G.O.A.T. Napisano 16 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2021 W dniu 7.11.2021 o 18:53, mrBEAN napisał: To aktualnie dotyczy wszystkich nowoczesnych wozów i ich kosztów napraw. W EV bonusem jest ewentualne uszkodzenie baterii i tu można spodziewać się całki jak najbardziej prędzej niż później. Tylko nie licząc specyficznych kolizji, to jeśli dojdzie do takich deformacji, że uszkodzi baterię, to auto i tak już ma całkę. Pod Poznaniem jest firma naprawiająca Tesle. Stoi tu zazwyczaj kilkanaście rozbitków i je naprawiają. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 16 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2021 Pytanie jak jest w innych PHEV ?Na szybko: MITSUBISHI, BMW, mini, VW, Toyota, Opel, PUG wszystkie ww marki w swoich pług in mają el grzanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 16 Listopada 2021 Autor Udostępnij Napisano 16 Listopada 2021 Godzinę temu, ppmarian napisał: W dniu 15.11.2021 o 11:09, sherif napisał: Pytanie jak jest w innych PHEV ? Na szybko: MITSUBISHI, BMW, mini, VW, Toyota, Opel, PUG wszystkie ww marki w swoich pług in mają el grzanie. która Toyota ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 16 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2021 2 minutes ago, sherif said: która Toyota ? Jedyny PHEV na chwile obecna to chyba RAV 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 16 Listopada 2021 Autor Udostępnij Napisano 16 Listopada 2021 13 minut temu, Maciej__ napisał: Jedyny PHEV na chwile obecna to chyba RAV 4 ok, jak nim jeździłem to silnik chodził niemal cały czas, ale to była zwykła hybryda. Nie sądziłem, że Toyota "już" ma PHEV . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 16 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2021 21 minut temu, Maciej__ napisał: Jedyny PHEV na chwile obecna to chyba RAV 4 Prius był pierwszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 16 Listopada 2021 Autor Udostępnij Napisano 16 Listopada 2021 13 minut temu, Mike_wwl napisał: Prius był pierwszy. Tej pokraki chyba nikt nie kupuje , ale fakt jest plug-in i ma grzałkę . Z ciekawości zgłębiłem trochę temat i nie jest to tak, że Ci mają inni nie mają. Z tego co czytałem to Mitsu miały grzałki ale nie wszystkie. Nie wiem jak z innymi. Często wiązało się to z dodatkowym wyposażeniem jako zdalnym ogrzewaniem pojazdu - wtedy na 100% w PHEV było to elektrycznie. Kia/Hyundai chyba w to nie poszły .. pytanie czemu, czy tylko z oszczędności. Wyczytałem, że mają system zmodyfikowanego ogrzewania: Exhaust Heat Recovery System (EHRS), który odzyskuje ciepło ze spalin. Działa to szybciej i efektywniej niż zwykła wodna nagrzewnica. Pytanie dlaczego tak zrobili, bo trochę wątpliwa staje się oszczędność w końcu grzałka nie jest jakoś droga . Możliwe, że zależało tutaj na max wydłużeniu zasięgu auta, oczywiście wtedy też zużywa noPb, ale AFAIK są to ok 0.5l /h. To by tłumaczyło, że silnik odpala na niskich obrotach. Aha jest jeszcze inne rozwiązanie, niektóre auta potrafią grzać elektrycznie, ale do pewnych parametrów jak min temp zewn, czy % baterii, potem też mimo grzałki odpalają silnik elektryczny. To ma niby też zapobiegać problemów z zimnym startem podczas mrozów jednostki spalinowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur_W_wa Napisano 16 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2021 6 godzin temu, sherif napisał: Tylko, że on nie doładowuje aku trakcyjnego silnikiem spalinowym. Alternator jest tylko do takich celów jak w zwykłym aucie. Jeżeli byłaby grzałka elektryczna to zasilana byłaby z baterii trakcyjnej i silnik nie byłby do ogrzewania potrzebny. Przyznam szczerze że nie wiedziałem że tylko z gniazdka, myślałem że to rozwinięcie dotychczasowych hybryd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 16 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2021 Tej pokraki chyba nikt nie kupuje , ale fakt jest plug-in i ma grzałkę . Z ciekawości zgłębiłem trochę temat i nie jest to tak, że Ci mają inni nie mają. Z tego co czytałem to Mitsu miały grzałki ale nie wszystkie. Nie wiem jak z innymi. Często wiązało się to z dodatkowym wyposażeniem jako zdalnym ogrzewaniem pojazdu - wtedy na 100% w PHEV było to elektrycznie. Kia/Hyundai chyba w to nie poszły .. pytanie