Skocz do zawartości

Jakiś lepszy olej potrzebny


Igorek

Rekomendowane odpowiedzi

Autko to Lancia Ypsilon z 2012, silnik 1.2, przebieg to około 100 tyś km. Po kilku dniach postoju następuje rozruch i słychać klepiące przez chwilę zawory. Właścicielce bardzo to przeszkadza i chciałaby tego się pozbyć. Mam zamiar zrobić płukankę, dać nowy, markowy, filtr oleju oraz zalać jakiś lepszy olej. No właśnie jaki? Nie chcę bardzo iść w koszty bo nie ma gwarancji, że będzie idealnie ale może zamiast lać pierwszy lepszy olej warto w podobnej cenie pokusić się o coś lepszego?

EDIT:

5W40 podobno zalecane

Edytowane przez Igorek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Tilok napisał:

Do jednego z aut od leję Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40. Bardzo dobry olej syntetyczny, byle nie trafić na podróbkę.

Ja np. Shella kupuję u autoryzowanych sprzedawców na Allegro ...

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autko to Lancia Ypsilon z 2012, silnik 1.2, przebieg to około 100 tyś km. Po kilku dniach postoju następuje rozruch i słychać klepiące przez chwilę zawory. Właścicielce bardzo to przeszkadza i chciałaby tego się pozbyć. Mam zamiar zrobić płukankę, dać nowy, markowy, filtr oleju oraz zalać jakiś lepszy olej. No właśnie jaki? Nie chcę bardzo iść w koszty bo nie ma gwarancji, że będzie idealnie ale może zamiast lać pierwszy lepszy olej warto w podobnej cenie pokusić się o coś lepszego?
EDIT:
5W40 podobno zalecane

Do tego silnika w Fiacie 500 lalem 5w40 Mobil 1. Nic nie klepalo na zimno do przebiegu 130kkm.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, steyr napisał:

Nawet najlepszy olej Ci nie pomoże jeśli liczysz że wycisz tym sposobem hydropopychacze na zaworach, bo ich tam nie ma fizycznie. Luz jest regulowany za pomocą płytek zaworowych, podlega okresowej regulacji. Więc zainwestuj w wizytę u kogoś kumatego, niż w płukanki i itp.

No właśnie na początku też to odrzuciłem ale spotkałem się później z informacją, że były 1.2 z hydroregulacją. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Igorek napisał:

No właśnie na początku też to odrzuciłem ale spotkałem się później z informacją, że były 1.2 z hydroregulacją. 

Wróć, 1.2 8v 60-69KM w tych rocznikach mają luz regulowany płytkami, 16v w latach 97-2007 80-85KM miały hydraulikę. Więc płukanka, wymiana oleju i jechać na regulację...

Zalać 5w40. 

Edytowane przez Pipper
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Pipper napisał:

Wróć, 1.2 8v 60-69KM w tych rocznikach mają luz regulowany płytkami, 16v w latach 97-2007 80-85KM miały hydraulikę. Więc płukanka, wymiana oleju i jechać na regulację...

Zalać 5w40. 

Dźwięk jest wyraźnie głośniejszy przez pierwsze 2-3 sekundy a potem nagle zanika. Równie dobrze to może być wina zaworka zwrotnego w filtrze oleju. Tak czy inaczej klientka chce takiej "lepszej" wymiany oleju. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Igorek napisał:

Dźwięk jest wyraźnie głośniejszy przez pierwsze 2-3 sekundy a potem nagle zanika. Równie dobrze to może być wina zaworka zwrotnego w filtrze oleju. Tak czy inaczej klientka chce takiej "lepszej" wymiany oleju. 

