Skocz do zawartości

Problem z nawiewem


PannaDzika

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, potrzebuje pomocy, w Stilo na klimatroniku gdy włączona jest klima leci zimne , a na pasażera gorące. Próbowałam zrobić reset klimatronika, jednak to nic nie daje pokazuje lewa strona 00 prawa 02. Poza tym słychać coś pod kolumną kierownicy, takie odgłosy jakby coś się miało przełączyć a nie mogło. Podobno tam jest cały mechanizm. Czy mogę zrobić coś samodzielnie czy mam szukać magika od klimy

 Czytałam, że tam są jakieś mieszalniki, potencjometr. Poratujcie pany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samemu można ogarnąć temat. Uszkodzone aktywatory albo połamane dźwigienki. Zerknij może tu: jakiś link Robota nie taka trudna jak się może wydawać, kwestia posiadania dźwigienek o ile sam aktywator jest sprawny. Można na allegro kupić komplet dźwigienek do aktywatorów, cena ok. 80zł (w zestawie wszystko oprócz dźwigienki do aktywatora recyrkulacji powietrza). Przeważnie pękają dźwigienki i aktywator wyje bez sensu nie mogąc ustawić pozycji. Na naszym forum jest sporo wątków, jednak bez zdjęć, lub wątki są już niedostępne. Ale można poczytać i posiłkując się zdjęciami z netu i innych forów ogarnąć temat :)

Edytowane przez szulu
  • Lubię to 1
  • Kocham 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 27.10.2021 o 14:10, szulu napisał:

Samemu można ogarnąć temat. Uszkodzone aktywatory albo połamane dźwigienki. Zerknij może tu: jakiś link Robota nie taka trudna jak się może wydawać, kwestia posiadania dźwigienek o ile sam aktywator jest sprawny. Można na allegro kupić komplet dźwigienek do aktywatorów, cena ok. 80zł (w zestawie wszystko oprócz dźwigienki do aktywatora recyrkulacji powietrza). Przeważnie pękają dźwigienki i aktywator wyje bez sensu nie mogąc ustawić pozycji. Na naszym forum jest sporo wątków, jednak bez zdjęć, lub wątki są już niedostępne. Ale można poczytać i posiłkując się zdjęciami z netu i innych forów ogarnąć temat :)

Właśnie oddałam auto do serwisu, powiedzieli że jest problem na łopatkach i muszą rozbierać całą deskę. Zaśpiewali mi kwotowo tak że zastanawiam się czy faktycznie nie bawić się samemu. Dziękuję za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, PannaDzika napisał:

Właśnie oddałam auto do serwisu, powiedzieli że jest problem na łopatkach i muszą rozbierać całą deskę. Zaśpiewali mi kwotowo tak że zastanawiam się czy faktycznie nie bawić się samemu. Dziękuję za pomoc

No w serwisie to wiadomo, rozebranie deski i masa roboczogodzin ;) Dlatego to się robi samemu, bez rozbierania całej deski, dojście z boków po zdjęciu osłon na tunelu... Latem całkiem przyjemna robota, teraz kwestia posiadania ciepłego garażu. Poczytaj i próbuj sama, zepsuć tego bardziej już nie zepsujesz. Pewnie pękła dźwigienka od mieszacza i szybka wymiana załatwi sprawę  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, szulu napisał:

No w serwisie to wiadomo, rozebranie deski i masa roboczogodzin ;) Dlatego to się robi samemu, bez rozbierania całej deski, dojście z boków po zdjęciu osłon na tunelu... Latem całkiem przyjemna robota, teraz kwestia posiadania ciepłego garażu. Poczytaj i próbuj sama, zepsuć tego bardziej już nie zepsujesz. Pewnie pękła dźwigienka od mieszacza i szybka wymiana załatwi sprawę  :)

a wiesz z którym silniczkiem jest problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.11.2021 o 18:35, Kris88 napisał:

a wiesz z którym silniczkiem jest problem?

Z tego co autorka opisuje to mieszalnik. We wklejonym przeze mnie linku z podobną usterką to siłownik numer 4. Dostęp do tych siłowników jest naprawdę prosty. Wystarczy zdjąć osłonę od strony kierowcy i widać wszystko jak na dłoni. Kwestia sprawdzenia czy uszkodzony jest potencjometr w silniczku/silniczek czy sama dźwigienka i wymiana odpowiedniej części. Jedynym problemowym silniczkiem jest ten od recyrkulacji powietrza (ciężki dostęp i brak dźwigienek na zamianę), ale przy jego uszkodzeniu można ręką ustawić nadmuch z zewnątrz i da radę tak jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, szulu napisał:

Z tego co autorka opisuje to mieszalnik. We wklejonym przeze mnie linku z podobną usterką to siłownik numer 4. Dostęp do tych siłowników jest naprawdę prosty. Wystarczy zdjąć osłonę od strony kierowcy i widać wszystko jak na dłoni. Kwestia sprawdzenia czy uszkodzony jest potencjometr w silniczku/silniczek czy sama dźwigienka i wymiana odpowiedniej części. Jedynym problemowym silniczkiem jest ten od recyrkulacji powietrza (ciężki dostęp i brak dźwigienek na zamianę), ale przy jego uszkodzeniu można ręką ustawić nadmuch z zewnątrz i da radę tak jeździć.

z tym prostym dostepem to chybe troche przesadziłeś :P

Moim zdaniem jest słaby - w każdym razie polecam patent przy zakręcaniu z nitką na śrubce bo łupią spadać i się gubić.

Dodam że do aktywatorów Denso o ile wiem nie da sie kupić samych potenciometrów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No może dostęp nie jest jakiś super dobry ale nie jest też tragiczny. W ciepłym garażu można to na spokojnie ogarnąć. Po demontażu trzeba sprawdzić czy to tylko pęknięta dźwigienka czy silnik i w zależności od tego kupić co trzeba.

Wysłane z mojego RMX3085 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.