czemu, czy tylko z oszczędności. Wyczytałem, że mają system zmodyfikowanego ogrzewania: Exhaust Heat Recovery System (EHRS), który odzyskuje ciepło ze spalin. Działa to szybciej i efektywniej niż zwykła wodna nagrzewnica. Pytanie dlaczego tak zrobili, bo trochę wątpliwa staje się oszczędność w końcu grzałka nie jest jakoś droga . Możliwe, że zależało tutaj na max wydłużeniu zasięgu auta, oczywiście wtedy też zużywa noPb, ale AFAIK są to ok 0.5l /h. To by tłumaczyło, że silnik odpala na niskich obrotach. Aha jest jeszcze inne rozwiązanie, niektóre auta potrafią grzać elektrycznie, ale do pewnych parametrów jak min temp zewn, czy % baterii, potem też mimo grzałki odpalają silnik elektryczny. To ma niby też zapobiegać problemów z zimnym startem podczas mrozów jednostki spalinowej.Misiek w bieda wersji bez wifi nie miał grzania el. Tylko jaki jest sens kupna takiej wersji? Grzanie/chłodzenie z aplikacji to jedna z najfajniejszych opcji w phev. Na szczęście nawet volvo dieslu to mam ! Korzystam codziennie bo garaz jest miejscem na trzymanie ciekawszych aut niż dupowozu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 16 Listopada 2021 Autor Udostępnij Napisano 16 Listopada 2021 17 minut temu, ppmarian napisał: Misiek w bieda wersji bez wifi nie miał grzania el. Tylko jaki jest sens kupna takiej wersji? Grzanie/chłodzenie z aplikacji to jedna z najfajniejszych opcji w phev. Na szczęście nawet volvo dieslu to mam ! Korzystam codziennie bo garaz jest miejscem na trzymanie ciekawszych aut niż dupowozu. No właśnie, czyli jest różnie z tym grzaniem elektrycznym i nie jest to takie oczywiste, że każdy PHEV to ma. Szczerze to mam grzanie / chłodzenie z aplikacji i użyłem ... dwa razy przez dwa lata . Na codzień garaż załatwia klimę i ogrzewanie. Volvo jest chyba ewenementem tutaj, bo chyba nikt inny nie oferuje obecnie odpalania zdalnego z aplikacji. Godzinę temu, Artur_W_wa napisał: Przyznam szczerze że nie wiedziałem że tylko z gniazdka, myślałem że to rozwinięcie dotychczasowych hybryd Pisałem o Niro, tam tak jest to zrobione, doładować w drodze można jedynie rekuperacją. Inne auta mogą mieć inaczej, w jakimś teście BMW chyba widziałem nawet tryb ładowania baterii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sdss Napisano 16 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2021 Godzinę temu, sherif napisał: No właśnie, czyli jest różnie z tym grzaniem elektrycznym i nie jest to takie oczywiste, że każdy PHEV to ma. Szczerze to mam grzanie / chłodzenie z aplikacji i użyłem ... dwa razy przez dwa lata . Na codzień garaż załatwia klimę i ogrzewanie. Volvo jest chyba ewenementem tutaj, bo chyba nikt inny nie oferuje obecnie odpalania zdalnego z aplikacji. Pisałem o Niro, tam tak jest to zrobione, doładować w drodze można jedynie rekuperacją. Inne auta mogą mieć inaczej, w jakimś teście BMW chyba widziałem nawet tryb ładowania baterii. Ford ma na 5 minut Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmaciejosss Napisano 16 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2021 W dniu 14.11.2021 o 18:06, kaczorek79 napisał: Ciekawe, jak to grzeje bez elektrycznej nagrzewnicy pracując tylko na wolnych obrotach. Współczesne silniki spalinowe bez obciążenia nagrzewają się wieki. Sam zastanawiam się czy Vitara 1.4t z mild hybrid nie ma dodatkowej grzałki . Startuję autem z garażu ok 16-17st. Po 30s po zamknięciu bramy jak i garażu ruszam nie za szybko a po 500m wieje już całkiem ciepłym powietrzem z nawiewów . Ogrzewania doopy nawet nie trzeba załączać . Jak dłużej stoi na zimniejszym wynik podobny . Wskazówka ogrzewania silnika dalej na minimum ale po 2-3km już 90st. przy czym z nawiewów już pełna gorączka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sdss Napisano 16 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2021 5 minut temu, mmaciejosss napisał: Sam zastanawiam się czy Vitara 1.4t z mild hybrid nie ma dodatkowej grzałki . Startuję autem z garażu ok 16-17st. Po 30s po zamknięciu bramy jak i garażu ruszam nie za szybko a po 500m wieje już całkiem ciepłym powietrzem z nawiewów . Ogrzewania doopy nawet nie trzeba załączać . Jak dłużej stoi na zimniejszym wynik podobny . Wskazówka ogrzewania silnika dalej na minimum ale po 2-3km już 90st. przy czym z nawiewów już pełna gorączka Raczej normalne. