Skocz do zawartości

3.0 tdi 272/313 s tronic


swienty

Rekomendowane odpowiedzi

Ktoś użytkuje ten silnik w jakimś aucie?

Chodzi bardziej o wersję 272KM niż 313.

Jak z awaryjnością silnika i skrzyni?

Co ile km rozpada się rozrząd? ;l 

Dokładnie chodzi o A6 C7 w poliftowej budzie. :oki: 

Takie 272KM na :chipsy: robi 0-100 w niewiele ponad 5s a to już konkretny wynik. :oki: 

 

Od razu uprzedzam pytania, tak lepiej jeden używany niż 2 nowe dacie. :oki: 

Edytowane przez swienty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
 :nie_wiem: 
Lubi sobie popic chlodziwo. Zaworek za 2 grosze a wymiana 5kpln ASO. Adblue pompka czasem padnie 5 klocków. O ile pierwsze ma miejsce często w 2016 model to ad blue już rzadkość. Rozrząd nie ma awarii, były jakieś ale to promil promila.
600 niuta robi przeciąg.
Pilnować nowych softow w skrzyni.
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, hefi napisał:

Adblue pompka czasem padnie 5 klocków.

 

Jpdl chyba drożej niż do MANa ;] 

 

3 minuty temu, hefi napisał:

O ile pierwsze ma miejsce często w 2016 model to ad blue już rzadkość. Rozrząd nie ma awarii, były jakieś ale to promil promila.

 

Właśnie czytam coś na forach i piszą że silniki awaryjne, ale możliwe że przedlift. :nie_wiem: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, swienty napisał:

Ktoś użytkuje ten silnik w jakimś aucie?

Chodzi bardziej o wersję 272KM niż 313.

Jak z awaryjnością silnika i skrzyni?

Co ile km rozpada się rozrząd? ;l 

Dokładnie chodzi o A6 C7 w poliftowej budzie. :oki: 

Takie 272KM na :chipsy: robi 0-100 w niewiele ponad 5s a to już konkretny wynik. :oki: 

 

Od razu uprzedzam pytania, tak lepiej jeden używany niż 2 nowe dacie. :oki: 

Zależy jak utrzymane, serwisowane, jaki przebieg (realny).

Młody ma już 350 tys. km zrobione 3.0 TDI :ok:

Do blisko 300 kkm serwisowane w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, rwIcIk napisał:

Zależy jak utrzymane, serwisowane, jaki przebieg (realny).

 

 

100-150. 

 

1 minutę temu, rwIcIk napisał:

Młody ma już 350 tys. km zrobione 3.0 TDI :ok:

Do blisko 300 kkm serwisowane w ASO.

 

Ale może ma jakiegoś starszego? Brat miał 350k w 3.0 180KM 2006r i wszystko latało jak należy. :oki: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Danielpoz. napisał:

Na początek biznesu kup auto do pracy którym będziesz wozić graty itp. 

Dopiero w kolejnym etapie kup auto dla siebie👍

 

Już kiedyś miałem 2 auta i męczyła mnie ciągła zmiana, a dostawczakiem albo jakimś berlingo nie mam zamiaru jeździć na co dzień. :skromny: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, swienty napisał:

 

Już kiedyś miałem 2 auta i męczyła mnie ciągła zmiana, a dostawczakiem albo jakimś berlingo nie mam zamiaru jeździć na co dzień. :skromny: 

Z czasem dojdziesz do tego że nie warto się męczyć bo 2 w 1 nigdy się nie sprawdza. Wieczny syf, smród i ciągłe kompromisy🤪

Kup dobrze wyposażone T6/7, Vito lub może jakiegoś pickupa. Za 150-200tyś brutto masz nowe auto i wystarczająco komfortowe żeby praca nie była udręką. 

 

Wielu już to przerabiało w tym i ja.😂 Nigdy bym nie wrócił do czasów wożenia w aucie cywilnym klamotów zawodowych. 

Osobówkę kupisz sobie później, taką jaka Ci się będzie podobać a nie taką żeby pasowała też do pracy. 

