Skocz do zawartości

Skoda - terminy realizacji dostaw


bergerac

Rekomendowane odpowiedzi

58 minut temu, marcindzieg napisał:

Może tak być. Choć ponoć pandemia jak wojna - pobudziła gospodarki.

 

Jednak bez tego pobudzenia to one się miały IMO lepiej. To jest tak jakby zbombardować miasto żeby pobudzić rynek budowlany.

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Dark_Knight napisał:

 

Oho, żeby mieć VAGa to już nie wystarczy znać na pamięć kodów silników, teraz jeszcze warto opanować tajniki cyklu produkcyjnego i tak konfigurować auto żeby w fabryce byli zadowoleni.

;l

 

 

 

Aleś się uwziął na tego VAGa ;]

Przy kupnie nówki to chyba nikt sie z kodów silników nie doktoryzuje, zakłada się, że będzie jeździć i tyle.

 

A produkcja no cóż- każdemu zależy na wysokiej produktywnosci. Jak taka pierdoła blokuje egzemplarz to się konsultuje jego wywalenie na koniec kolejki lub modyfikację. W dzisiejszych markach aut dla plebsu jestem w stanie to zrozumieć.

To nie fabryka Jagów czy innych premiumów ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.09.2021 o 10:21, bergerac napisał:

trzymam kciuki, żeby się udało :ok:

 

ja kiedyś opisywałem jak kolega dwa superby zamówił. Opóźniały się i opóźniały. W końcu się wkurzył zrobił awanturę. Już nie pamietam dokładnie, ale chyba odesłali mu zaliczkę i spuścili na drzewo :lol: 

 

Dzisiaj robienie awantur mija sie kompletnie z celem , dzisiaj trzeba isc w czekoladą albo łychą 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, sowik85 napisał:

Aleś się uwziął na tego VAGa ;]

Przy kupnie nówki to chyba nikt sie z kodów silników nie doktoryzuje, zakłada się, że będzie jeździć i tyle.

 

To zależy jak długo zamierzasz nim jeździć. ZTCP były silniki/skrzynie, które do 100kkm nie potrafiły dojechać bez problemów.

;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.09.2021 o 21:18, grogi napisał:

 

Półprzewodniki do motoryzacji to dinozaury, technologia sprzed 10 lat jeśli nie starsza: 40nm. Żadne foundry nie chcą inwestować kasy w linie produkcyjne w technologii, której producenci chcą pakować do aut.

 

Jakby chcieli coś w 14nm, to Intel zrobilby na poczekaniu. 

No nie tak do końca... W nowych autach to siedzi całkiem nowa technologia. Te wszystkie wirtualne zegary, HUDy i inne bajery wymagają ze względu na swoją architekturę dość mocnych rozwiązań. U jednego z producentów np. siedzi całkiem mocna nVidia bo obraz na wirtualnych zegarach jest tylko wyświetlany... Generacja jest realizowana przez centralną jednostkę i wysyłana tylko do wyświetlacza... aby było weselej Ethernetem (tylko dostosowaną do automotive wersją). 

 

Ogarnianie tych wszystkich asystentów i wspomagaczy też wymaga stosownej mocy obliczeniowej i niestety są to dość specjalizowane układy, których nie da się zastąpić "Intelem". Boom w Chinach na kopanie krypto dołożył do tego swoje 3 grosze. Jak się pandemia rozpoczęła to producenci aut zredukowali zamówienia w firmach, które dla nich robią elektronikę, ci zredukowali zamówienia u producentów chipów... a tamci przestawili linie produkcyjne (albo też zredukowali moce) na podzespoły na które było zapotrzebowanie i teraz nie chcą wracać do produkcji dla automotive. 

 

Krawiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 hours ago, krawiec said:

No nie tak do końca... W nowych autach to siedzi całkiem nowa technologia. Te wszystkie wirtualne zegary, HUDy i inne bajery wymagają ze względu na swoją architekturę dość mocnych rozwiązań.

