Skocz do zawartości

Eksploatacja gadżetu - koszty po 3 latach.


mrBEAN

Rekomendowane odpowiedzi

Minęły trzy lata eksploatacji Ioniqa.

(Auto ma niecałe 5 lat obecnie, przebieg aktualny ok. 116000 km)

U mnie od 22.500 km jako niespełna 2 latek.

 

Dane za ostatnie trzy lata eksploatacji:

Przejechany dystans: 93501 km (35039 km w 2 roku) (30655 km w 1 roku)

Średnie zużycie energii na 100 km: 14,95 kWh (ze wszystkimi stratami), 14,58 kWh po 2 roku, 13,96 kWh w 1 roku.

Zużycie "zimowe": 16,4 kWh (dla uproszczenia przyjąłem czas jazdy na zimówkach). (16,31 kWh po drugim roku, 16,45 kWh w 1 roku.)

Zużycie "letnie": 14,34 kWh (czas jazdy na letnich). (13,93 kWh po drugim roku, 13,05 kWh w 1 roku.)

 

Średni koszt energii za 100 km: 5,35 zł. (4,85 zł po 2 roku, 4,04 zł w 1 roku)

Szacunkowo 75-80% ładowane w domu, 20-25% w terenie (część darmowe, część płatne, jedne więcej - inne mniej)

 

25.600 km: koła zimowe całe: 2500 zł

30.000 km: przegląd w ASO; płyn hamulcowy, filtr PP i obsługa serwisowa: 340 zł (dałem się naciągnąć na gówniany zwykły filtr PP za 99 zł )

32.000 km: wyrzuciłem ten filtr PP i kupiłem węglowy porządny: 36 zł

45.000 km: przegląd w ASO; obsługa serwisowa, wgranie świeżych map do navi i aktualizacja oprogramowania: 256 zł

59.000 km: badanie techniczne: 99 zł (3 lata minęły)

60.000 km: przegląd w ASO; obsługa serwisowa, zaś płyn hamulcowy  : 348 zł + mój filtr PP 34 zł

75.000 km: przegląd w ASO; obsługa serwisowa: pooglądali, powąchali 266 zł skasowali 

79.500 km: opony lato: 870 zł

90.000 km: przegląd w ASO; obsługa serwisowa, czyli oglądanie auta + mój filtr kabinowy: 299+ 34 zł.

105.000 km: przegląd ASO; obsługa serwisowa czyli wąchamy i oglądamy: 275 zł

 

 

1 rok: ubezpieczenie: 2506 zł (full pakiet z utrzymaniem wartości, assistance lux, szyby itd.)

2 rok: ubezpieczenie: 2601 zł (full pakiet z utrzymaniem wartości, assistance lux, szyby itd.)

3 rok: ubezpieczenie: 2536 zł (full pakiet z utrzymaniem wartości, assistance lux, szyby itd.)

 

Podsumowując:

Energia: 5005 zł

Serwis: 1889 zł

Ubezpieczenie: 7643 zł

Koła zimowe/opony: 3370 zł

Badanie techniczne: 99 zł

jakieś drobne pierdoły xx zł

RAZEM: 18096 zł

 

Koszt 100 km: 18096/93501 = 19,35 zł. (19,99 zł po 2 roku, 22,49 zł w 1 roku.)

 

Utrata wartości (na podstawie wyceny ubezpieczyciela): realna będzie większa 😭

1 rok: 15500 zł

2 rok: 9000 zł

3 rok: 8000 zł

Razem: 32500 zł

 

Koszt 100 km z utratą wartości: (18096 + 32500)/93501 = 54,11 zł. (57,26 zł po 2 roku, 72,99 zł w 1 roku)

 

Dalsza utrata wartości, ubezpieczenie i opony nie pozwolą zejść poniżej 50 zł za 100 km, w tym konkretnym przypadku.

Ogólnie utrata wartości rozdaje karty i od niej bardzo dużo zależy, a realna i tak będzie większa.

 

Także nie opłaca się, ale przynajmniej widać jak bardzo i można ostrzec innych! :phi:


 

 

B0478773-6647-43B2-89A0-D866D7139131.jpeg

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 hours ago, mrBEAN said:

Minęły trzy lata eksploatacji Ioniqa.

....

