Skocz do zawartości

Nocom Niemcom


HelixSv

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem właśnie w drodze do Holandii.

Aktualnie w Lubece.

Rodzina już w hotelu, a ja pomyślałem sobie, że noc nie jest od spania i wyjechałem na łowy. 

 

Niecały kilometr obok hotelu znalazłem darmową ładowarkę 100 kW.  Co ciekawe, w celu naładowania należy zainstalować sobie polską aplikacje "elocity". Stacja benzynowa, na której terenie stoi ładowarka też jest polska, nazywa się Star i gdzieniegdzie przebija się logo Orlenu... 👩‍🌾

 

Taka historia... ;]

IMG_20210930_232030.jpg

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, krawiec napisał:

Ile to realnie ciągnie z takiej ładowarki i jakie są straty?

 

Największe straty są po stronie prostownika, jak ładujesz AC to bierzesz je na siebie, jak ładujesz DC bierze je na siebie operator.

A ile realnie ciągnie z ładowarki zależy od krzywej ładowania konkretnego auta.

Taycan ma taką krzywą:

IohYnKs.png

a na przykład ID4 ma taką:

Mrx3eLl.png

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minutes ago, format said:

 

Największe straty są po stronie prostownika, jak ładujesz AC to bierzesz je na siebie, jak ładujesz DC bierze je na siebie operator.

A ile realnie ciągnie z ładowarki zależy od krzywej ładowania konkretnego auta.

Taycan ma taką krzywą:

IohYnKs.png

a na przykład ID4 ma taką:

Mrx3eLl.png

 

 

 

I bardzo dużo zależy od kondycji samej ładowarki.

Wczoraj ładowałem na dwóch stacjach Ionity, obydwie w Danii. Obydwie dawały za mało prądu, tak około 50-60 kW, gdy przy danym % soc Id4 powinien ciągnąć jakieś 100-80. Na pierwszej stacji sprawdziłem kilka stanowisk, wszędzie to samo. Ta ładowarka w Lubece podobnie (ale przynajmniej darmo). Zacząłem już podejrzewać ostatni update samochodu, ale teraz właśnie ładuję na ładowarce w profesjonalnej sieci Fastned i jest dobrze. 

IMG_20211001_115718.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 hours ago, krawiec said:

Ciekawe czy to związane z ładowarką jako taką, czy może jednak nie da rady tyle z sieci wychlać?

 

Krawiec

 

W Greve koło Kopenhagi Ionity ma 10 stanowisk. Teoretycznie każde z nich ma niezależnie od innych dawać 350 kW. Moje ID4 było na początku jedyne i dostawałem 50 zamiast 80.  Więc wygląda na to, że to jakaś świadoma decyzja sieci, albo jakiś filipiński wirus, bo problem nie dotyczy tylko tej lokalizacji. Tylko nie wiem, jaki oni mają w tym zysk. Może mniej płacą za prąd a może chcą udowodnić, że diesel lepszy. 

W trakcie mojego ładowania podjechał chłopak w ionic5, podłączył, ładował i patrzył na mnie jak próbuję różnych ładowarek. Podszedł do mnie, pogadaliśmy, powiedział, że u niego śmiga. Więc ja pogodziłem się z 50 kW i idąc do KFC spojrzałem na ekran jego ładowarki, a tam 35 kW przy 30% ;]

 

Na podstawie ostatnich doświadczeń stwierdzam, że źle się dzieje w Ionity...

Fastned natomiast jest fenomenalny, oglądałem kilka kawałków YT, gdzie wypowiadają się przedstawiciele firmy i jestem pod dużym wrażeniem. Mam nadzieję, że dotrą do Danii i Polski. 

Edytowane przez HelixSv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, HelixSv napisał:

Niecałe dwa dni w Holandii i powrót.

 

 

IMG_20211003_123139.jpg

No to Panie rachunek za podróż będzie syty! Pan wie ile taki elektryk w trasie siorbie tego prądu i jakie dantejskie stawki trzeba płacić?! A prąd córa droższy, Pana widać stać! 😁

 

Ładnie to ID4 się prezentuje 😎

U nas z darmowym DC już bardzo krucho, a w zasadzie to yeti 😭

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 hours ago, mrBEAN said:

No to Panie rachunek za podróż będzie syty! Pan wie ile taki elektryk w trasie siorbie tego prądu i jakie dantejskie stawki trzeba płacić?! A prąd córa droższy, Pana widać stać! 😁

 

Ładnie to ID4 się prezentuje 😎

U nas z darmowym DC już bardzo krucho, a w zasadzie to yeti 😭

 

 

Różańca i darmowego prądu nie odmawiam. :ksiadz:🔌

Edytowane przez HelixSv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, HelixSv napisał:

 

Już jest gorzej. 

Rankami pojawiają się szron, więc czas na zimówki. ❄️

IMG_20211011_165420.jpg

Traktor!

Panie na tych oponach z dużym bieżnikiem to Panu zasięgu nie wiadomo czy starczy, by do tego garażu wjechać. Ale chciał Pan gadżet to Pan masz, hłehłehłe.

 

U mnie dzisiaj -4*C przywitało 🥶

Też już trzeba się przezbroić.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minutes ago, mrBEAN said:

Traktor!

Panie na tych oponach z dużym bieżnikiem to Panu zasięgu nie wiadomo czy starczy, by do tego garażu wjechać. Ale chciał Pan gadżet to Pan masz, hłehłehłe.

 

U mnie dzisiaj -4*C przywitało 🥶

Też już trzeba się przezbroić.  

 

No właśnie to nie do zmierzenia jest...

Teraz 19", było 20", czyli lepiej, ale bieżnik chyba gorszy, a potem jeszcze przyjdzie mróz i w trasie do Holandii będę się musiał zatrzymać 20 razy i za każdym razem jeść BigMaca...

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, HelixSv napisał:

 

No właśnie to nie do zmierzenia jest...

Teraz 19", było 20", czyli lepiej, ale bieżnik chyba gorszy, a potem jeszcze przyjdzie mróz i w trasie do Holandii będę się musiał zatrzymać 20 razy i za każdym razem jeść BigMaca...

A BM coraz droższy. 

Nie opłaca się!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.