Jump to content

klucz udarowy elektryk czy pneumat


eryko
 Share

Recommended Posts

Moi drodzy naprowadzenia potrzebuję ,  klucz pneumatyczny chcę nabyć ale mam dylemat czy elektryczny czy na powietrze . Mam co prawda kompresor ale taki mały 24 litry Stalnya coś takiego  i teraz czy dokupić do tego klucz pneumatyczny co będzie OK dla tego kompresora. Czy też iść w elektryczny na 230V , zdaje sobię sprawę że tu na starcie moc to połowa Nm pneumata, coś znalazłem z elektycznych co ma 800 Nm, a pneumaty 1500 Nm . 

Kwestia jest taka czy ten mój kompresorek podoła , klucz ma służyć standardowo do kół ale głównie do jakiś trudnych tematów w zawieszeniu gdzie jest chwilowa siła aby ruszyć zapieczone śruby, nie przeszkadza mi że kompresor dla drugiej śuby będzie musiał się napompować. 

Co koledzy polecają plusy - minusy danej opcji ?

 

Link to comment
Share on other sites

Na początek zobacz jakie jest zapotrzebowanie na powietrze  w litrach przy pneumacie,a potem sobie odpowiedz na pytanie czy twój kompresor podoła temu zadaniu:oki:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

57 minut temu, Cinek napisał:

Jak już masz sprężarkę to idź w pneumatyczny.

Nie nazywaj tego co ma komoresorem

Dmuchnie na raz w pneumata i po powietrzu 

U mnie 80l na.jednym tłoku i wężu 12mm dawał radę ale wydatek miał słaby więc szedł praktycznie co chwilę 

 

Na jego miejscu szedłbym w elektryczny - sam mam z Juli Hamrona i daje radę 

Link to comment
Share on other sites

Mam taki kompresorek i klucz pneumatyczny jakiś najtańszy z Allegro. W komplecie z grzechotką. 
Przy takim zestawie klucz jest słabiutki, za mało ma powietrza. Nie dał rady odkręcić śrub wahacza gdzie Ryobi akumulatorowy odkręcał bez zająknięcia. 
Jak chcesz mam taki zestaw do sprzedania mi już nie jest potrzebny. Zobaczysz u siebie. 

Edited by snoopi_lubin
Link to comment
Share on other sites

Mam taki kompresorek i klucz pneumatyczny jakiś najtańszy z Allegro. W komplecie z grzechotką. 
Przy takim zestawie klucz jest słabiutki, za mało ma powietrza. Nie dał rady odkręcić śrub wahacza gdzie Ryobi akumulatorowy odkręcał bez zająknięcia. 
Jak chcesz mam taki zestaw do sprzedania mi już nie jest potrzebny. Zobaczysz u siebie. 
Też mam Ryobi .Jak dla amatora to bardzo dobry .Nakrętki półosi udało się odkręcić .

Wysłane z mojego SM-G998B przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

14 godzin temu, eryko napisał:

Moi drodzy naprowadzenia potrzebuję ,  klucz pneumatyczny chcę nabyć ale mam dylemat czy elektryczny czy na powietrze . Mam co prawda kompresor ale taki mały 24 litry Stalnya coś takiego  i teraz czy dokupić do tego klucz pneumatyczny co będzie OK dla tego kompresora. Czy też iść w elektryczny na 230V , zdaje sobię sprawę że tu na starcie moc to połowa Nm pneumata, coś znalazłem z elektycznych co ma 800 Nm, a pneumaty 1500 Nm . 

Kwestia jest taka czy ten mój kompresorek podoła , klucz ma służyć standardowo do kół ale głównie do jakiś trudnych tematów w zawieszeniu gdzie jest chwilowa siła aby ruszyć zapieczone śruby, nie przeszkadza mi że kompresor dla drugiej śuby będzie musiał się napompować. 

Co koledzy polecają plusy - minusy danej opcji ?

 

Mam pneumatyczny niby prawdziwe coś koło 650Nm. Od miesięcy wisi nieużywany bo dużo lepiej sprawuje się akumulatorowy. Szedł bym w stronę elektryka, może być i na kablu. Zwłaszcza, że do pneumatyka będziesz potrzebował lepszego kompresora niż masz. A te 1500Nm to między bajki można włożyć

Link to comment
Share on other sites

Jak kupisz to się pochwal.

Ja kupiłem okazyjnie taki jak poniżej, ale parametry to między bajki i to w całości.

 

 

heidman.jpg

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, eryko napisał:

Dzięki panowie chyba przekonaliście mnie do elektryka :) 

Swego czasu prof Kris (ma autoserwis) na YT zachwalał elektryki, mimo że miał podciągniętą instalację pneumatyczną. Jak arg nikomu nie chce się tymi ciężkimi pistoletami i kablami biegać :). AFAIR używał Milwaukee.

Link to comment
Share on other sites

35 minut temu, sherif napisał:

Swego czasu prof Kris (ma autoserwis) na YT zachwalał elektryki, mimo że miał podciągniętą instalację pneumatyczną. Jak arg nikomu nie chce się tymi ciężkimi pistoletami i kablami biegać :). AFAIR używał Milwaukee.

Tylko, ze takie porządne na aku to powyżej 2000  zeta za sztukę a tu mowa o taniźnie na kablu za 200 zeta;]

Ja mam, niby, nieco lepszy kablowy DWT i ze wszystkim rady nie daje ale zawsze jakaś pomoc i to bardzo pożyteczna to jest:ok:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

49 minut temu, volf6 napisał:

Tylko, ze takie porządne na aku to powyżej 2000  zeta za sztukę a tu mowa o taniźnie na kablu za 200 zeta;]

Ja mam, niby, nieco lepszy kablowy DWT i ze wszystkim rady nie daje ale zawsze jakaś pomoc i to bardzo pożyteczna to jest:ok:

Rozebrałem i złożyłem 50letnie auto ze zwykłymi kluczami i zwykłą wkrętarką. Bardziej przydał się WD40 niż "pneumat" :).

Amatorsko to i taki tani powinien styknąć.

Link to comment
Share on other sites

Mam też pneumatyka, ale jak teraz bardzo rzadko używam to klucz elektryczny lepszy.

Kto by tam zmieniał węże, wyciągał kompresor, pompował 10 Atm, co by np 2 śruby odkręcić.

Pneumatyk tylko dla zawodowców.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.