Jump to content

Jakość Fiata


4thelement
 Share

Recommended Posts

Fiat włoski, ale skrzynia niemiecka… Z tą jakością to różnie jest, u brata w MB GLC skrzynia była naprawiana/wymieniana przy przebiegu około 30kkm. Podobno jakaś wadliwa seria była.

Edited by pejus1982
Link to comment
Share on other sites

50 minut temu, pejus1982 napisał:

Fiat włoski, ale skrzynia niemiecka… Z tą jakością to różnie jest, u brata w MB GLC skrzynia była naprawiana/wymieniana przy przebiegu około 30kkm. Podobno jakaś wadliwa seria była.

Skrzynia z tego co na amblemacie było widać to FPT czyli chyba Włochy 

Ale to nie skrzynia dała ciała ale Dwumasa się rozleciała 

Pytanie po co w takim silniku Dwumasa 

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, 4thelement napisał:

Skrzynia z tego co na amblemacie było widać to FPT czyli chyba Włochy 

Ale to nie skrzynia dała ciała ale Dwumasa się rozleciała 

Pytanie po co w takim silniku Dwumasa 


Dwumasa to jednak element ograniczający wibracje i daje pewna namiastkę komfortu.

 

Tez jednak uwazam ze bez tego świat by się nie zawalił, a zwykle sprzęgło jest trwalsze.

 

A przypomniało mi się ze dwumasa w Alfie to był właśnie jeden z tych elementów który się zepsuł dwa razy w przeciągu 6 miesięcy ;]
Ja pewnie nie umiem jezdzic, tak to widze ;)

  • Like 1
  • Haha 5
  • shocked 1
Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, aviator said:

Oooo... zaraz się zacznie. Szykuję popcorn 😄

Cytuję:

"Chyba M32 GM nie widziałeś!"

Albo:

"Bo DSG w VW...!"

:lol:

 

  • Haha 3
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, kravitz napisał:

 

A przypomniało mi się ze dwumasa w Alfie to był właśnie jeden z tych elementów który się zepsuł dwa razy w przeciągu 6 miesięcy ;]
Ja pewnie nie umiem jezdzic, tak to widze ;)

A ty dalej krucjatę prowadzisz. Pewnie wszystkie tak mają! Jprdl.

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

14 godzin temu, 4thelement napisał:

Miała być wymiana sprzęgła 

Po demontażu skrzyni takie o to coś się ujawniło 

Przebieg 63kkm

W Chevrolecie Aveo, przed osiągnięciem 100kkm, trzeba było wymienić pompkę sprzęgła, uszczelniacz wału, cewki zapłonowe i sprężyny zawieszenia z przodu.  Czyli raczej lajcik w porównaniu do tej dwumasy.

Link to comment
Share on other sites

43 minuty temu, gondoljerzy napisał:

W Chevrolecie Aveo, przed osiągnięciem 100kkm, trzeba było wymienić pompkę sprzęgła, uszczelniacz wału, cewki zapłonowe i sprężyny zawieszenia z przodu.  Czyli raczej lajcik w porównaniu do tej dwumasy.

 

a W Kii Rio do przebiegu 100kkm nic nie trzeba było wymieniać ;]

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, AstraC napisał:

Cytuję:

"Chyba M32 GM nie widziałeś!"

Albo:

"Bo DSG w VW...!"

:lol:

 

Nieśmiało przypominam, że Fiat też miał tę M32 - więc to pewno dlatego ;] 

Link to comment
Share on other sites

39 minutes ago, Lynda said:

Nieśmiało przypominam, że Fiat też miał tę M32 - więc to pewno dlatego ;] 

Ale ja wiem, ale konstrukcja GM. Ostatnio widzę ciekawą linie obrony fanów włoskich samochodów, za to co się psuje w ich ukochanych samochodach odpowiada Bosch, Valeo, Siemens bądź inna, najlepiej niemiecka firma. :lol:

A nie można powiedzieć że M32 Opel popsuł na początku, że taki czy inny silnik jest źle zaprojektowany lub nie dostosowany do użytku. Bywa, dlatego jeżdżę 2.2 DTI które jest takie sobie podobno (choć śmieszne że to co 20 lat temu uchodziło za przestarzały grzmot, nagle prezentuje się jako dość trwała jednostka), chce kupić 3.0 V6 CDTi złom bo jak sprawny to przyjemny jest bardzo. :) Takie życie.

