Skocz do zawartości

China (GWM) kupuje Nissan Iberia - Made in China z EU


OZI

Rekomendowane odpowiedzi

Reuters - Great Wall Motors jest zainteresowany kupnem bylej juz fabryki Nissan w Barcelona.

 

935dd31551c6558d9955a362abf0c049.jpg

 

Trwaja negocjacje z lokalnym rzadem.

 

AMN - GWM jest w ostaniej fazie oferty na Zona Franca complex.

 

da7c94c2449db4a9bbacda73cd6511f2.jpg

 

GMW od paru lat rozszerza znacznie klepanie aut poza fabrykami w China, zakupy od GM w Asia-Pacific, czy od Mercedes w Ameryka Poludniowa, CKD w Bulgaria, czy nowa fabryka w Matioszka Rossija.

 

 

Kiedys cena, dzis Cena vs jakosc gwarancja, atrakcyjny desing- kombinacja sprawia, ze wzrosty sprzedazy sa nie np dwucyfrowe % a trzy nie zaleznie od kontynentu.

 

Wg wielu, ostatnie modele GMW porownywalne sa juz jakosciowo do produkcji Made in Korea ale...bez wyrafinowania.

 

To znaczy, design jest.

 

9376dd729b238adda6c043a1abaecdb1.jpg

 

a488426f6905b7071eba638b53a3a4e1.jpg

 

49cafb91388ba230ff6f83f45e024a2e.jpg

 

Gwarancja jest - np 5-7 lat bez limitu km od zderzaka do zderzaka, w zaleznosci od rynku.

 

Inzynieria jest (jakby nie bylo stworzona przez transfer z EU I USA) silniki sprawdzone, materialy w wielu przypadkach lepsze niz konkurencja, poskladanie tez....

 

162749f45e775d175b4988109ea0a39d.jpg

 

..ale brakuje ostatecznego wyrafinowania produktu, np bugi w SW, czy menu e.g. lewa strona LCD wlacza ogrzewanie kierowcy , prawa pasazera, zle reagujacy Cruise control etc.

 

 

Jednak wszyscy sa zgodni, ze GMW jest juz w fazie, gdzie bedzie dominowal wiele rynkow, nauczyl sie. Po Asia, po Ameryka, teraz czas na EU .

 

Glowny kandydad do klepania w Barcelona to EV Ora I mniej prawdopodobnie Haval Jolion.

 

 

Ora ES11, czyli konkurencja dla Nissan Leaf, z marketingiem Mini/Garbus.

 

 

d5c6b1a81673e28d30b7844ae7ad13a0.jpg

 

 

bcab7f34beafacc8bb144049f44a219d.jpg

 

eecd273ccf102bf16129085228754d1e.jpg

 

1f0aefae98541e89124c33d4b49487ad.jpg

 

EU bedzie krolikiem doswiadczalnym z EV, zanim Ora poplynie w inne czesci swiata.

 

Drugi potencjalny produkt to Haval Jolion, ale prawdopodobnje Bulgaria zajmie sie jego CKD na EU, chyba ze nastapi konsolidacja.

 

 

 

d3975894c18cfef59fcd6b2aa9ca9952.jpg

 

66f9b3522826ca260e349c9e4c9c4503.jpg

 

1d3fc0211b412da139ec3a4f0f406faf.jpg

 

f1684157a986947d0ef7090dd9a74852.jpg

 

268d4f5ba77c8488fe678b3a322c190d.jpg

 

af8ff2a368582712a46df3c2a4655921.jpg

 

b1a4bfef4082a88bbae105e079949bb7.jpg

 

 

1.5l Turbo

 

Ceny nie da sie przetlumaczyc, ale u mnie na wsi Jolion zeby wyjechac na ulice to 75k PLN, odciac ubezpieczenia, pierwsza rejestracje, etc wychodzi jakies 68k za auto, gdzie konkurecja sie wstydzi bo lista wyposazenia dluga jak papier toaletowy.

 

e100b8d811376f007c2b77f28836d9c2.jpg

 

69931e74118371c8be7187fedf946be7.jpg

 

I schodza. Pare tysiecy sztuk na miesiac.

