Skocz do zawartości

Następca c4 picasso ?


ppmarian

Rekomendowane odpowiedzi

Rodziców c4 picasso (nie grand) 2012, 2.0hdi 163KM 6AT czas zmienić.

 

Następca ma mieć rowniez vanem/SUV, chętnie większy choć nie musi być 7os, max 5 lat, rownie niezawodny tandem jak ww. diesla+automat i o podobnej mocy cena do 60kpln.

 

Nowsze picasso odpada z uwagi na brak hydraliczego automatu, może Scenic Grand dci? Co jeszcze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minute ago, ppmarian said:

 

Rodziców c4 picasso (nie grand) 2012, 2.0hdi 163KM 6AT czas zmienić.

 

Następca ma mieć rowniez vanem/SUV, chętnie większy choć nie musi być 7os, max 5 lat, rownie niezawodny tandem jak ww. diesla+automat i o podobnej mocy cena do 60kpln.

 

Nowsze picasso odpada z uwagi na brak hydraliczego automatu, może Scenic Grand dci? Co jeszcze?

 

Diesel czy noPb? Jak to drugie to C-MAX.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Rodziców c4 picasso (nie grand) 2012, 2.0hdi 163KM 6AT czas zmienić.
 
Następca ma mieć rowniez vanem/SUV, chętnie większy choć nie musi być 7os, max 5 lat, rownie niezawodny tandem jak ww. diesla+automat i o podobnej mocy cena do 60kpln.
 
Nowsze picasso odpada z uwagi na brak hydraliczego automatu, może Scenic Grand dci? Co jeszcze?
To jaki tam automat siedzi? Czy tam nie ma AISINa?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko będzie, do tego w tej mocy.... U mnie skończyło na Rifterze ostatnim w konfiguracji dostępnym połączeniu EAT8 +HDI....ale wykastrowali go do 1,5L i 130KM :-(
Znajomi wzięli Ravke w hybrydzie noPb i zachwyceni. Ponoć nawet na trasie się to jakoś odpycha i nie ruinuje kieszeni


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ppmarian napisał:

 

Rodziców c4 picasso (nie grand) 2012, 2.0hdi 163KM 6AT czas zmienić.

 

Następca ma mieć rowniez vanem/SUV, chętnie większy choć nie musi być 7os, max 5 lat, rownie niezawodny tandem jak ww. diesla+automat i o podobnej mocy cena do 60kpln.

 

Nowsze picasso odpada z uwagi na brak hydraliczego automatu, może Scenic Grand dci? Co jeszcze?

 

Sprawdź jeszcze raz i masz odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, ppmarian napisał:

Rodziców c4 picasso (nie grand) 2012, 2.0hdi 163KM 6AT czas zmienić.

Następca ma mieć rowniez vanem/SUV, chętnie większy choć nie musi być 7os, max 5 lat, rownie niezawodny tandem jak ww. diesla+automat i o podobnej mocy cena do 60kpln.

 

Ja bym nie zmieniał :ok:

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 hours ago, ppmarian said:

 

Rodziców c4 picasso (nie grand) 2012, 2.0hdi 163KM 6AT czas zmienić.

 

Następca ma mieć rowniez vanem/SUV, chętnie większy choć nie musi być 7os, max 5 lat, rownie niezawodny tandem jak ww. diesla+automat i o podobnej mocy cena do 60kpln.

 

Nowsze picasso odpada z uwagi na brak hydraliczego automatu, może Scenic Grand dci? Co jeszcze?

 

 

SUV w tym budzecie z dieslem i automatem to mozna zapomniec.

A PUG 5008? Ten sam naped co w C4.

https://www.otomoto.pl/oferta/peugeot-5008-unikat-zobacz-jaki-automat-163km-bixenony-relingi-jak-nowy-z-niemiec-ID6DNxr0.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minutes ago, ppmarian said:

Czyli był? Moje źródła tego nie potwierdzają. Może wkradł się błąd.

Pytanie wprost. Z jakimi silnikami w rocznikach 2013-2016 był hydraliczny automat?

 

2.0 hdi chyba zawsze byl z hydraulikiem laczony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, ppmarian napisał:

1. Teraz to auto jest jeszcze coś warte
2. Tato jest bardzo aktywnym emerytem. Rower narty skitury kite kajak namiot. Często brakuje mu miejsca żeby móc przespać się wew. Auta.

 

2. fajnie :ok:

10 godzin temu, ppmarian napisał:

 

Rodziców c4 picasso (nie grand) 2012, 2.0hdi 163KM 6AT czas zmienić.

