsca i duży kufer. Sam kupił sobie wersję Q i też bardzo chwali tylko że jego jest duzo lepiej wyposażona i wykończona. no i na wiekszych kołach.

Link to comment
Share on other sites

On 9/19/2021 at 9:42 PM, hefi said:
On 9/19/2021 at 8:57 PM, Koonrad said:
 
A TSI taki oszczędny ?
Trochę jeździłem Tiguan i palił sporo, A1 do Gdańska wychodziło czasem 12l, poniżej 10l ciężko zejść 
Kadjar pali mniej, wyszło by z 8-9l (średnia mam 7.5-8, ale sporo po autostradach)
Fakt że VW ma 50KM więcej, 4x4 i automat :hmm:
 

Kadjar ma jakiś silnik, który pociągnie 170 kmh?

1.33tb :) 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 22.09.2021 o 13:58, Ralph78 napisał:

To ja dorzucę swoje 3 grosze. Kiedyś był taki wątek który ktoś założył, że trzeba przejechać ponad 30 km autostradą (wcześniej zresetować licznik średniego zużycia paliwa) z maksymalną dozwoloną prędkością w kraju w którym przebywamy. Było to ze dwa lata temu. W Irlandii max na autostradzie to 120 km/h. Wg GPS w moim Priusie daje to 126 km/h licznikowe. Na dystansie 33km osiągnałem średnie spalanie 5.1 Ja jestem zadowolony :oki:

 

 

 

dokladnie tyle samo mi wyszło w Corolli Hybrid, autostrada w PL, Warszawa Kałuszyn, tempomat na 120km/h i średnie 5,1l.

średnio na dystansie 460km wyszło mi 4,7l.

Auto zastępcze.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 26.09.2021 o 09:34, format napisał:

 

Wiesz, wszystko zależy od tego czy wykonujący test podchodzi do niego obiektywnie czy chce udowodnić jakąś tezę. Bo jeśli chce coś udowodnić to bez ściśle określonych warunków da się właściwie stworzyć dowód dla dowolnie absurdalnej tezy. Dla przykładu, ja jestem w stanie zrobić test zużycia energii w swoim elektryku w którym na dystansie 20km będę miał ujemne zużycie prądu.

 

O, to będziesz musiał się wybrać w to miejsce, gdzie ja postanowiłem zrobić 2l/100km czy jakoś tak (nie pamiętam dokładnie co tam naobiecywałem).

;l

 

 

Link to comment
Share on other sites

14 minut temu, Dark_Knight napisał:

O, to będziesz musiał się wybrać w to miejsce, gdzie ja postanowiłem zrobić 2l/100km czy jakoś tak (nie pamiętam dokładnie co tam naobiecywałem).

 

Wystarczy zjazd z Salmopolu. Ostatnio po takim dopiero w Buczkowicach wpadłem w dodanie zużycie energii.

Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, format napisał:

 

Wystarczy zjazd z Salmopolu. Ostatnio po takim dopiero w Buczkowicach wpadłem w dodanie zużycie energii.

 

Mój plan to był zjazd z San Bernardino do Como. Jechałem tam parę razy, wystarczy w tunelu zresetować komputer i wychodzą potem absurdalne wartości.

;]

 

 

Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, Dark_Knight napisał:

 

Mój plan to był zjazd z San Bernardino do Como. Jechałem tam parę razy, wystarczy w tunelu zresetować komputer i wychodzą potem absurdalne wartości.

;]

 

 

 

Ta, leciałem tam z 2 lata temu z przyczepą.

 

IMG_20190926_142932-01.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Dark_Knight napisał:

Ile ta buda waży? Opel dawał radę ją w dół silnikiem wyhamowywać?

 

To przyczepa z niskim DMC: https://allforcamp.pl/przyczepa-na-wynajem-dethleffs-cjoy-480/

A Opel bez problemu, tylko przy 120km/h zużycie paliwa 18 litrów, więc zasięg na baku (PB98) poniżej 300km :panic:

 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

16 minut temu, format napisał:

 

To przyczepa z niskim DMC: https://allforcamp.pl/przyczepa-na-wynajem-dethleffs-cjoy-480/

A Opel bez problemu, tylko przy 120km/h zużycie paliwa 18 litrów, więc zasięg na baku (PB98) poniżej 300km :panic:

 

 

1200, super. Problem tych moich wynalazków jest taki, że czego bym nie chciał podpiąć to zaraz jest ponad 3,5 tony.

