Skocz do zawartości

Filtry oleju.


WaWeR

Rekomendowane odpowiedzi


Czy zastosowanie większego filtra ( wyższego, średnica jest taka sama) który ma próg otwarcia przelewu przy innym ciśnieniu może jakoś zaszkodzić?
Jakie różnice w progach?
Seria ma katalogowe 1.3
Zamieniki 2.0 lub 1.2
 
Plusem był by łatwiejszy demontaż (wyższy filtr łatwiej chwycic) no i większa pojemność.
 
Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

między 1.2 a 1.3 nie zauważysz różnicy.

Popularne zamienniki potrafią mieć zdecydowanie większe rozbieżności ciśnienia na bypass (niższe) i ludzie jeżdżą nic nie wiedząc ;)

 

Dla przykładu filtry Subaru maja 1,6 a zamienniki 1.0-1.3 ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Ozarek napisał:

między 1.2 a 1.3 nie zauważysz różnicy.

Popularne zamienniki potrafią mieć zdecydowanie większe rozbieżności ciśnienia na bypass (niższe) i ludzie jeżdżą nic nie wiedząc ;)

 

Dla przykładu filtry Subaru maja 1,6 a zamienniki 1.0-1.3 ...

No tak myślę, ale najbardziej mnie ciekawi to 2.0 bar

Chodzi o to że taki filtr był stosowany w późniejszych wersjach silnika który mam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, damianX napisał:

i pytanie jakie ma to znaczenia dla silnika ,szkodzi taka rozbieżność czy nie.?

 

No właśnie dlatego powstał wątek. Czekam na kumatych a nie fantastów.

Dodam że obecnie mój filtr ma dosc małą powierzchnię filtrowania bo ma tylko 50mm wysokości.

Ten 2 barowy ma 64, a sa i 79mm.

Jednak producent zaleca.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, WaWeR napisał:

No tak myślę, ale najbardziej mnie ciekawi to 2.0 bar

Chodzi o to że taki filtr był stosowany w późniejszych wersjach silnika który mam.

 

 

No a w tych późniejszych wersjach, nie zmienił się aby interwał wymiany oleju? Wyższe ciśnienie, więc by-pass dłużej zamknięty, więc można bardziej za*ebać filtr ;] 

 

Dodatkowo, czy te późniejsze rewizje silnika nie miały innej pompy oleju? Może mocniejsza, skoro filtry większe. Nie mierzyłem nigdy ciśnienia oleju w związku z filtrem, ale ciekaw jestem czy spadłoby po wymianie filtra na takie przewymiarowany.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, analyzer64 napisał:

. Nie mierzyłem nigdy ciśnienia oleju w związku z filtrem, ale ciekaw jestem czy spadłoby po wymianie filtra na takie przewymiarowany.

A czemu miałoby spadać, przecież filtr z gumy nie jest. 

Co najwyżej trzeba trochę więcej oleju w układzie i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, volf6 napisał:

A czemu miałoby spadać, przecież filtr z gumy nie jest. 

Co najwyżej trzeba trochę więcej oleju w układzie i tyle.

 

Słyszałem takie opinie, nawet nie wiem czy tu nie czytałem na AK, że z powodu złego filtra ludziom świeciła się nawet lampka ciśnienia albo zauważalnie później gasła. Z drugiej strony bieguna filtry firmy HAMP rzekomo miały podnosić ciśnienie oleju nawet o 0.2bar.

Ja nigdy pomiarów ciśnienia nie robiłem przed i po zmianie oleju (a co za tym idzie-filtra), żeby móc to potwierdzić albo zaprzeczyć :ok:

 

Edytowane przez analyzer64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, analyzer64 napisał:

 

Słyszałem takie opinie, nawet nie wiem czy tu nie czytałem na AK, że z powodu złego filtra ludziom świeciła się nawet lampka ciśnienia albo zauważalnie później gasła. Z drugiej strony bieguna filtry firmy HAMP rzekomo miały podnosić ciśnienie oleju nawet o 0.2bar.

