Jump to content

Montaż dpf


Bartolomej
 Share

Recommended Posts

Kupiłem cytrynę z wyciętym dpf. Za późno zczaiłem i teraz trzeba w drugą stronę. Jaki w przybliżeniu jest koszt montażu? 1,6hdi 75 km,  berlingo 2012.

Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, Bartolomej napisał:

Kupiłem cytrynę z wyciętym dpf. Za późno zczaiłem i teraz trzeba w drugą stronę. Jaki w przybliżeniu jest koszt montażu? 1,6hdi 75 km,  berlingo 2012.

 

A rękojmia ?

Link to comment
Share on other sites

20 minut temu, PawelWaw napisał:

 

Nie ma takiej pozycji w cenniku. Będziesz pierwszy który chce to zrobić w tę stronę ;]

Że taki pionier ze mnie? :lol: Trzeba przetrzeć szlak.

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ojciec płacił coś koło 1000pln za sam filr (zamiennik Walkera chyba) przy wymianie w 1.6hdi 92. To z robotą będzie pewnie pod 2k teraz.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, iwik napisał:

Ojciec płacił coś koło 1000pln za sam filr (zamiennik Walkera chyba) przy wymianie w 1.6hdi 92. To z robotą będzie pewnie pod 2k teraz.

Jadę w środę do mechanika.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 12.10.2021 o 15:10, Bartolomej napisał:

Jadę w środę do mechanika.

 

Środa minęła. Jeszcze zbierasz szczękę z podłogi po usłyszeniu kwoty? ;)

 

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, kenickie napisał:

 

Środa minęła. Jeszcze zbierasz szczękę z podłogi po usłyszeniu kwoty? ;)

 

Się robi. To trwa ;l

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, kenickie napisał:

 

Zostawiłeś auto jak Ipkis w Masce? Podpisałeś rachunek bez wpisanej kwoty? 😄

Jak wyjdzie powyżej dwójki da znać. Do tej kwoty zawsze robi mi naprawy bez pytania, rachunki dostaję. Robi w cytrynie jeszcze klimę i abs. No stress. 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 15.10.2021 o 05:25, Bartolomej napisał:

Się robi. To trwa ;l

Mechanik czeka na klienta, który będzie jak zwykle chciał wyciąć. Wtedy będzie mógł się zająć Twoim. Złota robota- przekłada część z jednego samochodu do drugiego a płacą obaj właściciele :hehe:

  • Haha 5
Link to comment
Share on other sites

Czekam na wtryski. Pojechały do regeneracji zanim wjedzie reszta ;] Przebieg dopiero 290tysi a już do roboty :hehe:.  

  • Haha 3
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Bartolomej napisał:

Czekam na wtryski. Pojechały do regeneracji zanim wjedzie reszta ;] Przebieg dopiero 290tysi a już do roboty :hehe:.  

 

Przebieg czy stan licznika? ;)

Jakiej firmy wtryski?

 

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, kenickie napisał:

 

Przebieg czy stan licznika? ;)

Jakiej firmy wtryski?

 

Przebieg. Bosch. Nie padły jeszcze, ale szału nie ma i jak już naprawiamy to wszystko. Kupiony hebel z myślą o grubszym remoncie. Mogłem kupić lepszy i liczyć na cud, lub z ori przebiegiem i w słabszym stanie i wpakować parę złotych. Jak na razie idzie dobrze ;] . Tak na prawdę to koszt kupna samochodu poznam jak zamknę temat napraw. 

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, Bartolomej napisał:

Czekam na wtryski. Pojechały do regeneracji zanim wjedzie reszta ;] Przebieg dopiero 290tysi a już do roboty :hehe:.  

Ooo, grubo. Jesteś na najlepszej drodze aby obrzydzić sobie francuza.

Kiedyś czytałem chyba na klubie cytrynki taki wątek o opiłkach w filtrze paliwa, które mają zwiastować rychłą śmierć pompy wysokiego ciśnienia. Przy okazji zmiany filtra znalazłem takie opiłki i zaczęła się panika. Postanowiłem nic nie robić i czekać aż się zesra konkretnie. Pojeździłem 3 lata i samochód sprzedałem. W drugim samochodzie, tym który ujezdzam 4 lata, jeżdżę do Polski i ciągam przyczepę taką sama sytuacja z opiłkami ale nadal go nie sprzedaję. Trzeci miałem przez rok, to samo. Czwarty, hybryda, to samo.