 

11 lat temu w 40nm robiło się np. karty graficzne HD 6970. Gwarantuję Ci, jest to w stanie ogarnąć HUDa i wirtualne zegary 😄

 

Przez kolejne kilka lat proces został dopracowany, efektywność cieplna poprawiona itd, po czym linie produkcyjne przeszły w tryb "dojenia" - serwisuje się na tyle, żeby działało - ale nic już nie inwestuje. 

 

Jak się popyt na produkty z tych linii skończył w Q2 2020, to linie wygaszono i zaczęto modernizację. I teraz nie tak łatwo wrócić do produkcji w starym procesie. 

 

2 hours ago, krawiec said:

U jednego z producentów np. siedzi całkiem mocna nVidia bo obraz na wirtualnych zegarach jest tylko wyświetlany...

 

No jak na wyświetlaczu 😄

 

2 hours ago, krawiec said:

Generacja jest realizowana przez centralną jednostkę i wysyłana tylko do wyświetlacza... aby było weselej Ethernetem (tylko dostosowaną do automotive wersją). 

 

Są takie wynalazki jak HDMI over Ethernet np. :)

 

2 hours ago, krawiec said:

Ogarnianie tych wszystkich asystentów i wspomagaczy też wymaga stosownej mocy obliczeniowej i niestety są to dość specjalizowane układy,

 

W tej chwili nie robi się masowo specjalizowanych układów. To wszystko są general purpose chips. Nie ta półka cenowa.

 

2 hours ago, krawiec said:

których nie da się zastąpić "Intelem". 

 

Ale ja przecież nie mówię o Intelu x86 😄  Można przecież zrobić dokładnie taki funkcjonalnie układ, ale w mniejszym procesie. 

Edytowane przez grogi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Liwek napisał:

Nie jest.

 

Wystarczy mi trzecie miejsce po Twinsenie i Tobie. Zabawne, że zostałem wyprzedzony tylko przez userów z odpowiednio najmniejszym i największym penisem.

;l

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, ghost2255 napisał:

W lipcu.

Mamy koniec września i sytuacja się zmieniła. Wcale nie na lepszą.

 

 

 

Popularnych aut faktycznie nie ma. Ja kupowałem wynalazek, który się nie sprzedaje w dużych ilościach. Takie są, ale też nie każdy chce tym jeździć.

 

Niemniej ja bym szukał po prostu wśród tego co jest na Otomoto zamiast konfigurować i czekać nie wiadomo ile. Tam już czekają oferty dilerów na gotowe auta i często też w już cenach po rabatach.

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Dark_Knight napisał:

 

Popularnych aut faktycznie nie ma. Ja kupowałem wynalazek, który się nie sprzedaje w dużych ilościach. Takie są, ale też nie każdy chce tym jeździć.

 

Niemniej ja bym szukał po prostu wśród tego co jest na Otomoto zamiast konfigurować i czekać nie wiadomo ile. Tam już czekają oferty dilerów na gotowe auta i często też w już cenach po rabatach.

 

 

Większość ofert z otomoto jest fikcyjnie. Kolega ostatnio szukał Audi A5 lub Audi A6 do kwoty ~220k PLN. Każde nowe lub demo, które było wystawione po telefonie do salonu okazywało się już niedostępne, albo zarezerwowane. Finalnie padło, że kupił roczne A6 i zapewne to co on wziął, dla kogoś innego okaże się znowu fikcyjne, bo mimo, że wnioski leasingowe poszły, to ogłoszenie jak wisiało tak wisi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.09.2021 o 09:15, prawoimotoryzacja napisał:

W Mazdzie w porównaniu do Skody będziesz zachwycony jakością wykonania, w tym użytych materiałów, a także kompletnością wyposażenia w stosunku do ceny. Ten samochód trochę udaje takie premium na tle pozostałych modeli.

 

Będziesz rozczarowany ilością miejsca w kabinie, jazdą w aspekcie skrzynia biegów-silnik. Kompletny brak dynamiki na tle 1.5 tsi,

 

Mazda obejrzana dzisiaj i pomierzona, jazda odbyła się wersją 122km Hikari manual.