 

Następca ma mieć rowniez vanem/SUV, chętnie większy choć nie musi być 7os, max 5 lat, rownie niezawodny tandem jak ww. diesla+automat i o podobnej mocy cena do 60kpln.

 

Nowsze picasso odpada z uwagi na brak hydraliczego automatu, może Scenic Grand dci? Co jeszcze?

 

 

wiesz trochę za duże wymagania a za mały budżet ;] byś dał ze 100 tys to byśmy mogli coś doradzić

Nie znam się na automatach jaki gdzie siedzi ale najlepiej spełnia wasze wymagania espace

https://www.otomoto.pl/oferta/renault-espace-renault-espace-1-6-dci-initiale-paris-ID6EeoaB.html#dd1f783f95

https://www.otomoto.pl/oferta/renault-espace-bezwypadkowy-navi-skora-ID6Ef7fZ.html#dd1f783f95

 

jakby nie potrzebował tyle miejsca to jest bmw...

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-2-bmw-2-2-0d-220d-gt-220km-gran-tourer-2017r-stan-idealny-98tys-km-pl-ID6EapoR.html#dd1f783f95

 

z kolei jak chcesz więcej miejsca to nie starczy na większą moc i automat

https://www.otomoto.pl/oferta/opel-vivaro-sprzedam-opel-vivaro-ID6E3PA0.html#d63bf294c7

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, ppmarian napisał:

 

Rodziców c4 picasso (nie grand) 2012, 2.0hdi 163KM 6AT czas zmienić.

 

Następca ma mieć rowniez vanem/SUV, chętnie większy choć nie musi być 7os, max 5 lat, rownie niezawodny tandem jak ww. diesla+automat i o podobnej mocy cena do 60kpln.

 

Nowsze picasso odpada z uwagi na brak hydraliczego automatu, może Scenic Grand dci? Co jeszcze?

 

 

A może poczekać na tą nową Dacię Joger? Choć pewnie z automatem to bliżej 80 będzie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minutes ago, ppmarian said:

No właśnie nie. Bo w budzie ojca wersja 2.0hdi 130KM miała robota

 

Myslalem, ze pod uwage bierzecie nowsza generacje Picasso:

https://www.otomoto.pl/oferta/citroen-c4-picasso-business2-0-bluehdiautomatkameranaviroczna-gwarancja-techniczna-ID6Ee7gY.html

https://www.otomoto.pl/oferta/citroen-c4-picasso-2-0-hdi-150-km-automat-max-full-opcja-navi-masaze-kamera-skora-ID6Ef2FD.html

Tutaj chyba nie bylo robota z 2,0 hdi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
No to jak bedziesz mial konkretna sztuke na oku to sobie sprawdzisz po VIN albo oznaczeniu przy lewarku :smirk:
Meczacy jestes...
 
Chodzi właśnie o zawężenie szukania i z góry odsiać wersje z robotami a nie każdy VIN rozkodowywać.

W wersji wcześniejszej było jasno - wersja hdi 163KM = 6AT hydralik

Szukam info SPEAWDZONEGO czy podobna zasada była w następcy czyli 2013-2016. Moje źródła mowia ze nie. Pytania czy się mylą czy tak faktycznie jest.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, ppmarian napisał:

Chodzi właśnie o zawężenie szukania i z góry odsiać wersje z robotami a nie każdy VIN rozkodowywać.

W wersji wcześniejszej było jasno - wersja hdi 163KM = 6AT hydralik

Szukam info SPEAWDZONEGO czy podobna zasada była w następcy czyli 2013-2016. Moje źródła mowia ze nie. Pytania czy się mylą czy tak faktycznie jest.

 

Ale co Ty chcesz zawężać jak po wpisaniu Twoich kryteriów w olx "Pytanie wprost. Z jakimi silnikami w rocznikach 2013-2016 był hydraliczny automat?" zostaje Ci 13 samochodów z czego tylko 6 to Grand? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Ale co Ty chcesz zawężać jak po wpisaniu Twoich kryteriów w olx "Pytanie wprost. Z jakimi silnikami w rocznikach 2013-2016 był hydraliczny automat?" zostaje Ci 13 samochodów z czego tylko 6 to Grand? 
 
