Skocz do zawartości

LPG w Oplu Insigni i Chevrolet Cruze


badyl1982

Rekomendowane odpowiedzi

Przymierzam się do zakupu samochodu w budżecie 30 do 38 tys. zł. Mam dwa typy jak w tytule. 
Pytanie jakie silniki dobrze znoszą LPG w tych samochodach? Które są z wtryskiem pośrednim?
 
 
1,4 w Insigni. W Cruz jak dobrze pamiętam 1,8 też dobrze znosiło lpg.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, badyl1982 napisał:

Przymierzam się do zakupu samochodu w budżecie 30 do 38 tys. zł. Mam dwa typy jak w tytule. 

Pytanie jakie silniki dobrze znoszą LPG w tych samochodach? Które są z wtryskiem pośrednim?

 

 

Najlepiej to 1.4t, były też 1.8 specjalne wzmacniane do gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, pawel_78 napisał:

1,4 t to zachęta do walki z padającą pokrywą zaworów i kolektorem ssącym.
....

 

 

Pierwsze słyszę :hmm:

 

Że zbiorniczki wyrównawcze pękają to tak, słyszałem. Ale o kolektorze ssącym i pokrywie zaworów :hmm: O jakiejś membranie w tej pokrywie co nieco słyszałem, ale żeby to nagminnie padało to nie.

Edytowane przez analyzer64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, pawel_78 said:

1,4 t to zachęta do walki z padającą pokrywą zaworów i kolektorem ssącym.
....

 

 

To padalo chyba jedynie w pierwszych rocznikach A14NET...

Pozniej poprawili zarowno pokrywe jak i ten grzybek w kolektorze :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minutes ago, analyzer64 said:

 

Pierwsze słyszę :hmm:

 

Że zbiorniczki wyrównawcze pękają to tak, słyszałem. Ale o kolektorze ssącym i pokrywie zaworów :hmm: O jakiejś membranie w tej pokrywie co nieco słyszałem, ale żeby to nagminnie padało to nie.

 

Tutaj masz o kolektorze: https://www.auto-krak.pl/auto-krak/kolektor-ssacy-a14nel-i-a14net-awaryjny-grzybek-upustowy-zamiast-awaryjnych-klap/

Z tego co wiem, to zostalo poprawione chyba w 2013 czy 2014r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, analyzer64 napisał:

 

Pierwsze słyszę :hmm:

 

Że zbiorniczki wyrównawcze pękają to tak, słyszałem. Ale o kolektorze ssącym i pokrywie zaworów :hmm: O jakiejś membranie w tej pokrywie co nieco słyszałem, ale żeby to nagminnie padało to nie.

 

41 minut temu, ZUBERTO napisał:

Odpukać jeszcze się nie trafiło, M32 też jeszcze działa.

oprócz wspomnianego wyżej pękniętego zbiorniczka ;)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, ZUBERTO napisał:

Pokaż mi Insignię 1,4t za 30-38 tysi na wtrysku bezpośrednim.

Ogólnie pisałem - w Oplu 

Nie mam wiedzy co dokładnie do którego auta wkładali. Ale gdy w Cruze był do gazu 1.8, to w tym czasie w Oplu był 1.4t., w Astrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, czachabrava napisał:

 

Zamiast na gaz by szykował kase na przekładke :)

przecież można zarejestrować anglika w PL, niektórzy tak jeżdżą

BTW zadziwiająco tanie są te insignie

Edytowane przez SorenLorenson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopiero się przygotowuje do sprzedaży, jeszcze nie mam zdjęć.
Będę sprzedawał w okolicy luty - marzec jak nowy będzie gotowy do odebrania z salonu.

Tu masz opis, na ile to by się do gazu nadawało to musisz sprawdzić sam. LINK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, bengamin napisał:

Dopiero się przygotowuje do sprzedaży, jeszcze nie mam zdjęć.
Będę sprzedawał w okolicy luty - marzec jak nowy będzie gotowy do odebrania z salonu.

Tu masz opis, na ile to by się do gazu nadawało to musisz sprawdzić sam. LINK

 

Ale tu kolega szuka do gazu, więc sądzę, że bierze pod uwagę koszty jazdy ;] Tu raz, że duży motor, dwa może wymiana rozrządu go zaskoczy i będzie potem płakał na forum ;]

 

Rozrząd w niej robiłeś?

 

 

Edytowane przez analyzer64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Maciej__ napisał:

 

Przeciez to angol, jakas po wypadku lub spalona, pewnie tez sie znajdzie w tym budzecie :hehe:

 

to nie angol

"Samochód sprowadzony z Niemiec z kierownica po prawej stronie! Zarejestrowany w Polsce!"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, analyzer64 napisał:

 

Ale tu kolega szuka do gazu, więc sądzę, że bierze pod uwagę koszty jazdy ;] Tu raz, że duży motor, dwa może wymiana rozrządu go zaskoczy i będzie potem płakał na forum ;]

 

Rozrząd w niej robiłeś?