Teoretycznie mógłbym we wszystkich wymieniać pompę i wtryski a praktycznie sam widzisz. Wolę usuwać realne usterki niż wymieniać części na wszelki wypadek.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, Igorek napisał:

Ooo, grubo. Jesteś na najlepszej drodze aby obrzydzić sobie francuza.

Kiedyś czytałem chyba na klubie cytrynki taki wątek o opiłkach w filtrze paliwa, które mają zwiastować rychłą śmierć pompy wysokiego ciśnienia. Przy okazji zmiany filtra znalazłem takie opiłki i zaczęła się panika. Postanowiłem nic nie robić i czekać aż się zesra konkretnie. Pojeździłem 3 lata i samochód sprzedałem. W drugim samochodzie, tym który ujezdzam 4 lata, jeżdżę do Polski i ciągam przyczepę taką sama sytuacja z opiłkami ale nadal go nie sprzedaję. Trzeci miałem przez rok, to samo. Czwarty, hybryda, to samo.

Teoretycznie mógłbym we wszystkich wymieniać pompę i wtryski a praktycznie sam widzisz. Wolę usuwać realne usterki niż wymieniać części na wszelki wypadek.

Ok, ale jak zaczynają lać to na co czekać?

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Bartolomej napisał:

Ok, ale jak zaczynają lać to na co czekać?

Jeśli leją to oczywiście, że robimy. Tylko nie napisałeś, żeby lały.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
W dniu 13.11.2021 o 22:08, Bartolomej napisał:

Regeneracja wtrysków i spalanie spadło z 5,1 ;] Jazda wokół wiejskiego komina, krótkie odcinki.

Średnio 4,0.

20211112_174805.jpg

Pamiętaj, że jak komp zawsze zaniża. Ale i tak wynik bardzo ładny :oki:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

W tym francowatym aucie stanęły wycieraczki... qwa ma padać od dzisiejszej nocy :hehe:. Przy megance mówiłem- ostatnia franca... ostatnia ;l

  • Haha 3
Link to comment
Share on other sites

56 minut temu, Bartolomej napisał:

W tym francowatym aucie stanęły wycieraczki... qwa ma padać od dzisiejszej nocy :hehe:. Przy megance mówiłem- ostatnia franca... ostatnia ;l

 

Spokojnie, wyluzuj. Pocieszę Cię - jako kolejne też kupisz francę. :P

 

  • Like 2
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, Bartolomej napisał:

W tym francowatym aucie stanęły wycieraczki... qwa ma padać od dzisiejszej nocy :hehe:. Przy megance mówiłem- ostatnia franca... ostatnia ;l

Wcale bym się nie zdziwił, gdyby jutro już działały zupełnie normalnie :bzik:

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, Igorek napisał:

Wcale bym się nie zdziwił, gdyby jutro już działały zupełnie normalnie :bzik:

Tak było dwa tygodnie temu. Przycięło je kilka razy i później chodziły normalnie. W renówkach też zawsze dostawałem wcześniej sygnał że coś padnie... i zawsze to olewałem bo za dwa dni działało normalnie... przez tydzień :hehe:

Link to comment
Share on other sites

14 godzin temu, kenickie napisał:

 

Spokojnie, wyluzuj. Pocieszę Cię - jako kolejne też kupisz francę. :P

 

W sumie to miałem dwie meganki, teraz fluenca i berlingo... każde ostatnie ;]

  • Haha 3
Link to comment
Share on other sites

Diagnoza niedziałających wycieraczek- padł jakiś moduł- silniczek wycieraczek nie dostaje prądu. Nie znam się i nie mam pojęcia o co chodzi. Może mnie ktoś oświecić?

