Skocz do zawartości

Nowy Opel Astra VI - czym różni się od Puga 308


DamianMig

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś pokazali w Polsce nową Astrę. Niby wszystko spoko bo auto duzo ciekawsze niż dotad ale tak sie zastanawiam czemu mialbym  wybrac Astre a nie Puga 308 ktory jest jej bliźniakiem.

 

Z tego co piszą to Opel będzie miał matrycowe lampy z Insignii i tego chyba nie dostanie Pug. Ale silniki wszystko to samo co w Pugu. Ta sama platforma i podobna sylwetka nadwozia.

 

Co ma Pug czego nie ma Astra i na odwrót? Co lepiej wybrać? Nie mówię że to kupuję, bo tak nie jest. Ale ciekawi mnie czy ta Astra to ma jakikolwiek sens na tle Puga od którego czerpie technologię. I czy poprawili te silniki 1.2 PureTech bo podobno korby bokiem wychodziły.

 

PS. Fajne hostessy ale to mnie nie przekonuje jakoś szczególnie do Astry :P

 

http://dailydriver.pl/nowosci/premiery/nowy-opel-astra-l-juz-prawie-w-polsce-mielismy-okazje-go-blizej-poznac/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, DamianMig napisał:

Dziś pokazali w Polsce nową Astrę. Niby wszystko spoko bo auto duzo ciekawsze niż dotad ale tak sie zastanawiam czemu mialbym  wybrac Astre a nie Puga 308 ktory jest jej bliźniakiem.

 

Z tego co piszą to Opel będzie miał matrycowe lampy z Insignii i tego chyba nie dostanie Pug. Ale silniki wszystko to samo co w Pugu. Ta sama platforma i podobna sylwetka nadwozia.

 

Co ma Pug czego nie ma Astra i na odwrót? Co lepiej wybrać? Nie mówię że to kupuję, bo tak nie jest. Ale ciekawi mnie czy ta Astra to ma jakikolwiek sens na tle Puga od którego czerpie technologię. I czy poprawili te silniki 1.2 PureTech bo podobno korby bokiem wychodziły.

 

PS. Fajne hostessy ale to mnie nie przekonuje jakoś szczególnie do Astry :P

 

http://dailydriver.pl/nowosci/premiery/nowy-opel-astra-l-juz-prawie-w-polsce-mielismy-okazje-go-blizej-poznac/

Opel będzie tańszy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Maciej__ napisał:

 

Tylko w Astrzej K, w nowej platformie to juz silniki PSA :ok:

 

 

 

Serio? :ok:Krótko "pożyly" te motory, bo poza EU GM* raczej nie będzie mial zbytu na takie "kosiareczki". 

 

*motory opracowane przez Opla za GM pozostają do użytku dla GM po wyjściu Opla do PSA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, DamianMig napisał:

Co ma Pug czego nie ma Astra i na odwrót? Co lepiej wybrać?

 

wybierasz tak naprawdę to co Tobie się bardziej podoba, ma jakieś detale czy rozwiązania które bardziej Ci pasują, czy konfiguracje wyposażenia, bliżej do serwisu, lepszą gwarancję, czy lepszą ofertę na konkretny egzemplarz. Tyle

  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja to bym Astrę wziął chyba tylko dla tych lamp matrycowych. Chyba że Peugeot też już takie coś ma mieć? Jak to jest? Bo fullledy Peugeota nie miały dotad funkcji wycinania innych aut prawda?

 

Pytanie jak będzie z wyciszeniem obu aut i czy Opel faktycznie będzie tańszy. Podobać się podoba, ale wnętrze chyba bardziej plastikowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, DamianMig napisał:

No ja to bym Astrę wziął chyba tylko dla tych lamp matrycowych. Chyba że Peugeot też już takie coś ma mieć? Jak to jest? Bo fullledy Peugeota nie miały dotad funkcji wycinania innych aut prawda?

 

Pytanie jak będzie z wyciszeniem obu aut i czy Opel faktycznie będzie tańszy. Podobać się podoba, ale wnętrze chyba bardziej plastikowe.

 

Jak dla mnie to na razie patrząc po zdjęciach na zewnątrz i wewnątrz zdecydowanie wygrywa Astra. Peugeot jest za bardzo przekombinowany. Boli za to w obu autach brak sensownego silnika benzynowego, tylko jak już chcesz coś mocniejszego, to trzeba brać hybrydę plug-in (w artykule jest imho błąd - wersje 180KM i 225KM obie są hybrydami plug-in), gdzie Pug 308 to już jest przynajmniej 150 tys. pln. Za zwykłego kompakta :(. Wątpię żeby Astra była znacząco tańsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minutes ago, DamianMig said:

No ja to bym Astrę wziął chyba tylko dla tych lamp matrycowych. Chyba że Peugeot też już takie coś ma mieć? Jak to jest? Bo fullledy Peugeota nie miały dotad funkcji wycinania innych aut prawda?