  • Like 3
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

15 godzin temu, pejus1982 napisał:

Fiat włoski, ale skrzynia niemiecka… Z tą jakością to różnie jest, u brata w MB GLC skrzynia była naprawiana/wymieniana przy przebiegu około 30kkm. Podobno jakaś wadliwa seria była.

Skrzynia bodajże produkowana w Termoli Italia. 

Link to comment
Share on other sites

13 minut temu, AstraC napisał:

Ale ja wiem, ale konstrukcja GM. Ostatnio widzę ciekawą linie obrony fanów włoskich samochodów, za to co się psuje w ich ukochanych samochodach odpowiada Bosch, Valeo, Siemens bądź inna, najlepiej niemiecka firma. :lol:

A nie można powiedzieć że M32 Opel popsuł na początku, że taki czy inny silnik jest źle zaprojektowany lub nie dostosowany do użytku. Bywa, dlatego jeżdżę 2.2 DTI które jest takie sobie podobno (choć śmieszne że to co 20 lat temu uchodziło za przestarzały grzmot, nagle prezentuje się jako dość trwała jednostka), chce kupić 3.0 V6 CDTi złom bo jak sprawny to przyjemny jest bardzo. :) Takie życie.

Ja tam się nie znam... ale z powodu pewnych modeli skrzyń i silników nie kupiłem nigdy Alfy Romeo choć cholernie mi się te auta zawsze podobały :bzik: Obiekcje miałbym też do Grande Punto i Bravo t-jet z tego samego powodu. 

Za to stare, dobre, pancerne FIRE 1,4 77KM jeździ i się nie psuje, choć nie odpycha się wcale ;]  

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Mi zmielilo skrzynie w bravo tym MJ 150KM. Przebieg to chyba był z 40k. To chyba nic wielkiego jak na Fiata. Mam nadzieję że już nikt normalny na AK nie kupuje tych produktów samochodopodobnych ;]

Edited by PawelWaw
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

25 minut temu, AstraC napisał:

Ale ja wiem, ale konstrukcja GM. Ostatnio widzę ciekawą linie obrony fanów włoskich samochodów, za to co się psuje w ich ukochanych samochodach odpowiada Bosch, Valeo, Siemens bądź inna, najlepiej niemiecka firma. :lol:

A nie można powiedzieć że M32 Opel popsuł na początku, że taki czy inny silnik jest źle zaprojektowany lub nie dostosowany do użytku. Bywa, dlatego jeżdżę 2.2 DTI które jest takie sobie podobno (choć śmieszne że to co 20 lat temu uchodziło za przestarzały grzmot, nagle prezentuje się jako dość trwała jednostka), chce kupić 3.0 V6 CDTi złom bo jak sprawny to przyjemny jest bardzo. :) Takie życie.

w vectrze b mojego kuzyna ten silnik był w stanie pochłonąć każdą kasę na naprawy. nigdy nie był sprawny, gubił olej nie miał  mocy etc. taki nienaprawialny typ.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

22 minutes ago, Dareek said:

w vectrze b mojego kuzyna ten silnik był w stanie pochłonąć każdą kasę na naprawy. nigdy nie był sprawny, gubił olej nie miał  mocy etc. taki nienaprawialny typ.

To się nazywa błąd poznawczy. Próbka jest tak mała, że taką opinię znajdę na temat każdego modelu produkowanego na świecie. Nawet tych ultra bez awaryjnych.

Mój 2.2DTI ma minimum 300kkm i nic się nie dzieje. Co nie znaczy, że ktoś nie miał problemów. 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 19.09.2021 o 14:14, AstraC napisał:

To się nazywa błąd poznawczy. Próbka jest tak mała, że taką opinię znajdę na temat każdego modelu produkowanego na świecie. Nawet tych ultra bez awaryjnych.

Mój 2.2DTI ma minimum 300kkm i nic się nie dzieje. Co nie znaczy, że ktoś nie miał problemów. 

-

Edited by Dareek
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 18.09.2021 o 21:20, 4thelement napisał:

Trafił pacjent do nas na warsztat 

Lancia Ypsylon 0.9 

Miała być wymiana sprzęgła 

Po demontażu skrzyni takie o to coś się ujawniło 

Przebieg 63kkm

-

Edited by Dareek
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

40 minutes ago, Dareek said:

Twoje autko to tzw błąd statystyczny, bo sprawny opel z tym silnikiem nie istnieje.👍

No widzisz, to ja tylko napisze że Stelvio jest brzydka. :)

  • Like 1
  • Haha 3
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, Lynda napisał:

Nieśmiało przypominam, że Fiat też miał tę M32 - więc to pewno dlatego ;] 

Tak..wywalili to g zaraz przy 1szym  fl. I wlozyli swoja skrzynie ktora sie nie psuje.

