Skocz do zawartości

Otwarty dyfer i rozdział momentu 50/50


vavoom

Rekomendowane odpowiedzi

9 minut temu, vavoom napisał:

@chojnyjesteś tego pewien❓

 

 

Oczywiście. Spaw/blokada 100% powoduje że na oba koła idzie to samo, ponieważ oba kola kręcą się zawsze z ta sama prędkością. Są zwyczajnie ze sobą połączone na sztywno i dalej bez względu na wszystko, przenoszą dalej, równo po 50%. A co się z tym dalej dzieje, to już sprawa przyczepności ale szanse na przekazanie napędu są znacząco większe. 

 

 

Edytowane przez chojny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, chojny napisał:

To że otwarty rozdziela nic nie znaczy, skoro nie przenosi tego na drogę

No jak to nie przenosi? Oczywiście, że przenosi (no chyba, że obydwa koła zawisną w powietrzu).

 

7 minut temu, chojny napisał:

połączone na sztywno i dalej bez względu na wszystko, przenoszą dalej, równo po 50%

Po 50%, ale czego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, vavoom napisał:

No jak to nie przenosi? Oczywiście, że przenosi (no chyba, że obydwa koła zawisną w powietrzu).

 

Wystarczy że jedno traci trakcję. Podnieś jedno koło na otwartym dyfrze i zobacz co się stanie. 

 

1 minutę temu, vavoom napisał:

Po 50%, ale czego?

 

Wszystkiego. 

 

Edytowane przez chojny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, chojny napisał:

Wystarczy że jedno traci trakcję. Podnieś jedno koło na otwartym dyfrze i zobacz co się stanie. 

No właśnie. Polecam obejrzeć materiał, który linkowałem w pierwszym komentarzu. Co się stanie - rozdział moment cały czas będzie wynosił 50/50. Tak właśnie działa otwarty dyfer i to jest jego problem. Wartość momentu trafiającego na koło stojące na ziemi będzie dokładnie taka sama, jak wartość momentu trafiającego na podniesione koło. Czyli stoimy.

W zaspawanym cały moment pójdzie w takiej sytuacji na koło stojące na ziemi - zatem nie po 50% i nie wszystkiego.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, vavoom napisał:

No właśnie. Polecam obejrzeć materiał, który linkowałem w pierwszym komentarzu. Co się stanie - rozdział moment cały czas będzie wynosił 50/50. Tak właśnie działa otwarty dyfer i to jest jego problem. Wartość momentu trafiającego na koło stojące na ziemi będzie dokładnie taka sama, jak wartość momentu trafiającego na podniesione koło. Czyli stoimy.

W zaspawanym cały moment pójdzie w takiej sytuacji na koło stojące na ziemi - zatem nie po 50% i nie wszystkiego.

 

 

 

Mylisz, mieszasz podanie na koła z przeniesieniem na drogę. ;) 

Edytowane przez chojny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, vavoom napisał:

Co mylę i mieszam? Otwarty przeniesie na drogę dokładnie tyle samo, ile poda na koło w powietrzu - tak czy nie?

 

 

Koło w powietrzu nie ma kontaktu z drogą, nie przenosi niczego na drogę, nie podaje niczego na drogę i nie ma mowy o przeniesieniu 50/50. :]

Edytowane przez chojny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, chojny napisał:

Koło w powietrzu nie przenosi niczego na drogę, wiec nie podaje niczego na drogę i nie ma mowy o przeniesieniu 50/50. :]

 

To może precyzyjniej: na koło stojące na drodze trafi dokładnie tyle samo Nm, co na koło w powietrzu - tak czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, vavoom napisał:

 

To może precyzyjniej: na koło stojące na drodze trafi dokładnie tyle samo Nm, co na koło w powietrzu - tak czy nie?

 

A jak napisałem? 