 

8-2021

GWM 1824 sztuk- w gore 405.3%

 

7-2021

GWM 2011 sztuk - w gore - 298.2%

 

6-2021

GWM 2075 sztuk - w gore - 237.9%

 

Model dziala. Ludzie chca tanich aut, z dobra gwarancja I swiadomoscia, ze fabryka za tym stoi.

 

 

Czas dla GMW jest dobry. Problemow z produkcja brak, problemow z brakiem chip brak, cena odlatuje od konkurencji, a fabryka ma byc nie daleko.

 

Recepta w sumie prosta.

 

Jesli tylko EU klient jest wstanie przelknac, ze to China, to Barcelona znow ruszy.

 

 

Marketing juz akceptuje...

 

9ea326d2fd36cc14c4bf7ade8e01ff70.jpg

 

 

 

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, OZI said:

1f0aefae98541e89124c33d4b49487ad.jpg

 

EU bedzie krolikiem doswiadczalnym z EV, zanim Ora poplynie w inne czesci swiata.

Fiat 500, Mini i Q7 w jednym?
Nie przejdzie - na Mini/500 to specyficzny klient, który lubi raczej tą historię która się tam kryje, taka snobistyczna część społeczeństwa, tutaj nie ma nic. A do tego design'u też nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, AstraC napisał:

Fiat 500, Mini i Q7 w jednym?
Nie przejdzie - na Mini/500 to specyficzny klient, który lubi raczej tą historię która się tam kryje, taka snobistyczna część społeczeństwa, tutaj nie ma nic. A do tego design'u też nie ma.

 

cena przejdzie i zaczną jeździć u Panka a potem już poleci 

design jednym się spodoba innym, nie

elektryków na razie nie biorą floty, więc będzie ciężko się przebić w PL, gdzie rynek napędzają firmy a nie prywatni 

ważny jest serwis, a wtedy powtórzą sukces DU - tanie auta, serwis, gwarancja 

Edytowane przez Koonrad
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fiat 500, Mini i Q7 w jednym?
Nie przejdzie - na Mini/500 to specyficzny klient, który lubi raczej tą historię która się tam kryje, taka snobistyczna część społeczeństwa, tutaj nie ma nic. A do tego design'u też nie ma.
Imvho przejdzie.

Jakbys pare lat temu zapytal sie ludzia na ulicy u mnie czy kupi Haval, to popatrzyl by na ciebie jak na glupiego.

A jednak chwycilo.

Dlaczego?

Bo przecietny z ulicy nie wiedzial co to jest.

Ale 'design' stal sie atrakcyjny.

Pierwsze zainteresowanie.

Potem fabryka przejela operacje, nie dystrybutor, przewalil ceny jak trzeba, wrzucil 7 letnia gwarancje I nagle dobrze liczaca Mrs Smith poszla do dealer-a, zobaczyla:
- ach ladny,
- ma wszystko a kosztuje tyle co wersja bieda konkurencji,
- 50 stoi na placu, wybierz kolor wyjedz.

I tak sie zaczelo, kobiety, mlode, zaczely to kupowac.

Druga fala, to lud ktory kupowal drugie auto.

Potem covid, ceny aut uzywanych o 30% w gore, I nagle roznica miedzy 'nowy, fuj I bee China szmelc' a uzywanym 'renomowanej marki' to zadna roznica.

I boom ruszylo. Dzis widok przed sklepem nie dziwi.

bede7ef05fa10cbe109323cbfd6423d0.jpg

Wez przenies na EU warunki.

Killer Euro 7 na choryzoncie.

Ora, kot czy cos - marka totalnie nie znana, ot jakis start up.

I marketing to okroi, - 'patrzcie, mlode kobiety, auto Made in Spain , wspierajace bezrobotnych ludzi zwolnionych przez zlego Nissan'. Mowia o 1,300 z 3,000 ktorych Nissan miwo papa, czyli prawie 50%.

Design, ladny. Fabryka wspiera na miejscu.

Lokalny rzad zwalni od podatkow na 20-30 lat, baterie z wykopalin z Kongo(tanio) - gdzie GMW ma kopalnie, kontroluje proces klepania baterii , a wiec mozna sie spodziewac, ze cena bedzie odpowiednia, czyli tansza niz obecne marki.

Marketing znow dorobi reszte.