Także nie opłaca się, ale przynajmniej widać jak bardzo i można ostrzec innych! :phi:


 

 

B0478773-6647-43B2-89A0-D866D7139131.jpeg

 

1. Bez czytania widać, że się nie opłaca. 😞

 

2. Nic, tylko czekać następnego Ekoenu. :swieca:

 

3. Dobrze, że otwierasz bagażnik przy ładowaniu, też zauważyłem, że prąd lepiej wchodzi. :ok:

 

 

 

 

Edytowane przez HelixSv
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, HelixSv napisał:

1. Bez czytania widać, że się nie opłaca. 😞

Gdyby fajne rzeczy się opłacały, to nie byłyby fajne ;) 

 

1 minutę temu, HelixSv napisał:

2. Nic, tylko czekać następnego Ekoeny. :swieca:

Oj taaaak, zdecydowanie. Choć na razie cisza :( 

 

2 minuty temu, HelixSv napisał:

3. Dobrze, że otwierasz bagażnik przy ładowaniu, też zauważyłem, że prąd lepiej wchodzi. :ok:

 

Ioniq ma chłodzenie baterii powietrzem, no to chłodzę 😄 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, HelixSv napisał:

 

Raczej spodziewam się standardowo słupków z ziemi, ale mam nadzieję, że Ekoen pozytywnie zaskoczy i wyznaczy standard na MOPach, wzorem tego co znamy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mrBEAN napisał:

Minęły trzy lata eksploatacji Ioniqa.

(Auto ma niecałe 5 lat obecnie, przebieg aktualny ok. 116000 km)

U mnie od 22.500 km jako niespełna 2 latek.

 

Fajne podsumowanie, widać że się nie opłaca, bo drogo i dużo wyżeczeń w użytkowaniu ;] 

Straty będą większe, bo kto kupi taki wynalazek z takim przebiegiem  i małym zasięgiem ? 

EV tak, ale tylko wtedy gdy dają za darmo, płacą za ubezpieczenie i prąd jest ze słońca. Inaczej nigdy. ;]

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, tom111 napisał:

 

Fajne podsumowanie, widać że się nie opłaca, bo drogo i dużo wyżeczeń w użytkowaniu ;] 

Straty będą większe, bo kto kupi taki wynalazek z takim przebiegiem  i małym zasięgiem ? 

EV tak, ale tylko wtedy gdy dają za darmo, płacą za ubezpieczenie i prąd jest ze słońca. Inaczej nigdy. ;]

 

 

 


I to jest rozsądne podejście 😎😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, tom111 napisał:

 

Tak, tak, bo za 3 tygodnie dadzą mi Ygreka, zapłacą za ubezpieczenie i prąd ze słońca od Taurona z dachu  dostanę. Inaczej nigdy ;]

Bo to źli ludzie są i coś od Ciebie  chcą! Nic nie bierz, uciekaj! 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, tom111 napisał:

EV tak, ale tylko wtedy gdy dają za darmo, płacą za ubezpieczenie i prąd jest ze słońca. Inaczej nigdy. ;]

 

Zgadza się, dodałbym jednak też coś o zasięgu. Co najmniej 5000km na ładowaniu, tak żeby spokojnie można było bez przerwy w podróży dojechać do Chin. No i ładowanie, złącze 20MW wydaje się być rozsądną wartością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Zgadza się, dodałbym jednak też coś o zasięgu. Co najmniej 5000km na ładowaniu, tak żeby spokojnie można było bez przerwy w podróży dojechać do Chin. No i ładowanie, złącze 20MW wydaje się być rozsądną wartością.
Ale to ładowanie osiągnie jedynie będąc właścicielem Bełchatowa.



Wysłane z mojego CPH2145 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 hours ago, mrBEAN said:

Koszt 100 km z utratą wartości: (18096 + 32500)/93501 = 54,11 zł. (57,26 zł po 2 roku, 72,99 zł w 1 roku)

 

Dalsza utrata wartości, ubezpieczenie i opony nie pozwolą zejść poniżej 50 zł za 100 km, w tym konkretnym przypadku.

Ogólnie utrata wartości rozdaje karty i od niej bardzo dużo zależy, a realna i tak będzie większa.

 

Także nie opłaca się, ale przynajmniej widać jak bardzo i można ostrzec innych! :phi:

 

 

Fajnie wygalda  takie zestawienie, bo koszty stale za 3 lata to jakies 45kPLN, a energia 5k PLN ;]

Sporo jezdzisz i "tankujesz" prawie za friko, wiec w Twoim przypadku to wyglada naprawde niezle :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, mrBEAN napisał:

Także nie opłaca się, ale przynajmniej widać jak bardzo i można ostrzec innych! :phi:

Tak zabrnąłeś w ślepą uliczkę, że nawet cyfry do Ciebie nie docierają !!