 

I tak:

Ciasno- miejsca w środku i w bagażniku nie wiecej niż w moim obecnym Golfie V:no:

Wykończenie i wyciszenie wnętrza na baaardzo wysokim poziomie :ok:

Praca manualnej skrzyni i sprzegła, ukł kierowniczego- bajka, na prawdę świetnie to zrobili :ok:

Silnik wolnossący muuuuł straszny, w mieście trzeba się namachać lewarkiem. Trzeba wysoko krecić a i tak jedzie średnio :no:

 

Tak więc Mazda odpadła u mnie jako kolejny wóz, głównie ze względu na przestronność i w mniejszym stopniu za dynamikę.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, sowik85 napisał:

 

Mazda obejrzana dzisiaj i pomierzona, jazda odbyła się wersją 122km Hikari manual.

 

I tak:

Ciasno- miejsca w środku i w bagażniku nie wiecej niż w moim obecnym Golfie V:no:

Wykończenie i wyciszenie wnętrza na baaardzo wysokim poziomie :ok:

Praca manualnej skrzyni i sprzegła, ukł kierowniczego- bajka, na prawdę świetnie to zrobili :ok:

Silnik wolnossący muuuuł straszny, w mieście trzeba się namachać lewarkiem. Trzeba wysoko krecić a i tak jedzie średnio :no:

 

Tak więc Mazda odpadła u mnie jako kolejny wóz, głównie ze względu na przestronność i w mniejszym stopniu za dynamikę.

Jak widzisz, moje testy nie są sponsorowane 😄 odnośnie skrzyni, wypowiadałem się temat automatycznej.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, prawoimotoryzacja napisał:

@sowik, testowałeś Formentora?

 

Nie, wyjściowo jest poza budżetem.

Do tego tabletoza w środku więc nie patrzyłem w stronę tego modelu.

Jezdziłem Seatem Ateca- tu bardzo pozytywnie, jednak w Skodzie dali lepszą cenę za taki sam wypas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, sowik85 napisał:

Absolutnie nie. Jeśli komuś, tak jak mnie, nie przeszkadza machanie lewarkiem, to w Maździe znajdzie w tej czynności sporo przyjemności.

Jak będziesz miał okazję to się przejedź, zobaczysz o czym mówię :ok:

 

Pawłowi chodziło o to czemu nie automat. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, sowik85 napisał:

Absolutnie nie. Jeśli komuś, tak jak mnie, nie przeszkadza machanie lewarkiem, to w Maździe znajdzie w tej czynności sporo przyjemności.

Jak będziesz miał okazję to się przejedź, zobaczysz o czym mówię :ok:

 

W korkach? Ja, włączam asystentów i niczego nie dotykam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, wujek napisał:

W korkach? Ja, włączam asystentów i niczego nie dotykam. 

 

Ja mieszkam w mieście, które nie zna prawdziwych korków. To nie Wawa czy Wrocław. Dlatego niebardzo widzę potrzebę wydawania +8k zł na automat.

A manual w Maździe to od wczoraj dla mnie punkt odniesienia w tego rodzaju skrzyniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, sowik85 napisał:

 

Ja mieszkam w mieście, które nie zna prawdziwych korków. To nie Wawa czy Wrocław. Dlatego niebardzo widzę potrzebę wydawania +8k zł na automat.

A manual w Maździe to od wczoraj dla mnie punkt odniesienia w tego rodzaju skrzyniach.

 

To chyba nie jeździsz rano w pobliżu byłej rakowskiej estakady :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, pejus1982 napisał:

 

To chyba nie jeździsz rano w pobliżu byłej rakowskiej estakady :)

 

Na szczęście nie ;]

Poruszam się po zachodnio- północnej stronie miasta, tam jeszcze nie zdążyli nic rozkopać ;)

Aleee remont Głównej i Przejazdowej tuż tuż, będzie ciekawie ;]

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, sowik85 napisał:

 

Ja mieszkam w mieście, które nie zna prawdziwych korków. To nie Wawa czy Wrocław. Dlatego niebardzo widzę potrzebę wydawania +8k zł na automat.

A manual w Maździe to od wczoraj dla mnie punkt odniesienia w tego rodzaju skrzyniach.

