Igorek Napisano 17 Października 2021 Udostępnij Napisano 17 Października 2021 (edytowane) Autko to Lancia Ypsilon z 2012, silnik 1.2, przebieg to około 100 tyś km. Po kilku dniach postoju następuje rozruch i słychać klepiące przez chwilę zawory. Właścicielce bardzo to przeszkadza i chciałaby tego się pozbyć. Mam zamiar zrobić płukankę, dać nowy, markowy, filtr oleju oraz zalać jakiś lepszy olej. No właśnie jaki? Nie chcę bardzo iść w koszty bo nie ma gwarancji, że będzie idealnie ale może zamiast lać pierwszy lepszy olej warto w podobnej cenie pokusić się o coś lepszego? EDIT: 5W40 podobno zalecane Edytowane 17 Października 2021 przez Igorek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tilok Napisano 17 Października 2021 Udostępnij Napisano 17 Października 2021 (edytowane) Do jednego z aut leję Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40. Bardzo dobry olej syntetyczny, byle nie trafić na podróbkę. Edytowane 17 Października 2021 przez Tilok 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 17 Października 2021 Udostępnij Napisano 17 Października 2021 17 minut temu, Tilok napisał: Do jednego z aut od leję Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40. Bardzo dobry olej syntetyczny, byle nie trafić na podróbkę. Ja np. Shella kupuję u autoryzowanych sprzedawców na Allegro ... 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaszek1207 Napisano 17 Października 2021 Udostępnij Napisano 17 Października 2021 Ja tam leje do tego silnika Selenie K Pure Energy 5W40 i jakoś jeździ. Plus tego oleju ze idzie kupić 2l +1l i jest ok, bo do silnika potrzeba 2,9l. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 17 Października 2021 Udostępnij Napisano 17 Października 2021 Autko to Lancia Ypsilon z 2012, silnik 1.2, przebieg to około 100 tyś km. Po kilku dniach postoju następuje rozruch i słychać klepiące przez chwilę zawory. Właścicielce bardzo to przeszkadza i chciałaby tego się pozbyć. Mam zamiar zrobić płukankę, dać nowy, markowy, filtr oleju oraz zalać jakiś lepszy olej. No właśnie jaki? Nie chcę bardzo iść w koszty bo nie ma gwarancji, że będzie idealnie ale może zamiast lać pierwszy lepszy olej warto w podobnej cenie pokusić się o coś lepszego? EDIT: 5W40 podobno zalecaneDo tego silnika w Fiacie 500 lalem 5w40 Mobil 1. Nic nie klepalo na zimno do przebiegu 130kkm.Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 17 Października 2021 Udostępnij Napisano 17 Października 2021 Nawet najlepszy olej Ci nie pomoże jeśli liczysz że wycisz tym sposobem hydropopychacze na zaworach, bo ich tam nie ma fizycznie. Luz jest regulowany za pomocą płytek zaworowych, podlega okresowej regulacji. Więc zainwestuj w wizytę u kogoś kumatego, niż w płukanki i itp. 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OPAL Napisano 17 Października 2021 Udostępnij Napisano 17 Października 2021 W Uno 1.0 zawsze słyszałem kiedy przyszła pora wymiany oleju. Po niej następowała cisza. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 17 Października 2021 Autor Udostępnij Napisano 17 Października 2021 Godzinę temu, steyr napisał: Nawet najlepszy olej Ci nie pomoże jeśli liczysz że wycisz tym sposobem hydropopychacze na zaworach, bo ich tam nie ma fizycznie. Luz jest regulowany za pomocą płytek zaworowych, podlega okresowej regulacji. Więc zainwestuj w wizytę u kogoś kumatego, niż w płukanki i itp. No właśnie na początku też to odrzuciłem ale spotkałem się później z informacją, że były 1.2 z hydroregulacją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 