 

23 minuty temu, chojny napisał:

Mylisz, mieszasz podanie na koła z przeniesieniem na drogę. ;) 

 

I po co się rzucasz? :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, chojny napisał:

I po co się rzucasz? :]

🤣

 

OK, to żeby się nie bawić w przedszkolne argumenty, że koło w powietrzu nie przenosi niczego na drogę, wiec nie podaje niczego na drogę. 

Obydwa koła stoją na drodze. Jedno na lodzie, drugie na asfalcie. Jak otwarty dyfer rozdzieli moment obrotowy i w konsekwencji jak przeniesie na drogę?

 

 

Edytowane przez vavoom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

5 minut temu, vavoom napisał:

OK, to żeby się nie bawić w przedszkolne argumenty, że koło w powietrzu nie przenosi niczego na drogę, wiec nie podaje niczego na drogę. 

Obydwa koła stoją na drodze. Jedno na lodzie, drugie na asfalcie. Jak otwarty dyfer rozdzieli moment obrotowy?

 

 

To ja też mam dla Ciebie zagadkę. 

 

Samochód z dyfrem otwartym ma 100KM i 200Nm. Aby ruszył wystarczy podać na dyfer 10KM i 40Nm. 

 

Podnosimy jedno koło do góry, podajemy z silnika na dyfer 100KM i 120Nm. 

 

Co się dzieje? ;) 

Edytowane przez chojny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, vavoom napisał:

Pytaniem na pytanie? Nie ładnie.

Nie wiem też, jak chcesz podać na dyfer z kołem w powietrzu 100KM i 120Nm, ale na pewno mi wyjaśnisz.

 

 

8]

 

48 minut temu, vavoom napisał:

Co się stanie - rozdział moment cały czas będzie wynosił 50/50. Tak właśnie działa otwarty dyfer i to jest jego problem. Wartość momentu trafiającego na koło stojące na ziemi będzie dokładnie taka sama, jak wartość momentu trafiającego na podniesione koło. Czyli stoimy.

 

 

No mistrz normalnie. :]

 

 

 

 

I jeszcze od siebie, na koło w powietrzu podaje tak samo jak na koło na ziemi. Z silnika, przez sprzęgło, dalej przez wał, na dyfer, na półoś i już jest na kole. 

 

I czekam na odpowiedź co się stanie. :cfaniak2:

Edytowane przez chojny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj sobie swój wcześniejszy komentarz...

 

Podsumowując tę owocną dyskusję - pytanie brzmiało: Który dyfer - otwarty czy zablokowany - zawsze rozdziela moment w stosunku 50/50.

 

Twoja odpowiedź brzmi - zaspawany. Cóż mogę powiedzieć...

3 minuty temu, chojny napisał:

No mistrz normalnie. :]

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, vavoom napisał:

Przeczytaj sobie swój wcześniejszy komentarz...

 

Podsumowując tę owocną dyskusję - pytanie brzmiało: Który dyfer - otwarty czy zablokowany - zawsze rozdziela moment w stosunku 50/50.

 

Twoja odpowiedź brzmi - zaspawany. Cóż mogę powiedzieć...

 

Pozdrawiam.

 

 

 

Dlaczego nie odpowiadasz na moje pytania? Co się stało? 

 

Może Ci umknęło, więc ponawiam. 

 

 

Samochód z dyfrem otwartym ma 100KM i 200Nm. Aby ruszył wystarczy podać na dyfer 10KM i 40Nm. 

 

Podnosimy jedno koło do góry, podajemy z silnika na dyfer 100KM i 120Nm. 

 

Co się dzieje?  

 

 

Naprawdę chciałbym się czegoś nauczyć. 

 

 

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież to Ty nie odpowiadasz. Pytaniem na pytanie to nie odpowiedź.

 

 

8 minut temu, chojny napisał:

Samochód z dyfrem otwartym ma 100KM i 200Nm. Aby ruszył wystarczy podać na dyfer 10KM i 40Nm. 

