Skocz do zawartości

1,4 16v 95KM, kuleje zaraz po odpaleniu


Mr_Hyde

Rekomendowane odpowiedzi

Szukam jakiś pomysłów, silnik fiatowski 1.4 16v 95KM po odpaleniu chodzi jakby go odcinało, nie ma mocy w ogóle. Po chwili, 1-2 minuty pracy i już chodzi normalnie. Tak jest za każdym razem jak odpalam auto po dłuższym postoju i silnik jest zimny. Byłem u mechanika i odesłał mnie do elektryka, elektryk odesłał mnie do mechanika ;p. Jakieś pomysły co podmienić w pierwszej kolejności?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, Mr_Hyde napisał:

Szukam jakiś pomysłów, silnik fiatowski 1.4 16v 95KM po odpaleniu chodzi jakby go odcinało, nie ma mocy w ogóle. Po chwili, 1-2 minuty pracy i już chodzi normalnie. Tak jest za każdym razem jak odpalam auto po dłuższym postoju i silnik jest zimny. Byłem u mechanika i odesłał mnie do elektryka, elektryk odesłał mnie do mechanika ;p. Jakieś pomysły co podmienić w pierwszej kolejności?

Jak z paliwem? Jakieś błędy? Podpiąć kompa i sprawdzić parametry pracy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Mr_Hyde napisał:

Szukam jakiś pomysłów, silnik fiatowski 1.4 16v 95KM po odpaleniu chodzi jakby go odcinało, nie ma mocy w ogóle. Po chwili, 1-2 minuty pracy i już chodzi normalnie. Tak jest za każdym razem jak odpalam auto po dłuższym postoju i silnik jest zimny. Byłem u mechanika i odesłał mnie do elektryka, elektryk odesłał mnie do mechanika ;p. Jakieś pomysły co podmienić w pierwszej kolejności?

któraś cewka ale zacznij od swiec

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak koledzy podpowiadał, sprawdź paliwo. Miałem podobnie w 1,2 16v w stilo. 

 

Winny był zaworek zwrotny w pompie paliwa - wymiana oringu i części z pompy. Po postoju ciśnienie w listwie spadało i były problemy z rozruchem i przerywana praca w pierwszej fazie pracy silnika. 

 

By sprawdzić czy to ta usterka to przed rozruchem kilka razy przekręcaj kluczyk by pompa pracowała i nabiła ciśnienie i zobacz czy jest lepiej. 

Druga metoda to zobacz sobiejakie jest ciśnienie paliwa w listwie zaraz po jeździe. Tam jest taki automatyczny zaworek z kuleczką pod plastikowym kapturkiem. Naciśnij go i zobacz jak i ile sika. 

Kolejnym razem zobacz jak to ciśnienie wygląda po nocy. U mnie prawie go nie było. 

Na stilo naprawa była chyba opisana. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, rallyrychu napisał:

W pierwszej kolejności bym zmienił mechanika 😄

A no też o tym myślałem 😇. Ale to od razu dwóch bo i elektryka 🙈

3 godziny temu, 2Rotor napisał:

Czy w aucie jest LPG?

Jest

Jutro spróbuję podłączyć icara. 

Świece były wymienione, przepustnice mi czyścił. A i kompresja była mierzona i ponad 14🤔

Edytowane przez Mr_Hyde
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, szandrzej napisał:

Spróbuj wyczyścić wartości adaptacyjne dla sterownika benzynowego. Jeśli pomoże, trzeba będzie wystroić instalację LPG.

Mój kolega też walczy z takkmi objawami tylko w 1.4 T-Jet Euro 6.

Podobno sterownik gazu powoduje zmiany w mapach benzynowych. U niego doszło to tego stopnia, że w ogóle nie odpalił.

Oczywiście po resecie wszystko OK.

Edytowane przez dymny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, po przełączeniu na LPG silnik odżywa, jak się przełącza na benzynę dostaje zamuły, nawet jak jest w pełni rozgrzany. Jutro podłącze icara bo dzisiaj już zapomniałem wziąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, po przełączeniu na LPG silnik odżywa, jak się przełącza na benzynę dostaje zamuły, nawet jak jest w pełni rozgrzany. Jutro podłącze icara bo dzisiaj już zapomniałem wziąć.
I od informacji o LPG trzeba było zacząć. Koledzy już podpowiedzieli, gdzie problem. Teraz trzeba "zresetować komputer benzynowy" (i go "zaadoptować") i później od nowa ustawić instalację gazową. Jak to zrobić? Jeśli nie masz odpowiednich narzędzi, to podjechać do kumatego gaziarza.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka


  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeszcze bym sprawdził czy wtryski gazowe nie są puszczają gazu nawet jeśli nie pracują. Np. po nocnym postoju. Wtedy kolektor pełny jest LPG i po porannym włączeniu silnika będzie kulał póki nie wypali resztek LPG. Należy zakręcić zawór w butli, poczekać aż wypali wszystko z przewodów, przełączy się na benzynę i zgasić silnik. Jak rano będzie dobrze to wiadomo że wtryski nieszczelne.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Mr_Hyde napisał:

No tak, po przełączeniu na LPG silnik odżywa, jak się przełącza na benzynę dostaje zamuły, nawet jak jest w pełni rozgrzany.

 

On po prostu na takiej po 6 zł to nie jeździ ;)

 

Zobacz błędy - to może być coś z sondą lambda. Pompa paliwa też do sprawdzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, janusz napisał:

Teraz trzeba "zresetować komputer benzynowy" (i go "zaadoptować") i później od nowa ustawić instalację gazową. Jak to zrobić? Jeśli nie masz odpowiednich narzędzi, to podjechać do kumatego gaziarza

Dodam, że kumaty gaziarz to zrobi instalacje poprawnie, tak, że do końca żywota auta z żadnymi mapami nic nie będzie się działo, auto będzie pracowało poprawnie. A mówię to na własnym przykładzie gdzie od ponad ośmiu lat mam Stilo 1,6 z LPG i przez ten okres (ponad 100 kkm) nie wiem co to mapa, czy to silnikowa czy LPG :) a silnik ten wysoce czuły na partacza gaziarza.

 

P.S. C4 w moich rękach od około 3,5 roku i też nie wiem co to mapy.

Edytowane przez mikomir
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.10.2021 o 23:59, dymny napisał:

Mój kolega też walczy z takkmi objawami tylko w 1.4 T-Jet Euro 6.

Podobno sterownik gazu powoduje zmiany w mapach benzynowych. U niego doszło to tego stopnia, że w ogóle nie odpalił.

Oczywiście po resecie wszystko OK.

 

To niech znajdzie kumatego gazownika lub podjedzie do Struny do Skawiny. On mi ustawia instalacje lpg w 1.4tjet z E6, znajomy z Tarnowa co robił zmiany w tym samym aucie też na 170km również u Struny stroił instalacje lpg. Jak mu już przestał odpalać to musiał mieć mieć nie zły rozjazd w korektach przez lpg.

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, steyr napisał:

 

To niech znajdzie kumatego gazownika lub podjedzie do Struny do Skawiny. On mi ustawia instalacje lpg w 1.4tjet z E6, znajomy z Tarnowa co robił zmiany w tym samym aucie też na 170km również u Struny stroił instalacje lpg. Jak mu już przestał odpalać to musiał mieć mieć nie zły rozjazd w korektach przez lpg.

Dzieki za informację.

Chodzi dokładnie o http://gcstuning.pl/ ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
2 godziny temu, jqr napisał:

cewki sprawdzałeś, chociażby zamieniając miejscami ?

u szwagra stilo 1.4 95KM z 2004 już wszystkie są po wymianie

 

Jak któraś cewka niedomagała, to na LPG chodził tak samo źle jak na benzynie.

Aczkolwiek błędy są takie same

P0300 - układ zapłonowy
P0301...0304 -  wypadanie zapłonu cylinder 1...4

 

Skasować, sprawdzić czy pojawią się na tych samych cylindrach.

Jeśli tak - można profilaktycznie zamienić cewki - wykluczysz albo potwierdzisz ich awarie.

Jeśli to świece, to pytanie dlaczego na tylko na benzynie jest problem, a na LPG go nie ma :hmm:

Wtryskiwacze są chyba najbardziej prawdopodobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Pipper napisał:

Wtryskiwacze benzynowe do czyszczenia lub cewka/cewki i świece...

 

 Gaz jest bardziej czuły na układ zapłonowy, obstawiam że auto cały czas jeździ na gazie, zapomniano o benzynie. Moja internetowa diagnoza to wtryski do czyszczenia. :oki: 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, swienty napisał:

 

 Gaz jest bardziej czuły na układ zapłonowy, obstawiam że auto cały czas jeździ na gazie, zapomniano o benzynie. Moja internetowa diagnoza to wtryski do czyszczenia. :oki: 

W praktyce spotkałem się, że jak złe świece były, to na LPG super, a na benzynie była za mała iskra, kleiły. Tzn. zbyt mała przerwa na benzynie. 