Jolion? Hmm, kwestia spekulacji, czy sie oplaci na Ojro 7 dostosowac, ale sprzedaje sie dobrze od SAFO, po Rossija po pierdziolek u mnie. Beta testerzy juz przerobieni. Nadchodzi nowa fala (lokalnie u mnie) jak Duzy Pies czy Czolg 300. Jak to wozili po dealerach pare miesiecy temu, zainteresowanie bylo, I to mlodszej gereracji.


Czyli teraz atak na Wrangler czy Land Cruiser. Glownie cena ale I wsparcie sprawi, ze to sie bedzie sprzedawac.

c2f900c0198be901aee42080c004e918.jpg

94123cd42e5342e342cf556532f778f2.jpg





81e7ab12204a1a678508416f0c74409e.jpg

6768626b627837662f03c84156d7a309.jpg

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i super, Nissan oprocz Kysz Kysz nic w EU nie sprzedaje. Z Juke to nie wiem jaki plan maja chyba tylko, zeby nie zjesc sprzedazy Captura.
Wielu uwaza, ze nastepny rozdzial moto jest made in China, szczegolnie w EV.

Raz, ze kontroluja caly etap produkcji jak GMW - od kopania, poprzez budowe baterii, po klepanie auta, dwa ze potrafia to zrobic za odpowiednia cene (niewazne jak - czy dumping zeby zdobyc rynek, czy profit).

Nissan, jest de facto jak narazie bankrutem.



Sent from my SM-N986B using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CCC - będzie się trzymało kupy a cena będzie dobra to trochę ludziska będą brać, jak dacie itp
Nie mial bym problemu tego kupic dzis.

Ba smiem, twerdzic, ze to jest lepiej poskladane niz wyrob Made in USA Mrs Ozi....



Sent from my SM-N986B using Tapatalk

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Koonrad napisał:

 

ale to ma być konkurencja dla dacia a nie AR czy inne porsche - czyt. ma nie straszyć ;)

 

do np SY nie wygląda źle 

ssangyong-rexton-2021.jpg

 

 

Problem w tym, że w SY a nawet w Dacii nie zobaczysz stylistyki, którą ktoś "pożyczył" z różnych innych samochodów na rynku i posklejał w całość. Wygląda to tak jakby Chińczycy zatrudnili różnych projektantów pracujących kiedyś u różnych marek. I każdy z nich przyniósł ze sobą jedną część.

:lol:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, OZI napisał:

Wielu uwaza, ze nastepny rozdzial moto jest made in China, szczegolnie w EV.

Raz, ze kontroluja caly etap produkcji jak GMW - od kopania, poprzez budowe baterii, po klepanie auta, dwa ze potrafia to zrobic za odpowiednia cene (niewazne jak - czy dumping zeby zdobyc rynek, czy profit).

Nissan, jest de facto jak narazie bankrutem.



Sent from my SM-N986B using Tapatalk
 

Polaczenie z francuzami nie wyszlo im na dobre. W tej chwili sprzedaz lezy i kwiczy. Z bardzo popularnych aut stali sie produktem niszowym. To samo z Suzuki, nikt juz w PL Swifta nie kupuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, wujek napisał:

Polaczenie z francuzami nie wyszlo im na dobre. W tej chwili sprzedaz lezy i kwiczy. Z bardzo popularnych aut stali sie produktem niszowym. To samo z Suzuki, nikt juz w PL Swifta nie kupuje.

 

Sądzę, że po połączeniu z Francuzami więcej osób przynajmniej w Polsce kupiło Nissana niż przed fuzją. To w zasadzie ten producent wymyślił na nowo SUV-a i modę na niego a QQ w tym segmencie odniósł sukces. Co było przed QQ, Almera, Primera, które nie były zbyt często spotykane na drogach. Okej była niezawodna Micra, tak szpetna jak baba z wąsami. Ale fakt, że np. Leaf nie zachwycił, ale w tym modelu stylistyka wg mnie zrobiła swoje, była przekombinowana. A Suzuki jak Suzuki, klepią ten sam model przez kilkanaście lat, na końcu nikt już tego nie chce, aż w końcu przychodzą po rozum do głowy i w końcu robią nowy model. Tak samo było ze starym Swiftem. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, spad napisał:

 

