Skocz do zawartości

Zakup podwyższonego ryzyka


grogi

Rekomendowane odpowiedzi

Galaxy okazałbyłsię autem-widemem...

 

Wiec szukam dalej - co byłoby zakupem większego ryzyka?

 

- Touran 1.5TSI + DSG

- C4 Space Tourer 1.6 THP + EAT8

- 5008  1.2 PureTech 130hp + EAT8 ?

 

Wszystko z roczników 2020 lub nowsze, w okolicach 30kkm (co się znajdzie)... Zakup na ~5 lat / 125 kkm. 

Edytowane przez grogi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, grogi napisał:

Galaxy okazałbyłsię autem-widemem...

 

Wiec szukam dalej - co byłoby zakupem większego ryzyka?

 

- Touran 1.5TSI + DSG

- C4 Space Tourer 1.6 THP + EAT8

- 5008  1.2 PureTech 130hp + EAT8 ?

 

Wszystko z roczników 2020 lub nowsze, w okolicach 30kkm (co się znajdzie)... Zakup na ~5 lat / 125 kkm. 

nic

mały przebieg, po 5 latach nadal niewielki przebieg, raczej nic nie klęknie, a jak klęknie to w każdym może

bierz co się podoba najlepiej i tyle

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minutes ago, grogi said:

Galaxy okazałbyłsię autem-widemem...

 

Wiec szukam dalej - co byłoby zakupem większego ryzyka?

 

- Touran 1.5TSI + DSG

- C4 Space Tourer 1.6 THP + EAT8

- 5008  1.2 PureTech 130hp + EAT8 ?

 

Wszystko z roczników 2020 lub nowsze, w okolicach 30kkm (co się znajdzie)... Zakup na ~5 lat / 125 kkm. 

 

Z tych 3 odpuscilbym na pewno 1.6 THP...

NIkt nie wie czy cokolwiek faktycznie poprawiali, a 125kkm to bylo dla niego spore wyzwanie ;]

Najrozsadniej to chyba jednak TSI + DSG przy takiej duzej budzie. 

5008 z 1,2T to musialbys sie przejechac, ale moze byc slabo a na autostradzie wyzlopie min 10.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Najrozsadniej to chyba jednak TSI + DSG przy takiej duzej budzie. 

 

Ostatnio na Automatyczni byl przypadek DSG (S-tronic)ktora klekla po 40kkm.

Przy okazji okazalo sie ze te konkretne skrzynie sa zalewane zbyt mala iloscioa oleju i czesc kol zebatych dostaje smarowanie dopiero po 3-5 minutach od wlaczenia silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, wlad napisał:

Ostatnio na Automatyczni byl przypadek DSG (S-tronic)ktora klekla po 40kkm.

Przy okazji okazalo sie ze te konkretne skrzynie sa zalewane zbyt mala iloscioa oleju i czesc kol zebatych dostaje smarowanie dopiero po 3-5 minutach od wlaczenia silnika.

 

To może moja 😄

Wymiana kompletu sprzęgieł przy równo 40kkm, ale pierwsze jęki zaczęły się już przy 25kkm. Jest to moje ósme auto z automatem więc raczej odrzucam winę użytkownika ;) Po naprawie lata pięknie.

 

Sama skrzynia jest fajna, ale jest kategorycznie za słaba do 150konnego silnika. Nie wiem czy te nowe sprzęgła czymś się różnią od tych co szły na 1 montaż.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś inne opcje? Automat, benzyna, wysoka i przestronna buda. Nie musi mieć siedmiu miejsc.
 
Może Scenic? Tam też chyba pchają DCT.
Kwestia gustu, ale zobacz na SsangYong Korando. Jechałem raz na testach w jakiejś wypasnej wersji z automatem i pozytywnie zaskoczyło. Tylko spalanie większe niż u konkurencji. Ale można lpg założyć, nawet są producent zakładał.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minutes ago, Rado_ said:
8 hours ago, deszczowyRoman said:
1.2 pure tech ma chyba [mention=133140]Rado_[/mention]  , jego zapytaj

Nie mam tego g...mam wieksze g..1,6 thp

 

Rozwiń proszę wypowiedź, zastępując każde przekleństwo nazwą chleba bądź bułki, np. ten "kajzerkowych precel"...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Rozwiń proszę wypowiedź, zastępując każde przekleństwo nazwą chleba bądź bułki, np. ten "kajzerkowych precel"...
 
Zamiast się rozpisywać, przekleństwo wyjaśnia wszystko jednym słowem.

Tu masz kopalnie wiedzy o THP
https://rallystore.ru/pl/novyi-dvigatel-ep6-pochemu-ploho-rabotayut-dvigateli-ep6-perechen-modifikacii-dvs.html
A tu o 1.2 PT


Swoich przebojów z thp nie będę przytaczał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 hours ago, Rado_ said:

A tu o 1.2 PT

 

 

 

Gosc troche dramatyzuje, poza tym rozbiera wolnossaca wersje 1,2 z poczatku produkcji o niewiadomej przeszlosc i przebiegu...

