Skocz do zawartości

Wtryskiwacze - nowe ze sklepu, nowe z Allegro, regenerowane


camel00

Rekomendowane odpowiedzi

Pytałem już w innym wątku, ale tam mogło to zginąć między wierszami a przydałaby mi się porada na szybko ;) Innym w przyszłości pewnie też.

 

Czy ktoś mi może wytłumaczyć jak to jest, że teoretycznie(?) ta sama część, sprzedawana jest:

- nowa w sklepie za 1065 zł - 4cars - tutaj zakładam, że nie ma niedomówień; część oryginalna, z działającą gwarancją.

- nowa na Allegro od 589 zł do 1106 zł- sprzedawca tej tańszej potwierdza, że część jest nowa, producent Delphi, czyli niby ten sam co w sklepie i droższej ofercie.

- regenerowana na Allegro  za 495 zł (wg wyszukiwania modelu samochodu), ale po samym numerze części, można znaleźć też takie za 295 zł

 

Problemem nie jest to ile trzeba wydać, tylko rozpiętość cenowa. Nie zastanawiałbym się gdyby wynosiła 10%, ale niemal 50% dla części nowych i dolna półka zbliżona do części regenerowanych jest - przynajmniej dla mnie - zastanawiająca. Widzę dwa warianty: albo sklepy mają marże z kosmosu albo sprzedawcy Allegro wciskają chińskie podróbki. :hmm:

 

Niech ktoś napisze coś mądrego ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, camel00 napisał:

Czy ktoś mi może wytłumaczyć jak to jest, że teoretycznie(?) ta sama część, sprzedawana jest:

- nowa w sklepie za 1065 zł - 4cars - tutaj zakładam, że nie ma niedomówień; część oryginalna, z działającą gwarancją.

- nowa na Allegro od 589 zł do 1106 zł- sprzedawca tej tańszej potwierdza, że część jest nowa, producent Delphi, czyli niby ten sam co w sklepie i droższej ofercie.

 

Nie ma co porównywać ceny w firmie zajmującej się dystrybucją do warsztatów do cen ludków którzy prowadzą jakiś ecom na allegro/ w internecie oferując towar którego nie mają na półce.

 

Przewrotnie zapytam, a dlaczego nie chcesz żeby warsztat który będzie go montował zamówił go w 4Cars? Napewno ma tam jakiś rabat więc w zasadzie może się okazać że policzy Cię taniej/tyle samo niż sam byś go kupił.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Nie ma co porównywać ceny w firmie zajmującej się dystrybucją do warsztatów do cen ludków którzy prowadzą jakiś ecom na allegro/ w internecie oferując towar którego nie mają na półce.
 
Przewrotnie zapytam, a dlaczego nie chcesz żeby warsztat który będzie go montował zamówił go w 4Cars? Napewno ma tam jakiś rabat więc w zasadzie może się okazać że policzy Cię taniej/tyle samo niż sam byś go kupił.
Pewnie dlatego, że warsztaty mają rabaty "dla siebie" (czyli traktują to jako dodatkowy zarobek).

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, janusz napisał:

Pewnie dlatego, że warsztaty mają rabaty "dla siebie" (czyli traktują to jako dodatkowy zarobek).

 

Tyle że w tym zarobku jest też zawarta jego odpowiedzialność za to że właściwie dobierze część plus to że jeśli coś będzie z nią nie tak to warsztat odpowiada przed klientem.  Poza tym stały klient też może liczyć na rabat, fakt że nie taki w jakiej graty chodzą po allegro ale to już wyjaśniłem powyżej.

 

Znam kilku właścicieli warsztatów którzy cenią sobie klientów którzy sami przywożą graty - nie muszą się później użerać z reklamacjami tylko kasują drugi raz za demontaż. A już najlepsi są Ci co przyjeżdżają na serwis z własną diagnozą.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Tyle że w tym zarobku jest też zawarta jego odpowiedzialność za to że właściwie dobierze część plus to że jeśli coś będzie z nią nie tak to warsztat odpowiada przed klientem.  Poza tym stały klient też może liczyć na rabat, fakt że nie taki w jakiej graty chodzą po allegro ale to już wyjaśniłem powyżej.
 
Znam kilku właścicieli warsztatów którzy cenią sobie klientów którzy sami przywożą graty - nie muszą się później użerać z reklamacjami tylko kasują drugi raz za demontaż. A już najlepsi są Ci co przyjeżdżają na serwis z własną diagnozą.
Generalnie to masz rację, ale z tą odpowiedzialnością bywa różnie. Niech klient sam decyduję jaka opcja mu najbardziej odpowiada.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, janusz napisał:

Pewnie dlatego, że warsztaty mają rabaty "dla siebie" (czyli traktują to jako dodatkowy zarobek).

