Jump to content

Punto 2 diagnoza


mich88
 Share

Recommended Posts

Witam Wszystkich serdecznie.

Posiadam punto 2 1.2 8v 2002r z gazem, od jakiegoś czasu szarpie przy puszczenia gazu, falują obroty po odpaleniu, później tak mniej. Na jałowym nie kiedy zaczynają falować i w tym czasie przygasają światła. Ogólnie czuć jak telepie budą.

Zrobiłem skan takim prostym testerem iCar 2 i takie błędy wyszły. Check się nie świeci ale możliwe że ktoś kto wcześniej był właścicielem mu w tym pomógł? Miałem problemy z odpalaniem, kilka razy musiałem próbować i nawet go przegazować, ale okazało się że było mało kwasu w aku, po dolaniu wody destylowanej jest ok, tak po kilku dniach jak stał był rozładowany. 

Od czego zacząć. Świece przewody nowe. 

 

Car Scanner ELM OBD2

DTC report

Selected brand: Fiat

============1==============

P0141

Raw code: 0141

ECU: 10

Status: Oczekiwana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy

OBDII: Heated oxygen sensor (HO2S) 2, bank 1, heater control - circuit malfunction

============2==============

P0105

Raw code: 0105

ECU: 10

Status: Oczekiwana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy

OBDII: Manifold absolute pressure (MAP) sensor/barometric pressure (BARO) sensor - circuit malfunction

============3==============

P0130

Raw code: 0130

ECU: 10

Status: Oczekiwana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy

OBDII: Heated oxygen sensor (HO2S) 1, bank 1 - circuit malfunction

Fiat: Lambda sensor,

============4==============

P0135

Raw code: 0135

ECU: 10

Status: Oczekiwana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy

OBDII: Heated oxygen sensor (HO2S) 1, bank 1, heater control - circuit malfunction

Fiat: Oxygen Sensor Heater Control,

============5==============

P0420

Raw code: 0420

ECU: 10

Status: Test jest blokowany przez inne DTC, Test nie został zakończony, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka obecna, Zweryfikowana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy

OBDII: Catalytic converter system, bank 1 - efficiency below threshold

============6==============

P0170

Raw code: 0170

ECU: 10

Status: Oczekiwana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy, Test nie został zakończony, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy

OBDII: Fuel trim (FT), bank 1 - malfunction

============7==============

P0300

Raw code: 0300

ECU: 10

Status: Oczekiwana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy, Test nie został zakończony, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy

OBDII: Random/multiple cylinder(s) - misfire detected

============8==============

P0303

Raw code: 0303

ECU: 10

Status: Oczekiwana usterka obecna, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy

OBDII: Cylinder 3 - misfire detected

============9==============

P0105

Raw code: 0105

ECU: 10

Status: Potwierdzona

OBDII: Manifold absolute pressure (MAP) sensor/barometric pressure (BARO) sensor - circuit malfunction

============10==============

P0420

Raw code: 0420

ECU: 10

Status: Potwierdzona

OBDII: Catalytic converter system, bank 1 - efficiency below threshold

============11==============

P0303

Raw code: 0303

ECU: 10

Status: Potwierdzona

OBDII: Cylinder 3 - misfire detected

Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, mich88 napisał:

Witam Wszystkich serdecznie.

Posiadam punto 2 1.2 8v 2002r z gazem, od jakiegoś czasu szarpie przy puszczenia gazu, falują obroty po odpaleniu, później tak mniej. Na jałowym nie kiedy zaczynają falować i w tym czasie przygasają światła. Ogólnie czuć jak telepie budą.

Zrobiłem skan takim prostym testerem iCar 2 i takie błędy wyszły. Check się nie świeci ale możliwe że ktoś kto wcześniej był właścicielem mu w tym pomógł? Miałem problemy z odpalaniem, kilka razy musiałem próbować i nawet go przegazować, ale okazało się że było mało kwasu w aku, po dolaniu wody destylowanej jest ok, tak po kilku dniach jak stał był rozładowany. 

Od czego zacząć. Świece przewody nowe. 