:zgryz:

 

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, format napisał:

 

Ta, leciałem tam z 2 lata temu z przyczepą.

 

 

 

Ja Ci się sprawuje ta workowa markiza? Zastanawiam się nad taka do vana. 
Sam jesteś w stanie ja rozłożyć? 

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Olas1 napisał:

 

Ja Ci się sprawuje ta workowa markiza? Zastanawiam się nad taka do vana. 
Sam jesteś w stanie ja rozłożyć? 

 

Tak, miałem markizę w dwóch kamperach, właściwie identyczną. 

Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, format napisał:

 

Tak, miałem markizę w dwóch kamperach, właściwie identyczną. 

 

Ale rozkładasz sam? To Thule? 

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, Olas1 napisał:

Ale rozkładasz sam? To Thule? 

 

Tak, odrobina wprawy i do rozłożenia samodzielnie bez problemu. Markiza marki Fiamma.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Tak czytam te odpowiedzi wszystkich znafcóf i za głowę się chwytam jak mity się szybko rozpowszechniają.

 

Hybrydami Toyoty jeżdżę od ponad 6 lat- od Aurisa 1,8 poprzez Corolle 1.8, 2.0, Camry 2.5 a obecnie Rav4. Również na trasach i np.

Corolla 1.8 Polska Chorwacja - zgodnie z przepisami, autostradowo ok 140km/h na całych wakacjach wychodziłem ze spalaniem 5,5-5,8 l

To samo Rav4 wychodziło mi 6,5 l

Rav4 3900 km Polska-Włochy wróciłem ze spalaniem 5,8 ale przyznaje trochę oszczędzałem i we Włoszech omijałem autostrady na rzecz dróg bezpłatnych jedno i dwu pasmowych.

Rekord jaki zrobiłem na trasie Rimini-Wenecja-Rimini Rav4 Hybrid 222KM to równe 4,0 l/ 100km

 

Oczywiście jak jeździsz autostradowo typu 170km/h to musi spalić więcej. Przed wczoraj trasa Warszawa-Katowice raczej szybko bo z korkami itp wyszedłem ze średnią prędkością 105 km/h i spalaniem równe 8 l/ 100km

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Jak w takim razie wygląda "legenda" o hałasie w Toyotach?
Ja mogę potwierdzić legendę o halasie cvt w hondzie. Po 4 tym podejściu do crv wciąż wolę v6 dizla z klasyczna skrzynia.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 14.10.2021 o 16:47, jakubek napisał:

Jak w takim razie wygląda "legenda" o hałasie w Toyotach?

Jak ciśniesz do dechy, hałas jest, jak jedziesz normalnie jest w normie.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 14.10.2021 o 16:47, jakubek napisał:

Jak w takim razie wygląda "legenda" o hałasie w Toyotach?

jest masakra. Pisałem już gdzieś że nie wyobrażam sobie mieć takiego samochodu na A/S. Na lokalne drogi jest ok. Komunikacja pasażerska przód tył mocno utrudniona. Mowa o Corolli. 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 15.10.2021 o 20:53, tom111 napisał:

Jak ciśniesz do dechy, hałas jest, jak jedziesz normalnie jest w normie.

jechalem na jezdzie probnej toyota C-HR i juz przy 60km/h (bez przyspieszania) bylo znacznie glosniej niz w innych znanych mi samochodach

 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 18.10.2021 o 09:37, komandos80 napisał:

jechalem na jezdzie probnej toyota C-HR i juz przy 60km/h (bez przyspieszania) bylo znacznie glosniej niz w innych znanych mi samochodach

 

Przecież przy tej prędkości bez przyśpieszania ten samochód porusza się w trybie elektrycznym w większości przypadków więc nie spina się Twoja wypowiedź.

Link to comment
Share on other sites

6 minut temu, robertinio napisał:

Przecież przy tej prędkości bez przyśpieszania ten samochód porusza się w trybie elektrycznym w większości przypadków więc nie spina się Twoja wypowiedź.

pytanie bylo o halas, a ten nie pochodzi tylko od silnika

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.