Ale dlaczego zakładasz ze auta będę szukać tylko w PL ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tej stronki: https://en.wikipedia.org/wiki/Citroën_C4_Picasso#Second_generation_(2013–2018)

wynika, że w C4 picasso II była skrzynia automatyczna w dwóch wersjach. Wersja "hydraulik" EAT6 towarzyszyła silnikowi 1.6 BlueHDI od 2015 roku a 2.0 BlueHDI - od 2013 roku.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ppmarian napisał:
2 godziny temu, bizz napisał:
 
Ale co Ty chcesz zawężać jak po wpisaniu Twoich kryteriów w olx "Pytanie wprost. Z jakimi silnikami w rocznikach 2013-2016 był hydraliczny automat?" zostaje Ci 13 samochodów z czego tylko 6 to Grand? 
 

Ale dlaczego zakładasz ze auta będę szukać tylko w PL ?

 

A dlaczego myślisz że zakładam? Czysta statystka, jeśli na OLX jest 6-7 takich aut to na mobile.de będzie 30-40 max. Już byś je wszystkie znał od momentu napisania tego wątku. 

 

Odpowiadając na pytanie - szukałem kiedyś Grand Picasso i nie ma żadnej rozsądnej zależności w dostępności skrzyni hydraulicznej w konkretnym roczniku czy silniku. Chciałem hydrauliczną, głównie trafiała się z 2.0 hdi ale niestety było to z 5% ogłoszeń, 1.6 hdi to już incydentalne przypadki. Szukanie igły w stogu siana, choć warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 hours ago, ppmarian said:

Nowsze picasso odpada z uwagi na brak hydraliczego automatu, może Scenic Grand dci? Co jeszcze?

 

Miałem sześć lat i przez cały czas miała hydrauliczny... Wszystkie skrzynie brandowane jako EAT - czy to EAT6 czy EAT8 - to tradycyjne automaty. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 hours ago, Bartłomiej said:

Z tej stronki: https://en.wikipedia.org/wiki/Citroën_C4_Picasso#Second_generation_(2013–2018)

wynika, że w C4 picasso II była skrzynia automatyczna w dwóch wersjach. Wersja "hydraulik" EAT6 towarzyszyła silnikowi 1.6 BlueHDI od 2015 roku a 2.0 BlueHDI - od 2013 roku.

 

@Jaruga twierdzi, że z 1.6 występowała nawet wcześniej. Ale z mojego doświadczenia wynika, że chyba raczej przypadkowe braki na taśmie niż reguła. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Teraz to auto jest jeszcze coś warte
2. Tato jest bardzo aktywnym emerytem. Rower narty skitury kite kajak namiot. Często brakuje mu miejsca żeby móc przespać się wew. Auta.
No to może jednak niech sobie zerknie na Riftera/ Berlingo/ProAceCity z ostatniej generacji...? Kiosk, przesuwane drzwi,.... bardziej utility niż elegancję...ale i prześpi się wygodnie i rower do środka wrzuci bez kombinacji...tylko ten wymóg mocy :-(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, ppmarian napisał:

Czyli był? Moje źródła tego nie potwierdzają. Może wkradł się błąd.

Pytanie wprost. Z jakimi silnikami w rocznikach 2013-2016 był hydraliczny automat?

Zasadniczo to robot się skończył wraz z pierwszą generacją, więc jeśli znajdziesz nie-manuala to masz hydraulika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było CVT, potem EDC. O hydrauliku w Scenicu III nie słyszałem. Być może czegoś nie wiem, ale na pewno jeśli występuje, to bardzo rzadko.
Jakie roczniki oznaczają dla Ciebie III generacja bo może tu się rozjeżdżamy.

Jeśli mówisz o +2017 to tak masz rację było EDC i cvt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Igorek napisał:

Zasadniczo to robot się skończył wraz z pierwszą generacją, więc jeśli znajdziesz nie-manuala to masz hydraulika.

Zerknalem na Autotradera i chyba granicznym jest rok 2015-wtedy zaczynaja sie EAT a zdarzaja sie jeszcze ETG,

Przynajmniej w UK.

Edytowane przez wlad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, wlad napisał:

Zerknalem na Autotradera i chyba granicznym jest rok 2015-wtedy zaczynaja sie EAT a zdarzaja sie jeszcze ETG,

Przynajmniej w UK.

ETG- starsza skrzynia, krytykowana za powolność działania. EAT- nowszy, lepszy Aisin. Obie skrzynie to hydrauliki. Robot był oznaczany jako EGS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Igorek napisał:

ETG- starsza skrzynia, krytykowana za powolność działania. EAT- nowszy, lepszy Aisin. Obie skrzynie to hydrauliki. Robot był oznaczany jako EGS

Jestes pewny?