Generalnie one i tak nie sa takie zle w fiacie  bo  podobno fabrycznie wiecej oleju wlewano niz w oplu do niej. Moja miala reomont przy 150 tys.( czy dsg tyle wytrzyma?;) i da sie ja naprawic za 2500?)- nawet nie wyla tylko galka biegow sie ruszala Teraz ma 225 tys Auto jezdzi i specjalnie sie nie psuje. Wizyta u mechanika raz w roku na wymiane oleju plus pierdolki jesli cos ma i hamulce itp .Ruda tez go nie zre . 2007 r  zaden ak nie uwierzy ze fiat tyle przezyje. ;)

Takie posty z czyms pęknietym mozna z kazdym autem zrobic. No ale jak w fiacie peknie to wiadomo.. itp itd, po za tym nozna sobie ego podbudowac nasmiewajac sie  z tych co nim jezdzą. Na AK wypada generalnie jezdzic Vagami ew koreancami czy japonczykami

P.s. nie, nie wymienialem alternatora i nie traktuje tego jako eksploatacje:). Nie nie jestem fanboyem. Tak jezdzilem autami innych marek. Nie nie spedzam rankow w serwisie.

A teraz CZEKAM NA HEJT

 

Edited by norbert123
Link to comment
Share on other sites

26 minutes ago, Dareek said:

wygląd jak wiesz to rzecz gustu, Ty statystyki Opli z 2.2 dieslem nie oszukasz👍

Nie oszukam, szczęśliwie duża ich część jeździ po dziś dzień, więc jakby twoje "bo babci syna prawnuka, kolgi znajomy" nie ma wielkiego znaczenia. :) Tak ma swoje wady, ale raczej żadne wielkie.

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, PawelWaw napisał:

Mi zmielilo skrzynie w bravo tym MJ 150KM. Przebieg to chyba był z 40k. To chyba nic wielkiego jak na Fiata. Mam nadzieję że już nikt normalny na AK nie kupuje tych produktów samochodopodobnych ;]


20 lat temu na AK chyba większość miała Fiaty.

 

Pewnie teraz nie mają, bo z ciekawości jeżdżą inną marką ;]
 

Nie moze być innych powodów 

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

W dniu 19.09.2021 o 16:26, AstraC napisał:

Nie oszukam, szczęśliwie duża ich część jeździ po dziś dzień, więc jakby twoje "bo babci syna prawnuka, kolgi znajomy" nie ma wielkiego znaczenia. :) Tak ma swoje wady, ale raczej żadne wielkie.

-

Edited by Dareek
Link to comment
Share on other sites

57 minut temu, kravitz napisał:


20 lat temu na AK chyba większość miała Fiaty.

 

Pewnie teraz nie mają, bo z ciekawości jeżdżą inną marką ;]
 

Nie moze być innych powodów 


Na pierwszym miejscu był Fiat na drugim Daewoo. Ta druga marka z oczywistych względów już się nie liczy.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Moim zdaniem co stara technologia to stara. Moje pamiętne Seicento, skończyło się sprzęgło, mechanik spuszcza olej ze skrzyni biegów a tam chyba nawet nie setka wyleciała bo manszeta była trafiona. Ze skrzynią nic kompletnie się nie działo. Podobną historię właśnie też mechanik mi opowiadał jak Uno przyjechało bo skrzynia wyła. Po rozebraniu okazało się że oleju nie wiadomo od kiedy nie było bo korozja już zaatakowala. Znajomy wrócił Espace z nad morza bez oleju 400km. Po zalaniu jeździ do dzisiaj dzień. 

Edited by Luke16
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

26 minut temu, Luke16 napisał:

Moim zdaniem co stara technologia to stara. Moje pamiętne Seicento, skończyło się sprzęgło, mechanik spuszcza olej ze skrzyni biegów a tam chyba nawet nie setka wyleciała bo manszeta była trafiona. Ze skrzynią nic kompletnie się nie działo. Podobną historię właśnie też mechanik mi opowiadał jak Uno przyjechało bo skrzynia wyła. Po rozebraniu okazało się że oleju nie wiadomo od kiedy nie było bo korozja już zaatakowala. Znajomy wrócił Espace z nad morza bez oleju 400km. Po zalaniu jeździ do dzisiaj dzień. 