 

 

Robiony, mam faktury za pozostałe serwisy za ostatnie 12 miesięcy na 8kPLN
Akumulator też wymieniony na nowy w sierpniu (kto zna ten model to wie że wada projektowa - akumulator dzieli od turbiny odległość 2cm i w takich warunkach aku długo nie wytrzymuje co się wiąże z jego wymianą najdalej co dwa lata.

Edytowane przez bengamin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Insignia 1,4T będzie się tak raczej słabo odpychać, masa robi swoje. 

Cruze to to samo co Astra J, poszukaj Astry (większy wybór i będzie łatwiej odsprzedać w przyszłości).

LPG zamontujesz też w  silniku 1,6 (Astra, Cruze) tylko trzeba sprawdzać luzy zaworowe i regulacjaa jest droższa.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopiero się przygotowuje do sprzedaży, jeszcze nie mam zdjęć.
Będę sprzedawał w okolicy luty - marzec jak nowy będzie gotowy do odebrania z salonu.
Tu masz opis, na ile to by się do gazu nadawało to musisz sprawdzić sam. LINK
Po co taki opis w ogłoszeniu o sprzedaży?


Poprzednim prywatnym właścicielem samochodu był Pan Kasprzyk - właściciel salonu OPLA w Krakowie (ul. Wodna), oczywiście z powodów podatkowych samochód był zarejestrowany na firmę.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, analyzer64 napisał:

 

Pierwsze słyszę :hmm:

 

Że zbiorniczki wyrównawcze pękają to tak, słyszałem. Ale o kolektorze ssącym i pokrywie zaworów :hmm: O jakiejś membranie w tej pokrywie co nieco słyszałem, ale żeby to nagminnie padało to nie.

hasło - kolektor czerwony grzybek.  W PL jest przynajmniej jedna firma co regeneruje jedno i drugie.
Mało  tego - pojawiły się również zamienniki pokryw (kolektorów dolotowych na razie nie odnotowałem)

I tak bez powodu?

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, spad napisał:

Po co taki opis w ogłoszeniu o sprzedaży?
Poprzednim prywatnym właścicielem samochodu był Pan Kasprzyk - właściciel salonu OPLA w Krakowie (ul. Wodna), oczywiście z powodów podatkowych samochód był zarejestrowany na firmę.

Tłumaczy pofirmową historię auta (zapewne była zarejestrowana na salon) i dodaje prestiżu.

Czytaj "nie była demówką którą każdy pociskał". :phi:

Edytowane przez ZUBERTO
  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, ZUBERTO napisał:

Tłumaczy pofirmową historię auta (zapewne była zarejestrowana na salon) i dodaje prestiżu.

Czytaj "nie była demówką którą każdy pociskał". :phi:

 

Ale to prawie 9-letnie auto, jego historia salonowa przy takim wieku już nie ma znaczenia. :phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 25.11.2021 o 18:50, ZUBERTO napisał:

Tłumaczy pofirmową historię auta (zapewne była zarejestrowana na salon) i dodaje prestiżu.

Czytaj "nie była demówką którą każdy pociskał". :phi:

 

Dokładnie o to chodzi.
Są ludzie dla których nie tylko samochód ale i jego historia są istotne.
To nie jest samochód dla ludu - tu raczej musi się trafić znawca modelu, ktoś kto świadomie kupuje samochód który pali więcej niż niejedna ciężarówka ma prawo znać historię samochodu.

Edytowane przez bengamin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, bengamin napisał:

 

Dokładnie o to chodzi.
Są ludzie dla których nie tylko samochód ale i jego historia są istotne.
To nie jest samochód dla ludu - tu raczej musi się trafić znawca modelu, ktoś kto świadomie kupuje samochód który pali więcej niż niejedna ciężarówka ma prawo znać historię samochodu.

Coś w tym jest. Kiedyś kolega kupił żółte HGT. Pewnego dnia zatrzymał go chłopak na światłach i pyta się czy dalej to auto ma turbinę i ponad 200KM 8].

Dowiedział się przy okazji, że jego auto grało w filmie i ścigało się w wyścigach :phi:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.11.2021 o 19:45, analyzer64 napisał:

 

Pierwsze słyszę :hmm:

 

Że zbiorniczki wyrównawcze pękają to tak, słyszałem. Ale o kolektorze ssącym i pokrywie zaworów :hmm: O jakiejś membranie w tej pokrywie co nieco słyszałem, ale żeby to nagminnie padało to nie.

W służbówce przerabiałem już pęknięty kolektor...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dołożysz parę groszy to ja będę w lutym sprzedawał Astrę J sedan, 1.4 turbo z LPG. Auto jest jeszcze na fabrycznej gwarancji bo przedłużyłem do 5 lat i 100 tyś km - czyli gwarancja jest do września 2022. Przebieg aktualny 80 tyś km, w miarę fajnie doposażona - klima automatyczna dwustrefowa, tempomat, podgrzewane przednie fotele i kierownica. 