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Danielpoz. napisał:

Z czasem dojdziesz do tego że nie warto się męczyć bo 2 w 1 nigdy się nie sprawdza.

 

Miałem 2 auta i wolę męczyć się z jednym, uwierz mi że przerabiałem to i nie. Z tym że ja wożę graty 1-2 razy w tygodniu, na co dzień bagażnik mam pusty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, swienty napisał:

 

O do tego skrzynia wejdzie ;]

 

20210916_123354.jpg.749b21531e3ef18250fd49da63089d6a.jpg

 

 

do takiej robotki to bym się pobawił chyba w pickupa ;] 

 

https://www.otomoto.pl/oferta/dodge-ram-dodge-ram-1500-5-7-hemi-4x4-laramie-pierwszy-wlasciciel-bezwypadkowy-ID6DXCK6.html?

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, bielaPL napisał:

 

Szczególnie że po 18 ciężko golfa zaparkować  :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.09.2021 o 12:49, swienty napisał:

Odpuszczam temat, znajdę sobie jakiegoś nowego opla czy w Forda w tej cenie. 

Okazało się że mam dalszego znajomego w serwisie i o ile że skrzyniami nie ma problemu to z silnikami już tak kolorowo nie jest, i to zarówno jeśli chodzi o 2.0 jak i 3.0.

 

BMW piątkę sobie kup z silnikiem na dwóch (313 lub 340km) lub trzech (380 lub 400km) turbinach. Skrzynia ZF nie do zajechania, trzylitrowe diesle BMW bardzo dobre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, torelek napisał:

 

BMW piątkę sobie kup z silnikiem na dwóch (313 lub 340km) lub trzech (380 lub 400km) turbinach. Skrzynia ZF nie do zajechania, trzylitrowe diesle BMW bardzo dobre.

 

Niby ta ma  być nie do zajechania? Zapewne trwalsza od konkurencji ale przecież też się w końcu zepsuje:)

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, torelek napisał:

 

BMW piątkę sobie kup z silnikiem na dwóch (313 lub 340km) lub trzech (380 lub 400km) turbinach. Skrzynia ZF nie do zajechania, trzylitrowe diesle BMW bardzo dobre.

 

Pewnie zależy jak trafi ;]

Często śmigam X5 2017r 3.0 z automatem. Już z lawetą jest na Ty ;] a skrzynia zaczyna szarpać.

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja państwa przepraszam - sam jeżdżę czwartym BMW z 3-litrową rzędową szóstką w dieslu i z silnikami nie miałem absolutnie żadnych problemów. Ok, pierwsze auto miało silnik M57, kolejne już (aktualny) N57. Dodam, że każde było solidnie podkręcone.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, torelek napisał:

 

BMW piątkę sobie kup z silnikiem na dwóch (313 lub 340km) lub trzech (380 lub 400km) turbinach. Skrzynia ZF nie do zajechania, trzylitrowe diesle BMW bardzo dobre.

Aha zdaje się kolega @Łukasz___F

coś może powiedzieć na ten temat ;)

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, torelek napisał:

No ja państwa przepraszam - sam jeżdżę czwartym BMW z 3-litrową rzędową szóstką w dieslu i z silnikami nie miałem absolutnie żadnych problemów.  Dodam, że każde było solidnie podkręcone.

 

I nic się z Nimi nie dzieje? 

Bo nie ukrywam chodzą mi takie pomysły po głowie. Jezdze 30d po lifcie (286 mild hybrid). 

Masz Boxa, zmianę softu, czy głębsze zmiany? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, bnow napisał:

 

I nic się z Nimi nie dzieje? 

Bo nie ukrywam chodzą mi takie pomysły po głowie. Jezdze 30d po lifcie (286 mild hybrid). 

Masz Boxa, zmianę softu, czy głębsze zmiany? 

 

 

M57 podobno był nie do zabicia ale to już historia. To były silniki 204 i 218 koni. W E46 miałem 204 podniesione programem na 270. Po tygodniu na programie sprzęgło powiedziało, że wysiada. Założyłem nowe i dało radę przez kolejne 85kkm.