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Bartolomej said:

Diagnoza niedziałających wycieraczek- padł jakiś moduł- silniczek wycieraczek nie dostaje prądu. Nie znam się i nie mam pojęcia o co chodzi. Może mnie ktoś oświecić?

 

Pewnie chodzi o modul BSI (w kabinie) albo BSM (w komorze silnika)...

Sprawdzales bezpieczniki od wycieraczek? Tylna wycieraczka i spryski dzialaja?

 

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, Maciej__ napisał:

 

Pewnie chodzi o modul BSI (w kabinie) albo BSM (w komorze silnika)...

Sprawdzales bezpieczniki od wycieraczek? Tylna wycieraczka i spryski dzialaja?

 

Tak, tył działa. Z przodu spryskiwacz też działa. Wycieraczki troszkę się przesuwają jak postoi trochę.

Link to comment
Share on other sites

Just now, Bartolomej said:

Tak, tył działa. Z przodu spryskiwacz też działa. Wycieraczki troszkę się przesuwają jak postoi trochę.

 

To trzeba sprawdzic ktory bezpiecznik/przekaznik odpowiada za wycieraczki z przodu...

Jak padl BSM/BSI to szukaj magika elektronika co da rade rozebrac i naprawic.

Link to comment
Share on other sites

22 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

To trzeba sprawdzic ktory bezpiecznik/przekaznik odpowiada za wycieraczki z przodu...

Jak padl BSM/BSI to szukaj magika elektronika co da rade rozebrac i naprawic.

Mój mechanik twierdzi że nie ma szans rozłożyć, bo wszystko jest oryginalnie zalane "czymśtam". W starszym modelu naprawiał bo był dostęp do płytki. Bezpieczniki ok, przekaźnik też. Zamówił używkę za 4 stówki.

Link to comment
Share on other sites

Just now, Bartolomej said:

Mój mechanik twierdzi że nie ma szans rozłożyć, bo wszystko jest oryginalnie zalane "czymśtam". W starszym modelu naprawiał bo był dostęp do płytki. Bezpieczniki ok, przekaźnik też. Zamówił używkę za 4 stówki.

 

Tak, to jest zalane ale pamietam, ze jak mialem C4 VTS to magicy jakos w tym grzebali :) 

Oby ta uzywka pasowala, bo tych modulow BSM/BSI to jest mnogosc wersji, w zaleznosci od wyposazenia. 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 
Tak, to jest zalane ale pamietam, ze jak mialem C4 VTS to magicy jakos w tym grzebali  
Oby ta uzywka pasowala, bo tych modulow BSM/BSI to jest mnogosc wersji, w zaleznosci od wyposazenia. 
 
Mi w C4 padło sterowanie siłą nawiewu (był chyba tylko maksymalny) i wiem, że jakoś to obszedłem, ale już nie pamiętam dokładnie jak (zasilanie brałem z innego bezpiecznika, czy jakoś tak) i kiedyś trafił mi się pasujący moduł, a ten stary do dzisiaj mi leży.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, janusz said:

Mi w C4 padło sterowanie siłą nawiewu (był chyba tylko maksymalny) i wiem, że jakoś to obszedłem, ale już nie pamiętam dokładnie jak (zasilanie brałem z innego bezpiecznika, czy jakoś tak) i kiedyś trafił mi się pasujący moduł, a ten stary do dzisiaj mi leży.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
 

 

Tak, u mnie tez to padlo w C4 ;] 

Link to comment
Share on other sites

Padnięcia drugiego modułu też się spodziewać?  Co tam jeszcze może paść w dziewięciolatku? Od razu złom? ;l
Ja miałem diesla 1,6 z przebiegiem pod 300 kkm i nie miałem z nim większych problemów. Spalanie z iluś tam tysięcy było 4,4 l/100 km więc rewelacja, przy czym auto dość dynamiczne.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 19.11.2021 o 20:30, Maciej__ napisał:

 

Pewnie chodzi o modul BSI (w kabinie) albo BSM (w komorze silnika)...

Sprawdzales bezpieczniki od wycieraczek? Tylna wycieraczka i spryski dzialaja?

 

Poszedł moduł w komorze silnika. 420 zł używka :gay:

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.