Płukanie i olej i sprawdzanie później :piwko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minutes ago, stig said:

Podasz źródło informacji? Ostatnie auto jakie pamiętam w którym z tatą regulowaliśmy płytkami to było CC700😁

 

Otóż to. W CC900 była hydroregulacja. Pamiętam, że na "starym" oleju było słychać głośniej.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, stig napisał:

Podasz źródło informacji? Ostatnie auto jakie pamiętam w którym z tatą regulowaliśmy płytkami to było CC700😁

 

Akurat CC700 miała hydraulikę to nie wiem co tam regulowaliście, CC900 tak samo ma hydraulikę. Stare Fire miały hydraulikę, być może Uno i itp tak samo. 1.1 8v, 1.2 8v 1.4 8v od SC, Punto 2 po Grande Punto to są płytki na bank, tak samo 1.9jtd 8v. W GP przed montażem lpg sprawdzałem luz zaworowy sam, parę silników 1.1 8v 1.2 8v przerobiłem.Info poszukaj w sieci, nie będę do każdego silnika szukał artykułu/tematu i itp. Większość użytkowników sądzi ze maja hydraulikę, bo nikt się tym nie przejmuje a póki jeździ to po co szukać problemów. Słyszałem o przypadkach gdzie bez regulacji na lpg robili po 300kkm aż w końcu zawory wypaliło, bo jeździł jeden, drugi z podpartymi zaworami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, steyr napisał:

 

Akurat CC700 miała hydraulikę to nie wiem co tam regulowaliście, CC900 tak samo ma hydraulikę. Stare Fire miały hydraulikę, być może Uno i itp tak samo. 1.1 8v, 1.2 8v 1.4 8v od SC, Punto 2 po Grande Punto to są płytki na bank, tak samo 1.9jtd 8v. W GP przed montażem lpg sprawdzałem luz zaworowy sam, parę silników 1.1 8v 1.2 8v przerobiłem.Info poszukaj w sieci, nie będę do każdego silnika szukał artykułu/tematu i itp. Większość użytkowników sądzi ze maja hydraulikę, bo nikt się tym nie przejmuje a póki jeździ to po co szukać problemów. Słyszałem o przypadkach gdzie bez regulacji na lpg robili po 300kkm aż w końcu zawory wypaliło, bo jeździł jeden, drugi z podpartymi zaworami.

Aż skonsultowałam temat i tata ma lepszą pamięć niż ja. Coś mi się pokręciło i to było w SC😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.10.2021 o 21:48, Igorek napisał:

No właśnie na początku też to odrzuciłem ale spotkałem się później z informacją, że były 1.2 z hydroregulacją. 

Silnik ma zmienne fazy rozrządu? Np. w takim toyotowym 1kr-fe z mechaniczną regulacją zaworów przy zimnym i słabym/wyjechanym oleju klekocze koło zmiennych faz rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, shapyr napisał:

Silnik ma zmienne fazy rozrządu? Np. w takim toyotowym 1kr-fe z mechaniczną regulacją zaworów przy zimnym i słabym/wyjechanym oleju klekocze koło zmiennych faz rozrządu.

To jest pancerne, fiatowskie 1.2 fire, tam nie ma nic z takich rzeczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minutes ago, Igorek said:

poważnie?? :totalszok:

 

Tak, to chyba glowna zmiana wzgledem starego Fire 1,2 60KM.

https://allegro.pl/oferta/febi-kolo-zmiennych-faz-fiat-grande-punto-1-2-1-4-10964350176

Aczkolwiek przez ponad 3 lata jazdy nie zauwazylem, zeby te zmienne fazy dawaly jakikolwiek odczuwalny efekt w jezdzie ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Tak, to chyba glowna zmiana wzgledem starego Fire 1,2 60KM.

https://allegro.pl/oferta/febi-kolo-zmiennych-faz-fiat-grande-punto-1-2-1-4-10964350176

Aczkolwiek przez ponad 3 lata jazdy nie zauwazylem, zeby te zmienne fazy dawaly jakikolwiek odczuwalny efekt w jezdzie ;]

 

Przecież to byłoby rozwiązanie tego hałasu, który pojawia się przez chwilę po rozruchu...

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[mention=134848]shapyr[/mention], [mention=134087]Maciej__[/mention] mieliście rację, jest wariat :ok:
IMG_20211023_155853.jpg.7086dbe1a6e334557002a41835bd51a4.jpg
 
A orientujecie się czy ten silnik jest nadal bezkolizyjny?

Z tego co wiem, to niestety juz nie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.