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 16 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2021 Sam zastanawiam się czy Vitara 1.4t z mild hybrid nie ma dodatkowej grzałki . Startuję autem z garażu ok 16-17st. Po 30s po zamknięciu bramy jak i garażu ruszam nie za szybko a po 500m wieje już całkiem ciepłym powietrzem z nawiewów . Ogrzewania doopy nawet nie trzeba załączać . Jak dłużej stoi na zimniejszym wynik podobny . Wskazówka ogrzewania silnika dalej na minimum ale po 2-3km już 90st. przy czym z nawiewów już pełna gorączkaW subaru benzynie też tak było a tam na 100% nie było el. grzałki. Japończykiem benzyny tak mają - extremalnie szybko łapią temp. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 16 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2021 11 minutes ago, mmaciejosss said: Sam zastanawiam się czy Vitara 1.4t z mild hybrid nie ma dodatkowej grzałki . Startuję autem z garażu ok 16-17st. Po 30s po zamknięciu bramy jak i garażu ruszam nie za szybko a po 500m wieje już całkiem ciepłym powietrzem z nawiewów . Ogrzewania doopy nawet nie trzeba załączać . Jak dłużej stoi na zimniejszym wynik podobny . Wskazówka ogrzewania silnika dalej na minimum ale po 2-3km już 90st. przy czym z nawiewów już pełna gorączka Skoro w garazu masz 16-17 stopni to nic dziwnego 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 16 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2021 5 minutes ago, ppmarian said: W subaru benzynie też tak było a tam na 100% nie było el. grzałki. Japończykiem benzyny tak mają - extremalnie szybko łapią temp. Starsze silniki tak mialy, bo tam sie paliwo lalo do cylindra litrami po rozruchu Te nowsze z bezposrednim wtryskiem juz tak szybko sie beda nagrzewac. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 16 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2021 Starsze silniki tak mialy, bo tam sie paliwo lalo do cylindra litrami po rozruchu Te nowsze z bezposrednim wtryskiem juz tak szybko sie beda nagrzewac.Głównie to bylo/jest zaletą bardzo małej pojemności układu chłodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 16 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2021 1 minute ago, ppmarian said: Głównie to bylo/jest zaletą bardzo małej pojemności układu chłodzenia. Byc moze tez, ale przeciez na samym poczatku i tak grzejesz tylko plyn w bloku i malym obiegu... Cieplo to efekt uboczny spalania, zeby bylo go duzo to musi byc mieszanka na bogato. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 16 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2021 27 minut temu, Maciej__ napisał: Starsze silniki tak mialy, bo tam sie paliwo lalo do cylindra litrami po rozruchu Te nowsze z bezposrednim wtryskiem juz tak szybko sie beda nagrzewac. Otóż to. Teraz, jak na dworze mamy rano 3-4 st, to 1.4 tsi jadąc spokojnie nagrzewa się nawet po 6-7 km do temperatury roboczej. Na wolnych obrotach, to chyba musiałby stać ze 2 godziny, a i tak nie dobije do 97 (taka jest temp robocza), bo po pełnym nagrzaniu i pozostawieniu na wolnych obrotach temperatura spada w okolice 80. Mito mojej żony ze starym, fiatowskim 1.4 16V nagrzewa się dużo szybciej, nawet stojąc na jałowych. Takie hybrydy bez grzałek muszą to rozwiązywać inaczej, właśnie np podgrzaniem wody w płaszczach na kolektorach wydechowych itp. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janusz Napisano 16 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2021 Sam zastanawiam się czy Vitara 1.4t z mild hybrid nie ma dodatkowej grzałki . Startuję autem z garażu ok 16-17st. Po 30s po zamknięciu bramy jak i garażu ruszam nie za szybko a po 500m wieje już całkiem ciepłym powietrzem z nawiewów . Ogrzewania doopy nawet nie trzeba załączać . Jak dłużej stoi na zimniejszym wynik podobny . Wskazówka ogrzewania silnika dalej na minimum ale po 2-3km już 90st. przy czym z nawiewów już pełna gorączkaMoje suzuki 1,4 bez mild też szybko zaczyna dmuchać ciepłym powietrzem, mimo, że silnik jeszcze nie nagrzany. Przy temp. zewnętrznej ok. 0 po kilkuset metrach spokojnej jazdy. Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sdss Napisano 16 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2021 12 minut temu, janusz napisał: Moje suzuki 1,4 bez mild też szybko zaczyna dmuchać ciepłym powietrzem, mimo, że silnik jeszcze nie nagrzany. Przy temp. zewnętrznej ok. 0 po kilkuset metrach spokojnej jazdy. Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka Niesamowita ta japońska technologia , taki szmelcwagen z TSI kilka km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 16 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2021 14 minut temu, janusz napisał: Moje suzuki 1,4 bez mild też szybko zaczyna dmuchać ciepłym powietrzem, mimo, że silnik jeszcze nie nagrzany. Przy temp. zewnętrznej ok. 0 po kilkuset metrach spokojnej jazdy. To samo. Zaczyna dosyć szybko dmuchać ciepłym, chociaż sam silnik rozgrzewa się jak to w turbobenzynach z bezpośrednim wtryskiem, dosyć długo. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 16 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2021 1 godzinę temu, mmaciejosss napisał: Sam zastanawiam się czy Vitara 1.4t z mild hybrid nie ma dodatkowej grzałki . Startuję autem z garażu ok 16-17st. Po 30s po zamknięciu bramy jak i garażu ruszam nie za szybko a po 500m wieje już całkiem ciepłym powietrzem z nawiewów . Ogrzewania doopy nawet nie trzeba załączać . Jak dłużej stoi na zimniejszym wynik podobny . Wskazówka ogrzewania silnika dalej na minimum ale po 2-3km już 90st. przy czym z nawiewów już pełna gorączka Przy jak dużym mrozie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmaciejosss Napisano 16 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2021 4 minuty temu, Danielpoz. napisał: Przy jak dużym mrozie? Jak wyjeżdżam z garażu 16st i na zewnątrz jest 5st. Przy ustawieniu temp. na np 21st bardzo szybko w kabinie jest ciepło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 16 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2021 11 godzin temu, chojny napisał: Pod Poznaniem jest firma naprawiająca Tesle. Stoi tu zazwyczaj kilkanaście rozbitków i je naprawiają. Całka finansowa, a całka techniczna to inne historie Ogólnie elektryki to normalne auta. Kumate warsztaty się tego nie boją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 16 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2021 1 godzinę temu, kaczorek79 napisał: Otóż to. Teraz, jak na dworze mamy rano 3-4 st, to 1.4 tsi jadąc spokojnie nagrzewa się nawet po 6-7 km do temperatury roboczej Mówisz o temperaturze cieczy mam nadzieję. Nagrzanie oleju do 90+ w takiej temperaturze to kilkanaście kilometrów w każdym znanym mi w miarę wpsolczensym aucie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 17 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2021 7 godzin temu, sherif napisał: Volvo jest chyba ewenementem tutaj, bo chyba nikt inny nie oferuje obecnie odpalania zdalnego z aplikacji. Mój Ranger to ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akisel Napisano 17 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2021 8 godzin temu, ppmarian napisał: W subaru benzynie też tak było a tam na 100% nie było el. grzałki. Japończykiem benzyny tak mają - extremalnie szybko łapią temp. LR 5,0 V8, to dopiero szybko łapie. Na początku myślałem ze strzałka stoi cały czas po środku. Dopiero 3 dnia zauwazylem ze przy odpalaniu jest COLD a po 2-3 min już robocza 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 17 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2021 7 godzin temu, mmaciejosss napisał: Jak wyjeżdżam z garażu 16st i na zewnątrz jest 5st. Przy ustawieniu temp. na np 21st bardzo szybko w kabinie jest ciepło Czyli jak w każdym aucie. Myślałem że to w czasie mrozów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 17 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2021 9 godzin temu, mrBEAN napisał: Całka finansowa, a całka techniczna to inne historie Ogólnie elektryki to normalne auta. Kumate warsztaty się tego nie boją. Skoro od tylu lat nic nie wybuchło a firma stoi i ma się dobrze, znaczy ze znają się na robocie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 17 Listopada 2021 Autor Udostępnij Napisano 17 Listopada 2021 9 godzin temu, Dark_Knight napisał: Mój Ranger to ma. Kiedyś mi pisałeś, że auta tego nie mają bo zabrania to prawo EU, jak widać chińczycy i amerykanie mają to gdzieś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 17 Listopada 2021 Autor Udostępnij Napisano 17 Listopada 2021 5 godzin temu, akisel napisał: LR 5,0 V8, to dopiero szybko łapie. Na początku myślałem ze strzałka stoi cały czas po środku. Dopiero 3 dnia zauwazylem ze przy odpalaniu jest COLD a po 2-3 min już robocza Pojemność też robi swoje. W moim amerykańskim V8 też szybko łapie temperaturę. Tylko on pewnie na postoju nie pali 0.5l /h . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 17 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2021 (edytowane) 7 minut temu, sherif napisał: Kiedyś mi pisałeś, że auta tego nie mają bo zabrania to prawo EU, jak widać chińczycy i amerykanie mają to gdzieś Jaguar twierdzi, że w EU nie działa z powodu regulacji prawnych. A u Forda widocznie nie czytali tych regulacji, bo ogólnie mają EU i jej prawo gdzieś. W ogóle zdalne serwisy Forda i Jaga się uzupełniają. Ford robi źle wszystko to co Jag robi dobrze a Jag robi źle to co Ford robi dobrze. Edytowane 17 Listopada 2021 przez Dark_Knight Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pado Napisano 17 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2021 12 godzin temu, format napisał: Mówisz o temperaturze cieczy mam nadzieję. Nagrzanie oleju do 90+ w takiej temperaturze to kilkanaście kilometrów w każdym znanym mi w miarę wpsolczensym aucie. pewnie tak, mój 1.5 TSI przy aktualnych temperaturach : po ok 1,5km - płyn 80C-90C po ok 6km - olej 50C Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 17 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2021 14 godzin temu, format napisał: Mówisz o temperaturze cieczy mam nadzieję. Nagrzanie oleju do 90+ w takiej temperaturze to kilkanaście kilometrów w każdym znanym mi w miarę wpsolczensym aucie. Oczywiście, w kontekście ogrzewania wnętrza auta rozmawiamy o temp płynu chłodzącego, który wypełnia nagrzewnicę. Na temp oleju, to czekam czasami i 25 minut jadąc konkretnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 17 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2021 2 godziny temu, sherif napisał: Kiedyś mi pisałeś, że auta tego nie mają bo zabrania to prawo EU, jak widać chińczycy i amerykanie mają to gdzieś A co do tego mają Amerykanie czy Chińczycy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 17 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2021 2 godziny temu, Pado napisał: pewnie tak, mój 1.5 TSI przy aktualnych temperaturach : po ok 1,5km - płyn 80C-90C po ok 6km - olej 50C Dziś sprawdziłem, na dworze 5 st, jadę od razu po odpaleniu, spokojnie, jeden krótki postój na światłach, po 2 km wjazd na ekspresówkę, dalej spokojnie do 110 km/h, bo duży ruch. 95 st płynu silnik uzyskał po 7 km i 10 minutach jazdy. Olej miał wtedy 45 st. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 17 Listopada 2021 Autor Udostępnij Napisano 17 Listopada 2021 7 minut temu, Danielpoz. napisał: A co do tego mają Amerykanie czy Chińczycy? Własność Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 17 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2021 1 minutę temu, sherif napisał: Własność Chyba że tak. Bo auto w Chinach chyba jeszcze nie produkowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 17 Listopada 2021 Autor Udostępnij Napisano 17 Listopada 2021 4 minuty temu, Danielpoz. napisał: Chyba że tak. Bo auto w Chinach chyba jeszcze nie produkowane. Może jakieś szczególne modele, słyszałem też że wersje bez hybryd, które np w EU nie są sprzedawane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 17 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2021 2 minuty temu, sherif napisał: Może jakieś szczególne modele, słyszałem też że wersje bez hybryd, które np w EU nie są sprzedawane. Mi chodziło o Rangera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 17 Listopada 2021 Autor Udostępnij Napisano 17 Listopada 2021 4 godziny temu, Danielpoz. napisał: Mi chodziło o Rangera. Rangery, to chyba tylko w USA.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 17 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2021 25 minut temu, sherif napisał: Rangery, to chyba tylko w USA.. Nie, te auto nie ma nic wspólnego z USA. Tam nawet nie jest sprzedawane a co dopiero mówić o jakieś produkcji. Murzyni w Afryce to produkują Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.