Skocz do zawartości

naprawdę nie dało się tak ?


ppmarian

Rekomendowane odpowiedzi

https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:ugcPost:6849788995795206145/?midToken=AQEg3UrUs56RnA&midSig=1AYucfjNF5oVY1&trk=eml-email_network_conversations_01-hero-6-check_update_cta&trkEmail=eml-email_network_conversations_01-hero-6-check_update_cta-null-noff4~kucytjmi~4h-null-neptune%2Ffeed.update

 

ile to jest, szybsze,  SENSOWNIEJSZE !

 

w skali światowej i unifikacji baterii poprostu tańsze !

 

oczywiście z perspektywy auta byłaby potrzeba jakaś pomoc typu: żuraw, ramię robota, platforma, lawet pod autem,itp

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, ppmarian napisał:

oczywiście z perspektywy auta byłaby potrzeba jakaś pomoc typu: żuraw, ramię robota, platforma, lawet pod autem,itp

 

Ale po co? Prościej, taniej, bezpieczniej jest się ładować dużym prądem przez 15 minut i jechać dalej.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Ale po co? Prościej, taniej, bezpieczniej jest się ładować dużym prądem przez 15 minut i jechać dalej.
Dawaj listę stacji gdzie naładuje się w 15min na kolejne 400-600km

Pomijasz kwestie unifikacji baterii i potężnego potencjału na tańsza ich produkcję (największy udział w kosztach produkcji EV)

Sent from my SM-A528B using Tapatalk

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, ppmarian napisał:

https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:ugcPost:6849788995795206145/?midToken=AQEg3UrUs56RnA&midSig=1AYucfjNF5oVY1&trk=eml-email_network_conversations_01-hero-6-check_update_cta&trkEmail=eml-email_network_conversations_01-hero-6-check_update_cta-null-noff4~kucytjmi~4h-null-neptune%2Ffeed.update

 

ile to jest, szybsze,  SENSOWNIEJSZE !

 

w skali światowej i unifikacji baterii poprostu tańsze !

 

oczywiście z perspektywy auta byłaby potrzeba jakaś pomoc typu: żuraw, ramię robota, platforma, lawet pod autem,itp

Ale przeciez Chinczyki to juz maja dla aut i bylo to kilkukrotnie linkowane.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, ppmarian napisał:

I co stoi na przeszkodzie w Europie?

Sent from my SM-A528B using Tapatalk
 

Zapewne interesy jednostkowych firm, kazdy chce jak najwiecej tego tortu dla sie uszczknac. Jak kiedys z koncowkami do ladawania komorek, co firma to inna koncowka. Minelo ponad 20 lat i nadal mamy kilka standardow, choc juz mniej niz kiedys. Z reszta tak jest praktycznie z kazdym ladowanym urzadzeniem.

Z pkt widzenia uzytkownikow jest to oczywiscie upierdliwe i niekorzystne, ale te firmy istnieja, przede wszystkim, zeby zarabiac, a nie robic nam dobrze i nie sadze zeby to sie mialo szybko zmienic ;)

 

Jesli o mnie chodzi, maja zielone swiatlo :)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ppmarian napisał:

https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:ugcPost:6849788995795206145/?midToken=AQEg3UrUs56RnA&midSig=1AYucfjNF5oVY1&trk=eml-email_network_conversations_01-hero-6-check_update_cta&trkEmail=eml-email_network_conversations_01-hero-6-check_update_cta-null-noff4~kucytjmi~4h-null-neptune%2Ffeed.update

 

ile to jest, szybsze,  SENSOWNIEJSZE !

 

w skali światowej i unifikacji baterii poprostu tańsze !

 

oczywiście z perspektywy auta byłaby potrzeba jakaś pomoc typu: żuraw, ramię robota, platforma, lawet pod autem,itp

 W Chinach już 15 lat temu widziałem coś takiego pod biurem. Ludzie przyjeżdzali takimi motorowerkami z pedałami i wyciągali baterię wkładając do pojemnika a wyjmując naładowaną z drugiego. Trwało to <1min.

Z autem to co innego, wygodniej mi ładować w domu niż się bawić z wymianą i jeździć na nie wiadomo jakiej baterii.

IMHO to się nie przyjmie na większą skalę, to nie motorower z tanią baterią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minutes ago, ppmarian said:

I co stoi na przeszkodzie w Europie?