Ja nigdy pomiarów ciśnienia nie robiłem przed i po zmianie oleju (a co za tym idzie-filtra), żeby móc to potwierdzić albo zaprzeczyć :ok:

 

Lampka później gasła, bo nie było w filtrze zaworu zapobiegającemu cofaniu się oleju.

Wyższe ciśnienie to chyba tylko wtedy jak wkład będzie miał bardzo niskie opory tłoczenia (czyli niższe niż inne filtry). Nie widzę jednak w tych 2 przypadkach związku z samą wielkością filtra. W sumie to ten większy teoretycznie mógłby mieć nizsze opory przepływu niż mały zakładając podobny stopień filtracji bibuły/papieru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
No a w tych późniejszych wersjach, nie zmienił się aby interwał wymiany oleju? Wyższe ciśnienie, więc by-pass dłużej zamknięty, więc można bardziej za*ebać filtr ;] 
 
Dodatkowo, czy te późniejsze rewizje silnika nie miały innej pompy oleju? Może mocniejsza, skoro filtry większe. Nie mierzyłem nigdy ciśnienia oleju w związku z filtrem, ale ciekaw jestem czy spadłoby po wymianie filtra na takie przewymiarowany.
 
 
Czy się interwal zmienił? Nie wiem. Wątpię.
Domyslnie bylo 30kkm
Chodzi o silnik F4R.
Czy się zmieniła pompa? Nie wiem.
Dla aut do 2008 okolo byl taki maly, W75/3- 50mm, potem byl wiekszy W79 i ten na 64mm ale 2 bary.
Są jeszcze 714/4 (79mm) i 712/16 (74mm) i te maja 1.2 bar
Dobór po wymiarach w/g katalogu mann


Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, WaWeR napisał:

No tak myślę, ale najbardziej mnie ciekawi to 2.0 bar

Chodzi o to że taki filtr był stosowany w późniejszych wersjach silnika który mam.

przy dużej różnicy inplus olej będzie 'dłużej' szedł przez filtr - bypass się później otworzy, czyli potencjalnie gorsze smarowanie przy zimnym starcie i przy zapchanym filtrze.  Ciśnienie otwarcia BPRV jest raczej dopasowywane do ciśnienia na magistrali i IMVHO duże odchyłki względem fabryki nie są wskazane.

Trzeba by zrewidować zmiany w silniku, z czegoś to wynika i wątpię, że tylko ze zwiększonego interwału serwisu olejowego czy wymiarów filtra.

 

3 godziny temu, analyzer64 napisał:

Słyszałem takie opinie, nawet nie wiem czy tu nie czytałem na AK, że z powodu złego filtra ludziom świeciła się nawet lampka ciśnienia albo zauważalnie później gasła.

znam taki przypadek, zamiennik miał coś nie tak z zaworem bypass i kontrolka nie gasła wcale.

3 godziny temu, WaWeR napisał:

Dobór po wymiarach w/g katalogu mann

nie ufaj katalogom zamienników, dokop się do parametrów filtrów OEM.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Ozarek napisał:

Trzeba by zrewidować zmiany w silniku, z czegoś to wynika i wątpię, że tylko ze zwiększonego interwału serwisu olejowego czy wymiarów filtra.

 

Tych silników F4R to było dość sporo, podejrzewam że z 10 różnych ;]

Ale zacząłbym od ustalenia modelu silnika u siebie (rewizja po F4R, 3 cyferki, na bloku powinno być wybite), potem może da się znaleźć po większym filtrze, do jakich rewizji idzie i na tej podstawie szukać różnic w silniku. :ok: moim zdaniem też coś innego musi być w silniku, ot tak raczej nie zmienia się wielkości filtra.

 

@WaWeR możesz jeszcze na catcar.info spojrzeć, tam po kodzie pojazdu wyszukasz OEM filtr, często są wypisane OEM zamienniki, czyli te których bazowy numer katalogowy, zastąpiono innym, być może w zależności od numeru silnika.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Ozarek
Dobierałem po wymiarach gwintu i średnic samego filtra.
Katalog numerow oem nie podaje takich parametrow, ale gdzies tam doszukalem ze cisnienie u mnie jest 1.3 na bypass
Pompa oleju jest wspolba dla wielu silnikow i nie bardzo jestem w stanie dokladnie to rozszyfrowac. Co ciekawe lata zarówno w noPB jak i diesel.