Etam. Błędy poznawcze. 

Link to comment
Share on other sites

Nieśmiało przyznam, że właśnie w moim Seicento 899 dokonano wymiany sprzęgła - 161 tys.kmValeo.
 
Widzisz ja jako posiadacz (były) 8 Fiatów napiszę że to czym chwalą się posiadacze wloszczyzny że "im również" u posiadaczy innych marek jest normą.
Albo inaczej... to co u innych jest wypadkiem u fiata jest normą...
Choć nadal mam słabość do wloszczyzny to jednak spokój jest ważniejszy.

Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, kravitz napisał:


20 lat temu na AK chyba większość miała Fiaty.

 

 

Palio,  Punto, Sei, Cin, Bravo i Brava . Wszyscy się cieszyli, jeździli i nie narzekali mimo różnych wpadek, przygód czy awarii. Dzisiaj w dupach się poprzewracało.

  • Like 8
Link to comment
Share on other sites

Palio,  Punto, Sei, Cin, Bravo i Brava . Wszyscy się cieszyli, jeździli i nie narzekali mimo różnych wpadek, przygód czy awarii. Dzisiaj w dupach się poprzewracało.
Masz rację. To w dupach się poprzewracało wynika z zaawansowania choroby o nazwie peseloza. Jednym z jej symptomów jest nastawienie na święty spokój i mądrych ludzi wokół...

Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, norbert123 napisał:

Moja miala reomont przy 150 tys.( czy dsg tyle wytrzyma?;) i da sie ja naprawic za 2500?)- nawet nie wyla tylko galka biegow sie ruszala Teraz ma 225 tys Auto jezdzi i specjalnie sie nie psuje. Wizyta u mechanika raz w roku na

 

Niesmialo napomkne ze DSG to skrzynia automatyczna-wiec porownywanie je kosztowo z manualem wynika albo z nieznajomosci tematu albo z glupoty.

 

Link to comment
Share on other sites

15 minut temu, BOGUS napisał:

Widzisz ja jako posiadacz (były) 8 Fiatów napiszę że to czym chwalą się posiadacze wloszczyzny że "im również" u posiadaczy innych marek jest normą.
Albo inaczej... to co u innych jest wypadkiem u fiata jest normą...
Choć nadal mam słabość do wloszczyzny to jednak spokój jest ważniejszy.

Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka
 

Ciężko znaleźć "inna markę" która dałaby tak wiele za tak niewiele. Jaki inny model auta za 21900zł w 2001roku przejechałby 160 tys.km na 1 sprzęgle?

Link to comment
Share on other sites

Ciężko znaleźć "inna markę" która dałaby tak wiele za tak niewiele. Jaki inny model auta za 21900zł w 2001roku przejechałby 160 tys.km na 1 sprzęgle?
No tu też zgoda... Dowodem Tipo mk2

Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

34 minuty temu, szafir napisał:

Palio,  Punto, Sei, Cin, Bravo i Brava . Wszyscy się cieszyli, jeździli i nie narzekali mimo różnych wpadek, przygód czy awarii. Dzisiaj w dupach się poprzewracało.


Swiety spokój.

Ja jeżdżę kompaktami, nic więcej nie potrzebuje, wiec teoretycznie Fiat miał i ma dla mnie ofertę.

Wystarczylo raz kupić Mitsubishi, aby stwierdzić ze z Fiatami mocno błądziłem. ;]
A Mitsubishi to zadna cud marka jest.

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Dareek said:

Czarujesz rzeczywistość - zdecydowania większość tego modelu jest dawno w krainie wiecznych autostrad. Fakty kolego niestety nie są z Tobą lecz przeciwko, ale masz prawo do "swojego świata" 🍻

Na szczęście mogę kupić Alfę 156, oh wait...

A statystyki twoje widzę opierasz na "tak mi pasuje"...

Link to comment
Share on other sites

Taaaaaa. Czytam te durne komentarze  a tu taka historia się przydarzyła Hondzie. Alfa tak wyśmiewana nigdy lawety u mnie nie zaliczyła. I co? I g#no! 

