Wisniowy97 Napisano 6 Października 2021 Udostępnij Napisano 6 Października 2021 Witam. Mam problem z ciągle wyskakującą kontrolą Check Engine. W ECU jedyny błąd to P0170 - mieszanka za bogata. Podmiana sondy i przepływomierza nic nie dała. Sonda na wolnych obrotach nie oscyluje - stoi w miejscu, ale po dodaniu gazu i trzymaniu ok. 2000obr/min sonda zaczyna poprawnie oscylować. Mam drugi samochód z takim samym silnikiem i moją uwagę przykuło to, że w "chorym pacjencie" przepływomierz przy 1000obr/min wskazuje wartość 11kg/h, a w zdrowym egzemplarzu jest to 15kg/h. Idąc tym tropem wypiąłem rurę dolotu z obudowy filtra i zatkałem ręką, lecz o dziwo silnik nie zgasł. Metodą prób i błędów doszedłem do tego, że silnik ciągnie powietrze przez przewód idący od porywy zaworów do rury dolotu (wchodzi za przepływomierzem, tuż przy samej przepustnicy), lecz zaślepienie wyjścia na ten przewód nie zmienia nic w pracy silnika (poza tym, że silnik gaśnie gdy zatkam ręką rurę dolotu). Czy jest to normalne zjawisko? Jak naprawić tę usterkę? Proszę o pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 7 Października 2021 Udostępnij Napisano 7 Października 2021 Witam. Obok tego węża, powinien być drugi, idący pod przepustnicę. Wężem, który opisałeś, doprowadzane jest świeże powietrze do skrzyni korbowej. Tym drugim wężem obok, przedmuchy z silnika, są odprowadzane do dolotu. To lekkie zasysanie jest w tym przypadku normalne. Sprawdź jeszcze zaworek evap - jest w okolicy filtra powietrza/kielicha amortyzatora. Idą do niego dwa wężyki. Jeden do dolotu, drugi pod podłogę. Odłącz ten drugi i przyłóż palec do króćca zaworka. Na wolnych obrotach nie powinno być tam podciśnienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wisniowy97 Napisano 7 Października 2021 Autor Udostępnij Napisano 7 Października 2021 Po odpięciu przewodu od EVAP na samym zaworze nie ma podciśnienia (tzn. na króćcu od strony przewodu idącego pod podłogą). Węże idące od pokrywy zaworów tak jak mówiłeś są 2 - węższy, który jest przypięty pod przepustnicą i idzie nim podciśnienie, oraz szerszy, który jest podłączony do rury dolotu i nim idą opary ze skrzyni korbowej. Gdy zakryję ręką dolot silnik nie gaśnie i zasysa korek wlewu oleju, więc martwi mnie to, że silnik ciągnie lewe powietrze przez pokrywę zaworów/system odpowietrzania skrzyni korbowej. Co jeszcze mogę sprawdzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.