Skocz do zawartości

Temperatura otwarcia termostatu


PAWELwaw84

Rekomendowane odpowiedzi

Część, mam Ci ja diesla 2,0 163KM ze stajni Chevroleta (Opel) w którym temperatura robocza silnika utrzymuje się na poziomie 77stopni. Termostat działa prawidłowo, auto dość szybko jak na diesla się nagrzewa i ładnie trzyma temperaturę,.... ale 77stopni?????? Dotarłem do info że były do tego modelu termostaty z temp. otwarcia 76,5stopnia, więc pewnie taki mi się trafił, ale obecnie niemal wszystkie zamienniki mają już 82 stopnie.

 

Jak myślicie wymienić? Ponoć lepiej dla mieszanki im wyższa temperatura, to może i mniej zacznie palić? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

105 to pewnie w benzynie. Też tyle miałem w 1.4T, ale to jest diesel, więc będzie mniej. Nie zmienia to faktu że i mnie dziwi 77stopni. Co miał na uwadze producent że tak obniżył ten próg?

Edytowane przez PAWELwaw84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ wszelkie prace naukowe mówią iż optymalną temperaturą dla silników spalinowych jest 87-105 stopni, a tu mamy 10 stopni mniej. Przy za niskiej temperaturze silnika nie dochodzi do pełnego spalania mieszanki itp. Gdybym się na tym znał to bym tu nie pytał ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minutes ago, PAWELwaw84 said:

Ponieważ wszelkie prace naukowe mówią iż optymalną temperaturą dla silników spalinowych jest 87-105 stopni, a tu mamy 10 stopni mniej. Przy za niskiej temperaturze silnika nie dochodzi do pełnego spalania mieszanki itp. Gdybym się na tym znał to bym tu nie pytał ;)

 

Ja jednak mysle, ze producent wiedzial co robi mntujac taki a nie inny termostat i poprawianie fabryki na oko, to sredni pomysl ;]

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, PAWELwaw84 napisał:

Ponieważ wszelkie prace naukowe mówią iż optymalną temperaturą dla silników spalinowych jest 87-105 stopni, a tu mamy 10 stopni mniej. Przy za niskiej temperaturze silnika nie dochodzi do pełnego spalania mieszanki itp. Gdybym się na tym znał to bym tu nie pytał ;)

W dieslu nie ma ''mieszanki''.

Masz w nim dpf?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, PAWELwaw84 napisał:

Ponieważ wszelkie prace naukowe mówią iż optymalną temperaturą dla silników spalinowych jest 87-105 stopni, a tu mamy 10 stopni mniej. Przy za niskiej temperaturze silnika nie dochodzi do pełnego spalania mieszanki itp. Gdybym się na tym znał to bym tu nie pytał ;)

W Fiatowskim  1.4T  MA tez termostat sie otwiera przy bodajze 78 stopniach .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.11.2021 o 10:42, PAWELwaw84 napisał:

Jak myślicie wymienić? Ponoć lepiej dla mieszanki im wyższa temperatura, to może i mniej zacznie palić? ;)

3 godziny temu, PAWELwaw84 napisał:

Ponieważ wszelkie prace naukowe mówią iż optymalną temperaturą dla silników spalinowych jest 87-105 stopni, a tu mamy 10 stopni mniej.

 

Temperatura otwarcia termostatu na tzw duży obieg, a temperatura pracy silnika to są dwie osobne kwestie.

Termostat otwiera się w niższej temp żeby ostatni etap nagrzewania miał większą poduszkę temperaturową = mniejsze ryzyko przegrzania.

Temperaturę pracy silnika bardziej definiuje czujnik/ECU momentem włączenia wentylatora, to sobie najpierw sprawdź, a nie zmieniaj na pałę termostat.

 

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaczy co sprawdzić? Powiem tak, temperatura silnika jest bardzo stabilna. Czy lato czy zima czy miasto czy trasa właściwie zawsze po podłączeniu kompa widzę zakres 76-78 stopni. Raz widziałem więcej, ale to było w czasie wypalania DPF w upalne dni i było w okolicach 86stopni, a po zakończeniu wypalania temperatura wróciła do "normy".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, PAWELwaw84 napisał:

Znaczy co sprawdzić? Powiem tak, temperatura silnika jest bardzo stabilna. Czy lato czy zima czy miasto czy trasa właściwie zawsze po podłączeniu kompa widzę zakres 76-78 stopni. Raz widziałem więcej, ale to było w czasie wypalania DPF w upalne dni i było w okolicach 86stopni, a po zakończeniu wypalania temperatura wróciła do "normy".