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.10.2021 o 22:10, WaWeR napisał:

Dobierałem po wymiarach gwintu i średnic samego filtra.

to takie trochę szukanie buta po wyglądzie cholewki

W dniu 27.10.2021 o 22:10, WaWeR napisał:

Pompa oleju jest wspolba dla wielu silnikow i nie bardzo jestem w stanie dokladnie to rozszyfrowac. Co ciekawe lata zarówno w noPB jak i diesel.

cała czy tylko wkład, a rolka różna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.10.2021 o 20:32, Ozarek napisał:

między 1.2 a 1.3 nie zauważysz różnicy.

Popularne zamienniki potrafią mieć zdecydowanie większe rozbieżności ciśnienia na bypass (niższe) i ludzie jeżdżą nic nie wiedząc ;)

 

Dla przykładu filtry Subaru maja 1,6 a zamienniki 1.0-1.3 ...

Dlatego ostatnio pofatygowałem się do ASO po filtr oleju zamiast kupować w pobliskim sklepie moto. Po coś producent dał takie a nie inne parametry. 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



cała czy tylko wkład, a rolka różna?


Cala, dobierana po numerach oem.
A odnośnie filtra. W jaki sposób chcesz dobrać inny skoro producent nie przewidział? Chyba zaczniesz od średnic i gwintu?

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, lucash napisał:

Dlatego ostatnio pofatygowałem się do ASO po filtr oleju zamiast kupować w pobliskim sklepie moto. Po coś producent dał takie a nie inne parametry. 

Kosztują podobnie. Kupowanie w takim przypadku zamienników jest bez sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, marcindzieg napisał:

Kosztują podobnie. Kupowanie w takim przypadku zamienników jest bez sensu.

 

We wszystkich pojazdach praktycznie korzystam tylko z zamienników, ale zawsze dobierane po nr OE czyli patrzę najpierw katalog producenta a później patrzę w katalog producenta filtra i szukam po crossie. Nigdy nie miałem z tego tytułu żadnego problemu, a cena filtra Knecht, Hengst nie mówiąc o Filtronie jest jednak znacząco niższa niż OE.

Przy kpl olej+paliwo+powietrze+kabina różnica robi się trzy cyfrowa.

 

Jedyny wyjątek to były filtry do skrzyni ASB w Jeepie - zamiennik był tylko z WIX a na amerykańskich forach ludzie zgłaszali problemy po zastosowaniu zamienników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, WaWeR napisał:

W jaki sposób chcesz dobrać inny skoro producent nie przewidział? Chyba zaczniesz od średnic i gwintu?

 

Filtr oleju to nie żarówka żeby go tak dobierać. Szukasz nr oryginału a później zamieniasz na zamiennik w katalogu wybranego producenta filtrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Filtr oleju to nie żarówka żeby go tak dobierać. Szukasz nr oryginału a później zamieniasz na zamiennik w katalogu wybranego producenta filtrów.
Uzasadnij.

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, WaWeR napisał:

Uzasadnij.

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
 

 

Dlatego szuka się po numerze katalogowym części OEM, żeby później nie było niespodzianek, że to nie pasuje gwintem, a tu czujnik może ma inną oporność itd.

Ja zamienników zawsze tak szukam :ok:

 

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Piotrus napisał:

 

We wszystkich pojazdach praktycznie korzystam tylko z zamienników, ale zawsze dobierane po nr OE czyli patrzę najpierw katalog producenta a później patrzę w katalog producenta filtra i szukam po crossie. Nigdy nie miałem z tego tytułu żadnego problemu, a cena filtra Knecht, Hengst nie mówiąc o Filtronie jest jednak znacząco niższa niż OE.

Przy kpl olej+paliwo+powietrze+kabina różnica robi się trzy cyfrowa.

 

Jedyny wyjątek to były filtry do skrzyni ASB w Jeepie - zamiennik był tylko z WIX a na amerykańskich forach ludzie zgłaszali problemy po zastosowaniu zamienników.