Sądzę, że po połączeniu z Francuzami więcej osób przynajmniej w Polsce kupiło Nissana niż przed fuzją. To w zasadzie ten producent wymyślił na nowo SUV-a i modę na niego a QQ w tym segmencie odniósł sukces. Co było przed QQ, Almera, Primera, które nie były zbyt często spotykane na drogach. Okej była niezawodna Micra, tak szpetna jak baba z wąsami. Ale fakt, że np. Leaf nie zachwycił, ale w tym modelu stylistyka wg mnie zrobiła swoje, była przekombinowana. A Suzuki jak Suzuki, klepią ten sam model przez kilkanaście lat, na końcu nikt już tego nie chce, aż w końcu przychodzą po rozum do głowy i w końcu robią nowy model. Tak samo było ze starym Swiftem. 

Ciezkie czasy nadchodza, francuskie salony bankrutuja w PL nowy prezes chcial je zamykac :hehe:  Nissan sie wycofuje zaraz pewnie zwinie sie Suzuki. Zostanie Toyta i Niemcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minutes ago, wujek said:

Ciezkie czasy nadchodza, francuskie salony bankrutuja w PL nowy prezes chcial je zamykac :hehe:  

 

Zamieszanie z dilerami to bylo w PSA a nie Renault. Poza tym, skad masz info, ze Nissan sie wycofuje?

Cos sie mialo zmieniac z siecia dilerska, ale auta beda nadal dostepne jak do tej pory.

Edytowane przez Maciej__
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze długo Europy nie zawojują. Jeszcze długo będą podśmiechujki z chińskiej motoryzacji i sukcesu w EU nie osiągną. Głowny problem to wizerunek chińskiej produkcji i anonimowość ichnich marek. Jeśli chodzi o zdobywanie EU market, to chińczycy są na etapie, który japończycy przechodzili we wczesnych latach 70, a koreańczycy w pierwszej połowie lat 90 - auta są oferowane na rynku, obiektywnie nie są takie złe, większość patrzy nieufnie, kupują odważni.

 

Przyznać jednak muszę, że chińskie auta wizualnie wyglądają już coraz cześciej nieźle - czasem na moim osiedlu czasem widuję  SUVy Haval czy Gelly na białoruskich tablicach (widać, że kraj bratni światopoglodowo do CHRL, to tam już są oferowane) i wizualnie nie ma się do czego przyczepić. Inspiracje wyrobmi zachodnimi widać, ale nie są już tak bezczelne jak jeszcze kilka lat temu.

 

IMO Chiny trochę przespały okazję - mają elektryki i mogli nimi trochę zawalczyć w EU, gdyby weszli wcześniej, niż EU koncerny wprowadziły swoje modele elektryczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Design jest. I ten design mówi: "Gdzie ja to już widziałem?".

 
 
 
W Land Rover

Facet co to wszystko zatwierdzil to ex JLR.

Phil Simmons.

eed587e792c409e3350ef4da543f2b1a.jpg

W Haval od 2018.

Przedtem:

2018 Range Rover & Range Rover Sport,
2017 Range Rover Velar
2016 Range Rover Evoque
Disco & Disco Sport.

I rzeczywiscie srodek taki jest...

77cfc095db603f382c30ff5315b590e0.jpg

f7176b334279c12cdf45d3be254abc3a.jpg

19fefbd300c297db1c3eb227ed7f237d.jpg

cf5320e992a63798c6bc5424cc5b1cf2.jpg

d243bf57a617036ea437688728af3413.jpg


4a3259b425fdd6405d967d8350a04aa0.jpg

b7d6dc3815237fc8898e424f772d14cf.jpg

4ea95b9ce8b0fb46c4cd6b16fad06ce1.jpg

264c2b5b96281cbc8a462f771a85e941.jpg

2009 Fiesta tez byla jego


6e6dac9ff75fd42b56ee8218609c1275.jpg

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polaczenie z francuzami nie wyszlo im na dobre. W tej chwili sprzedaz lezy i kwiczy. Z bardzo popularnych aut stali sie produktem niszowym. To samo z Suzuki, nikt juz w PL Swifta nie kupuje.

Nissan tnie koszt w dosc chamski typowy sposob, ktory nie gwarantuje przetrwania, np odrzucanie gwarancji. Cien Carlos sie ciagnie....