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
 

I marże potrafią być rzędu 50%-70%

 

Znam przykład gdzie za świece do Golfa IV 1.4 warsztat wraz z wymianą (świece nie zapieczone) skasował klienta 420zl🤣😱

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, 4thelement napisał:

I marże potrafią być rzędu 50%-70%

 

Znam przykład gdzie za świece do Golfa IV 1.4 warsztat wraz z wymianą (świece nie zapieczone) skasował klienta 420zl🤣😱

I to ja szanuje 🤣

Mniej kosztuje wymiana w ASO Mercedesa 👍

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to ja szanuje
Mniej kosztuje wymiana w ASO Mercedesa
 
ASO VW w Golfie 7 wymieni mi świece (taka ofertę dostalem) za prawie 500 zł. default_smile.gif Cena świec i robocizny mniej więcej po połowie.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, 4thelement napisał:

I marże potrafią być rzędu 50%-70%

Znam przykład gdzie za świece do Golfa IV 1.4 warsztat wraz z wymianą (świece nie zapieczone) skasował klienta 420zl🤣😱

 

Od jakiegoś czasu robocizna jest droższa niż części.

Przykładowo synchronizator 1 biegu w Jimny to 50 zł część i minimum 1500 robota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość krawiec
Godzinę temu, camel00 napisał:

 

Od jakiegoś czasu robocizna jest droższa niż części.

Przykładowo synchronizator 1 biegu w Jimny to 50 zł część i minimum 1500 robota.

No ale tutaj to chyba trzeba skrzynie wyjac... Troche inna robota niz przy swiecach.

 

Zreszta zobacz sobie koszt wymiany swiec w Subaru...

 

Krawiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, krawiec napisał:

No ale tutaj to chyba trzeba skrzynie wyjac... Troche inna robota niz przy swiecach.

 

Zreszta zobacz sobie koszt wymiany swiec w Subaru...

 

Krawiec

Ja koledze przy 3.0 Legacy i wiem o czym mówisz. Z reguły prosta czynność a silnik trzeba unieść lub opuścić, aby to wykonać. W Mercedesie dolot do turbiny ściągnąć, w Ford Kuga jeszcze gorzej, w nissanie sce kolektor dolotowy zdemontować a w pancerwagenie 1.5 nie wiem jeszcze 🤣

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 hours ago, spad said:

ASO VW w Golfie 7 wymieni mi świece (taka ofertę dostalem) za prawie 500 zł. default_smile.gif Cena świec i robocizny mniej więcej po połowie.

 

W Mazdzie wymiana swiec to jakies 700PLN ;] Przy czym same swiece ponad 500 ale interwal wymiany jest 120kkm.

Co do ceny za robocizne, to czasami trzeba niestety sporo elementow zdemontowac.

Edytowane przez Maciej__
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, PawelWaw napisał:

 

To tanio czy drogo ?

W rzeczywistości koszt świec to kwota poniżej 80zl 

Czy tanio, czy drogo - ocen sam na ile wycenisz otwarcie maski, zdemontowanie osłony silnika i wykrecenie świec. 

Jakieś 15min roboty bez zbędnej zabawy. 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Maciej__ napisał:

 

W Mazdzie wymiana swiec to jakies 700PLN ;] Przy czym same swiece ponad 500 ale interwal wymiany jest 120kkm.

Co do ceny za robocizne, to czasami trzeba niestety sporo elementow zdemontowac.

Mówimy wciąż o Golfie IV, starsza konstrukcja bez zbędnego rozbierania połowy Komory silnika 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Camel napisał:

w nissanie sce kolektor dolotowy zdemontować

 

Robiłem to w tamtym roku w MR20DE (mam akurat M4R w Renault, ale to silnik Nissana) pod blokiem.

Ogólnie przyjemna robota, tyle że trzeba mieć najlepiej uszczelki kolektora na wymianę, tu za dwie oem uszczelki kolektora zapłaciłem 150zł, świece NGK - 180zł (w oryginale platynowe ze względu na interwał) i robi się kwota 330zł, doliczyć do tego jakiś czyścik do przepustnicy, bo warto to przy okazji wyczyścić i mamy 3,5 stówki za wymianę świec bez robocizny, to myślę że 500zł by wyszło w jakimś warsztacie ;]

 

Edytowane przez analyzer64
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówimy wciąż o Golfie IV, starsza konstrukcja bez zbędnego rozbierania połowy Komory silnika 
W przypadku świec zapłonowych robota jest raczej przewidywalna. Ale jeśli chodzi o świece żarowe, to z tym bywa różnie. Ja np. rozumię, że zakład może brać więcej za wymianę niż sugeruje to czas wymiany, ale bierze na siebie ewentualne problemy z wykreceniem (np. zerwanie i wykręcanie reszty). Przykładowo robota 100, ale biorą 200 ale jak jest problem to ich. Albo dajesz 100 ale jak się urwie, to za jedną zaplacisz parę razy więcej.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, camel00 napisał:

Pytałem już w innym wątku, ale tam mogło to zginąć między wierszami a przydałaby mi się porada na szybko ;) Innym w przyszłości pewnie też.

 

 

- nowa na Allegro od 589 zł do 1106 zł- sprzedawca tej tańszej potwierdza, że część jest nowa, producent Delphi, czyli niby ten sam co w sklepie i droższej ofercie.