2920765F-B8C1-4F6A-AF1F-B9587B7AB292.jpeg

  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Spójrzcie na jakość części zamiennych, chyba że dla Fiata takie beła produkują. U mnie w Tipo dwumas jeszcze dają radę a już mam przejechane 100kkm, nachwalić się go nie mogę w dodatku harata po 2-3 kubiki drewna na hakujak trzeba.

Link to comment
Share on other sites

7 minut temu, stig napisał:

Taaaaaa. Czytam te durne komentarze  a tu taka historia się przydarzyła Hondzie. Alfa tak wyśmiewana nigdy lawety u mnie nie zaliczyła. I co? I g#no! 

2920765F-B8C1-4F6A-AF1F-B9587B7AB292.jpeg

 

niech zgadne. ciagnela zepsutego fiata do aso i sie przegrzala ?

  • Haha 3
Link to comment
Share on other sites

25 minut temu, PawelWaw napisał:

 

niech zgadne. ciagnela zepsutego fiata do aso i sie przegrzala ?

Zamówiłem lawetę na potrzeby tego inspirującego wątku.

  • Like 1
  • Thanks 1
  • Haha 7
Link to comment
Share on other sites

Miałem cztery fiaty. Zaczynając od uno, bravo, stilo i bravoII. Generalnie miały te swoje fiatowskie wady ale plusem było że szło to wszystko samemu ogarnąć w miarę prosto. Chociaż wymiana wspomnianego sprzęgła przez wyrobione słoneczko to nie taka prosta sprawa a fiat jakoś z uporem maniaka nie chciał tego poprawić. 

Potem przesiadłem się do Megane 3 i tak mi przypadło do gustu że jeździłem nim 6 lat bez żadnych problemów a auto było mega wyposażone.

Kolejna przesiadka to octavia 3 i to salonowa. Zachciało mi się tej legendarnej jakości VAG.

Miało być lepiej niż w renault a jest gorzej, dużo gorzej, zarówno pod względem użytkowym jak i awaryjnosci. Następne będzie chyba znowu francuskie.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, irishpiter napisał:

Kolejna przesiadka to octavia 3 i to salonowa. Zachciało mi się tej legendarnej jakości VAG.

Teściowa przesiadła się z octavii II 1.9tdi do Megane 3 kombi 1.6 i najlepsze jej słowa to że Skoda przy Megane to wóz drabiniasty i zapytana czy wróciła by do Skody odpowiada stanowczo że nie. 

10 godzin temu, irishpiter napisał:

Miałem cztery fiaty.

Też tych fiatów miałem sporo. Najgorsza w tej marce była korozja. Pierwszym moim autem było Bravo 1.9jtd którego każdy mi zazdrościł za wygląd. I to się kompletnie nie psuło. Najgorszym Fiatem jakiego miałem to był fiat stilo. W tym aucie chyba nie było rzeczy która by się nie popsuła 

Edited by Luke16
Link to comment
Share on other sites

18 godzin temu, PawelWaw napisał:

Mi zmielilo skrzynie w bravo tym MJ 150KM. Przebieg to chyba był z 40k. To chyba nic wielkiego jak na Fiata. Mam nadzieję że już nikt normalny na AK nie kupuje tych produktów samochodopodobnych ;]

 

może się mylę, bo to już było dawno, ale Ty nie miałeś tam chipa?

Link to comment
Share on other sites

Teraz, maro_t napisał:

 

może się mylę, bo to już było dawno, ale Ty nie miałeś tam chipa?

 

Oczywiście że miałem. Jak w każdym dieslu który miałem. Tylko jeden zepsuł skrzynie. Zgadnij który ;]

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Miałem Bravo przez 13 lat do 175kkm głównie w trybie w koło komina

To było dobre auto. Najbardziej zawiodłem się na blacharce bo auto bezwypadkowe a progi gniły jak głupie.

Sławetna M32 wytrzymała bez żadnego dotykania i zmian olejów, chociaż coś tam już dawało dźwięk na 5 i 6 biegu.

Sprzegło ori na 2 kierowców. Turbo też wytrzymało bez żadnego zbędnego studzenia.

Wydech dopiero po 12 latach całość zmieniłem.

Wariacji elektryki nie było.

Tak to woził dupsko bezproblemowo.

Chociaż miał swoje minusy, sworznie padały, aktywatory od automatycznej klimy, fotele zwykłe słabawe.

 

Zobaczymy jak teraz korea się popisze ;] . 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.