Skocz do zawartości

pierwszy EV jako drugie auto


wrrr

Rekomendowane odpowiedzi

Szukamy pierwszego elektryka, ktory w zamysle ma byc drugim autem, bo jakos jazda na pradzie po Europie nas nie przekonuje. Samochod ma byc do jazdy na co dzien, sporo autostrad (krotkie odcinki do 100km dziennie). Ladowarka w pracy i w domu.

Co warto rozwazyc dla malej rodziny (2+1) z duzymi potrzebami przestrzeni? :) Auto ma fajnie jezdzic, wygladac, miec to cos, koszty eksploatacji nie sa istotne.

 

Jedziemy dzis ogladac Tesle Y, Mach E, EV6, Ioniq 5, I4 - jak sie tylko uda wszystko zdarzyc.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, wrrr said:

Szukamy pierwszego elektryka, ktory w zamysle ma byc drugim autem, bo jakos jazda na pradzie po Europie nas nie przekonuje. Samochod ma byc do jazdy na co dzien, sporo autostrad (krotkie odcinki do 100km dziennie). Ladowarka w pracy i w domu.

Co warto rozwazyc dla malej rodziny (2+1) z duzymi potrzebami przestrzeni? :) Auto ma fajnie jezdzic, wygladac, miec to cos, koszty eksploatacji nie sa istotne.

 

Jedziemy dzis ogladac Tesle Y, Mach E, EV6, Ioniq 5, I4 - jak sie tylko uda wszystko zdarzyc.

 

Pozdrawiam

 

Y

 

i pierwszy samochód w rodzinie pokryje się pajęczynami, ewentualnie będzie traktowany jako zło konieczne. 

 

Dlaczego Tesla Y?

Najbardziej dopracowana, bezproblemowa, ze świetną infrastrukturą ładowarek zintegrowanych z samochodową nawigacja, no i jest szybka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, wrrr napisał:

Szukamy pierwszego elektryka, ktory w zamysle ma byc drugim autem, bo jakos jazda na pradzie po Europie nas nie przekonuje. Samochod ma byc do jazdy na co dzien, sporo autostrad (krotkie odcinki do 100km dziennie). Ladowarka w pracy i w domu.

Co warto rozwazyc dla malej rodziny (2+1) z duzymi potrzebami przestrzeni? :) Auto ma fajnie jezdzic, wygladac, miec to cos, koszty eksploatacji nie sa istotne.

 

Jedziemy dzis ogladac Tesle Y, Mach E, EV6, Ioniq 5, I4 - jak sie tylko uda wszystko zdarzyc.

 

Pozdrawiam

Ogólnie wymienione auta są aż nadto i każde sobie poradzi. 
To my czekamy na raport i porównanie, po zapoznaniu z każdym z wozów, z Waszej perspektywy.
Moja hierarchia to:

TMY/EV6

I5/Mach-e/ID4

 

i4 (Bmw) czy ID4 (VW)?

i4 jest dość ciasnym autem ale zapowiada się przyjemnie, choć to nadal platforma spalinowa. 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szybki update:

 

Mach E - naprawde pozytywne zaskoczenie. Dosc maly bagaznik, ale wystarczy. Niektore plastiki takie sobie, ale ogolnie niezle wykonczone wnetrze i duzo miejsca, choc tylna kanapa do najwygodniejszych nie nalezy. Dostepnosc slaba (10 miesiecy czekania).

 

Tesla Y - na razie jest tylko wirtualna, mozna ja tylko w ciemno zamawiac, bo obejrzec sie nie da.

 

EV6 - lokalni dealerzy auta jeszcze nie maja, ma byc od listopada.

 

BMW I4 - jak wyzej...

 

Ioniq 5 - moze to kwestia egzemplarza, ale zawiodl przecietna jakoscia wnetrza (materialy i spasowanie), choc miejsca duzo. Obsluga w salonie niezainteresowana klientem (moze za duzo klientow maja).

 

Przy okazji, obejrzelismy Polestara 2 - oprawa i organizacja najlepsza ze wszystkich dzis odwiedzonych - obejrzelismy mnostwo roznych wersji wyposazenia i napedow (ponad 400KM fajne), ale niestety za maly jak na nasze potrzeby, szkoda.