Chociaz ostatnie produkty sa udane, marketingowo przynajmniej, trwalosciowo - czas pokaze. Technicznie, nawet nie odswiezone pod nowa skora, np te same silniki.

Z400- kolejka w US, kolejka u mnie na wsi, kolejka w J.

ce83bff63a86285b48ce4a8361a0e7f3.jpg

Pathfinder to samo.

46dbb13501354055a89e2c0d86115451.jpg

5fb760fe7225d75e8d6a34367ce48486.jpg



Ale jednak w J klopoty w wielu segmentach szczegolnie kei, EU sobie odpuscili, Mitsubishi spierdzielili... nie wyglada, aby ta najnowsza strategia sie sprawdzala...

Paradoksalnie bezpieczniej jest kupic Haval, czy MG made in China niz... Nissan, od przyszlosc jest nie pewna. Przynajmniej Haval nie powie ci, ze ten 'typ tak ma'....




Sent from my SM-N986B using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze długo Europy nie zawojują. Jeszcze długo będą podśmiechujki z chińskiej motoryzacji i sukcesu w EU nie osiągną. Głowny problem to wizerunek chińskiej produkcji i anonimowość ichnich marek. Jeśli chodzi o zdobywanie EU market, to chińczycy są na etapie, który japończycy przechodzili we wczesnych latach 70, a koreańczycy w pierwszej połowie lat 90 - auta są oferowane na rynku, obiektywnie nie są takie złe, większość patrzy nieufnie, kupują odważni.
 
Przyznać jednak muszę, że chińskie auta wizualnie wyglądają już coraz cześciej nieźle - czasem na moim osiedlu czasem widuję  SUVy Haval czy Gelly na białoruskich tablicach (widać, że kraj bratni światopoglodowo do CHRL, to tam już są oferowane) i wizualnie nie ma się do czego przyczepić. Inspiracje wyrobmi zachodnimi widać, ale nie są już tak bezczelne jak jeszcze kilka lat temu.
 
IMO Chiny trochę przespały okazję - mają elektryki i mogli nimi trochę zawalczyć w EU, gdyby weszli wcześniej, niż EU koncerny wprowadziły swoje modele elektryczne.
To samo mowili u mnie, a ostatnie 2 lata pokazuja inaczej, wprawdzie nie z EV ale jednak.


W EV sa lata przed EU I maja przewage taka, ze np kazde auto EV w China przekazuje wszystko do centralnej baby danych, czego w EU nie zobaczysz, a co dosc dobrze przyspiesza R&D.


EU bedzie pchala sie w EV. To ze rynek swiatowy sie podzielil juz to fakt.

EV ma wszystkie karty, Galaretka aka Volvo aka Polestar przeciez tez jest firma Made in China.


W EU nastepuje redukcja ludzi z glownych koncernow. W China wrecz przeciwnie, masa ludzi, krorzy dawniej cos projektowali dla GM, BMW pracuje teraz w China albo .. dla Vinfast w Wietnamie.

To nie sa te same produkty co byly generacje temu. A jak EU koncern podniesie ceny o 30% na swoje wyroby, to konsument popatrzy na wyrob Made in China, tfu Made in Barcelona calkowicie inaczej jak 30% do portfela schowa....

Renault za 30k Ojro czy 'nowy produkt', z najnowsza technologia ze sloneczej Hiszpani za 20k?

'Panie jak sie cos stanie, to przyjedziesz pod fabryke I naprawimy'.



Sent from my SM-N986B using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Maciej__ napisał:

 

Zamieszanie z dilerami to bylo w PSA a nie Renault. Poza tym, skad masz info, ze Nissan sie wycofuje?

Cos sie mialo zmieniac z siecia dilerska, ale auta beda nadal dostepne jak do tej pory.

Tak masz racje pomylilo mi sie z PSA. Reuters pisal, ze sie wycofuja, zostanie tylko Kysz Kysz i Juke... Ale obecnych generacji tych modeli wogole nie widuje. https://www.reuters.com/article/us-autos-nissan-restructure-exclusive-idUSKBN22G0XD 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Just now, wujek said:

Ale obecnych generacji tych modeli wogole nie widuje. https://www.reuters.com/article/us-autos-nissan-restructure-exclusive-idUSKBN22G0XD 

 

Bo tak naprawde dopiero od kilku miesiecy sa w sprzedazy :ok:

Nowego Juke'a sporo teraz widzialem we Wloszech.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, OZI napisał:

W Land Rover emoji16.png

Facet co to wszystko zatwierdzil to ex JLR.