 

Pytanie jak będzie z wyciszeniem obu aut i czy Opel faktycznie będzie tańszy. Podobać się podoba, ale wnętrze chyba bardziej plastikowe.

 

Argumentem za Oplem moga byc tez opcjonalne fotele AGR :ok:

O ile PSA nie zrezygnowalo z tego pomyslu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Argumentem za Oplem moga byc tez opcjonalne fotele AGR :ok:

O ile PSA nie zrezygnowalo z tego pomyslu.

 

Z tego co wiem to AGR-y są już w DS4, więc raczej to będą przenosić na inne modele niż zwijać. Tak jak felgi strukturalne Opla wyglądające z kołpakami jak alusy. W moim C3 już są takie. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, DamianMig napisał:

Dziś pokazali w Polsce nową Astrę. Niby wszystko spoko bo auto duzo ciekawsze niż dotad ale tak sie zastanawiam czemu mialbym  wybrac Astre a nie Puga 308 ktory jest jej bliźniakiem.

 

Z tego co piszą to Opel będzie miał matrycowe lampy z Insignii i tego chyba nie dostanie Pug. Ale silniki wszystko to samo co w Pugu. Ta sama platforma i podobna sylwetka nadwozia.

 

Co ma Pug czego nie ma Astra i na odwrót? Co lepiej wybrać? Nie mówię że to kupuję, bo tak nie jest. Ale ciekawi mnie czy ta Astra to ma jakikolwiek sens na tle Puga od którego czerpie technologię. I czy poprawili te silniki 1.2 PureTech bo podobno korby bokiem wychodziły.

 

PS. Fajne hostessy ale to mnie nie przekonuje jakoś szczególnie do Astry :P

 

http://dailydriver.pl/nowosci/premiery/nowy-opel-astra-l-juz-prawie-w-polsce-mielismy-okazje-go-blizej-poznac/

Te wyświetlacze w astrze to jakiś potworek xd wygląda to strasznie

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mPh napisał:

Te wyświetlacze w astrze to jakiś potworek xd wygląda to strasznie

 

moim zdaniem jest odwrotnie: wygląda akurat dobrze, bo schludnie i estetycznie jak nie ma tysiąca przycisków i wskazówek, gorzej może być za to z czytelnością i ergonomią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, DamianMig napisał:

Dziś pokazali w Polsce nową Astrę. Niby wszystko spoko bo auto duzo ciekawsze niż dotad ale tak sie zastanawiam czemu mialbym  wybrac Astre a nie Puga 308 ktory jest jej bliźniakiem.

 

Z tego co piszą to Opel będzie miał matrycowe lampy z Insignii i tego chyba nie dostanie Pug. Ale silniki wszystko to samo co w Pugu. Ta sama platforma i podobna sylwetka nadwozia.

 

Co ma Pug czego nie ma Astra i na odwrót? Co lepiej wybrać? Nie mówię że to kupuję, bo tak nie jest. Ale ciekawi mnie czy ta Astra to ma jakikolwiek sens na tle Puga od którego czerpie technologię. I czy poprawili te silniki 1.2 PureTech bo podobno korby bokiem wychodziły.

 

PS. Fajne hostessy ale to mnie nie przekonuje jakoś szczególnie do Astry :P

 

http://dailydriver.pl/nowosci/premiery/nowy-opel-astra-l-juz-prawie-w-polsce-mielismy-okazje-go-blizej-poznac/

 

Jeździłem miesiąc 208GT i nie udało mi się znaleść komfortowej pozycji za kierownicą tak żeby wiedzieć jednocześnie zegary, przez tydzień nie mogłem dojść dla czego z połowy nawiewów nie leci powietrze, potem okazało się że france sobie wymyśliły że jak dasz nawiew na za skrajną pozycję to  się zamyka. Elektronika jest tak intuicyjna że musiałem przeczytać instrukcję żeby ustawić sensownie zegary  a wskaźnik paliwa tak wymyślili, że oddając auto do wypożyczalni musiałem tak go przelać że zrobiła się kałuża a dalej wskaźnik paliwa pokazywał 3/4 baku .

 

Tak więc bardzo się nie muszą postarać żeby astra była lepsza. 