Ogólnie to zalać preparat do czyszczenia wtryskiwaczy, pojeździć na benzynie i obserwować. Jak nie pomoże czyszczenie, to wymiana, do Fiata nie są drogie. Świece na LPG we Fiacie to wymiana co max 30kkm, przewody dobrej jakości co 40-50kkm. Fiat jest cholernie wrażliwy na te tematy i nie lubi tanich zamienników. Piszę jako były posiadacz kilku Fiatów z benzyną i LPG... :piwko:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skasowanie błędów niestety nic nie dało, ale to by było za proste;p
Świece nowe są, miałem  przez chwilę myśl właśnie wlać specyfika do czyszczenia wtrysków ale na pb nie da się jeździć jakbyś ktoś zaciągnął ręczny😜.

Plan mam taki że odstawiam w przyszłym tygodniu do gaziarzy może akurat coś poradzą a potem albo odstawię do mojego "ogarniętego mechanika" i poproszę go o sprawdzenie wtrysków i cewek albo odstawię do ASO Fiata;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Harp napisał:

Sprawdziłeś ciśnienie benzyny na listwie jak pisałem?

 

Tak, tylko że u mnie nie ma problemów z odpaleniem bo pali od strzała i od razu chodzi ujowo. 

 

Edytowane przez Mr_Hyde
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Mr_Hyde napisał:

Tak, tylko że u mnie nie ma problemów z odpaleniem bo pali od strzała i od razu chodzi ujowo. 

 

Czyli tak jak w przypadku, o którym na samym początku Ci pisałem.

Wymiana pompy paliwa załatwiła sprawę, a to co było w starej trudno było benzyną nazwać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie za 100pkt czy taka wymiana wtrysków jest do ogarnięcia samemu i przy pomocy skrzynki yato;p? Bo obawiam się po pierwsze dostępu do wtrysków a drugiego czy nie będzie problemem ich wyjęcie:hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Mr_Hyde napisał:

Pytanie za 100pkt czy taka wymiana wtrysków jest do ogarnięcia samemu i przy pomocy skrzynki yato;p? Bo obawiam się po pierwsze dostępu do wtrysków a drugiego czy nie będzie problemem ich wyjęcie:hmm:

 

To nie diesel, z wyjęciem nie będziesz miał problemu :oki: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Mr_Hyde napisał:

Pytanie za 100pkt czy taka wymiana wtrysków jest do ogarnięcia samemu i przy pomocy skrzynki yato;p? Bo obawiam się po pierwsze dostępu do wtrysków a drugiego czy nie będzie problemem ich wyjęcie:hmm:

Pewnie bez większego kłopotu, zerknij na YT i filmy w zakresie swojego pojazdu. Punto jest proste w budowie :piwko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
3 godziny temu, Mr_Hyde napisał:

Chciałem sam ale się poddałem. Byłem z autem u gaziarzy i ponoć jeden wtrysk paliwowy niedomaga;p

Ponoć, czy na pewno?

Szklana kula tutaj będzie bardziej precyzyjna. :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Pipper napisał:

Ponoć, czy na pewno?

Szklana kula tutaj będzie bardziej precyzyjna. 

Na razie ponoć, bo tak mi powiedzieli i wskazali konkretny wtrysk, ale dopóki nie wymieniłem i problem nie ustał piszę ponoć😜

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, ghost2255 napisał:

Wyjmij listwę i zobacz jak podają paliwo. 

Zaglądałem tam, ale jak na moje siły to za dużo bawienia się i poprostu odstawię to mechanikowi;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Mr_Hyde napisał:

Zaglądałem tam, ale jak na moje siły to za dużo bawienia się i poprostu odstawię to mechanikowi;)

 

Zrób szybciej temat, bo jak wypali dziurę w tłoku, albo gniazdo zaworowe lub upg to problem zapłonu będzie bezproblemowy :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

2 miesiące jeżdźenia :facepalm:od mechanika do mechanika i w końcu udało się rozwiązać problem. Jeden wtrsyk był wywalony. Czyli potwierdziła się diagnoza u gazownika;p

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.11.2021 o 13:12, Mr_Hyde napisał:

2 miesiące jeżdźenia :facepalm:od mechanika do mechanika i w końcu udało się rozwiązać problem. Jeden wtrsyk był wywalony. Czyli potwierdziła się diagnoza u gazownika;p

Jak to zdiagnozowali?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.