Jump to content

2.0 Ecoboost 240 KM - warto?


TWENTIS
 Share

Recommended Posts

W dniu 7.10.2021 o 09:14, TWENTIS napisał:

Znalazłem takie auto sprzęgniete z automatem

2017

90 tys przebiegu

 

Warto ?

Jak nie targane z USA to brac i jezdzic.

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, TWENTIS napisał:


Salon polska

Podobno pęk kolektor i automat sie chrzani?

Tego jeździ mnóstwo na całym świecie. Poczytaj fora amerykańskie. U nas kroluje diesel. 

Link to comment
Share on other sites

Zgadza się. Może coś tam pękać (nie wiem czy kolektor) przy turbinie oraz PowerShift - jeśli się wymienia olej co 60 kkm (jak każe instrukcja) to pada zespół sprzęgieł i czujnik prędkości wałka wejściowego. Wtedy skrzynia do regeneracji - 7-8 kpln, w Wawie polecanym warsztatem jest Maktrans. U mnie od 140 kkm do 200 kkm turbina nie padła, natomiast PS regenerowałem przy 180 kkm. Gdyby wymieniać olej w PS co 40 kkm to wtedy (podobno) ma szansę nie paść. No ale o częstszej wymianie oleju pierwszy właściciel nie wie. Ja byłem przygotowany na pad PS (czytałem wcześniej fora internetowe), ale ja kupiłem S-maxa za 52 tys pln, gdy cena podobnych była na poziomie 70 tys pln (kupowałem z firmy w której pracuję, służbowe auto dyrektora). Ci którzy nie są przygotowani to potem plują na PS w internecie albo wymieniają na manuala (co jest bez sensu, bo można od razu kupić manuala)... 

Link to comment
Share on other sites

Zgadza się. Może coś tam pękać (nie wiem czy kolektor) przy turbinie oraz PowerShift - jeśli się wymienia olej co 60 kkm (jak każe instrukcja) to pada zespół sprzęgieł i czujnik prędkości wałka wejściowego. Wtedy skrzynia do regeneracji - 7-8 kpln, w Wawie polecanym warsztatem jest Maktrans. U mnie od 140 kkm do 200 kkm turbina nie padła, natomiast PS regenerowałem przy 180 kkm. Gdyby wymieniać olej w PS co 40 kkm to wtedy (podobno) ma szansę nie paść. No ale o częstszej wymianie oleju pierwszy właściciel nie wie. Ja byłem przygotowany na pad PS (czytałem wcześniej fora internetowe), ale ja kupiłem S-maxa za 52 tys pln, gdy cena podobnych była na poziomie 70 tys pln (kupowałem z firmy w której pracuję, służbowe auto dyrektora). Ci którzy nie są przygotowani to potem plują na PS w internecie albo wymieniają na manuala (co jest bez sensu, bo można od razu kupić manuala)... 

Czyli kupic i trzymac 10 tys na w razie niemca?

To pada nagle czy daje jakies objawy?
Link to comment
Share on other sites

Daje objawy w postaci przeciągania przełączania biegów, poszarpywania przy zmianie w górę i redukcji (szczególnie 1-2 i 2-3) a na końcu wypadnięciem z użycia biegów parzystych lub nieparzystych i komunikatem o awarii skrzyni. Głównym powodem jest wadliwa konstrukcja tzw. tłumika drgań sprzęgła - są tam plastikowe przekładki i metalowe sprężynki. Jak to się rozpadnie to opiłki razem z olejem krążą po skrzyni i zapychają zawory sterowania skrzynią. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.