Nie dotyczy Opla. Filtry oleju - bynajmniej były tanie jak filtrona jak pracowałem u nich około 2000 roku.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, Piotrus napisał:

Nigdy nie miałem z tego tytułu żadnego problemu, a cena filtra Knecht, Hengst nie mówiąc o Filtronie jest jednak znacząco niższa niż OE.

35 zł płaciłem w ASO za OEM. Na Allegro masz między 10 - 30 zamienniki. Znacząco niższa przy wymianie raz na rok? :)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Dlatego szuka się po numerze katalogowym części OEM, żeby później nie było niespodzianek, że to nie pasuje gwintem, a tu czujnik może ma inną oporność itd.
Ja zamienników zawsze tak szukam :ok:
 
Bardziej chodzi mi o porównanie z żarówka.
Po numerach oem to ja potrafię dobrać.
Ale tu nie o tym.

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, marcindzieg napisał:

35 zł płaciłem w ASO za OEM. Na Allegro masz między 10 - 30 zamienniki. Znacząco niższa przy wymianie raz na rok? :)

Masz farta, u mnie jest tak o połowę taniej na samym filtrze oleju :

 

1974631179_Screenshot_20211031-000418_SamsungInternet.jpg.1476d5929569eb3ef96f1e9a367b0e1e.jpg

 

Szczytem jest filtr kabinowy za 700 z OE BMW vs Filtron za 132:

988731485_Screenshot_20211031-000817_SamsungInternet.jpg.68740bc43453234fda5eb335b2b2fadd.jpg

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, WaWeR napisał:

Uzasadnij.
 

Już Ci kolega @analyzer64 uzasadnił. Producent wie dokładnie jaką część włożył do Twojego nr Vin i nie widzę sensu "dobierania" innego filtra oleju który da się przykręcić do podstawy na podstawie średnicy gwintu i wielkości puszki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej jest sens dobierania filtra po gwincie i średnicy zwłaszcza, że producenci udostępniają takie dane. Np: w Espace IV, rzeczony silnik F4R turbo, o poj. 2 litrów i mocy 163KM, ma filtr wielkości tego z Punto. A miejsca jest tam tyle, że można wsadzić cztery takie.

Jak się wymienia filtr co 10-15tyś km, to nawet się nie zbliżysz do ciśnienia otwarcia zaworu obejściowego. Zawór może się otwierać tylko przy bardzo niskiej temp., gdy olej ma dużą lepkość.

Nie wiem jak to jest w tych silnikach (trzeba by zrobić pomiary), ale ja bym tam fabrycznego filtra nie montował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja do znalezienia zamiennych i większych filtrów używałem strony https://catalog.mann-filter.com/EU/pol/dimensions

 

np. do silnika renault 1.4 k7 fabryczny filtr miał 5 cm wysokości, a spokojnie można było dać większy, a na stronie manna można wyszukać sobie po wymiarach, i parametrach zaworu

Poniżej filtry pasujące do tamtej renaty 

spacer.pngspacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, WaWeR napisał:

A odnośnie filtra. W jaki sposób chcesz dobrać inny skoro producent nie przewidział? Chyba zaczniesz od średnic i gwintu?

szukając zamiennika dla OEM zawsze korzystam z numeru ori, Ty kombinujesz więc ta droga odpada, ale zacząłbym od rewizji ori do innych wersji motoru i ich numerów.

Ja wiem, że filtr oleju to nie jest kosmiczna technologia, ale zamienniki są często tak szeroko rozpisane, że aż dziw bierze jak ten sam filtr może ogarnąć silnik 1.0 i 2.5.