 

Widocznie producenci aut nie maja w tym zadnego interesu :ok:

Chiny to jeden, ogromny rynek, gdzie mozna z gory narzucic pewne rozwiazania i zmusic do ich implementacji.

Ciezko to porownac do EU, gdzie masz niezalezne kraje i producentow...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ppmarian napisał:

Dawaj listę stacji gdzie naładuje się w 15min na kolejne 400-600km

 

Tylko jak Ty dasz listę samochodów elektrycznych które chcesz kupić które mają te 600km zasięgu.

  • Lubię to 1
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, ppmarian said:

I co stoi na przeszkodzie w Europie?

Sent from my SM-A528B using Tapatalk
 

 

Przeszkody są takie same, jak w Chinach. W każdym razie Nio buduje stacje wymiany baterii w Europie.  Oczywiście nie ma mowy o unifikacji między producentami samochodów (tak samo jak w Chinach).  

 

 

Edytowane przez HelixSv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Tylko jak Ty dasz listę samochodów elektrycznych które chcesz kupić które mają te 600km zasięgu.
Przedszkolna retoryka.

Sam wyskoczyłeś z doładowywaniem się w 15min i jechać dalej.

Czy naprawdę wszyscy użytkownicy EV mają problem przejechać na raz 400-600km, szczególnie nocą?

Sent from my SM-A528B using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minutes ago, ppmarian said:

Czy naprawdę wszyscy użytkownicy EV mają problem przejechać na raz 400-600km, szczególnie nocą?

 

Ja tak nie jezdze nawet spalinowym, bo i po co? :nie_wiem:

Co ok 2-2.5h zawsze sobie robie przerwe, zeby sie rozprostowac, wyszczac, czy napic kawy :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Ja tak nie jezdze nawet spalinowym, bo i po co? :nie_wiem:
Co ok 2-2.5h zawsze sobie robie przerwe, zeby sie rozprostowac, wyszczac, czy napic kawy :ok:
Jakbym miał tak jeździć na weekend na Hel to bym więcej był w drodze niż nad zatoka

Sent from my SM-A528B using Tapatalk

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Abstrahując od zagadnień kosztów takiej stacji i całej unifikacji. To takie rozwiązanie akurat mi nie pasuje. Zajmowałoby mi więcej czasu.

Teraz podjeżdżam na stację, podłączam, idę siku, hamburgera, kawę, sprawdzenie następnej ładowarki i 20-30 min leci. 

A wydaje mi się, że taka wymiana wymaga od kierowcy więcej zaangażowania. 

Ale jak ktoś jedzie na czas, sika i je w pośpiechu, to rozwiązanie jest ciekawe. 

Edytowane przez HelixSv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ppmarian napisał:

I co stoi na przeszkodzie w Europie?

Sent from my SM-A528B using Tapatalk
 

Pomysl skazany na porazke przy technologii, ktora sie rozwija...

Jaka baterie uznalbys za standard? Cokolwiek nie wybierzesz to za rok bedzie juz nowszy model...

Edytowane przez Kiwal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Abstrahując od zagadnień kosztów takiej stacji i całej unifikacji. To takie rozwiązanie akurat mi nie pasuje. Zajmowałoby mi więcej czasu.
Teraz podjeżdżam na stację, podłączam, idę siku, hamburgera, kawę, sprawdzenie następnej ładowarki i 20-30 min leci. 
A wydaje mi się, że taka wymiana wymaga od kierowcy więcej zaangażowania. 
Ale jak ktoś jedzie na czas, sika i je w pośpiechu, to rozwiązanie jest ciekawe. 
Podjeżdżam na ładowarkę a tam przede mną takich "zwiedzajacych" i "smakoszy"....

Sent from my SM-A528B using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minute ago, ppmarian said:

Podjeżdżam na ładowarkę a tam przede mną takich "zwiedzajacych" i "smakoszy"....

Sent from my SM-A528B using Tapatalk
 

 

Że zajęte?

Kwestia ilości ładowarek na stacji. 