Nie wiedziałem ze automat to tylko na korek 🙁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, sowik85 napisał:

 

Ja mieszkam w mieście, które nie zna prawdziwych korków. To nie Wawa czy Wrocław. Dlatego niebardzo widzę potrzebę wydawania +8k zł na automat.

A manual w Maździe to od wczoraj dla mnie punkt odniesienia w tego rodzaju skrzyniach.

Tak poza dużymi miastami to bez znaczenia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 10/2/2021 at 9:34 AM, PawelWaw said:

 

Za kare ?

Kiedyś pamiętam Cię jako spoko typa z AK, a teraz chyba gorzkniejesz na starość i nie bardzo masz co w życiu robić, bo co chwila taki tekst.
Sam zmienia, nie każe Ci, to co Cię to boli?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, AstraC napisał:

Kiedyś pamiętam Cię jako spoko typa z AK, a teraz chyba gorzkniejesz na starość i nie bardzo masz co w życiu robić, bo co chwila taki tekst.
Sam zmienia, nie każe Ci, to co Cię to boli?

 

Myślałem że tak samo jak wyrośliśmy z SC, Matizow itp to wyrośniemy z ręcznych skrzyń biegów :)

Jeszcze chwila a auta same będą się prowadzić a ludzie dalej kupują auta gdzie trzeba bezsensownie machać ręką i noga...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Myślałem że tak samo jak wyrośliśmy z SC, Matizow itp to wyrośniemy z ręcznych skrzyń biegów
Jeszcze chwila a auta same będą się prowadzić a ludzie dalej kupują auta gdzie trzeba bezsensownie machać ręką i noga...
A jak ktoś nie wyrósł z "matozow" i już wtedy jedzil automatem to może teraz manualem?

Sent from my SM-A528B using Tapatalk

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minutes ago, PawelWaw said:

 

Myślałem że tak samo jak wyrośliśmy z SC, Matizow itp to wyrośniemy z ręcznych skrzyń biegów :)

Jeszcze chwila a auta same będą się prowadzić a ludzie dalej kupują auta gdzie trzeba bezsensownie machać ręką i noga...

Ale dlaczego? Dlaczego uważasz, że jak ktoś wyrósł z samochodów, to ma jeździć automatem?
Mam dwa manuale, fakt, że Ford mógłby być, ale z drugiej strony koło 10k dopłaty do automata (bo i wersja wtedy 182KM zamiast 150KM) i nie miałem kasy.
Natomiast Vectra jest manualem i mimo planów przekładki innego silnika (B308E/X25XE/X30XE a dokładnie jakaś hybryda tego) pozostanie manualem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, ppmarian napisał:

A jak ktoś nie wyrósł z "matozow" i już wtedy jedzil automatem to może teraz manualem?

Sent from my SM-A528B using Tapatalk
 

 

Wyjątek zawsze musi być :)

Jedyną osobą która jeździła AT i chce wrócić do manuala :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, AstraC napisał:

Ale dlaczego? Dlaczego uważasz, że jak ktoś wyrósł z samochodów, to ma jeździć automatem?
Mam dwa manuale, fakt, że Ford mógłby być, ale z drugiej strony koło 10k dopłaty do automata (bo i wersja wtedy 182KM zamiast 150KM) i nie miałem kasy.
Natomiast Vectra jest manualem i mimo planów przekładki innego silnika (B308E/X25XE/X30XE a dokładnie jakaś hybryda tego) pozostanie manualem.

 

A jakby był AT w tej samej cenie to co byś wybrał ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minutes ago, PawelWaw said:

 

A jakby był AT w tej samej cenie to co byś wybrał ?

A jakbyś miał 5 mln to co byś wybrał? 
Pytanie bez sensu - Grand głównie po trasach śmiga, nieraz 500km na jednym biegu, zupełnie mnie nie boli brak AT, a jednak PS w Fordzie nie jest bez obsługowy, więc wcale wybór nie jest oczywisty.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, PawelWaw napisał:

 

A jakby był AT w tej samej cenie to co byś wybrał ?