Skoro jest dobrze to zostawić :skromny:.

Chcesz to mam gdzieś termostat na 90C, może podejdzie :).

 

51 minut temu, Ozarek napisał:

Temperatura otwarcia termostatu na tzw duży obieg, a temperatura pracy silnika to są dwie osobne kwestie.

Zależy gdzie jest czujnik. U mnie czujnik jest obok termostatu :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, PAWELwaw84 napisał:

Znaczy co sprawdzić?

temp włączenia wentylatora, czyli kiedy (bez klimy) odpali się wentylator na postoju.

 

1 godzinę temu, sherif napisał:

Zależy gdzie jest czujnik. U mnie czujnik jest obok termostatu :).

no tak ale to komp sobie już realizuje po swojemu, czasy kiedy były 2-3 osobne czujniki to już historia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w tym, ale w poprzednim dieslu jaki miałem nie było mowy żeby się zagrzał na postoju na tyle żeby włączyć wentylatory. Co więcej, kiedyś stałem w zimie 4h w korku i w tym czasie wręcz nie złapał pełnej temperatury...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, PAWELwaw84 napisał:

Nie wiem jak w tym, ale w poprzednim dieslu jaki miałem nie było mowy żeby się zagrzał na postoju na tyle żeby włączyć wentylatory. Co więcej, kiedyś stałem w zimie 4h w korku i w tym czasie wręcz nie złapał pełnej temperatury...

w dieslach to normalne

niektóre podwyższają obroty biegu jałowego zimą

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 7.11.2021 o 08:26, PAWELwaw84 napisał:

Ponieważ wszelkie prace naukowe mówią iż optymalną temperaturą dla silników spalinowych jest 87-105 stopni, a tu mamy 10 stopni mniej. Przy za niskiej temperaturze silnika nie dochodzi do pełnego spalania mieszanki itp. Gdybym się na tym znał to bym tu nie pytał ;)

Ale temperatura silnika to temp. oleju, a nie płynu chłodzącego. 
Sprawdź przez obd temp. oleju jeśli jest taka możliwość. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.11.2021 o 22:39, mrBEAN napisał:

Ale temperatura silnika to temp. oleju, a nie płynu chłodzącego. 
Sprawdź przez obd temp. oleju jeśli jest taka możliwość. 

Wkleje tu posta z innego watku:

 

"mój 1.5 TSI przy aktualnych temperaturach :

po ok 1,5km - płyn 80C-90C

po ok 6km - olej 50C"

 

U mnie w starym 1.2TSI nawet po 3km wskazowka od plynu nawet nie drgnie ale olej po 6 km tez ma ok.50stopni.

Wiec chyba faktycznie nie ma sie co tym sugerowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, Lukas napisał:

To szybko, chyba że but w podłodze....

 

👍

Ale to byl cytowany post   innego uzytkownika z najnowszym 1,5TSI-ja mam pierwszy wypust 1.2TSI z niezbyt dopracowanym ukladem chlodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, czachabrava napisał:

Moge potwierdzic 1.5 tsi na zegarach bardzo szybko lapie temperature. Ale 1.2 tsi i 1.4 ea211 tez dosyc szybko sie nagrzewal. 

Każdy jeździ w różnych warunkach, ale przy obecnej temp porannej ok 3st (auto pod chmurką a nie w garażu ogrzewanym) jadąc (lub bardziej tocząc się w korku) przez 1,5km to nie jest w stanie złapać tych 80st. Co innego wyjeżdżając od razu na np. obwodnicę - to jestem w stanie w to uwierzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, volf6 napisał:

Pytanie jeszcze jak ma się wskazanie na liczniku do faktycznej temperatury silnika:)

 

Mnie zbytnio temperatura silnika nie obchodzi, wiec nie odpowiem. Wazne ze w TSI do pierwszego skrzyżowania potrafi leciec juz cieplejsze powietrze i na zegarach widac ze wskazówka drgnęła. W innych autach jeszcze lezy i nadmuch niewiele daje. Zamiennie jezdze teraz jeszcze 3.2, to w tym wskazówka nawet po 3km sie nie rusza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.