"

What is an ETG gearbox?
Semi-automatic or automated-manual transmission

This type of automatic gearbox uses sensors and actuators to operate a clutch. It's a popular fitment on Peugeot and Citroen cars where it's called the Efficient Tronic Gearbox, or ETG for short."

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, ppmarian napisał:

Jakie roczniki oznaczają dla Ciebie III generacja bo może tu się rozjeżdżamy.

scenic III - 2009-2016

 

Godzinę temu, Igorek napisał:

ETG- starsza skrzynia, krytykowana za powolność działania. EAT- nowszy, lepszy Aisin. Obie skrzynie to hydrauliki.

 

Owszem, nie. ETG to jest robot. Dlatego jest krytykowany za powolność. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, wlad napisał:

Jestes pewny?

"

What is an ETG gearbox?
Semi-automatic or automated-manual transmission

This type of automatic gearbox uses sensors and actuators to operate a clutch. It's a popular fitment on Peugeot and Citroen cars where it's called the Efficient Tronic Gearbox, or ETG for short."

Jeśli trzymamy się GP w drugim wypuście, czyli od 2013 to generalnie do niego nie trafiły już ani zautomatyzowana skrzynia, ani pneumatyczne zawieszenie. Oba rozwiązania były dyskusyjne i postanowiono nie wchodzić z nimi w drugą generację modelu.

Aczkolwiek na ten moment nie jestem pewien na 100%, musiałbym pościągać instrukcje obsługi do tych roczników i poszukać. Ewentualnie przyjdzie @jedrocha i jak przystało na chodzącą encyklopedia Citroenów, rozwieje wątpliwości.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Igorek napisał:

Jeśli trzymamy się GP w drugim wypuście, czyli od 2013 to generalnie do niego nie trafiły już ani zautomatyzowana skrzynia, ani pneumatyczne zawieszenie. Oba rozwiązania były dyskusyjne i postanowiono nie wchodzić z nimi w drugą generację modelu.

Aczkolwiek na ten moment nie jestem pewien na 100%, musiałbym pościągać instrukcje obsługi do tych roczników i poszukać. Ewentualnie przyjdzie @jedrocha i jak przystało na chodzącą encyklopedia Citroenów, rozwieje wątpliwości.

Na 100% w poczatkowych poliftach byly ETG.

Przyklad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, wlad napisał:

Na 100% w poczatkowych poliftach byly ETG.

Przyklad

Racja, poszperałem trochę i rzeczywiście roboty były jeszcze na początku produkcji drugiej generacji. Byłem w błędzie myśląc że zniknęły w 2013 roku. Sytuacja jednak jest o tyle ciekawa, że prawdopodobnie były one łączone już tylko z silnikami 1.6 niż 2.0 bo na autotrader nie znalazłem żadnego dwulitrowego silnika z tych lat z inną skrzynią automatyczną niż hydraulik. Ściągnąłem też jedną z instrukcji obsługi i według danych technicznych jasno wynika, że  robot występował wyłącznie z 1.6 a hydraulik z 2.0. Ale głowy za to nie dam bo kto wie jakie konfiguracje mogły się trafić po drodze a instrukcji obsługi w latach 2013-2016 jest kilka

@ppmarian , jest jedna, święta zasada: wybierak biegów ma oznaczenia RNAM dla robota i PRNDM dla hydraulika. Wystarczy zerknąć na to i masz pewność jaka jest skrzynia. Wszystko wskazuje na to, że dla 2.0 HDI robot zniknął wraz z drugą generacją i o ile nie rozważasz silnika 1.6 to nie natkniesz się na robota :ok:

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja, poszperałem trochę i rzeczywiście roboty były jeszcze na początku produkcji drugiej generacji. Byłem w błędzie myśląc że zniknęły w 2013 roku. Sytuacja jednak jest o tyle ciekawa, że prawdopodobnie były one łączone już tylko z silnikami 1.6 niż 2.0 bo na autotrader nie znalazłem żadnego dwulitrowego silnika z tych lat z inną skrzynią automatyczną niż hydraulik. Ściągnąłem też jedną z instrukcji obsługi i według danych technicznych jasno wynika, że  robot występował wyłącznie z 1.6 a hydraulik z 2.0. Ale głowy za to nie dam bo kto wie jakie konfiguracje mogły się trafić po drodze a instrukcji obsługi w latach 2013-2016 jest kilka
[mention=129742]ppmarian[/mention] , jest jedna, święta zasada: wybierak biegów ma oznaczenia RNAM dla robota i PRNDM dla hydraulika. Wystarczy zerknąć na to i masz pewność jaka jest skrzynia. Wszystko wskazuje na to, że dla 2.0 HDI robot zniknął wraz z drugą generacją i o ile nie rozważasz silnika 1.6 to nie natkniesz się na robota :ok:
 
Na rynku totalna klapa.

