Skocz do zawartości

Peugeot 308 1.6 e-hdi zgasł i nie odpala


gajoss

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Pacjent Peugeot 308 T7 1.6 e-HDi rocznik 2010 92KM kod silnika 9HP.

Auto podczas jazdy zgasło i nie chce odpalić.

Błąd zarejestrowany po zdarzeniu to P1113.

Aktualny błąd przy próbach rozruchu P2291.

Auto diagnozowane DiagBoxem. Co zostało sprawdzone:

- paliwo z baku dociera do pompy niskiego ciśnienia,

- filtr był wymieniony na nowy około 2000km temu,

- podczas próby rozruchu pompa wysokiego ciśnienia nie wytwarza ciśnienia (max co się udaje uzyskać to 1bar, gdzie sterownik żąda około 300bar,

- regulator ciśnienia sprawdzony, sprawny, bez opiłków, podmieniony na fabrycznie nowy bez efektu,

- układ odpowietrzony,

- czujnik ciśnienia na listwie CR sprawdzony, sprawny, podmieniony na inny sprawny bez efektu,

- wypełnienie dla regulatora ciśnienia paliwa podczas próby rozruchu 30%,

- sterownik i cała elektronika nie blokuje rozruchu,

- czujnik położenia wału sprawdzony, sprawny,

- czujnik położenia wałka rozrządu sprawdzony, sprawny,

- próba odpalenia "na krótko z butelki" bez efektu,

- z przelewu wtrysków nie leci paliwo podczas próby uruchomienia (na tej podstawie wykluczam puszczający w przelew wtrysk),

- paliwo leci z powrotu z pompy podczas próby uruchomienia,

- poluzowanie przewodu wysokiego ciśnienia przy wtrysku daje bardzo minimalny wyciek paliwa, co by wskazywało, że pompa WC nie wytwarza należytego ciśnienia.

 

Auto posiada układ wtryskowy Bosch:

- pompa 0 445 010 516 CR/CP4S1/R30/20-S

- regulator ciśnienia 0 928 400 788

- zawór regulacji przelewu 1 467 C45 004 - nie wiem jak go sprawdzić, ale porównywałem z zaworem z innej pompy i wydaje się, że jest ok

 

Na dalszą diagnostykę we własnym garażowym zakresie brakuje mi pomysłów.

Potrzebuję pomocy, co i w jaki sposób jeszcze sprawdzić?

Bo jedyny kolejny krok, który przychodzi mi do głowy, to wyciągnięcie z auta pompy wysokiego ciśnienia i sprawdzenie jej na stole probierczym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, steyr napisał:

Tam jest zwykły pasek gumowy, interwał wymiany chyba ok 240kkm wg ASO

Przy czym jest *, że przy jeździe miejskiej w tzw. "trudnych warunkach" interwał ma być skrócony chyba po połowę, czego pewnie większość już nie doczytuje :D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, volf6 napisał:

Chyba zostaje ten zawór regulacji przelewu, względnie sama pompa...

Sprawdzałeś czy na plaku/samostarcie zapali?

 

Wczoraj sprawdziłem na plaku, odpalił i chodził ładnie, ale tylko na plaku. Przy pracy na plaku na obrotach 1200, ciśnienie na railu max 50bar.

Zamówiłem zawór przelewu na podmianę, jak nie pomoże to zostaje wyrwanie pompy...

Ehh...

Edytowane przez gajos3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, steyr napisał:

A z podstawowych rzeczy rozrząd cały? Tam jest zwykły pasek gumowy, interwał wymiany chyba ok 240kkm wg ASO. Robiłem rozrząd w takim przy 180kkm i pasek nie był w ciekawym stanie. W sieci są przypadki że rozrząd w tych silnikach nie dojeżdżają interwału.

 

Rozrząd cały, wymieniony przy 180kkm, teraz auto ma 195kkm. Na plaku pali i równo pracuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.