Skocz do zawartości

Wybór auta miejskiego kl. B lub wyżej


komor

Rekomendowane odpowiedzi

No i dzień dobry. Przyszedł czas na zmianę kącików ;l

 

Wróciłem z jazdy próbnej e-208. Pierwsza jazda elektrykiem na +, chyba se kupie.

Teraz co może stanąć w szranki z takim e-208? Mam teraz punkt odniesienia i chętnie posłucham z czym można jeszcze powalczyć ...

 

Budżet jest narazie jasno nie określony. Zakup najwcześniej w połowie przyszłego roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, komor napisał:

No i dzień dobry. Przyszedł czas na zmianę kącików ;l

 

Wróciłem z jazdy próbnej e-208. Pierwsza jazda elektrykiem na +, chyba se kupie.

Teraz co może stanąć w szranki z takim e-208? Mam teraz punkt odniesienia i chętnie posłucham z czym można jeszcze powalczyć ...

 

Budżet jest narazie jasno nie określony. Zakup najwcześniej w połowie przyszłego roku.

 

Leaf, eNiro, eSoul?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minutes ago, komor said:

Zapomniałem dodać, ładny ma być. I dla kobiety i dla faceta. Obecnie Clio GT Line, fajnie jakby był ładniejszy a nie brzydszy ;]

 

Jak ma byc ladniejszy to chyba jedynie zostaje nowa 500ka albo elektryczne Mini ;]

Zerknij jeszcze na Corse, bo to w sumie 208 w innym opakowaniu.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Jak ma byc ladniejszy to chyba jedynie zostaje nowa 500ka albo elektryczne Mini ;]

Zerknij jeszcze na Corse, bo to w sumie 208 w innym opakowaniu.

Fiata nie chce, po prostu, nawet elektrycznego :old: Mini chyba wyjedzie już trochę ponad budżet. Im mniej tym lepiej, im ładniej tym fajniej.

 

8 minut temu, wujek napisał:

Mnie sie Honda podoba. 

 

Niee, dziękuje ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minutes ago, komor said:

Zapomniałem dodać, ładny ma być. I dla kobiety i dla faceta. Obecnie Clio GT Line, fajnie jakby był ładniejszy a nie brzydszy ;]

 

Ładny to trudne kryterium.

Generalnie można przyjąć, że eNiro jest brzydkie, wszystko inne można przy odrobinie dobrej woli pod "ładne" podciągnąc.

Jak ma być tylko dookoła komina, to wybrać najładniesze. :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minutes ago, HelixSv said:

 

Ładny to trudne kryterium.

Generalnie można przyjąć, że eNiro jest brzydkie, wszystko inne można przy odrobinie dobrej woli pod "ładne" podciągnąc.

Jak ma być tylko dookoła komina, to wybrać najładniesze. :ok:

 

zoe

500

leaf

2008

ioniq (stary)

kona

corsa

soul

i3

id3

eqa

xc40

TM3

 

można sobie wybrać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Maciej__ napisał:

 

Mnie sie ta Cupra np zupelnie nie podoba...

A te miedziane wstawki to juz szczyt tandety ;]

 


Tak samo to widze ;]
 

Pojazd dla lokalnego dealera narkotyków, ewentualnie Cygana.

  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, komor napisał:

Zakup najwcześniej w połowie przyszłego roku.

I jak nadejdzie czas, to wtedy warto zagęścić temat, bo jeszcze coś na rynek wypłynie jeszcze do tego czasu.

 

A widzę, że kryterium "ładne" ma duży priorytet, to wybór będzie prosty, bo ładnych i tanich jest mało 😄 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.10.2021 o 14:06, komor napisał:

Zapomniałem dodać, ładny ma być. I dla kobiety i dla faceta. Obecnie Clio GT Line, fajnie jakby był ładniejszy a nie brzydszy ;]

A Zoe patrzyłeś?
Jesteś w stanie dostać ponad 30k pln rabatu od cennika. A przynajmniej tak było chwilę temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, karax napisał:

A przynajmniej tak było chwilę temu.

Myślę, że dopiero wejście na rynek VW id2 i Renault 5 (i paru innych małych aut) trochę sprowadzi ceny miejskich ev do normalnego poziomu. Na tę chwilę konkurencja zerowa praktycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, iwik said:

Myślę, że dopiero wejście na rynek VW id2 i Renault 5 (i paru innych małych aut) trochę sprowadzi ceny miejskich ev do normalnego poziomu. Na tę chwilę konkurencja zerowa praktycznie.