 

Car Scanner ELM OBD2

DTC report

Selected brand: Fiat

============1==============

P0141

Raw code: 0141

ECU: 10

Status: Oczekiwana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy

OBDII: Heated oxygen sensor (HO2S) 2, bank 1, heater control - circuit malfunction

============2==============

P0105

Raw code: 0105

ECU: 10

Status: Oczekiwana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy

OBDII: Manifold absolute pressure (MAP) sensor/barometric pressure (BARO) sensor - circuit malfunction

============3==============

P0130

Raw code: 0130

ECU: 10

Status: Oczekiwana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy

OBDII: Heated oxygen sensor (HO2S) 1, bank 1 - circuit malfunction

Fiat: Lambda sensor,

============4==============

P0135

Raw code: 0135

ECU: 10

Status: Oczekiwana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy

OBDII: Heated oxygen sensor (HO2S) 1, bank 1, heater control - circuit malfunction

Fiat: Oxygen Sensor Heater Control,

============5==============

P0420

Raw code: 0420

ECU: 10

Status: Test jest blokowany przez inne DTC, Test nie został zakończony, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka obecna, Zweryfikowana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy

OBDII: Catalytic converter system, bank 1 - efficiency below threshold

============6==============

P0170

Raw code: 0170

ECU: 10

Status: Oczekiwana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy, Test nie został zakończony, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy

OBDII: Fuel trim (FT), bank 1 - malfunction

============7==============

P0300

Raw code: 0300

ECU: 10

Status: Oczekiwana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy, Test nie został zakończony, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy

OBDII: Random/multiple cylinder(s) - misfire detected

============8==============

P0303

Raw code: 0303

ECU: 10

Status: Oczekiwana usterka obecna, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy

OBDII: Cylinder 3 - misfire detected

============9==============

P0105

Raw code: 0105

ECU: 10

Status: Potwierdzona

OBDII: Manifold absolute pressure (MAP) sensor/barometric pressure (BARO) sensor - circuit malfunction

============10==============

P0420

Raw code: 0420

ECU: 10

Status: Potwierdzona

OBDII: Catalytic converter system, bank 1 - efficiency below threshold

============11==============

P0303

Raw code: 0303

ECU: 10

Status: Potwierdzona

OBDII: Cylinder 3 - misfire detected

Zacząłbym.od zakręcenia gazu na butli,wyjeżdżania z instalacji i pojeżdżenia na benzynie. Czy to samo się dzieje też na lpg

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

13 godzin temu, HARDTECHNO napisał:

Zacząłbym.od zakręcenia gazu na butli,wyjeżdżania z instalacji i pojeżdżenia na benzynie. Czy to samo się dzieje też na lpg

Sprawdzę to, ale jak wyjeżdżam na benzynie to też szarpanie jest. 
Wczoraj odpaliłem go na chwilę bez filtra powietrza i chodził całkiem inaczej. Filtr nie wygląda na zasyfiony, ale wezmę i go zmienię. 

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, steyr napisał:

A jak tam świece, cewki? Kiedy były sprawdzane luzy zaworowe?

Świece wymieniałem, przewody też. Nie wiem jak cewki, nie sprawdzałem. Co do luzów to nie mam pojęcia kiedy co było robione bo auto mam od sierpnia. Ale będzie trzeba i to sprawdzić. 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
W dniu 4.11.2021 o 19:52, HARDTECHNO napisał:

Zacząłbym.od zakręcenia gazu na butli,wyjeżdżania z instalacji i pojeżdżenia na benzynie. Czy to samo się dzieje też na lpg

Dopiero teraz odpisuje, ale takiego efektu szarpania na benzynie nie mam. Czyli gaz do regulacji?

Link to comment
Share on other sites

21 godzin temu, mich88 napisał:

Dopiero teraz odpisuje, ale takiego efektu szarpania na benzynie nie mam. Czyli gaz do regulacji?

Gaz co jakiś czas powinien przeglądać gaziarz , nie jestem fanem LPG. Ale jeżeli piszczą ci elektrozawór lub masz membrany w parowniku już zużyte może popuszczać gaz i mieszanka będzie za uboga lub za bogata. 

 

Generalnie teraz skasowanym błędy. Pojeździł że 100 km na samej benzynie ... Jeżeli efekty się poprawia - masz winowajcę. 

LPG (do diagnostyki)

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.