Wygląda na to że chyba poczekamy z wymianą.

Bo będzie to z serii wymienil stryjek siekierke na kijek.

Trzeba dołożyć min 2x tyle za pratykrycznie to samo (jedyne te +20cm będzie lepiej). A tu auto sprawdzone i niezawodne (odpukac).

Tato przegląda teraz namioty dachowe....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, ppmarian napisał:

Na rynku totalna klapa.
Wygląda na to że chyba poczekamy z wymianą.
Bo będzie to z serii wymienil stryjek siekierke na kijek.
Trzeba dołożyć min 2x tyle za pratykrycznie to samo (jedyne te +20cm będzie lepiej). A tu auto sprawdzone i niezawodne (odpukac).

A nie pisałem?

Wyznaję zasadę, że jak ktoś dba, to z używek, najlepszą właśnie posiadamy :ok:

 

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, ppmarian napisał:
33 minuty temu, rwIcIk napisał:
A nie pisałem?
Wyznaję zasadę, że jak ktoś dba, to z używek, najlepszą właśnie posiadamy :ok:
 

Racja tyle że auto za rok będzie mieć 10lat i pewnie 200kk. Kiedyś trzeba będzie je zmienić i fajnie bylboby żeby dostać za nie więcej niż czapkę śliwek.

Mam ten sam problem, ale żeby wymienić na coś nie w tym samym wieku to musiałbym dołożyć 20 000 zł, czyli drugie tyle, tylko dlatego, że auto mi się znudziło. Bo tak to nic się nie psuje.

Na razie wymieniłem sprzęgło za 1200zł i pewnie na kolejny rok spokój z naprawami.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minutes ago, OPAL said:

Mam ten sam problem, ale żeby wymienić na coś nie w tym samym wieku to musiałbym dołożyć 20 000 zł, czyli drugie tyle, tylko dlatego, że auto mi się znudziło. Bo tak to nic się nie psuje.

Na razie wymieniłem sprzęgło za 1200zł i pewnie na kolejny rok spokój z naprawami.

 

Kiepski moment na zmiane auta jak ktos nie musi, niezaleznie czy nowe czy uzywane ;]

Ja mialem ochote przesiasc sie na jakis automat, ale chwilo sobie daruje.

Zobacze jak sie bedzie sytuacja rozwijac w przyszlym roku.

Edytowane przez Maciej__
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Maciej__ napisał:

Kiepski moment na zmiane auta jak ktos nie musi, niezaleznie czy nowe czy uzywane 

 

Dokładnie tak. 

 

Auta drożeją i coraz mniejszy wybór. Spokojnie można poczekać, bo ceny i tak rosną, więc nic się nie straci przy sprzedaży używki za kilka miesięcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 hours ago, ghost2255 said:

 

Dokładnie tak. 

 

Auta drożeją i coraz mniejszy wybór. Spokojnie można poczekać, bo ceny i tak rosną, więc nic się nie straci przy sprzedaży używki za kilka miesięcy.

Kwestia jak nowe podrożeją. Moim zdaniem sporo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, ppmarian napisał:
19 godzin temu, rwIcIk napisał:
A nie pisałem?
Wyznaję zasadę, że jak ktoś dba, to z używek, najlepszą właśnie posiadamy :ok:
 

Racja tyle że auto za rok będzie mieć 10lat i pewnie 200kk. Kiedyś trzeba będzie je zmienić i fajnie bylboby żeby dostać za nie więcej niż czapkę śliwek.

 

To już nie te czasy że poniżej 10 lat lecą na łeb na szyję, za 13 latka dostaniesz ze 13tys a już wtedy sytuacja się unormuje na rynku

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 hours ago, bielaPL said:

 

To już nie te czasy że poniżej 10 lat lecą na łeb na szyję, za 13 latka dostaniesz ze 13tys a już wtedy sytuacja się unormuje na rynku

Drogie używki to te 1-5 lat z rozsądnym przebiegiem, te powyżej 10 lat to tak nie zdrożały, bo problem mieli ludzie którzy chcieli nówki takie bądź inne i kupują prawie nowe używane. :ok: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.