 

Chyba sam nie wierzysz w to co piszesz ;]

Patrzac na tempo wzrostu cen tradycyjnych samochodow i problemy z komponentami, to raczej spalinowe dogonia EV szybciej niz ktokowliek mogl przypuszczac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, Maciej__ napisał:

Patrzac na tempo wzrostu cen tradycyjnych samochodow i problemy z komponentami, to raczej spalinowe dogonia EV szybciej niz ktokowliek mogl przypuszczac.

Problemy z komponentami prędzej czy później się skończą. A jeśli nie, to samochód będzie ostatnim wydatkiem, na który będzie kogokolwiek stać za parę lat. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry wszystkim !

 

Od tygodnia rozglądam się po różnych forach dotyczących EV, w szczególności mam na uwadze nasz "domowy' kącik na AK. Studiuję intensywnie i mam coraz większy mętik w głowie.
 

Przede mną stoi wybór samochodu EV. Budżet to okolice 130 tys zł, włączywszy w to rządową dotację w wysokości 27 tysięcy.

 

Mocno rozglądam się za autami segmentu B, bądź deczko większymi. Na nowości stać mnie nie będzie, tak jak napisałem, do położenia na stole będzie około 130 koła.

Rozmyślam nad Kią eSoul oraz Hyundayiem Ionic. Podoba mi się Skodzinka eCitigo, ale raz że nie ma jej w cennikach (więc można zapomnieć o rządowej zniżce) a dwa....... że jednak mimo wszystko potrzebuję auta miejskiego, które przewiezie 5. osób. Cztery to za mało, no niestety.

 

Pytanie do bardziej rozeznanych bądź obecnie poszukujących - czy jakiś inny sensowny model EV powinienem wziąć na celownik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Bartłomiej napisał:

Przede mną stoi wybór samochodu EV. Budżet to okolice 130 tys zł, włączywszy w to rządową dotację w wysokości 27 tysięcy.

 

Mocno rozglądam się za autami segmentu B, bądź deczko większymi. Na nowości stać mnie nie będzie, tak jak napisałem, do położenia na stole będzie około 130 koła.

Rozmyślam nad Kią eSoul oraz Hyundayiem Ionic. Podoba mi się Skodzinka eCitigo, ale raz że nie ma jej w cennikach (więc można zapomnieć o rządowej zniżce) a dwa....... że jednak mimo wszystko potrzebuję auta miejskiego, które przewiezie 5. osób.

eNiro, eSoul powinny dać najwięcej za najmniej.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Bartłomiej napisał:

Przede mną stoi wybór samochodu EV. Budżet to okolice 130 tys zł, włączywszy w to rządową dotację w wysokości 27 tysięcy.

Jeśli podoba ci się eNiro albo eSoul to od nich bym zaczął.
Jeśli masz panele PV to jakiś czas temu Kia dawała 7% zniżki na auto. Innych zniżek praktycznie brak.
W Renault jak podoba ci się Zoe możesz kupić model Intens z rabatem ponad 30k pln - przynajmniej tak było jakies 2-3 tygodnie temu. Doliczając dotację wyjdzie cię to auto ciutkę ponad 100k pln.
Zarówno eNiro jak i Zoe jest na kąciku więc jak masz jakieś pytania to wal śmiało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.10.2021 o 18:35, karax napisał:

Jeśli podoba ci się eNiro albo eSoul to od nich bym zaczął.
Jeśli masz panele PV to jakiś czas temu Kia dawała 7% zniżki na auto. Innych zniżek praktycznie brak.
W Renault jak podoba ci się Zoe możesz kupić model Intens z rabatem ponad 30k pln - przynajmniej tak było jakies 2-3 tygodnie temu. Doliczając dotację wyjdzie cię to auto ciutkę ponad 100k pln.
Zarówno eNiro jak i Zoe jest na kąciku więc jak masz jakieś pytania to wal śmiało.

 

Na razie zwróciłem uwagę na te dwa modele. Być może jeszcze Leaf oraz Ionic (ten poprzedni) mogły by wejść w zakres zainteresowań. Bardziej Hyundai chyba..... 🙂 eNiro mi się wgl nie podoba. albo inaczej - eSoul to taki dość nietuzinkowy samochód; jeździłbym takim w kolorze żółtym-neonkowym (Space Cadet Green).

 

Pierwsze pytanie, jakie mi się nasuwa, to miejsce w środku - czy eSoul oraz Zoe mają wystarczająco dużo miejsca na tylnej kanapie (i na nogi), żeby pomieścić 3. nastolatków?