 

W ten weekend przejechałem elektrykiem 2000 km, nic nie było zajęte. Mam nadzieję, że stacji/ładowarek będzie szybko przybywać, bo ilość EV niestety rośnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, ppmarian napisał:

https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:ugcPost:6849788995795206145/?midToken=AQEg3UrUs56RnA&midSig=1AYucfjNF5oVY1&trk=eml-email_network_conversations_01-hero-6-check_update_cta&trkEmail=eml-email_network_conversations_01-hero-6-check_update_cta-null-noff4~kucytjmi~4h-null-neptune%2Ffeed.update

 

ile to jest, szybsze,  SENSOWNIEJSZE !

 

w skali światowej i unifikacji baterii poprostu tańsze !

 

oczywiście z perspektywy auta byłaby potrzeba jakaś pomoc typu: żuraw, ramię robota, platforma, lawet pod autem,itp


Powinno być jak piszesz, ale z jakiś powodów nie jest bo to się producentom samochodów nie opłaca.

 

Druga sprawa ze auta elektryczne byłoby ciężej zaprojektować.

Te baterie są porozmieszczane w wielu miejscach aby samochód był jakos wyważony.

Wymieniaj później na stacji pol tony baterii poukładanych w 40tu slotach pod fotelami, w bagażniku, pod maska…

 

Da się to pewnie jakos automatyzowac, ale to by opóźniło wdrożenie elektromobilnosci.

Wyobrazasz sobie decyzje podejmowaną np przez UE odnosnie formatu baterii i sposobu ich automatycznego załadunku?

Do tej pory by tłumaczyli dokumenty wstępne projektu.

A Tesla robi elektryki z 10 lat już „bo tak”.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Kiwal napisał:

Pomysl skazany na porazke przy technologii, ktora sie rozwija...

Jaka baterie uznalbys za standard? Cokolwiek nie wybierzesz to za rok bedzie juz nowszy model...

ale zmienia się wnętrze baterii a obudowa może zostać - jak np w przypadku dysków HDD, które zmieniły się na SSD ale dalej pasuja do gniazda

w bateriach masz aku paluszki - AA i już 2-3 generacja idzie więc da się utrzymać std

w modelach elektrycznych też jest std (wymiar i złącze) a zmienia się wnętrze pakietu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, ppmarian napisał:

Przedszkolna retoryka.

 

Skąd, po prostu stawiasz odważne tezy, śmiałe pomysły, kompletnie nie rozumiejąc tematu. Jak @twinsen. Stąd też rozmawiam z Tobą jak z Leszkiem.

 

3 godziny temu, ppmarian napisał:

Sam wyskoczyłeś z doładowywaniem się w 15min i jechać dalej.

 

Ano wyskoczyłem. Przy współczesnych ładowarkach 350kW (zwykłe CCS) / 250kW (SC) przyjmujesz 4-5kWh* na minutę, więc 100km zasięgu przybywa co ~5 minut ładowania. Stąd wspomniane 15 minut. Czego nie rozumiesz?

 

3 godziny temu, ppmarian napisał:

Czy naprawdę wszyscy użytkownicy EV mają problem przejechać na raz 400-600km, szczególnie nocą?

 

Nocą jedzie się płynniej, szybciej i BEV wtedy zazwyczaj zużywają energii więcej.

Tu masz listę produkowanych aktualnie BEVów posortowanych po zasięgu od najwyższego do najniższego. To WLTP więc spokojnie możesz te 10-15% jeszcze zdjąć.

 

*) Krzywą ładowania dla uproszczenia zignorowałem, wybaczcie, ale nie chce mi się prowadzić kolejnych wielostronnicowych wywodów, szczególnie do niezbyt chłonnego i jednocześnie pewnego swoich "racji" audytorium :smirk: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Nocą jedzie się płynniej, szybciej i BEV wtedy zazwyczaj zużywają energii więcej.
Tu masz listę produkowanych aktualnie BEVów posortowanych po zasięgu od najwyższego do najniższego. To WLTP więc spokojnie możesz te 10-15% jeszcze zdjąć.
 
*) Krzywą ładowania dla uproszczenia zignorowałem, wybaczcie, ale nie chce mi się prowadzić kolejnych wielostronnicowych wywodów, szczególnie do niezbyt chłonnego i jednocześnie pewnego swoich "racji" audytorium :smirk: 
Z Twoich obliczeń wychodzi zużycie na trasie 15kwh/100km*

....ok

Nie mam więcej pytam.