Phil Simmons.

eed587e792c409e3350ef4da543f2b1a.jpg

W Haval od 2018.

Przedtem:

2018 Range Rover & Range Rover Sport,
2017 Range Rover Velar
2016 Range Rover Evoque
Disco & Disco Sport.

I rzeczywiscie srodek taki jest...

77cfc095db603f382c30ff5315b590e0.jpg

f7176b334279c12cdf45d3be254abc3a.jpg

19fefbd300c297db1c3eb227ed7f237d.jpg

cf5320e992a63798c6bc5424cc5b1cf2.jpg

d243bf57a617036ea437688728af3413.jpg


4a3259b425fdd6405d967d8350a04aa0.jpg

b7d6dc3815237fc8898e424f772d14cf.jpg

4ea95b9ce8b0fb46c4cd6b16fad06ce1.jpg

264c2b5b96281cbc8a462f771a85e941.jpg

2009 Fiesta tez byla jego emoji33.png


6e6dac9ff75fd42b56ee8218609c1275.jpg

Sent from my SM-N986B using Tapatalk
 

 

Jak tak patrzę to widzę, że pozyskali ludzi nie tylko z JLR ale też z Seat:

 

seat-tarraco-car-th-geneva-international

 

SsangYong:

 

ssangyong-rexton-2021.jpg

 

 

a nawet Nissan:

 

17tdieulhd-xtrailhelios105.jpg.ximg.l_12

 

 

;l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, OZI napisał:

Czyli teraz atak na Wrangler czy Land Cruiser. Glownie cena ale I wsparcie sprawi, ze to sie bedzie sprzedawac.

c2f900c0198be901aee42080c004e918.jpg

94123cd42e5342e342cf556532f778f2.jpg





81e7ab12204a1a678508416f0c74409e.jpg

6768626b627837662f03c84156d7a309.jpg

Sent from my SM-N986B using Tapatalk
 

 

 

To też jest podróba. Tym razem Forda Bronco.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Dark_Knight napisał:

To też jest podróba. Tym razem Forda Bronco.

No właśnie tak jest i w mojej opinii to wciąż klientów europejskich odpycha. Przy takich budżetach jakimi oni dysponują (tak wiem, że łatwo wydaje się cudze pieniądze:phi:) prościej byłoby kupić projekt od jakiegoś studia typu Bertone, Pininfarina czy Giugiaro. Już nawet budżetowa Dacia potrafi przemawiać czymś na kształt własnego języka stylistycznego, a Chińczycy ciągle na pytanie: "Jakim językiem stylistycznym będziemy mówili do klientów?" konsekwentnie odpowiadają: "TAK, TAK, TAK"

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Dark_Knight napisał:

 

Jak tak patrzę to widzę, że pozyskali ludzi nie tylko z JLR ale też z Seat:

 

SsangYong:

 

a nawet Nissan:

 

;l

 

Bo ludzie są jak inżynier Mamoń. I podobają się im melodie, które już kiedyś słyszeli. Tak samo z samochodami. Ja mam tak, że spora część aut, która widze po raz pierwszy nie do konca do mnie przemawia, a po czasie zaczyna mi sie podobac. 

A tu masz od razu zlepek "ja ją chyba gdzieś widziałem" 😄 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, OZI napisał:

..ale brakuje ostatecznego wyrafinowania produktu, np bugi w SW, czy menu e.g. lewa strona LCD wlacza ogrzewanie kierowcy , prawa pasazera

To akurat żaden bug, już o EU myślą i tak ma być :phi:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To akurat żaden bug, już o EU myślą i tak ma być :phi:
W wersji RHD sa niedociagniecia. Np tablet jest jakies 5-8 stopni w strone pasazera , I malo kto to wyczuwa, ale jednak - najpoerw myslalem, ze za duzo wina mialem, potem zapytalem innych i w koncu dealer potwierdzil.