 

Podnosimy jedno koło do góry, podajemy z silnika na dyfer 100KM i 120Nm

 

Przecież napisałem:

18 minut temu, chojny napisał:

Nie wiem też, jak chcesz podać na dyfer z kołem w powietrzu 100KM i 120Nm, ale na pewno mi wyjaśnisz.

 

Gdyby ci umknęło - tam w zdaniu jest "nie wiem", więc

9 minut temu, chojny napisał:

Naprawdę chciałbym się czegoś nauczyć

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

No to kończę Cię już męczyć. 

 

Oczywiście masz rację a ja się czepiam dla zgrywy i tak naprawdę jednej rzeczy, czyli nie przenoszenia a utraty na otwartym dyferencjale, gdzie wystarczy uślizg jednego z kół, by drugie w takim samym stopniu przestawało przenosić moment na podłoże. Czyli w moim pytaniu z kołem w górze odpowiedź brzmi?

 

Samochód nie pojedzie, ponieważ oba koła przenoszą na drogę nadal po 50% momentu, czyli po zero. :]

 

 

Przy w pełni zablokowanym mechanizmie różnicowym (zaspawany dyfer) mamy sytuację, jak gdyby w ogólne nie było dyferencjału. Dzięki temu, koło o większej przyczepności przenosi więcej momentu obrotowego, tj. tyle, ile nie przenosi koło o mniejszej przyczepności. Tym samym, dzięki blokadzie osiowego mechanizmu różnicowego, gdy jedno koło całkowicie traci przyczepność, trafia przez nie 0 Nm, wówczas przez koło mające przyczepność trafia cały 100% moment obrotowy, jaki jest ono zdolne przenieść, choć z dyfra wychodzi po równo, to przeniesienie może być od 0 do 100% dla każdego z kół.  

 

I dlatego fizyka i samochody są takie fajne.

 

Trzymam kciuki za kanał i nie miej urazy! Fajnie to przedstawiasz. :oki:

 

Edytowane przez chojny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadnej urazy, chill out ;)

Szkoda, że Twój ostatni komentarz nie pojawił się zaraz na początku, bo ogrom ludzi (wg ankiety 85%) nie odróżnia momentu obrotowego od prędkości obrotowej, przez co źle interpretuje działanie dyfra. I dotyczy to widzów, dziennikarzy, ludzi tworzących foldery itd.

Do tego miejsca w dyskusji mało kto dotrze...

Dzięki, pozdrawiam 👍

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadnej urazy, chill out 
Szkoda, że Twój ostatni komentarz nie pojawił się zaraz na początku, bo ogrom ludzi (wg ankiety 85%) nie odróżnia momentu obrotowego od prędkości obrotowej, przez co źle interpretuje działanie dyfra. I dotyczy to widzów, dziennikarzy, ludzi tworzących foldery itd.
Do tego miejsca w dyskusji mało kto dotrze...
Dzięki, pozdrawiam 
Przecież jego komentarz był pierwszym i od razu podał właściwą odpowiedz.
Wiec ?

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, vavoom napisał:

Żadnej urazy, chill out ;)

Szkoda, że Twój ostatni komentarz nie pojawił się zaraz na początku, bo ogrom ludzi (wg ankiety 85%) nie odróżnia momentu obrotowego od prędkości obrotowej, przez co źle interpretuje działanie dyfra. I dotyczy to widzów, dziennikarzy, ludzi tworzących foldery itd.

Do tego miejsca w dyskusji mało kto dotrze...

Dzięki, pozdrawiam 👍

Odpowiedź brzmi: szpery płytkowe i gaz podłoga 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, WaWeR napisał:

Wystarczy pierwszy. Reszta to rozumienie tematu.

Teraz dopiero widzę, że komentarz był edytowany, choć nadal nie zgadzam się w pełni z jego treścią.

Zadam to samo pytanie (tym razem jako retoryczne), tylko w inny sposób: Który dyfer - otwarty czy zablokowany - ma TBR 1:1?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.