* oczywiście nie uwzględniając krzywej ładowania :)

Sent from my SM-A528B using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, ppmarian napisał:

Z Twoich obliczeń wychodzi zużycie na trasie 15kwh/100km*

....ok

Nie mam więcej pytam

 

No mnie nawet tyle nie zużywa. Jakieś pięćset konne Tesle mają pod 20 z tras w dużej części zapieprzanych 200kmh+ na autobahn (vide ostatnia wycieczka Bjorna). Ale widzę że się znasz, masz głębokie pojęcie o czym mówisz. Ile w trasie zużywa prądu Twój elektryk?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
No mnie nawet tyle nie zużywa. Jakieś pięćset konne Tesle mają pod 20 z tras w dużej części zapieprzanych 200kmh+ na autobahn (vide ostatnia wycieczka Bjorna). Ale widzę że się znasz, masz głębokie pojęcie o czym mówisz. Ile w trasie zużywa prądu Twój elektryk?
Bądź powazny.

1. Kura City to nie jest auto na trasę

2. https://m.facebook.com/questions.php?question_id=1887889611414568



Sent from my SM-A528B using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, ppmarian napisał:

Bądź powazny.

1. Kura City to nie jest auto na trasę

2. https://m.facebook.com/questions.php?question_id=1887889611414568

 

Okej, moje EV się nie nadaje, więc wypada ze statystyki, rozumiem. Rozumiem też że u ciebie trasa to 140+, okej. Ale cały czas nie powiedziałeś ile twój samochód zużywa w tych warunkach. Wyglądasz na bardzo doświadczonego człowieka, bardzo mądrego praktyka, nie daj się prosić!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Okej, moje EV się nie nadaje, więc wypada ze statystyki, rozumiem. Rozumiem też że u ciebie trasa to 140+, okej. Ale cały czas nie powiedziałeś ile twój samochód zużywa w tych warunkach. Wyglądasz na bardzo doświadczonego człowieka, bardzo mądrego praktyka, nie daj się prosić!
Tak kura City to nie auto na trasy
Tak dla mnie trasa to +140

Sent from my SM-A528B using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ppmarian napisał:

Tak kura City to nie auto na trasy
Tak dla mnie trasa to +140

 

Czyli już prawie wszystko wiemy. To jakie są w końcu te twoje własne doświadczenia z użytkowania BEV? Grupy facebookowe już opanowane widzę, prenumerujesz auto świat, składasz autka z klocków LEGO?

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, format napisał:

 

Czyli już prawie wszystko wiemy. To jakie są w końcu te twoje własne doświadczenia z użytkowania BEV? Grupy facebookowe już opanowane widzę, prenumerujesz auto świat, składasz autka z klocków LEGO?


Bez takiego sarkazmu. ;)

 

Zakladajac zużycie 15kWh na 100km, wynika ze jak ktoś ten dystans przejechał przez godzinę to używał mocy w aucie 15x1,36=19KM

No tyle to moze starczy na Malucha ;]
 

Jak chcesz jechac deko szybciej, powiedzmy 120km/h to na oko szanuje ze kompakt potrzebuje około 35KM.

Czyli jadąc ciagle z tą prędkością będzie to 21kWh.

Im bardziej płynna jazda, tym bliżej tej wartości.

 

Mi średnia na trasie żeby wyszła 100km/h to muszę jakos dziwnym trafem zapieprzac pod 160.

Oczywiscie spalinowka.

Tak miałem z podróży do Chorwacji i Francji.

Nie, nie liczę czasu na sikanie i jedzenie. Taka średnia była na kompie.

 

I teraz wracając do tych 19KM i 15kWh potrzebnych do jechania non stop 100.

Jak widać nie jedzie się non stop 100, bo tak jadąc, średnia wyjdzie raczej 70km/h. I stad widać ze elektryk w tym przypadku sporo musiał odzyskiwać przy różnych zwalnianiach i dohamowaniach. Spalinowka niczego nie odzyskuje.

 

Podsumowujac wywód. Wystarczy nie zapie*lac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, format napisał:

Skąd, po prostu stawiasz odważne tezy, śmiałe pomysły, kompletnie nie rozumiejąc tematu. Jak @twinsen. Stąd też rozmawiam z Tobą jak z Leszkiem.