 

99% ludzi wybrało by AT. Nie ma co się oszukiwać, manual wybieramy ze względu na cenę a nie upodobanie do niego. Jeżeli automatyzujemy większość rzeczy w samochodzie to czemu machamy drążkiem? Bo tanio i nic więcej. A patrząc po tym jak idą hybrydy w Toyocie widać, że ludzie chcą automat i nie mając wyboru nie szukają konkurencji z manualem. 

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, spad napisał:

99% ludzi wybrało by AT.

 

Pewnie tak, chociaż słusznie tu @AstraC wspomniał o PowerShifcie. Mam ten wynalazek u siebie i jest to właśnie coś co powoduje że zaczynasz myśleć o powrocie do manuala. ;]

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minutes ago, Marcin L. said:

 

Pewnie tak, chociaż słusznie tu @AstraC wspomniał o PowerShifcie. Mam ten wynalazek u siebie i jest to właśnie coś co powoduje że zaczynasz myśleć o powrocie do manuala. ;]

 

Ale to nie wynika z tego, że automat jest bez tylko że Ford go spaprał.

 

Idąc podobna logika można stwierdzić, że wracasz do jazdy konno, bo miałeś Ponitaca Azteca i więcej samochodów nie chcesz...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 hours ago, spad said:

 

99% ludzi wybrało by AT. Nie ma co się oszukiwać, manual wybieramy ze względu na cenę a nie upodobanie do niego. Jeżeli automatyzujemy większość rzeczy w samochodzie to czemu machamy drążkiem? Bo tanio i nic więcej. A patrząc po tym jak idą hybrydy w Toyocie widać, że ludzie chcą automat i nie mając wyboru nie szukają konkurencji z manualem. 

Skąd macie te dane? Bo jak rozumiem z bardzo wiarygodnego źródła "wyssane z palca"? Żeby nie powiedzieć skąd jeszcze mogą pochodzić...
Znam sporo osób, którym różne automaty do gustu nie przypadły i wolą manual. A Wy się zachowujecie, jakby to byli ludzie z buszu, "bo jak to ktoś może chcieć inaczej". No może.
Mnie tam wisi, jeździłem i jeżdżę automatami, jeżdżę manualami i serio mnie to w żaden sposób nie doskwiera.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, grogi napisał:

 

Ale to nie wynika z tego, że automat jest bez tylko że Ford go spaprał.

 

Idąc podobna logika można stwierdzić, że wracasz do jazdy konno, bo miałeś Ponitaca Azteca i więcej samochodów nie chcesz...

Ale Powershift jest swietny:oki: Dopoki dziala;]

Mialem okazje pojezdzic sasiada Smaxem z tym wynalazkiem-i jezdzilo to swietnie.Mialem wtedy w Giuliettcie tez dwusprzeglowa skrzynie i wtedy konkluzja u mnie byla taka ze Powershift jest lepszy. Wiec nie wyobrazam sobie ze ktos majacy sprawnego Powershifta chce wrocic do manuala.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, wlad napisał:

Wiec nie wyobrazam sobie ze ktos majacy sprawnego Powershifta chce wrocic do manuala.

Jak przytrafi mu się naprawianie tego sprzętu, to często już nie chce więcej automatu. Sam znam takie przypadki. Automat był super, dopóki nie trzeba było wydać kilku tysięcy na naprawę. Wtedy okazywało się, że następne auto już było w manualu.

 

Po prostu większość ludzi nie jest gotowa dopłacać za komfort. Ma jeździć i się nie psuć i nic nie kosztować. To jest podejście pewnie z 95% użytkowników samochodów.

Widać to też podczas zmiany samochodu. Bardzo dużo jest przypadków, że auto wymaga wkładu finansowego, więc idzie na sprzedaż a kupowany jest następny z nadzieją, że nie trzeba będzie wkładać. (tak, wiem, to głupie, ale tak jest)

Edytowane przez ghost2255
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minute ago, ghost2255 said:

Po prostu większość ludzi nie jest gotowa dopłacać za komfort. Ma jeździć i się nie psuć i nic nie kosztować. To jest podejście pewnie z 95% użytkowników samochodów.

 

Gdyby tak bylo, to Dacia bilaby rekordy sprzedazy a marki premium nie mialy prawa istniec ;]

Chyba, ze mowimy tutaj o 10+ letnich uzywkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.