Chodzi raczej o ogolne do konca dopracowanie, czyli np auto jest dobrze poskladane, ale brakuje tego ogolnego 'ogladu' ??? Co oczywiscie ma odzwierciedlenie w cenie I klienci sa.


Sent from my SM-N986B using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te wszystkie 3-cyfrowe statystyki sprzedazy latwo wykrecic jak sie startuje od zera.

Pozniej bedzie problem ciagnac to dalej....bo dzis CCC gra tu role i znajdziesz wielu "freekow", dla ktorych jest to produkt dostatecznie dobry.

A prawda jest taka ze na dzis, to te auta sa tak dobre jak te wszystkie urzadzenia z Aliexpress za 1 USD....niby dziala, ale....

 

W EU bedzie najciezej sie przebic, bo jestesmy bardzo specyficzni w gustach/preferencjach, do tego dochodzi duzo ograniczen prawnych i w tej dekadzie rynku ne zwojuja tutaj, chociaz w dluzszej perspektywie beda stanowic potencjalna duza konkurencje dla europejskich marek.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minutes ago, wujek said:

Widać je na każdym kroku nawet jest ich więcej niż Yarisow! 

zadzwon do pierwszego z brzegu dilera i sie dowiedz na kiedy możesz mieć swifta ;l 

 

 

znajomi odebrali kilka dni temu - tylko  i wyłącznie przypadek :ok: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



.
A prawda jest taka ze na dzis, to te auta sa tak dobre jak te wszystkie urzadzenia z Aliexpress za 1 USD....niby dziala, ale....
 

 

To stwierdzenie na podstawie czego?


'renomowane' produkty leca w dol poprzez ciecie kosztow, czy kosztowne I techniczne obciazenie regulacja lokalnych przepisow, od wywalania $3 elementow plastiku, do kombinowania z materialami, ze ledwo sie auto trzyma poskladane.

Ba w temacie przyszlego porzadku EU jak EV to Made in China jest 10 lat do przodu przed EU producentami. Baterie I kobalt to skad sie wezma? Od EU? Nawet EV Dacia jest Made in China


Masz 7 lat gwarancji - od zderzaka do zderzaka, masz fabryki od dobrych paru lat w Matioszka Rossija, w Egipcie, masz odkupione od 'znanych koncernow' fabryki w Brazylia czy Tajlandia (pict nizej), a wiec masz produkt ktory ma juz jakas historie, dobra badz zla I co za tym idzie alpha/beta testerow.

2d3fc2689088424b5bef9049eca92f76.jpg

Masz mase ex ludzi ktorzy pracowali dla GM, Merc, BMW, etc pracujacych dla 'chnczykow'.

Jak ich praca sie rozni? Jak projektuje dla BMW to jest wspanialy, a jak dla Wielki Mur Motors to juz jego praca jest zla?

Wreszcie masz te same koncerny klepiace EU auta w tej samej fabryce w ramach transferu technologii I JV, ktore juz nie sa na lokalny rynek, tylko na export, np Geely Volvo.

EU fabryki bez komponentow Made in China tez sobie za dobrze nie daja rady, stoja....


Nastepne 10 lat czy sie komus podoba czy nie bedzie nalezalo do koncernow Made in China, a roznica sie zaciera dosc szybko.

Ba -.przyznam sie niechetnie - mam przed domem Made in China I moge ci powiedziec, ze to guana jest lepiej poskladana niz Made in US w tym samym modelu. Spasowanie elementow nie ma szpar np..., w srodku nic (narazie) nie trzeszczy, za to wielu kuzynow z Made in California nie moze powiedziec tego samego...

Nie to nie jest Alibaba, China potrafi zaprojektowac I wyklepac jakosc, jak I calkowite g....fno kwestia ceny.

Obecne jest to coraz lepszy kompromis miedzy cena a jakoscia...





0517c403a46c28bf5a7acf5fc1b5b895.jpg

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.10.2021 o 22:47, OZI napisał:

Nie to nie jest Alibaba, China potrafi zaprojektowac I wyklepac jakosc, jak I calkowite g....fno kwestia ceny.

No właśnie. Kwestia ceny. Pytanie czy porządnie zrobione będą równie tanie. Jak będą musieli sami wymyślić a nie ukraść to czy też będą tak tanie. Zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.