Nie napisałeś też, którą masz baterię  i ile przytyłeś od tych nadmiarowych obiadów.

:phi:

 

Coś na tych przeglądach robią przy większym przebiegu czy tylko filtr i komputer ?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, Maciej__ napisał:

Fajnie wygalda  takie zestawienie, bo koszty stale za 3 lata to jakies 45kPLN, a energia 5k PLN ;]

Sporo jezdzisz i "tankujesz" prawie za friko, wiec w Twoim przypadku to wyglada naprawde niezle :ok:

Gdyby ładował normalnie z gniazdka i za to płacił te 0.70PLN/kWh to wyszło by niecałe 10kzł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, sherif napisał:

Gdyby ładował normalnie z gniazdka i za to płacił te 0.70PLN/kWh to wyszło by niecałe 10kzł

Ładuje normalnie z gniazdka, płacąc aktualnie 0,32 zł/kWh.

 

Ale ładując na stacjach przyszłości Ionity za 3,5 zł wyszłoby 50000 zł 😁

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, sherif napisał:

Tak zabrnąłeś w ślepą uliczkę, że nawet cyfry do Ciebie nie docierają !!

Nie napisałeś też, którą masz baterię  i ile przytyłeś od tych nadmiarowych obiadów.

:phi:

 

Coś na tych przeglądach robią przy większym przebiegu czy tylko filtr i komputer ?

Burgera na Orlenie czasem trzeba z frytkami wziąć, żeby jakoś czas leciał przyjemniej 😁

 

Przeglądy to komp, filtr PP i płyn hamulcowy. I zamiennie tym się zajmuj ą. 
 

A baterii nikt nie chce wziąć do utylizacji, więc jeżdżę na tej samej - nuda 😌

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Maciej__ napisał:

 

Fajnie wygalda  takie zestawienie, bo koszty stale za 3 lata to jakies 45kPLN, a energia 5k PLN ;]

Sporo jezdzisz i "tankujesz" prawie za friko, wiec w Twoim przypadku to wyglada naprawde niezle :ok:

Im większy przebieg i tańsze auto tym lepiej to będzie wyglądać. 
Jak któryś jegomość będzie trzymał dłużej Citigo i sporo jeździł, to fajne wartości wyjdą. 
 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 hours ago, mrBEAN said:

Ładuje normalnie z gniazdka, płacąc aktualnie 0,32 zł/kWh.

 

Ale ładując na stacjach przyszłości Ionity za 3,5 zł wyszłoby 50000 zł 😁

 

A gdyby tu NAGLE było Ionity w przyszłości... I żadnego abonamentu nie byłoby w przyszłości...

 

IMG_20210925_115051.jpg

Edytowane przez HelixSv
  • Kocham 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, iwik napisał:

Jak bateria trzyma pojemność? 

Komp na przeglądach pokazuje dalej 100% SOH ale realnie raczej coś uciekło.

W każdym razie nie jest to zauważalne w użytkowaniu, więc ewentualny ubytek jest raczej mały.

Są już Ioniqi w Niemczech z przebiegami 200-300 kkm i tam mają SOH na poziomie 94-96%.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, mrBEAN napisał:

Są już Ioniqi w Niemczech z przebiegami 200-300 kkm i tam mają SOH na poziomie 94-96%.

Pewnie ma duży "margines" i realnie bateria ma sporo większą pojemność, której komp nie pokazuje. :ok:

Leafy już potrafią mieć po kilkanaście % straty pojemnosci po takim przebiegu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, iwik napisał:

Pewnie ma duży "margines" i realnie bateria ma sporo większą pojemność, której komp nie pokazuje. :ok:

Leafy już potrafią mieć po kilkanaście % straty pojemnosci po takim przebiegu. 

Ma bufor na dole i u góry. Bateria ma 30,5 kWh, a użytkowo udostępnione od początku 28 kWh. Do tego jest chłodzona i ma dobrą chemię ponoć.

Leaf jest wiecznie przegrzany.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, format napisał:

 

Zgadza się, dodałbym jednak też coś o zasięgu. Co najmniej 5000km na ładowaniu, tak żeby spokojnie można było bez przerwy w podróży dojechać do Chin. No i ładowanie, złącze 20MW wydaje się być rozsądną wartością.

No tak, z dojazdem do Chin rzeczywiście słabo. Trzeba czekać aż Putin lepsze drogi wybuduje :( 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.