Skocz do zawartości

Punto 2 diagnoza


mich88

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich serdecznie.

Posiadam punto 2 1.2 8v 2002r z gazem, od jakiegoś czasu szarpie przy puszczenia gazu, falują obroty po odpaleniu, później tak mniej. Na jałowym nie kiedy zaczynają falować i w tym czasie przygasają światła. Ogólnie czuć jak telepie budą.

Zrobiłem skan takim prostym testerem iCar 2 i takie błędy wyszły. Check się nie świeci ale możliwe że ktoś kto wcześniej był właścicielem mu w tym pomógł? Miałem problemy z odpalaniem, kilka razy musiałem próbować i nawet go przegazować, ale okazało się że było mało kwasu w aku, po dolaniu wody destylowanej jest ok, tak po kilku dniach jak stał był rozładowany. 

Od czego zacząć. Świece przewody nowe. 

 

Car Scanner ELM OBD2

DTC report

Selected brand: Fiat

============1==============

P0141

Raw code: 0141

ECU: 10

Status: Oczekiwana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy

OBDII: Heated oxygen sensor (HO2S) 2, bank 1, heater control - circuit malfunction

============2==============

P0105

Raw code: 0105

ECU: 10

Status: Oczekiwana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy

OBDII: Manifold absolute pressure (MAP) sensor/barometric pressure (BARO) sensor - circuit malfunction

============3==============

P0130

Raw code: 0130

ECU: 10

Status: Oczekiwana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy

OBDII: Heated oxygen sensor (HO2S) 1, bank 1 - circuit malfunction

Fiat: Lambda sensor,

============4==============

P0135

Raw code: 0135

ECU: 10

Status: Oczekiwana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy

OBDII: Heated oxygen sensor (HO2S) 1, bank 1, heater control - circuit malfunction

Fiat: Oxygen Sensor Heater Control,

============5==============

P0420

Raw code: 0420

ECU: 10

Status: Test jest blokowany przez inne DTC, Test nie został zakończony, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka obecna, Zweryfikowana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy

OBDII: Catalytic converter system, bank 1 - efficiency below threshold

============6==============

P0170

Raw code: 0170

ECU: 10

Status: Oczekiwana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy, Test nie został zakończony, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy

OBDII: Fuel trim (FT), bank 1 - malfunction

============7==============

P0300

Raw code: 0300

ECU: 10

Status: Oczekiwana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy, Test nie został zakończony, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy

OBDII: Random/multiple cylinder(s) - misfire detected

============8==============

P0303

Raw code: 0303

ECU: 10

Status: Oczekiwana usterka obecna, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy

OBDII: Cylinder 3 - misfire detected

============9==============

P0105

Raw code: 0105

ECU: 10

Status: Potwierdzona

OBDII: Manifold absolute pressure (MAP) sensor/barometric pressure (BARO) sensor - circuit malfunction

============10==============

P0420

Raw code: 0420

ECU: 10

Status: Potwierdzona

OBDII: Catalytic converter system, bank 1 - efficiency below threshold

============11==============

P0303

Raw code: 0303

ECU: 10

Status: Potwierdzona

OBDII: Cylinder 3 - misfire detected

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, mich88 napisał:

Witam Wszystkich serdecznie.

Posiadam punto 2 1.2 8v 2002r z gazem, od jakiegoś czasu szarpie przy puszczenia gazu, falują obroty po odpaleniu, później tak mniej. Na jałowym nie kiedy zaczynają falować i w tym czasie przygasają światła. Ogólnie czuć jak telepie budą.

Zrobiłem skan takim prostym testerem iCar 2 i takie błędy wyszły. Check się nie świeci ale możliwe że ktoś kto wcześniej był właścicielem mu w tym pomógł? Miałem problemy z odpalaniem, kilka razy musiałem próbować i nawet go przegazować, ale okazało się że było mało kwasu w aku, po dolaniu wody destylowanej jest ok, tak po kilku dniach jak stał był rozładowany. 

Od czego zacząć. Świece przewody nowe. 