 

15 godzin temu, Piotrus napisał:

a cena filtra Knecht, Hengst nie mówiąc o Filtronie jest jednak znacząco niższa niż OE.

to zależy od marki. np do Subaru OEM jest tańszy niż zamienniki knechta (przynajmniej jak kupowałem 2-3lata kolejny temu zapas ;] )

 

15 godzin temu, Piotrus napisał:

Filtr oleju to nie żarówka żeby go tak dobierać. Szukasz nr oryginału a później zamieniasz na zamiennik w katalogu wybranego producenta filtrów.

to też nie daje 100% pewności, katalogi miewają błędy, szczególnie te sklepowe gdzie dostajesz wyniki wielu producentów. Warto to weryfikować na katalogach markowych

2 godziny temu, jqr napisał:

a na stronie manna można wyszukać sobie po wymiarach, i parametrach zaworu

i to ma sens :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już Ci kolega [mention=155813]analyzer64[/mention] uzasadnił. Producent wie dokładnie jaką część włożył do Twojego nr Vin i nie widzę sensu "dobierania" innego filtra oleju który da się przykręcić do podstawy na podstawie średnicy gwintu i wielkości puszki.
Czyli rozumując po Twojemu, oliwę lejesz te sama co wlewa producent, opony zawsze te same co założył producent, ba, plyn do spryskiwaczy tez ten co producent.
Szanuje, ale prosiłem o wypowiedzi kumatych a nie fantastów. Tak ze, dziękuję za Twoje fantazje ald mnie nie kręcą.

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Ozarek
Po numerze oem to możesz dobrać filtr innego producenta a nie iny filtr.
Ja szukam innego filtra, a nie filtra innego producenta.
Taka drobna różnica.


Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja do znalezienia zamiennych i większych filtrów używałem strony https://catalog.mann-filter.com/EU/pol/dimensions
 
np. do silnika renault 1.4 k7 fabryczny filtr miał 5 cm wysokości, a spokojnie można było dać większy, a na stronie manna można wyszukać sobie po wymiarach, i parametrach zaworu
Poniżej filtry pasujące do tamtej renaty 
001.jpg001.jpg
Kurcze no. Wlasnie o tym pisze. Plus pytanie o cisnienie.

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, WaWeR napisał:

Czyli rozumując po Twojemu, oliwę lejesz te sama co wlewa producent, opony zawsze te same co założył producent, ba, plyn do spryskiwaczy tez ten co producent.
Szanuje, ale prosiłem o wypowiedzi kumatych a nie fantastów. Tak ze, dziękuję za Twoje fantazje ald mnie nie kręcą.
 

To jest Twoja interpretacja.

 

Olej leję dokładnie takiej normy jakiej chce producent, opony muszą mieć homologację z tzw gwiazdką żeby nie uwalić xdrive a filtr oleju zakładam po nr oe. 

 

Jeśli to jest postępowanie "fantasty" to nie wiem jak nazwać to co Ty chcesz zrobić.

 

Rozumiem że po montażu nowego filtra oleju sprawdzisz jak szybko buduje się ciśnienie w układzie przy zimnym starcie plus zrobisz analizę zużytego oleju żeby porównać czy stosowanie innego filtra ma sens, czy poprzestaniesz na własnych odczuciach że poprawiłeś inżyniera z fabryki?

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, WaWeR napisał:

Po numerze oem to możesz dobrać filtr innego producenta a nie iny filtr.
Ja szukam innego filtra, a nie filtra innego producenta.
Taka drobna różnica.

dlatego Ci napisałem, że zacząłbym od innych rewizji motoru, ew innych rynków sprzedażowych.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, bochumil napisał:

A w ogóle to jakie jest Wasze zdanie nt. filtrów FILTRON? Zawsze brałem zestaw oleju: MANN, powietrza: FILTRON. Niby to już grupa MANN więc powinno być przyzwoicie.
 

ja nie mam złych doświadczeń i uważam je za przyzwoite

kupuje Filtrona jeśli jest wyraźnie tańszy od Knecht/Hengst/Mann

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, bochumil napisał:

A w ogóle to jakie jest Wasze zdanie nt. filtrów FILTRON? Zawsze brałem zestaw oleju: MANN, powietrza: FILTRON. Niby to już grupa MANN więc powinno być przyzwoicie.
 

 

Zawsze miałem dobre opinie na temat tego producenta. aktualnie kupując filtr w sklepie motoryzacyjnym nie patrzę na producenta i tak przewijają się trzy, cztery te same znane marki plus oem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.