IMG-3015.jpg

IMG-3014.jpg

Edytowane przez KJO
  • Haha 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, KJO napisał:

Jeździłem miesiąc 208GT i nie udało mi się znaleść komfortowej pozycji za kierownicą tak żeby wiedzieć jednocześnie zegary,

 

Ja mialem kiedys 508 na rentalu i tez nie moglem dojsc do pozozumienia z fotelem/kierownica, zeby sie czuc komfortowo w kontekscie ulozenia fotela, kierownicy i pedałów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Filipfm napisał:

 

Ja mialem kiedys 508 na rentalu i tez nie moglem dojsc do pozozumienia z fotelem/kierownica, zeby sie czuc komfortowo w kontekscie ulozenia fotela, kierownicy i pedałów. 

a dla mnie z kolei Pugi mają najwygodniejsze fotele :ok: 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, bergerac napisał:

a dla mnie z kolei Pugi mają najwygodniejsze fotele :ok: 

 

Fotel był wygodny, kiera fajna, mała i poręczna. 

Problemem było znalezlenie dogodnej pozycji w konfiguracji kierownica/fotel/pedaliera. Nie wiem z czego to wynikało bo zakres regulacji sporawy, to nie potrafiłem zgrać tych elementów, żeby nogi, ręce i kąt oparcia pleców był taki jak lubię 😕 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, bergerac napisał:

a dla mnie z kolei Pugi mają najwygodniejsze fotele :ok: 

 

fotele były ok, tylko przez to, że zegary masz nad kierwnicą mocno ogranicza to pole manewru (mi przez większość czasu kierownica zasłaniała zegary... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.10.2021 o 15:59, KJO napisał:

 

Jeździłem miesiąc 208GT i nie udało mi się znaleść komfortowej pozycji za kierownicą tak żeby wiedzieć jednocześnie zegary, przez tydzień nie mogłem dojść dla czego z połowy nawiewów nie leci powietrze, potem okazało się że france sobie wymyśliły że jak dasz nawiew na za skrajną pozycję to  się zamyka. Elektronika jest tak intuicyjna że musiałem przeczytać instrukcję żeby ustawić sensownie zegary  a wskaźnik paliwa tak wymyślili, że oddając auto do wypożyczalni musiałem tak go przelać że zrobiła się kałuża a dalej wskaźnik paliwa pokazywał 3/4 baku .

 

Tak więc bardzo się nie muszą postarać żeby astra była lepsza. 

 

 

Niestety moje doswiadczenia z francuskimi samochodami z wypozyczalni sa podobne. Dlatego prywatnie nie kupie :phi: Astra pewnie bedzie taka sama.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, KJO napisał:

 

fotele były ok, tylko przez to, że zegary masz nad kierwnicą mocno ogranicza to pole manewru (mi przez większość czasu kierownica zasłaniała zegary... 

rozumiem, w żony 2008 nie mam tego problemu, ale może to zależy od wzrostu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



.
 
Co ma Pug czego nie ma Astra i na odwrót? Co lepiej wybrać?

Trzeba poczekać na testy. Astra może sztywniejszy zawias będzie miała. Puga teraz kreują na premium także opel może być tańszy.
Na pewno astra ma wlew paliwa po złej stronie ;) jak u azjatyckich marek.


Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 10/12/2021 at 9:27 PM, DamianMig said:

Dziś pokazali w Polsce nową Astrę. Niby wszystko spoko bo auto duzo ciekawsze niż dotad ale tak sie zastanawiam czemu mialbym  wybrac Astre a nie Puga 308 ktory jest jej bliźniakiem.

 

Z tego co piszą to Opel będzie miał matrycowe lampy z Insignii i tego chyba nie dostanie Pug. Ale silniki wszystko to samo co w Pugu. Ta sama platforma i podobna sylwetka nadwozia.

 

Co ma Pug czego nie ma Astra i na odwrót? Co lepiej wybrać? Nie mówię że to kupuję, bo tak nie jest. Ale ciekawi mnie czy ta Astra to ma jakikolwiek sens na tle Puga od którego czerpie technologię. I czy poprawili te silniki 1.2 PureTech bo podobno korby bokiem wychodziły.

 

PS. Fajne hostessy ale to mnie nie przekonuje jakoś szczególnie do Astry :P

 

http://dailydriver.pl/nowosci/premiery/nowy-opel-astra-l-juz-prawie-w-polsce-mielismy-okazje-go-blizej-poznac/

 

Na francuskie.pl pojawilo sie dzisiaj takie zestawienie:

https://francuskie.pl/nowy-opel-astra-kontra-peugeot-308-pojedynek-kuzynow-stellantis/

We Francji podstawowa Astra jest tansza od P308 o 1500 EUR.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Maciej__ napisał:

 

U nas pewnie bedzie startowac z  80-85kPLN+

Jesli tak bedzie to jeszcze jest cień szansy dla Opla. Ale żeby to auto sie sprzedawało to musieliby dać dobrą cenę na 1.5 diesla. Wtedy to auto moze miec szanse. bo dawać prawie 100 tys. za benzyne 1.2 T to przesada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 hours ago, komor said:

 

Myślisz, że importer będzie dopłacać do cennika?? ;]

 

Nie wiem kto bedzie doplacal, ale Pug 308 zaczyna sie chyba od 87kPLN, wiec Astra bedzie wyceniona nizej.