 

Enyaq - fajne w srodku, choc glowny ekran jakby byl pochylony w zla strone tzn w kierunku pasazera a nie kierowcy - moze dlatego ze kierownica po prawej?! Brakuje mocniejszej/szybszej wersji na tle konkurencji.

 

Q4 e-tron - moze kwestia skromniejszej wersji w salonie, ale na tle Enyaq jakby slabo i znacznie ciasniejsze.

 

Werdykt: czekamy na Tesle Y, EV6 i I4.

 

 

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 hours ago, HelixSv said:

 

Y

 

i pierwszy samochód w rodzinie pokryje się pajęczynami, ewentualnie będzie traktowany jako zło konieczne. 

 

Dlaczego Tesla Y?

Najbardziej dopracowana, bezproblemowa, ze świetną infrastrukturą ładowarek zintegrowanych z samochodową nawigacja, no i jest szybka. 

 

Dlatego z wymiana pierwszego auta poczekamy :)

Musimy pojezdzic Tesla, bo mamy objekcje jak nia sie jezdzi - to taki bardziej "telefon/komputer" niz samochod.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, wrrr napisał:

 

Dlatego z wymiana pierwszego auta poczekamy :)

Musimy pojezdzic Tesla, bo mamy objekcje jak nia sie jezdzi - to taki bardziej "telefon/komputer" niz samochod.

 

Na mnie sprzedawca z salonu od ioniq dziwnie patrzyl jak po jeździe ioniqiem pod salonem zobaczyliśmy Teslę i powiedziałem że ioniq mi się bardziej podoba wizualnie...

 

Już nie oddzwonił nawet z ofertą.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 hours ago, wrrr said:

Mach E - naprawde pozytywne zaskoczenie. Dosc maly bagaznik, ale wystarczy. Niektore plastiki takie sobie, ale ogolnie niezle wykonczone wnetrze i duzo miejsca, choc tylna kanapa do najwygodniejszych nie nalezy. Dostepnosc slaba (10 miesiecy czekania).

 

Duży fajny samochód. Potencjalną wadą jest to, że Ford ma małe doświadczenie z EV, więc może wyjść jakiś babol. No i te 10 miesięcy czekania... długo. 

 

 

9 hours ago, wrrr said:

Tesla Y - na razie jest tylko wirtualna, mozna ja tylko w ciemno zamawiac, bo obejrzec sie nie da.

 

3 jest bardzo podobna (deska i obsługa identyczne). Y jest większe i ma normalny bagażnik. Ja bym brał w ciemno, ale rozumiem. 

 

9 hours ago, wrrr said:

Enyaq - fajne w srodku, choc glowny ekran jakby byl pochylony w zla strone tzn w kierunku pasazera a nie kierowcy - moze dlatego ze kierownica po prawej?!

 

Mam nadzieję, że to złudzenie, przecież cała deska na rhd jest inna. 

Dużą zaletą Skody są normalne przyciski na kierownicy. Co do mocy, to powinniście się przejechać. Elektryczne konie mechaniczne są lepsze od tych spalinowych. ;]

Bardzo dobre auto, gorsze od Y. 

 

9 hours ago, wrrr said:

Przy okazji, obejrzelismy Polestara 2

 

Może zobaczcie XC40. Całkiem duży, ...jak na mały samochód. Trochę drogi. 

 

 

9 hours ago, wrrr said:

Q4 e-tron - moze kwestia skromniejszej wersji w salonie, ale na tle Enyaq jakby slabo i znacznie ciasniejsze.

 

E-tron i ID4 są trochę mniejsze od Enyaqa, ale nieznacznie, bo to bliźnięta.

Warto się przejechać. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
On 10/16/2021 at 11:19 AM, HelixSv said:

 

Y

 

i pierwszy samochód w rodzinie pokryje się pajęczynami, ewentualnie będzie traktowany jako zło konieczne. 

 

Dlaczego Tesla Y?

Najbardziej dopracowana, bezproblemowa, ze świetną infrastrukturą ładowarek zintegrowanych z samochodową nawigacja, no i jest szybka. 

 

W sumie to chyba rzeczywiscie tak bedzie, ze ten "drugi" stanie sie chyba pierwszym. Zamowilismy Tesle Y i zobaczymy.

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.