Skocz do zawartości

Czy zakup elektryka bez możliwości ładowania w domu ma sens ?


PawelWaw

Rekomendowane odpowiedzi

23 godziny temu, PawelWaw napisał:

Jako 2 auto ?

nie

 

13 godzin temu, kravitz napisał:

Fordem Mustangiem z V8 5.0 by wyszło taniej

250km pokonuję za ok 150zł :skromny:

 

12 godzin temu, format napisał:

Szybki telefon do Greenwaya, parę restartów i okazało się że to znany problem, mianowicie Citigo-E i e-UP nie dogadują się z tą konkretną ładowarką (swoją drogą, @wyrozumialy1 i @sherif - może Wam się to też przydać) startując sesję ładowania (tam są ponoć jakieś dwa handshake i tego drugiego auto nie przechodzi). Greenway przekazał mi workaround, muszę uruchomić ładowanie na włączonym zapłonie. Ruszyło. No ale 1.5h w piach

To, to ja wiem i bez nich, że na zapłonie poszło. Tylko dlaczego wcześniej działało normalnie :hmm:. No i raczej na infolinii producenta ładowarki, czyli pewnie Skody nie wiele mi pomogą, mogą co najwyżej mobilnego mechanika wysłać :phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.10.2021 o 21:59, format napisał:

Ale ja wybierając Citigo-E na wycieczkę do WAW i z powrotem wiedziałem na co się piszę, wiedziałem że droga via Kielce (pozdro @Liwek) jest większym wyzwaniem :)

 

No tak. Potwierdzam. To było bardzo odważne, wręcz brawurowe z Twojej strony. Masa niewiadomych, znaków zapytania, potencjalnych zagrożeń, ryzyko braku możliwości powrotu do domu, stres, podróż w nieznane, ryzyko popsutej niedzieli.

 

A do tego pojechałeś elektrykiem co podniosło poprzeczkę.

  • Lubię to 1
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.10.2021 o 14:56, Liwek napisał:

 

No tak. Potwierdzam. To było bardzo odważne, wręcz brawurowe z Twojej strony. Masa niewiadomych, znaków zapytania, potencjalnych zagrożeń, ryzyko braku możliwości powrotu do domu, stres, podróż w nieznane, ryzyko popsutej niedzieli.

 

A do tego pojechałeś elektrykiem co podniosło poprzeczkę.

 

Ale obgadywanie twinsena i innych było tego warte! ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minutes ago, hefi said:

Chyba tu


Do tych co się znają


Jak długo zajmie naladowanie auta z baterią 150kw z gniazdka w domu? Z normalnego, typowego przyłącza.

 

Masz na myśli baterię 150 kWh. Jeśli przyjąć moc domowego gniazdka za 2,3 kW, to ładowanie od 0% do 100% zajmie 65 godzin (oczywiście raczej nie zaczyna się od zera, a do 100% powinno się ładować tylko od święta). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Masz na myśli baterię 150 kWh. Jeśli przyjąć moc domowego gniazdka za 2,3 kW, to ładowanie od 0% do 100% zajmie 65 godzin (oczywiście raczej nie zaczyna się od zera, a do 100% powinno się ładować tylko od święta). 
Mój błąd, to moc a nie pojemność. Znalazłem kalkulator na stronie.
Dzięki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.10.2021 o 20:33, hefi napisał:

Jak długo zajmie naladowanie auta z baterią 150kw z gniazdka w domu? Z normalnego, typowego przyłącza.

 

1. Nie ma seryjnie produkowanych osobowych samochodów elektrycznych z akumulatorami tej pojemności.

2. kWh

3. Typowe przyłącze jednofazowe to 16A*230V=3.7kW, typowe trójfazowe to 16A*230V*3=11kW lub 32A*230V*3=22kW. Dla Twojego teoretycznego przykładu 150kWh/3.7kW=40h i odpowiednio, 13h oraz 7h. Ale, sytuacje w których rozładowujesz auto do zera, a później musisz je ładować do 100% zdarzają się wyłącznie w trasach gdzie znów do ładowania używa się szybkich ładowarek prądem stałym. Te dziś mają od 50 do 350kW.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, format napisał:

Typowe przyłącze jednofazowe to 16A*230V=3.7kW,

 

Maksymalne obciążenie "normalnego, typowego gniazdka 230V" to 16A i pobór z niego będzie taki jak piszesz, ale już ładowanie to 3.2-3.3kW na wejściu do auta. Niestety występują straty na ładowarce.

 

Kia rozładowana do 16% z ładowarki 16A po podłączeniu prognozowała 21 godzin ładowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Maxit napisał:

 

Maksymalne obciążenie "normalnego, typowego gniazdka 230V" to 16A i pobór z niego będzie taki jak piszesz, ale już ładowanie to 3.2-3.3kW na wejściu do auta. Niestety występują straty na ładowarce.

 

Kia rozładowana do 16% z ładowarki 16A po podłączeniu prognozowała 21 godzin ładowania.

Jak w ogóle Niro do Ioniqa po dłuższym użytkowaniu?

Plusy/minusy/wnioski? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mrBEAN napisał:

Jak w ogóle Niro do Ioniqa po dłuższym użytkowaniu?

Plusy/minusy/wnioski? :)

 

Po japońsku - jako-tako....

 

Zbieram się, żeby opisać moje odczucia. Bo to w sumie temat na dłuższą wypowiedź. Niedługo coś skleję.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Maxit napisał:

 

Po japońsku - jako-tako....

 

Zbieram się, żeby opisać moje odczucia. Bo to w sumie temat na dłuższą wypowiedź. Niedługo coś skleję.

Świetnie, ciekaw jestem bardzo, tym bardziej jako Ioniq user patrzący w przód co robić ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.