Praktycznie od zawsze auta w zachodniej EU sa drozsze niz w PL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minutes ago, DamianMig said:

Jesli tak bedzie to jeszcze jest cień szansy dla Opla. Ale żeby to auto sie sprzedawało to musieliby dać dobrą cenę na 1.5 diesla. Wtedy to auto moze miec szanse. bo dawać prawie 100 tys. za benzyne 1.2 T to przesada.

 

W tej chwili diesla to kupuja juz chyba tylko floty... Ten 1,2T do normalnej jazdy jest zupelnie wystarczajacy.

Peugeot 2008 czy 3008 swietnie sie sprzedaja z tym silnikiem w EU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli tak bedzie to jeszcze jest cień szansy dla Opla. Ale żeby to auto sie sprzedawało to musieliby dać dobrą cenę na 1.5 diesla. Wtedy to auto moze miec szanse. bo dawać prawie 100 tys. za benzyne 1.2 T to przesada.
Zależy co te 1.2 będzie miało. 1.6 w yarisie i 260KM idzie dobrze. Także jak w cenie 100k zrobią że 180KM to może być.

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Maciej__ napisał:

Praktycznie od zawsze auta w zachodniej EU sa drozsze niz w PL.

 

Co do zasady tak 😄 dlatego zawsze mnie bawi jak ktos ceny np w rynku UK, bo tam są ceny dostępne na ogół wcześniej, przelicza na PLN 😄 i wieszczy jak to będzie drogo,. Więc ja to odnoszę do ceny poprzedniego modelu i innych modeli w gamie, zeby złapać relację 😄 choć to też nie jest zawsze miarodajne. 

 

Ale był taki moment, ze byly w porównywalnych cenach jak Eur było po 4,20, potem w Niemcowni po covidowej obnizce VAT (w sensie MWSt) z 19 na 16 troche to zminimalizowało wzrost ceny mimo, ze PLN słabł. Przynajmniej to auto, które śledziłem pod kątem cennika 😄 ale o ile brutto wychodziło w okolicy naszej ceny czy nawet lekko mniej, to po zrobieniu ceny netto, doliczeniu akcyzy i polskiego VAT już wychodziło więcej, a teraz jak w ramach wstawania z kolan i potęgi gospodarczej EUR jest po 4,6 to to samo auto jest o 10% drozsze niz w PL.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Rado_ napisał:
3 godziny temu, mokrii napisał:
Właśnie się wyleczyłem z francuskich default_zlosnik.gif

Wysłane z mojego M2004J19C przy użyciu Tapatalka
 

Oni nie potrafią zrobić dobrego silnika benzynowego.

 

Nawet kooperacja z Niemcami srednio wyszla 😂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak silnik naprawiasz? Francuzi portafią robić silniki ale chyba w ostatnich latach PSA nie odrobiła lekcji i odpuściła temat wchodząc w różne kooperacje. Renault potrafi robić silniki wrecz pancerne (2.0 F4RT) ale oni mają zespół F1 który jako jeden z nielicznych też tworzy własne silniki. Niestety. W przeszłosci Peugeot miał wiele dobrych silników ale to były czasy Pugów 106-406. Potem przyszła kooperacja z BMW i po ptakach

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.10.2021 o 21:30, Rado_ napisał:

Oni nie potrafią zrobić dobrego silnika benzynowego.

Robili udane silniki benzynowe. Nawet turbodoładowane. Niestety kooperacja z BMW spowodowała powstanie potworków 1.4 i 1.6 a następnie 1.2... :) Wszystkie mają oplowskie podejście do zużycia oleju. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.10.2021 o 21:50, Rado_ napisał:
W dniu 21.10.2021 o 21:49, Filipfm napisał:
 
Nawet kooperacja z Niemcami srednio wyszla emoji23.png

Jakby wyszła średnio to można by krzyknąć sukces! A tak coz...kupa wyszła.

 

Nie chciałem być az tak brutalny ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.10.2021 o 21:49, Filipfm napisał:

 

Nawet kooperacja z Niemcami srednio wyszla 😂

no w sumie nic dziwnego - nowe M3 i M4 po raz kolejny mają panewki z gównolitu i wstrzymali produkcje :) W BMW zawsze były problemy z panewkami i każda M3 ma je zrypane. Najnowsza jak widać po 30  latach nadal z tym samym problemem. Wiec czego oczekiwać po kooperacji z BMW w zakresie silników? :P

 

http://dailydriver.pl/nowosci/wydarzenia/wstrzymana-produkcja-bmw-m3-i-m4-przez-wadliwe-panewki/

 

 

 

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.