Odkupiona z salonu po leasingu pracowniczym, miała pół roku i 8 tyś przebiegu. W dowodzie nadal salon, więc według papierów pierwszy właściciel, mi się nie chciało przerejestrowywać. Generalnie bezawaryjne auto, zwiedziło z nami całe Bałkany, Ukrainę, Rosję, Mołdawię itp. No i pali 8 litrów gazu. 

O cenie jeszcze nie myślałem, ale wezmę średnią z OLX - pewnie okolice 45 kpln.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Fili_P napisał:


 

 


What???!!!

 

 

Nigdy nie przerejestrowywałem swoich aut, pamiętam że powodem przy pierwszym był cały dzień stracony na rejestrację, uznałem to za max kretyńską czynność i olałem. Wbrew powszechnie panującej opinii nie miałem nigdy problemów z tym związanych a samochód zwiedził całą Europę w tym też tą z kontrolami granicznymi (raz na Ukrainie trzeba było posmarować, ale patrząc po problemach innych to powód inny niż dowód też by się znalazł, mieli dzień zbiórki publicznej po prostu). 

Jedyne co musiałem zrobić to notarialne tłumaczenie faktury zakupu - zdalnie i za stówkę. 

Co ciekawe, proces rejestracji samochód w Rybniku nadal się nie zmienił - jak rejestrowałem kampera pół roku temu (tutaj już musiałem po zmianie przepisów) to nadal zajmowało to cały dzień. Bierzesz bilecik, sprawdzasz online który jesteś i możesz jechać do domu, do pracy, na zakupy - ale jak przychodzi Twoja kolej to rzucasz wszystko i zapitalasz do okienka. 

Oczywiście można się rejestrować via net - ale kolejka na 2-3 tygodnie do przodu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, marcindzieg napisał:

Przemelduj się do Krk - u nas to 15-20 minut :)

 

Póki co przemeldowaliśmy się na dwa służbowe auta i problem chwilowo nie istnieje. Muszę tylko Astrę pogonić;)

 

BTW wszystkie leasingi z okolicznych miast rejestruje się w Tychach, bo tam to kwadrans. Kupa moich znajomych z Rybnika ma auta z rejestracją ST :)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.11.2021 o 19:47, rwIcIk napisał:

W Cruze 1,8 z utwardzonymi gniazdami zaworowymi - opcja KL7 jak dobrze pamiętam.

 

 

Same gniazda to nie wszystko. Ten silnik nie ma hydraulicznej kasacji luzów, przez co jazda na lpg generuje dodatkowe niemałe koszty

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, blue_ napisał:

 

Same gniazda to nie wszystko. Ten silnik nie ma hydraulicznej kasacji luzów, przez co jazda na lpg generuje dodatkowe niemałe koszty

Z utwardzonymi niekoniecznie, bo nie trzeba często regulować luzu - wymieniać szklanek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, rwIcIk napisał:

Z utwardzonymi niekoniecznie, bo nie trzeba często regulować luzu - wymieniać szklanek.

 

Nie będę się z Tobą spierał, ale miałem kiedyś kupować cruza z tym silnikiem i dwóch znajomych mechaników mi odradziło, bez względu czy utwardzone, czy nie.

Podobna sytuacja jest z silnikiem nissana 2.0 140KM, który był w kaszkajach i lagunie 3

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, blue_ napisał:

 

Nie będę się z Tobą spierał, ale miałem kiedyś kupować cruza z tym silnikiem i dwóch znajomych mechaników mi odradziło, bez względu czy utwardzone, czy nie.

Podobna sytuacja jest z silnikiem nissana 2.0 140KM, który był w kaszkajach i lagunie 3

Bo pewnie mieli do czynienia ze zwykłymi wersjami.

Ja jeździłem do ponad 100 kkm, potem był zakładany gaz - gaziarz sprawdzał luzy - były fabryczne.

Potem kolega na gazie zrobił sporo km.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.12.2021 o 13:52, blue_ napisał:

Podobna sytuacja jest z silnikiem nissana 2.0 140KM, który był w kaszkajach i lagunie 3

 

Z tym motorem to zdania są mocno podzielone, jeżeli chodzi o montaż LPG. Można spotkać tyle samo zadowolonych użytkowników, jak i tych którzy już są po remoncie głowicy. Generalnie sprawdzenie samych luzów drogie nie jest, ale już ewentualna regulacja wiąże się z rozpięciem łańcucha rozrządu, demontażem wałków.

 

Ja mam wersję hi-flex (można, w teorii-ale to za chwilę, jeździć na E85), już niby z tymi utwardzonymi gniazdami, ale też spotkałem jedną czy dwie opinie, że komuś ten motor się posypał.

 

Co ciekawe, bo pytałem o hi-flex'a w Renault Polska ostatnio i po sprawdzeniu VINu powiedzieli, że inny jest soft, więc domniemam, że mapa dla bioetanolu została wycięta :hmm:  To by tłumaczyło, dlaczego nie mam naklejek E85 na wlewie.

Edytowane przez analyzer64
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.