Jump to content

Czy zakup elektryka bez możliwości ładowania w domu ma sens ?


PawelWaw
 Share

Recommended Posts

23 godziny temu, PawelWaw napisał:

Jako 2 auto ?

nie

 

13 godzin temu, kravitz napisał:

Fordem Mustangiem z V8 5.0 by wyszło taniej

250km pokonuję za ok 150zł :skromny:

 

12 godzin temu, format napisał:

Szybki telefon do Greenwaya, parę restartów i okazało się że to znany problem, mianowicie Citigo-E i e-UP nie dogadują się z tą konkretną ładowarką (swoją drogą, @wyrozumialy1 i @sherif - może Wam się to też przydać) startując sesję ładowania (tam są ponoć jakieś dwa handshake i tego drugiego auto nie przechodzi). Greenway przekazał mi workaround, muszę uruchomić ładowanie na włączonym zapłonie. Ruszyło. No ale 1.5h w piach

To, to ja wiem i bez nich, że na zapłonie poszło. Tylko dlaczego wcześniej działało normalnie :hmm:. No i raczej na infolinii producenta ładowarki, czyli pewnie Skody nie wiele mi pomogą, mogą co najwyżej mobilnego mechanika wysłać :phi:

Link to comment
Share on other sites

W dniu 17.10.2021 o 21:59, format napisał:

Ale ja wybierając Citigo-E na wycieczkę do WAW i z powrotem wiedziałem na co się piszę, wiedziałem że droga via Kielce (pozdro @Liwek) jest większym wyzwaniem :)

 

No tak. Potwierdzam. To było bardzo odważne, wręcz brawurowe z Twojej strony. Masa niewiadomych, znaków zapytania, potencjalnych zagrożeń, ryzyko braku możliwości powrotu do domu, stres, podróż w nieznane, ryzyko popsutej niedzieli.

 

A do tego pojechałeś elektrykiem co podniosło poprzeczkę.

  • Like 1
  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

W dniu 19.10.2021 o 14:56, Liwek napisał:

 

No tak. Potwierdzam. To było bardzo odważne, wręcz brawurowe z Twojej strony. Masa niewiadomych, znaków zapytania, potencjalnych zagrożeń, ryzyko braku możliwości powrotu do domu, stres, podróż w nieznane, ryzyko popsutej niedzieli.

 

A do tego pojechałeś elektrykiem co podniosło poprzeczkę.

 

Ale obgadywanie twinsena i innych było tego warte! ;] 

Link to comment
Share on other sites

17 minutes ago, hefi said:

Chyba tu


Do tych co się znają


Jak długo zajmie naladowanie auta z baterią 150kw z gniazdka w domu? Z normalnego, typowego przyłącza.

 

Masz na myśli baterię 150 kWh. Jeśli przyjąć moc domowego gniazdka za 2,3 kW, to ładowanie od 0% do 100% zajmie 65 godzin (oczywiście raczej nie zaczyna się od zera, a do 100% powinno się ładować tylko od święta). 

Link to comment
Share on other sites

 
Masz na myśli baterię 150 kWh. Jeśli przyjąć moc domowego gniazdka za 2,3 kW, to ładowanie od 0% do 100% zajmie 65 godzin (oczywiście raczej nie zaczyna się od zera, a do 100% powinno się ładować tylko od święta). 
Mój błąd, to moc a nie pojemność. Znalazłem kalkulator na stronie.
Dzięki
Link to comment
Share on other sites

W dniu 28.10.2021 o 20:33, hefi napisał:

Jak długo zajmie naladowanie auta z baterią 150kw z gniazdka w domu? Z normalnego, typowego przyłącza.

 

1. Nie ma seryjnie produkowanych osobowych samochodów elektrycznych z akumulatorami tej pojemności.

2. kWh

3. Typowe przyłącze jednofazowe to 16A*230V=3.7kW, typowe trójfazowe to 16A*230V*3=11kW lub 32A*230V*3=22kW. Dla Twojego teoretycznego przykładu 150kWh/3.7kW=40h i odpowiednio, 13h oraz 7h. Ale, sytuacje w których rozładowujesz auto do zera, a później musisz je ładować do 100% zdarzają się wyłącznie w trasach gdzie znów do ładowania używa się szybkich ładowarek prądem stałym. Te dziś mają od 50 do 350kW.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

16 godzin temu, format napisał:

Typowe przyłącze jednofazowe to 16A*230V=3.7kW,

 

Maksymalne obciążenie "normalnego, typowego gniazdka 230V" to 16A i pobór z niego będzie taki jak piszesz, ale już ładowanie to 3.2-3.3kW na wejściu do auta. Niestety występują straty na ładowarce.

 

Kia rozładowana do 16% z ładowarki 16A po podłączeniu prognozowała 21 godzin ładowania.

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Maxit napisał:

 

Maksymalne obciążenie "normalnego, typowego gniazdka 230V" to 16A i pobór z niego będzie taki jak piszesz, ale już ładowanie to 3.2-3.3kW na wejściu do auta. Niestety występują straty na ładowarce.

 

Kia rozładowana do 16% z ładowarki 16A po podłączeniu prognozowała 21 godzin ładowania.

Jak w ogóle Niro do Ioniqa po dłuższym użytkowaniu?

Plusy/minusy/wnioski? :)

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, mrBEAN napisał:

Jak w ogóle Niro do Ioniqa po dłuższym użytkowaniu?

Plusy/minusy/wnioski? :)

 

Po japońsku - jako-tako....

 

Zbieram się, żeby opisać moje odczucia. Bo to w sumie temat na dłuższą wypowiedź. Niedługo coś skleję.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

6 minut temu, Maxit napisał:

 

Po japońsku - jako-tako....

 

Zbieram się, żeby opisać moje odczucia. Bo to w sumie temat na dłuższą wypowiedź. Niedługo coś skleję.

Świetnie, ciekaw jestem bardzo, tym bardziej jako Ioniq user patrzący w przód co robić ;) 

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, mrBEAN napisał:

Świetnie, ciekaw jestem bardzo, tym bardziej jako Ioniq user patrzący w przód co robić ;) 

 

Chuchaj i dmuchaj na Ioniqa. I zamontuj jakieś solidne zabezpieczenie.

  • Like 1
  • shocked 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.