Druga sprawa - czy dobre odnoszę wrażenie, że w kwestii wyposażenia to między Kijanką a wspomnianym wyżej Renuarem jest duża przepaść? Jakoś nie doszukałem się w Zoe auto-klimy czy tych wszystkich wspomagaczy kierowcy, które w Kii są w zasadzie standardem. Ale może źle patrzę.

No i kwestia ładowania "w drodze" - na razie zakładam ładowanie w domu, ale kto wie, co się przydarzy - czy między Renault a Kią jest jakaś istotna różnica w dostępności, czy wygodzie korzystania z ładowarek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minutes ago, Bartłomiej said:

Pierwsze pytanie, jakie mi się nasuwa, to miejsce w środku - czy eSoul oraz Zoe mają wystarczająco dużo miejsca na tylnej kanapie (i na nogi), żeby pomieścić 3. nastolatków

 

eSoul ma znacznie więcej miejsca z tyłu. 

Ale lepiej samemu sprawdzić. 

 

3 minutes ago, Bartłomiej said:

Druga sprawa - czy dobre odnoszę wrażenie, że w kwestii wyposażenia to między Kijanką a wspomnianym wyżej Renuarem jest duża przepaść?

 

eSoul jest przeważnie lepiej wyposażony od Zoe. 

 

3 minutes ago, Bartłomiej said:

No i kwestia ładowania "w drodze" - na razie zakładam ładowanie w domu, ale kto wie, co się przydarzy - czy między Renault a Kią jest jakaś istotna różnica w dostępności, czy wygodzie korzystania z ładowarek?

 

Jeśli Zoe ma zlaczę CCS to dostępność jest taka sama jak w przypadku eSoula. 

Zoe bywa wybredne i czasami nie lubi się z niektórymi ładowarkami. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Bartłomiej napisał:


No i kwestia ładowania "w drodze" - na razie zakładam ładowanie w domu, ale kto wie, co się przydarzy - czy między Renault a Kią jest jakaś istotna różnica w dostępności, czy wygodzie korzystania z ładowarek?

Zoe w trasie ładuje się kiepsko i dodatkowo jest ogólnie kapryśne. 
 

eNiro, eSoul i Ioniq z baterią 39 kWh też ładują się kiepsko w trasie, a te z 64 kWh już jak należy. 
 

Zoe ma atut szybkiego ładowania po AC, bo potrafi przyjąć 22 kW. 
 

Zoe to malutkie autko i dla 5 osób to tak średnio raczej, ale obejrzyj na żywo i oceń oczywiście sam. 
 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może tak. 
Czego mi brakuje w stosunku do eNiro.
Lepszego nagłośnienia - ale możne do ZOE zamówić Bose - ja nie mam.
Pakietu zimowego. Tak samo. Można zamówić ale ja nie mam. W eNiro jest o tyle lepiej że oprócz kiery i przednich foteli możesz też podgrzać tył. Do tego przednie fotele są wentylowane. 
Tempomatu aktywnego. Podobno kiedyś w Zoe były lub są na innych rynkach. 
Nawiewów na tył. U mnie w ogóle niedostępne. No i klimę mam automatyczną jednostrefową a nie wielo. Dla mnie plus bo i tak zawsze używałem na mono.

Cała reszta jest. Co do kwestii wielkości.
Trzech nastolatków z tyłu wejdzie spokojnie. Jedyny minus, że z tyłu są tylko dwa porty USB :)

 

Co do stwierdzenia, że to malutkie auto... No ja bym tak nie powiedział. Dla rodziny 2+2 jest całkiem wystarczające.

 

Aha, z ładowarkami CCS faktycznie potrafi być kapryśne, ale z tego co zrozumiałem od pewnego czasu po zmianie BMS już problemów nie ma. Ja mam jeszcze model 2020.
To chyba tyle.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, karax napisał:

Lepszego nagłośnienia - ale możne do ZOE zamówić Bose - ja nie mam.

słuchałeś tego w Niro ?

IMHO gra poprawnie, trochę bez wyrazu ale jak na klasę auta jest ok.

5 godzin temu, karax napisał:

Pakietu zimowego. Tak samo. Można zamówić ale ja nie mam. W eNiro jest o tyle lepiej że oprócz kiery i przednich foteli możesz też podgrzać tył. Do tego przednie fotele są wentylowane.

Kia od dawna w wyższych wersjach ładuje podgrzewanie tylnej foteli. Nawet się zastanawiałem po co.. w mniejszym aucie to raczej dzieciaki tam podróżują  a na trasy w 4os dorosłe to tak średnio. No i te podgrzewanie jest bez regulacji. 