 

 

Twoja największą wadą jest to, że nie potrafisz zrozumieć jak ktoś może czegoś nie wiedzieć. Albo nawet i nie rozumieć. Więc zamiast nieść kaganek oświaty, wolisz taką osobę obrazić ;] 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Czyli już prawie wszystko wiemy. To jakie są w końcu te twoje własne doświadczenia z użytkowania BEV? Grupy facebookowe już opanowane widzę, prenumerujesz auto świat, składasz autka z klocków LEGO?
Jeśli myślisz że mnie obrzisz to jesteś w błędzie. Tak infantylne zaczepki zwyczajnie po mnie spływają.

Walnąłeś gafę panie "znafco" EV, brakuje argumentów i zaczynasz wycieczki osobiste. Słabe.

Z mojej strony EOT

Sent from my SM-A528B using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, kravitz napisał:

Bez takiego sarkazmu. ;)

 

Ej, dlaczego? :foch:

 

3 godziny temu, kravitz napisał:

Zakladajac zużycie 15kWh na 100km, wynika ze jak ktoś ten dystans przejechał przez godzinę to używał mocy w aucie 15x1,36=19KM

No tyle to moze starczy na Malucha ;]

 

Tego nie da się tak policzyć, bo w BEV jak sobie zużyjesz na przyspieszenie do setki dajmy na to 1kWh to hamując przynajmniej połowę z tego odzyskasz. Ponadto porównanie mocy na silniku ICE do mocy na silniku BEV również nie bardzo się ze sobą składa, to zupełnie inne opory przeniesienia napędu. Nie mniej zapytam, ile według Ciebie musisz dostarczyć energii by utrzymać dajmy na to te 100kmh?

Każdy z obecnych tutaj użytkowników samochodów elektrycznych może podaną wartość sprawdzić u siebie i będziemy mieli porównanie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ppmarian napisał:

Jeśli myślisz że mnie obrzisz to jesteś w błędzie. Tak infantylne zaczepki zwyczajnie po mnie spływają.

 

Czyli nie dowiemy się. Będziesz nam, użytkownikom samochodów elektrycznych, tłumaczył jak wygląda użytkowanie BEV na podstawie twoich wyobrażeń i historyjek wyczytanych na Facebooku, a my mamy przytakiwać udając zrozumienie i akceptację? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, twinsen napisał:

Twoja największą wadą jest to, że nie potrafisz zrozumieć jak ktoś może czegoś nie wiedzieć. Albo nawet i nie rozumieć. Więc zamiast nieść kaganek oświaty, wolisz taką osobę obrazić ;] 

 

Oczywiście. Nienawidzę ludzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, twinsen napisał:

 

Twoja największą wadą jest to, że nie potrafisz zrozumieć jak ktoś może czegoś nie wiedzieć. Albo nawet i nie rozumieć. Więc zamiast nieść kaganek oświaty, wolisz taką osobę obrazić ;] 

 

Byłby świetnym nauczycielem, bo IMO tak działa polska szkoła właśnie.

:ok:

 

 

  • Lubię to 1
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, format napisał:

 

Ej, dlaczego? :foch:

 

 

Tego nie da się tak policzyć, bo w BEV jak sobie zużyjesz na przyspieszenie do setki dajmy na to 1kWh to hamując przynajmniej połowę z tego odzyskasz. Ponadto porównanie mocy na silniku ICE do mocy na silniku BEV również nie bardzo się ze sobą składa, to zupełnie inne opory przeniesienia napędu. Nie mniej zapytam, ile według Ciebie musisz dostarczyć energii by utrzymać dajmy na to te 100kmh?

Każdy z obecnych tutaj użytkowników samochodów elektrycznych może podaną wartość sprawdzić u siebie i będziemy mieli porównanie.

 


Pewnie jest to gdzieś zapisane w internecie, ale tak z głowy to właśnie uwazam ze ta wartośc około 25KM jest potrzebna dla utrzymania 100km/h dla kompakta.

 

Ja już napisałem, ze to nie jest tylko utrzymywanie, ale odzysk energii przy zwalnianiu.

Tylko jadąc na tempomacie 100 nie zrobisz średniej 100.

Jakies dziwne warunki by się musiały zdarzyć. 
Jadac 100km/h na tempo średnia wychodzi dużo niższa, a w elektryku zużycie wtedy wychodzi średnie zużycie jakieś 13-14.

Praktykowalem kilka razy trasę Wawa Brzeziny. Czas jazdy około 1h 20m a odległość chyba 107km.

Swiatla, wiochy, skrzyżowania…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.