Kolejny, N57 w E91, bazowo 245 z bardzo mocnym programem na 325km. Potem takie samo auto tylko z manualem. 245-->318

Obecnie F31, N57, bazowo 313. Chodnica powietrza Wagner competition i program. Wyszło 396. Mało, bo w Wagnerem powinno być ponad 400 ale co zrobić. Tuner powiedział, że to maksymalnie co będzie bezpieczne dla silnika. Przejechałem przez 2,5 roku jakieś 70kkm. Zero problemów z czymkolwiek w tym aucie (tak jak zresztą w obu E91). Przeważnie jeżdżę spokojnie, ale jak się zdarzy chętny na utarcie nosa kierowca lub motocyklista, to jest ogień.

 

A co to jest te mild hybrid? 286km to bodajże miało M57N na dwóch turbinach, ale to już dobrą dekadę temu. Jakiś nowy silnik z tą mocą zrobili?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, torelek napisał:

 

M57 podobno był nie do zabicia ale to już historia. To były silniki 204 i 218 koni. W E46 miałem 204 podniesione programem na 270. Po tygodniu na programie sprzęgło powiedziało, że wysiada. Założyłem nowe i dało radę przez kolejne 85kkm.

Kolejny, N57 w E91, bazowo 245 z bardzo mocnym programem na 325km. Potem takie samo auto tylko z manualem. 245-->318

Obecnie F31, N57, bazowo 313. Chodnica powietrza Wagner competition i program. Wyszło 396. Mało, bo w Wagnerem powinno być ponad 400 ale co zrobić. Tuner powiedział, że to maksymalnie co będzie bezpieczne dla silnika. Przejechałem przez 2,5 roku jakieś 70kkm. Zero problemów z czymkolwiek w tym aucie (tak jak zresztą w obu E91). Przeważnie jeżdżę spokojnie, ale jak się zdarzy chętny na utarcie nosa kierowca lub motocyklista, to jest ogień.

 

A co to jest te mild hybrid? 286km to bodajże miało M57N na dwóch turbinach, ale to już dobrą dekadę temu. Jakiś nowy silnik z tą mocą zrobili?

 

Mild hybrid, to tzw. miękka hybryda. Głównym jej zadaniem jest chyba wsparcie systemu start stop, który jest nie wyłączalny (chyba, że włączysz tryb Sport).

To aktualnie montowane 3.0d w autach BMW, przed liftem ten silnik miał 265 KM.

 

Miałem w poprzednim F15 tę wersję 40d, 313 KM. Tam wystarczał. Co to musi robić po modach w 3er mogę sobie tylko wyobrazić :-). Przecież to bazowo ma chyba poniżej 5 do setki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, bnow napisał:

I nic się z Nimi nie dzieje? 

Bo nie ukrywam chodzą mi takie pomysły po głowie.

Jak często zmieniasz auta to kup sobie boxa z Vtechu.

 

W tym najdroższym modyfikowane są 2 kanały (paliwo plus doładowanie), mapa ma 8 poziomów sterowanych z telefonu także możesz sobie ustawić poziom "tuningu" w zależności od potrzeby. U Ciebie dodaje chyba 80Nm także szału nie ma ale modyfikacja jest niewykrywalna, o ile zdążysz go zdemontować zanim auto pojedzie na lawecie do serwisu 😄

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Piotrus napisał:

Jak często zmieniasz auta to kup sobie boxa z Vtechu.

 

W tym najdroższym modyfikowane są 2 kanały (paliwo plus doładowanie), mapa ma 8 poziomów sterowanych z telefonu także możesz sobie ustawić poziom "tuningu" w zależności od potrzeby. U Ciebie dodaje chyba 80Nm także szału nie ma ale modyfikacja jest niewykrywalna, o ile zdążysz go zdemontować zanim auto pojedzie na lawecie do serwisu 😄

 

 

 

Ten będzie 3 lata w służbie. W sumie jeszcze 2 i pół.