Wentylowanie foteli za to jest super i działa ok w Niro.

5 godzin temu, karax napisał:

Nawiewów na tył. U mnie w ogóle niedostępne. No i klimę mam automatyczną jednostrefową a nie wielo. Dla mnie plus bo i tak zawsze używałem na mono.

Większość klim dwustrefowych można przestawić na mono ;).

 

Aha Kia ma jeszcze tą śmieszną aplikację co nic w niej nie można zrobić, ale w przypadku eNiro to można przynajmniej ustawić temp przed wyjazdem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.10.2021 o 18:49, karax napisał:


Tempomatu aktywnego. Podobno kiedyś w Zoe były lub są na innych rynkach. 
Nawiewów na tył. U mnie w ogóle niedostępne. No i klimę mam automatyczną jednostrefową a nie wielo. Dla mnie plus bo i tak zawsze używałem na mono.
Cała reszta jest. Co do kwestii wielkości.
Trzech nastolatków z tyłu wejdzie spokojnie. Jedyny minus, że z tyłu są tylko dwa porty USB :)

Co do stwierdzenia, że to malutkie auto... No ja bym tak nie powiedział. Dla rodziny 2+2 jest całkiem wystarczające.

 

Oglądałem Zoe, miejsca jest w porządku jak na takiego mieszczucha. Największy minus to cena, Intens cennikowo ok 150k PLN, rabat ok 35 k PLN i wychodzi podobnie jak cennikowa podstawowa wersja. Ma to jakiś sens, ale dalej za dużo jak takie mikro autko. Mam porównanie do Clio IV i ni jak nie widzę tego jako następcy. Niby powinno pyknąc, ale nasze Clio jest ładne (niebieski GT Line), a ZOE ..... ;] No jaki kolor by nie był to trochę za kare, no ale zawsze można powiedzieć że ładniejszy od koreańczyków;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 hours ago, Bartłomiej said:

A czy w eSoul bądź w eNiro istnieje opcja regulacji fotela kierowcy Z PAMIĘCIĄ ?

(ależ by mi na tym zależało!)

 

Tak. W lepszych wersjach obu modeli. 

Edytowane przez HelixSv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.11.2021 o 16:10, Bartłomiej napisał:

A czy w eSoul bądź w eNiro istnieje opcja regulacji fotela kierowcy Z PAMIĘCIĄ ?

(ależ by mi na tym zależało!)

W wersji XL jest w standardzie zdaje się, co więcej są wentylowane.

Zresztą cenniki i specyfikacje stoją przed Tobą frontem :)

 

https://www.kia.com/pl/modele/e-Niro/prezentacja/

https://www.kia.com/pl/modele/e-soul/prezentacja/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.10.2021 o 00:13, sherif napisał:

słuchałeś tego w Niro ?

IMHO gra poprawnie, trochę bez wyrazu ale jak na klasę auta jest ok.

 

Powiem Wam szczerze, że to chyba największy zawód... Spodziewałem się ZNACZNIE więcej po audio JBL.

 

Mój starutki Mercedes z BOSE gra o niebo lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Maxit napisał:

 

Powiem Wam szczerze, że to chyba największy zawód... Spodziewałem się ZNACZNIE więcej po audio JBL.

 

Mój starutki Mercedes z BOSE gra o niebo lepiej.

Ja mam wrażenie, że obecnie wiele tych wypasionych zestawów audio to jakaś porażka i nabijanie w butelkę klientów.

W Audi z 1999 miałem BOSE i grało wybitnie, potem było kilka aut po drodze i kolejny raz zachwyt nastąpił w Leafie, gdzie też akurat było BOSE.

W Ioniqu to Infinity przeciętnie gra.

 

W Tesli ponoć audio jest świetne, ale to znam z opinii tylko. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Maxit napisał:

 

Powiem Wam szczerze, że to chyba największy zawód... Spodziewałem się ZNACZNIE więcej po audio JBL.

 

Mój starutki Mercedes z BOSE gra o niebo lepiej.

 

Marka audio tu chyba ma mniejsze znaczenie. Sam montaż, miejsca, końcówka mocy oraz oczywiście wygłuszenie. Wszystkie Kie którymi jeździłem grały przeciętnie, nawet z dopłacanymi audio z subami 8-). Dla porównania każde Volvo gra dobrze, nawet w podstawowej wersji.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...
W dniu 15.10.2021 o 14:01, format napisał:

 

Leaf, eNiro, eSoul?