 

Nie wiem jak to jest, ale ta oferta do mnie przemawia i wziąłbym ten wtryskiwacz. I tak trzeba go zakodować, ciekaw jestem, czy jak to jest jednostka Renault, to czy to gada z CLIPem. :hmm: 

 

Cena pewnie inna, bo kupują w hurcie po zniżkach, widocznie musi się to im opłacać, skoro taką cenę zaproponowali, być może wolą sprzedać więcej sztuk po niższej cenie, niż bujać się ze sprzedażą pojedynczych sztuk za wyższą cenę :hmm: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Maciej__ napisał:

W Mazdzie wymiana swiec to jakies 700PLN ;] Przy czym same swiece ponad 500 ale interwal wymiany jest 120kkm.

Co do ceny za robocizne, to czasami trzeba niestety sporo elementow zdemontowac.

 

W moich starych parchu same świece zapłonowe  4x ~80zł (co 60kkm, niby były co 120kkm, ale nie pamiętam szczegółów), co daje w granicach 300zł za same części. Oczywiście można założyć świece za 10zł sztuka i wymieniać je dużo częściej samemu w garażu, tylko raczej nie o to chodzi. Oddaję do serwisu, oni kupują i zmieniają. Nie dziwne, że w ASO 700 za to samo, tylko pewnie świece trochę inne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minutes ago, futrzak said:

 

W moich starych parchu same świece zapłonowe  4x ~80zł (co 60kkm, niby były co 120kkm, ale nie pamiętam szczegółów), co daje w granicach 300zł za same części. Oczywiście można założyć świece za 10zł sztuka i wymieniać je dużo częściej samemu w garażu, tylko raczej nie o to chodzi. Oddaję do serwisu, oni kupują i zmieniają. Nie dziwne, że w ASO 700 za to samo, tylko pewnie świece trochę inne.

 

Szczerze mowiac nie sprawdzalem ile te swiece kosztuja poza ASO.

Spytalem z ciekawosci w serwisie, bo robilem niedawno przeglad po 80kkm i nie widzialem nigdzie w papierach sladu, zeby byly wymieniane.

W Astrze swiece byly do wymiany po 60kkm i kosztowalo ok 350PLN, wiec sumarycznie wychodzi na to samo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Maciej__ napisał:

Szczerze mowiac nie sprawdzalem ile te swiece kosztuja poza ASO.

Spytalem z ciekawosci w serwisie, bo robilem niedawno przeglad po 80kkm i nie widzialem nigdzie w papierach sladu, zeby byly wymieniane.

W Astrze swiece byly do wymiany po 60kkm i kosztowalo ok 350PLN, wiec sumarycznie wychodzi na to samo.

 

W starej Corolli miałem świece do wymiany co 120kkm i były dość kosztowne ale to jak wyżej. No, ale to chyba wątek o wtryskiwaczach, których koszt w nowoczesnych dieslach jest wielokrotnie większy, ale z drugiej strony przebiegi też sporo większe. Problem się pojawia później, jak kolejny właściciel diesla za "grosze" niechętnie wyda na wymianę/regenerację (ta w wielu przypadkach nie ma sensu) prawie tyle co za samochód...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, krawiec napisał:

Zreszta zobacz sobie koszt wymiany swiec w Subaru...

 

To zależy w którym. W starym Forku wymieniałem sam. Zajmowało to co prawda 30 minut zamiast 15 w Lagunie ale też nie była to jakaś kosmiczna robota. W nowym jest większy problem bo z jednej strony blokuje belka ale też jest wykonalne. Tyle że prościej podnieść silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, krawiec napisał:

No ale tutaj to chyba trzeba skrzynie wyjac... Troche inna robota niz przy swiecach.

Wyjąć i rozebrać skrzynię a potem złożyć tak aby to działało jak trzeba;]

I raczej na samym synchronizatorze się nie skończy, bo zawsze coś dojdzie -a to przesuwka a to tryb a to choinka a to łożyska:phi:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.11.2021 o 19:04, camel00 napisał:

- nowa na Allegro od 589 zł

 

Poszedłem w wariant budżetowy. Wtrysk się założył, zakodował, przejechał kilkadziesiąt kilometrów, odpalił po 3 dniach postoju od strzała.

W skrócie - jeździć obserwować albo sprzedać póki działa ;] Jak się nie wysra w ciągu tygodnia będzie można uznać sprawę za zamkniętą.

  • Lubię to 1
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.11.2021 o 10:04, camel00 napisał:

 

Poszedłem w wariant budżetowy. Wtrysk się założył, zakodował, przejechał kilkadziesiąt kilometrów, odpalił po 3 dniach postoju od strzała.

W skrócie - jeździć obserwować albo sprzedać póki działa ;] Jak się nie wysra w ciągu tygodnia będzie można uznać sprawę za zamkniętą.

Też bym tak zrobił, 500pln marży na sztuce wtrysku to by mnie krew zalała jakbym miał zapłacić. :) niech się sprawują!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.