17 Października 2021 Udostępnij Napisano 17 Października 2021 (edytowane) 3 minuty temu, Igorek napisał: No właśnie na początku też to odrzuciłem ale spotkałem się później z informacją, że były 1.2 z hydroregulacją. Wróć, 1.2 8v 60-69KM w tych rocznikach mają luz regulowany płytkami, 16v w latach 97-2007 80-85KM miały hydraulikę. Więc płukanka, wymiana oleju i jechać na regulację... Zalać 5w40. Edytowane 17 Października 2021 przez Pipper Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 17 Października 2021 Udostępnij Napisano 17 Października 2021 Wszystkie silniki Fiata z głowicą 8v mają luz regulowany płytkami, włącznie z jtd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 18 Października 2021 Autor Udostępnij Napisano 18 Października 2021 4 godziny temu, Pipper napisał: Wróć, 1.2 8v 60-69KM w tych rocznikach mają luz regulowany płytkami, 16v w latach 97-2007 80-85KM miały hydraulikę. Więc płukanka, wymiana oleju i jechać na regulację... Zalać 5w40. Dźwięk jest wyraźnie głośniejszy przez pierwsze 2-3 sekundy a potem nagle zanika. Równie dobrze to może być wina zaworka zwrotnego w filtrze oleju. Tak czy inaczej klientka chce takiej "lepszej" wymiany oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 18 Października 2021 Udostępnij Napisano 18 Października 2021 3 godziny temu, Igorek napisał: Dźwięk jest wyraźnie głośniejszy przez pierwsze 2-3 sekundy a potem nagle zanika. Równie dobrze to może być wina zaworka zwrotnego w filtrze oleju. Tak czy inaczej klientka chce takiej "lepszej" wymiany oleju. Płukanie i olej i sprawdzanie później Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 18 Października 2021 Udostępnij Napisano 18 Października 2021 16 godzin temu, steyr napisał: Wszystkie silniki Fiata z głowicą 8v mają luz regulowany płytkami, włącznie z jtd. Podasz źródło informacji? Ostatnie auto jakie pamiętam w którym z tatą regulowaliśmy płytkami to było CC700 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
-mimx- Napisano 18 Października 2021 Udostępnij Napisano 18 Października 2021 31 minutes ago, stig said: Podasz źródło informacji? Ostatnie auto jakie pamiętam w którym z tatą regulowaliśmy płytkami to było CC700 Otóż to. W CC900 była hydroregulacja. Pamiętam, że na "starym" oleju było słychać głośniej. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 18 Października 2021 Udostępnij Napisano 18 Października 2021 58 minut temu, stig napisał: Podasz źródło informacji? Ostatnie auto jakie pamiętam w którym z tatą regulowaliśmy płytkami to było CC700 Akurat CC700 miała hydraulikę to nie wiem co tam regulowaliście, CC900 tak samo ma hydraulikę. Stare Fire miały hydraulikę, być może Uno i itp tak samo. 1.1 8v, 1.2 8v 1.4 8v od SC, Punto 2 po Grande Punto to są płytki na bank, tak samo 1.9jtd 8v. W GP przed montażem lpg sprawdzałem luz zaworowy sam, parę silników 1.1 8v 1.2 8v przerobiłem.Info poszukaj w sieci, nie będę do każdego silnika szukał artykułu/tematu i itp. Większość użytkowników sądzi ze maja hydraulikę, bo nikt się tym nie przejmuje a póki jeździ to po co szukać problemów. Słyszałem o przypadkach gdzie bez regulacji na lpg robili po 300kkm aż w końcu zawory wypaliło, bo jeździł jeden, drugi z podpartymi zaworami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 18 Października 2021 Udostępnij Napisano 18 Października 2021 1 godzinę temu, steyr napisał: Akurat CC700 miała hydraulikę to nie wiem co tam regulowaliście, CC900 tak samo ma hydraulikę. Stare Fire miały hydraulikę, być może Uno i itp