 

Car Scanner ELM OBD2

DTC report

Selected brand: Fiat

============1==============

P0141

Raw code: 0141

ECU: 10

Status: Oczekiwana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy

OBDII: Heated oxygen sensor (HO2S) 2, bank 1, heater control - circuit malfunction

============2==============

P0105

Raw code: 0105

ECU: 10

Status: Oczekiwana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy

OBDII: Manifold absolute pressure (MAP) sensor/barometric pressure (BARO) sensor - circuit malfunction

============3==============

P0130

Raw code: 0130

ECU: 10

Status: Oczekiwana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy

OBDII: Heated oxygen sensor (HO2S) 1, bank 1 - circuit malfunction

Fiat: Lambda sensor,

============4==============

P0135

Raw code: 0135

ECU: 10

Status: Oczekiwana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy

OBDII: Heated oxygen sensor (HO2S) 1, bank 1, heater control - circuit malfunction

Fiat: Oxygen Sensor Heater Control,

============5==============

P0420

Raw code: 0420

ECU: 10

Status: Test jest blokowany przez inne DTC, Test nie został zakończony, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka obecna, Zweryfikowana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy

OBDII: Catalytic converter system, bank 1 - efficiency below threshold

============6==============

P0170

Raw code: 0170

ECU: 10

Status: Oczekiwana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy, Test nie został zakończony, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy

OBDII: Fuel trim (FT), bank 1 - malfunction

============7==============

P0300

Raw code: 0300

ECU: 10

Status: Oczekiwana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy, Test nie został zakończony, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy

OBDII: Random/multiple cylinder(s) - misfire detected

============8==============

P0303

Raw code: 0303

ECU: 10

Status: Oczekiwana usterka obecna, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy

OBDII: Cylinder 3 - misfire detected

============9==============

P0105

Raw code: 0105

ECU: 10

Status: Potwierdzona

OBDII: Manifold absolute pressure (MAP) sensor/barometric pressure (BARO) sensor - circuit malfunction

============10==============

P0420

Raw code: 0420

ECU: 10

Status: Potwierdzona

OBDII: Catalytic converter system, bank 1 - efficiency below threshold

============11==============

P0303

Raw code: 0303

ECU: 10

Status: Potwierdzona

OBDII: Cylinder 3 - misfire detected

Zacząłbym.od zakręcenia gazu na butli,wyjeżdżania z instalacji i pojeżdżenia na benzynie. Czy to samo się dzieje też na lpg

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, HARDTECHNO napisał:

Zacząłbym.od zakręcenia gazu na butli,wyjeżdżania z instalacji i pojeżdżenia na benzynie. Czy to samo się dzieje też na lpg

Sprawdzę to, ale jak wyjeżdżam na benzynie to też szarpanie jest. 
Wczoraj odpaliłem go na chwilę bez filtra powietrza i chodził całkiem inaczej. Filtr nie wygląda na zasyfiony, ale wezmę i go zmienię. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, steyr napisał:

A jak tam świece, cewki? Kiedy były sprawdzane luzy zaworowe?

Świece wymieniałem, przewody też. Nie wiem jak cewki, nie sprawdzałem. Co do luzów to nie mam pojęcia kiedy co było robione bo auto mam od sierpnia. Ale będzie trzeba i to sprawdzić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
W dniu 4.11.2021 o 19:52, HARDTECHNO napisał:

Zacząłbym.od zakręcenia gazu na butli,wyjeżdżania z instalacji i pojeżdżenia na benzynie. Czy to samo się dzieje też na lpg

Dopiero teraz odpisuje, ale takiego efektu szarpania na benzynie nie mam. Czyli gaz do regulacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, mich88 napisał:

Dopiero teraz odpisuje, ale takiego efektu szarpania na benzynie nie mam. Czyli gaz do regulacji?

Gaz co jakiś czas powinien przeglądać gaziarz , nie jestem fanem LPG. Ale jeżeli piszczą ci elektrozawór lub masz membrany w parowniku już zużyte może popuszczać gaz i mieszanka będzie za uboga lub za bogata. 

 

Generalnie teraz skasowanym błędy. Pojeździł że 100 km na samej benzynie ... Jeżeli efekty się poprawia - masz winowajcę. 

LPG (do diagnostyki)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.