Tych silnikow jezdza juz miliony w roznych modelach PSA i Oplu i nie slychac, zeby sie sypaly ponad norme.

Jedynie co to warto pilnowac tego paska rozrzadu i wymieniac czesciej niz producent.

Tak czy owak, z takim podejsciem to pozostanie pewnie zakupu Toyoty 1,6 NA ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Maciej__ napisał:

 

Gosc troche dramatyzuje, poza tym rozbiera wolnossaca wersje 1,2 z poczatku produkcji o niewiadomej przeszlosc i przebiegu...

Tych silnikow jezdza juz miliony w roznych modelach PSA i Oplu i nie slychac, zeby sie sypaly ponad norme.

Jedynie co to warto pilnowac tego paska rozrzadu i wymieniac czesciej niz producent.

Tak czy owak, z takim podejsciem to pozostanie pewnie zakupu Toyoty 1,6 NA ;]

 

 

Chyba nawet Citroen poszedł po rozum do głowy bo jak odbierałem C3 to  dostałem harmonogram przeglądów i olej jest jak dobrze pamiętam co rok lub 20kkm. Rozrząd też skrócili do 6 lat i 100 kkm o czym Pan z filmu również wspomina. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minutes ago, spad said:

 

Chyba nawet Citroen poszedł po rozum do głowy bo jak odbierałem C3 to  dostałem harmonogram przeglądów i olej jest jak dobrze pamiętam co rok lub 20kkm. Rozrząd też skrócili do 6 lat i 100 kkm o czym Pan z filmu również wspomina. 

 

Dokladnie tak, skrocili interwaly :ok: Z rozrzadem to chyba po 100kkm wymieniaja sam pasek.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Gosc troche dramatyzuje, poza tym rozbiera wolnossaca wersje 1,2 z poczatku produkcji o niewiadomej przeszlosc i przebiegu...
Tych silnikow jezdza juz miliony w roznych modelach PSA i Oplu i nie slychac, zeby sie sypaly ponad norme.
Jedynie co to warto pilnowac tego paska rozrzadu i wymieniac czesciej niz producent.
Tak czy owak, z takim podejsciem to pozostanie pewnie zakupu Toyoty 1,6 NA ;]
 
Dokladnie wyjaśnia co jest z tymi silnikami. A ze z poczatku produkcji, to nic nie zmienia.
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.2 Pure tech ma pasek rozrządu w oleju .Jest sporo przypadków łuszczenia się , zatykania smoka pompy...
Podobno jest to poprawione ale temat nadal aktywny na forum marki .

Wysłane z mojego SM-G998B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 hours ago, Maciej__ said:

 

Z tych 3 odpuscilbym na pewno 1.6 THP...

NIkt nie wie czy cokolwiek faktycznie poprawiali, a 125kkm to bylo dla niego spore wyzwanie ;]

Najrozsadniej to chyba jednak TSI + DSG przy takiej duzej budzie. 

5008 z 1,2T to musialbys sie przejechac, ale moze byc slabo a na autostradzie wyzlopie min 10.

 

Chyba przyjdzie mi się z dieslem 2.0 HDI przeprosić 😄

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, pawlaa1370 napisał:

1.2 Pure tech ma pasek rozrządu w oleju .Jest sporo przypadków łuszczenia się , zatykania smoka pompy...
Podobno jest to poprawione ale temat nadal aktywny na forum marki .

Wysłane z mojego SM-G998B przy użyciu Tapatalka
 

 

Sam miesiąc temu kupiłem nowe C3 z tym silnikiem w wersji 82KM. Coś tam na forach ludzi piszą, ale o starych egzemplarzach sprzed kilku lat, bliżej sześciu i więcej. Ogólnie zakładam serwis olejowy co 15kkm, kontrola paska, regulacja zaworów co 40 kkm. We wtorek zakładam lpg. Liczę na kilka lat bezproblemowej jazdy. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minutes ago, Artur_W_wa said:

Tak nie do końca to jest to samo co 130 KM, i Twój ponoć jest ok

 

Konstrukcyjnie to prawie to samo, rozni sie glownie rodzajem wtrysku i dolozonym turbo.

Ale przez brak sprezarki i co za tym idzie duzo nizszy moment, obciazenia na uklad korbowo-tlokowy i rozrzad sa duzo mniejsze w wersji NA.

W kazdym razie nie slyszalem o powaznych problemach z tymi wolnossacymi. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja oczywiście w żaden sposób nie krytykuję . Mam po prostu Peugeota i czytam to tamto na forach . Jest mnóstwo samochodów z tym silnikiem tak że o czarną owcę nie trudno . Mowa o wersji 130 KM . Tu ciekawy film .

    Będziesz zaskoczony głupimi wadami silnika 1.2 PureTech (EB2) firmy PSA. Napisy na filmie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja oczywiście w żaden sposób nie krytykuję . Mam po prostu Peugeota i czytam to tamto na forach . Jest mnóstwo samochodów z tym silnikiem tak że o czarną owcę nie trudno . Mowa o wersji 130 KM . Tu ciekawy film .
    

Ale tutaj gość rozbiera właśnie wolnossace 82 KM i też narzeka.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.