Skocz do zawartości

2.0 Ecoboost 240 KM - warto?


TWENTIS

Rekomendowane odpowiedzi

Zgadza się. Może coś tam pękać (nie wiem czy kolektor) przy turbinie oraz PowerShift - jeśli się wymienia olej co 60 kkm (jak każe instrukcja) to pada zespół sprzęgieł i czujnik prędkości wałka wejściowego. Wtedy skrzynia do regeneracji - 7-8 kpln, w Wawie polecanym warsztatem jest Maktrans. U mnie od 140 kkm do 200 kkm turbina nie padła, natomiast PS regenerowałem przy 180 kkm. Gdyby wymieniać olej w PS co 40 kkm to wtedy (podobno) ma szansę nie paść. No ale o częstszej wymianie oleju pierwszy właściciel nie wie. Ja byłem przygotowany na pad PS (czytałem wcześniej fora internetowe), ale ja kupiłem S-maxa za 52 tys pln, gdy cena podobnych była na poziomie 70 tys pln (kupowałem z firmy w której pracuję, służbowe auto dyrektora). Ci którzy nie są przygotowani to potem plują na PS w internecie albo wymieniają na manuala (co jest bez sensu, bo można od razu kupić manuala)... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się. Może coś tam pękać (nie wiem czy kolektor) przy turbinie oraz PowerShift - jeśli się wymienia olej co 60 kkm (jak każe instrukcja) to pada zespół sprzęgieł i czujnik prędkości wałka wejściowego. Wtedy skrzynia do regeneracji - 7-8 kpln, w Wawie polecanym warsztatem jest Maktrans. U mnie od 140 kkm do 200 kkm turbina nie padła, natomiast PS regenerowałem przy 180 kkm. Gdyby wymieniać olej w PS co 40 kkm to wtedy (podobno) ma szansę nie paść. No ale o częstszej wymianie oleju pierwszy właściciel nie wie. Ja byłem przygotowany na pad PS (czytałem wcześniej fora internetowe), ale ja kupiłem S-maxa za 52 tys pln, gdy cena podobnych była na poziomie 70 tys pln (kupowałem z firmy w której pracuję, służbowe auto dyrektora). Ci którzy nie są przygotowani to potem plują na PS w internecie albo wymieniają na manuala (co jest bez sensu, bo można od razu kupić manuala)... 

Czyli kupic i trzymac 10 tys na w razie niemca?

To pada nagle czy daje jakies objawy?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daje objawy w postaci przeciągania przełączania biegów, poszarpywania przy zmianie w górę i redukcji (szczególnie 1-2 i 2-3) a na końcu wypadnięciem z użycia biegów parzystych lub nieparzystych i komunikatem o awarii skrzyni. Głównym powodem jest wadliwa konstrukcja tzw. tłumika drgań sprzęgła - są tam plastikowe przekładki i metalowe sprężynki. Jak to się rozpadnie to opiłki razem z olejem krążą po skrzyni i zapychają zawory sterowania skrzynią. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kolega ma takie mondeo z 2018 roku. Poza tym że trochę plastikowe w środku to sama jazda bajka. płynnie i mocno sie rozpędza a automat bardzo sprawny. no i ogromne auto w środku plus przepastny kufer. z takim przebiegiem bym sie nie bał. chociaz usterkę trzeba obadać przed zakupem u speca od Fordów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega ma takie mondeo z 2018 roku. Poza tym że trochę plastikowe w środku to sama jazda bajka. płynnie i mocno sie rozpędza a automat bardzo sprawny. no i ogromne auto w środku plus przepastny kufer. z takim przebiegiem bym sie nie bał. chociaz usterkę trzeba obadać przed zakupem u speca od Fordów.

Pokaż takiego w Gdańsku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.