tak samo. 1.1 8v, 1.2 8v 1.4 8v od SC, Punto 2 po Grande Punto to są płytki na bank, tak samo 1.9jtd 8v. W GP przed montażem lpg sprawdzałem luz zaworowy sam, parę silników 1.1 8v 1.2 8v przerobiłem.Info poszukaj w sieci, nie będę do każdego silnika szukał artykułu/tematu i itp. Większość użytkowników sądzi ze maja hydraulikę, bo nikt się tym nie przejmuje a póki jeździ to po co szukać problemów. Słyszałem o przypadkach gdzie bez regulacji na lpg robili po 300kkm aż w końcu zawory wypaliło, bo jeździł jeden, drugi z podpartymi zaworami. Aż skonsultowałam temat i tata ma lepszą pamięć niż ja. Coś mi się pokręciło i to było w SC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shapyr Napisano 19 Października 2021 Udostępnij Napisano 19 Października 2021 W dniu 17.10.2021 o 21:48, Igorek napisał: No właśnie na początku też to odrzuciłem ale spotkałem się później z informacją, że były 1.2 z hydroregulacją. Silnik ma zmienne fazy rozrządu? Np. w takim toyotowym 1kr-fe z mechaniczną regulacją zaworów przy zimnym i słabym/wyjechanym oleju klekocze koło zmiennych faz rozrządu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 19 Października 2021 Autor Udostępnij Napisano 19 Października 2021 12 minut temu, shapyr napisał: Silnik ma zmienne fazy rozrządu? Np. w takim toyotowym 1kr-fe z mechaniczną regulacją zaworów przy zimnym i słabym/wyjechanym oleju klekocze koło zmiennych faz rozrządu. To jest pancerne, fiatowskie 1.2 fire, tam nie ma nic z takich rzeczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 20 Października 2021 Udostępnij Napisano 20 Października 2021 5 hours ago, Igorek said: To jest pancerne, fiatowskie 1.2 fire, tam nie ma nic z takich rzeczy To jest prawdopodobnie 1.2 69KM i ten akurat ma zmienne fazy rozrzadu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 20 Października 2021 Autor Udostępnij Napisano 20 Października 2021 33 minuty temu, Maciej__ napisał: To jest prawdopodobnie 1.2 69KM i ten akurat ma zmienne fazy rozrzadu poważnie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 20 Października 2021 Udostępnij Napisano 20 Października 2021 3 minutes ago, Igorek said: poważnie?? Tak, to chyba glowna zmiana wzgledem starego Fire 1,2 60KM. https://allegro.pl/oferta/febi-kolo-zmiennych-faz-fiat-grande-punto-1-2-1-4-10964350176 Aczkolwiek przez ponad 3 lata jazdy nie zauwazylem, zeby te zmienne fazy dawaly jakikolwiek odczuwalny efekt w jezdzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 20 Października 2021 Autor Udostępnij Napisano 20 Października 2021 8 minut temu, Maciej__ napisał: Tak, to chyba glowna zmiana wzgledem starego Fire 1,2 60KM. https://allegro.pl/oferta/febi-kolo-zmiennych-faz-fiat-grande-punto-1-2-1-4-10964350176 Aczkolwiek przez ponad 3 lata jazdy nie zauwazylem, zeby te zmienne fazy dawaly jakikolwiek odczuwalny efekt w jezdzie Przecież to byłoby rozwiązanie tego hałasu, który pojawia się przez chwilę po rozruchu... 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 23 Października 2021 Autor Udostępnij Napisano 23 Października 2021 @shapyr, @Maciej__ mieliście rację, jest wariat A orientujecie się czy ten silnik jest nadal bezkolizyjny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 23 Października 2021 Udostępnij Napisano 23 Października 2021 [mention=134848]shapyr[/mention], [mention=134087]Maciej__[/mention] mieliście rację, jest wariat A orientujecie się czy ten silnik jest nadal bezkolizyjny?Z tego co wiem, to niestety juz nie.Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.