Kumpel jeden miał Vtecha w jakimś SUVie Citroena Vtecha i narzekał.

Aczkolwiek to jest firma, która już w latach 90 robiła chiptuning. Pamiętam, że kiedyś się interesowałem chipowaniem Ojca Astry 1.6 75 KM 128 NM 🙂

Opinie na temat tego, czy serwis tego nie widzi, na forum 5er są dość różne. Używałeś w jakimś aucie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, bnow napisał:

 

Ten będzie 3 lata w służbie. W sumie jeszcze 2 i pół.

Kumpel jeden miał Vtecha w jakimś SUVie Citroena Vtecha i narzekał.

Aczkolwiek to jest firma, która już w latach 90 robiła chiptuning. Pamiętam, że kiedyś się interesowałem chipowaniem Ojca Astry 1.6 75 KM 128 NM 🙂

Opinie na temat tego, czy serwis tego nie widzi, na forum 5er są dość różne. Używałeś w jakimś aucie?

 

Tak, dokładnie w 4szt (318d,320d,330i)na gwarancji i teraz w obecnej 5tce. Fakt że miałem wymianę auta co rok więc max przebieg każdego z nich to był coś około 30kkm, ale zakładane były już po 500km od wyjazdu z salonu.

 

Patrząc na to jakie sygnały są modyfikowane i jak niewielka to jest modyfikacja nie ma szans na zdalne wykrycie. Przezornie wyłączałem Teleservices 😄

 

Co do narzekania na ten typ modyfikacji- ja mam seryjny wsad pod konretny silnik jaki vtech wysyła "z pudełka" i wszystko jest ok. Auto jest tak samo "grzeczne" jak w serii tylko pod pełnym butem czuć te dodatkowe Nm.

 

Ale kolega, za moją namową montował boxa u dealera vtech z indywidualnym strojeniem i w jego 330i auto było strasznie nerwowe w porównaniu do serii, na tyle mu to przeszkadzało że po demontażu przed przeglądem box został w szufladzie. Za to miał niby kilka KM więcej niż obiecuje vtech.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Piotrus napisał:

Ale kolega, za moją namową montował boxa u dealera vtech z indywidualnym strojeniem i w jego 330i auto było strasznie nerwowe w porównaniu do serii, na tyle mu to przeszkadzało że po demontażu przed przeglądem box został w szufladzie. Za to miał niby kilka KM więcej niż obiecuje vtech.

 

Tego się właśnie obawiam. Normalnie to 30d jest po prostu silne i spokojne. Aczkolwiek mogłoby być żwawsze powyżej 100. Z perspektywy czasu żałuję, że nie dołożyłem do 40d. Kwota trochę większa niż 30d, a mocy +56 KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, bnow napisał:

 

Tego się właśnie obawiam. Normalnie to 30d jest po prostu silne i spokojne. Aczkolwiek mogłoby być żwawsze powyżej 100. Z perspektywy czasu żałuję, że nie dołożyłem do 40d. Kwota trochę większa niż 30d, a mocy +56 KM.

 

Kupując przez net zawsze możesz im go odesłać, zresztą oni sami mają chyba jakiś program zwrotu dla niezadowolonych klientów.

 

Ale to na 100% nie będzie konieczne, mapa jest tak zrobiona że modyfikacja wchodzi do gry tylko pod obciążeniem. Przy lekkim wciśnięciu gazu, jeździe 100kmh na tempomacie itd auto jedzie na seryjnej mapie.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Piotrus napisał:

 

Kupując przez net zawsze możesz im go odesłać, zresztą oni sami mają chyba jakiś program zwrotu dla niezadowolonych klientów.

 

Ale to na 100% nie będzie konieczne, mapa jest tak zrobiona że modyfikacja wchodzi do gry tylko pod obciążeniem. Przy lekkim wciśnięciu gazu, jeździe 100kmh na tempomacie itd auto jedzie na seryjnej mapie.

 

 

 

 

 

No to muszę sprawdzić. Gdzie to się wpina? 80 NM to nie tak mało. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.