Nowy rok i to coraz bliżej zmiany auta, Leaf zaczął mi się podobać. Nowy jest w cenie Puga 208 więc wybór jest oczywisty. Bateria mniejsza, ale do miasta nie ma to do końca znaczenia. Opcją jest też opcja brzydal, 2015-2017, niby baterię w nich dobrze się trzymają, zasięgi po 100-130 km do miasta wystarczą, po internetach mawiają że są lepsze niż nowsze ;]

Są tu jacyś użytkownicy nowych jak i starszych liści???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, komor napisał:

Nowy rok i to coraz bliżej zmiany auta, Leaf zaczął mi się podobać. Nowy jest w cenie Puga 208 więc wybór jest oczywisty. Bateria mniejsza, ale do miasta nie ma to do końca znaczenia. Opcją jest też opcja brzydal, 2015-2017, niby baterię w nich dobrze się trzymają, zasięgi po 100-130 km do miasta wystarczą, po internetach mawiają że są lepsze niż nowsze ;]

Są tu jacyś użytkownicy nowych jak i starszych liści???

 

Mieszkasz stricte w miescie czy pod miastem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, komor napisał:

W mieście, a ma to jesteś znaczenie?

Imo ma. Ja mieszkam pod (15km) do granicy i z dosw wiem, ze bym nie kupil auta o zasiegu 100km. Tak, niby starczy, ale musialbym codziennie ladowac. Ev sie deko inaczej jezdzi, nie czujesz sie komfortowo majac polowe baku jak wyjezdzasz z garazu, szczegolnie przy 100km zasiegu;)

Moze jakbym zaczynal od auta z taki zasiegiem to bym inaczej myslal, ale majac skode wiem, ze czegos z mniejszym bym nie kupil. A uzywam jej tylko do jazdy po miescie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, zinger napisał:

Imo ma. Ja mieszkam pod (15km) do granicy i z dosw wiem, ze bym nie kupil auta o zasiegu 100km.

 

Dlatego poważniej rozważam nowego leafa. 40 kWh daje już lekko 200 km co pozwoli nawet na krótkie wycieczki poza miasto.

Używany jest tylko jako alternatywa, żebym miał argument za nowym ;], jest brzydki, ma mały zasięg, w zasadzie po co takiego kupować? Obecna cena ok. 132 k PLN za Acenta jakoś mi się powoli kalkuluje. Taniej już nie będzie więc może to ten czas żeby sobie już zamówić na koniec roku :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 hours ago, komor said:

 

Dlatego poważniej rozważam nowego leafa. 40 kWh daje już lekko 200 km co pozwoli nawet na krótkie wycieczki poza miasto.

Używany jest tylko jako alternatywa, żebym miał argument za nowym ;], jest brzydki, ma mały zasięg, w zasadzie po co takiego kupować? Obecna cena ok. 132 k PLN za Acenta jakoś mi się powoli kalkuluje. Taniej już nie będzie więc może to ten czas żeby sobie już zamówić na koniec roku :hmm:

 

Musisz wziąć pod uwagę największą wadę elektryka, mianowicie fakt, że będziesz ciągle chciał nim jeździć. 

Mazury, góry, morze, Chorwacja, Szwajcaria, Norwegia, Portugalia czy Londyn. ;] Przed EV miałem kilkanaście tradycyjnych samochodów i żadym tyle nie jeździłem.

A ładowarek ze złączem chademo stawia się coraz mniej. Ja bym się skłaniał ku czemuś z CCS.

Edytowane przez HelixSv
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, HelixSv napisał:

 

Musisz wziąć pod uwagę największą wadę elektryka, mianowicie fakt, że będziesz cięgle chciał nim jeździć. 

Mazury, góry, morze, Chorwacja, Szwajcaria, Norwegia, Portugalia czy Londyn. ;] Przed EV miałem kilkanaście tradycyjnych samochodów i żadym tyle nie jeździłem.

A ładowarek ze złączem chademo stawia się coraz mniej. Ja bym się skłaniał ku czemuś z CCS.

Jestem tego świadomy, ale na trasy mam auto rodzinne, z mocnym dieslem, nie planuje jeździć nad morze planując 3-4 postoje po drodze, naoglądałem się już elektryków sunących 100-110 km/h po autostradzie, póki co mówię temu stanowcze nie. Ja wiem, że wolna jazda i postoje na siusiu i 3 obiady w trasie to sama przyjemność, ale tak można mówić mając już EV ;)

Wiem, że Leaf ma ChadeMo, ale jak na auto, które mam docelowo ładować tylko w domu to mnie to trochę nie rusza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.