Skocz do zawartości

Numer części Leon Cupra


Vadero

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...
W dniu 28.11.2021 o 18:58, Vadero napisał:

vsszzz5fzkr026091

 

Potrzebuję numery części - klocki przód i tył. 

 

BTW cupra bardzo rownomiernie zjada klocki - 45kkm i ku koncowi sie mają przód i tył :)

I co znalazłeś? Przydadzą się na przyszłość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
W dniu 8.01.2022 o 16:29, wujek napisał:

Znalazlem katalog :phi: Cupry jako takiej nie ma ale sa wszystkie czesci z numerami mzoe sie przydac. https://seat.7zap.com/pl/e/leon+leon+4/le/2016-754/6/615-615010/ 

Niestety w nim jest błąd w numerze części jesli idzie o klocki na tył. 

 

Kupiłem na przód i tył ATE ceramic, bo mi ASO mi pan zaproponował 690 za klocki na tył i nie chcial podać nr części ;]

 

Numery wg ATE widac na zdjęciu. 

 

Zrobi sie cieplej to założę. 

 

IMG_20220119_200809.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Vadero Ja kupuje w Carsed najlepszy serwis jesli chodzi o czesci i akcesoria :phi: Teraz Box kupilem u nich za 900 i te rolety przeciwsloneczne za grosze. Numer czesci bez problemu podaja no ale nie wiem czy masz do nich po drodze. https://www.carsed.pl/wyprzedaz-akcesoriow

 

Az sie boje jak bede musial klocki i tarcze wymieniac z doswiadczenia to OEM zawsze byly najtrwalsze ATE potrafily po 10kkm wibrowac :panic: Ciekawe jak w Cuprze bedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

@Vadero - czy już zmieniłeś klocki?  Jak się spisują - nic nie piszczy, nie wibruje?

 

Ja dobijam do 40 000 km i przy przeglądzie olejowym dostałem info, że przednie klocki na granicy czujnika, tylne ok 10%, więc po świętach pora na wymianę. Dostałem ofertę na wymianę klocków w ASO - 2k zł. No tego... poważnie. Zamierzam wymienić klocki poza ASO i wyjdzie mi z połowę tej ceny, a jakość nijak nie ucierpi.

Poprosiłem doradcę serwisowego o numery OEM klocków i napisał mi, że przód 5Q0 698 151 AJ tył 5Q0 698 451 E lub N. Przód to nie problem, ale z tyłem mam problem, bo nie wiem jakich klocków szukać - czy tam ma być E czy N :hmm:

 

ATE kiedyś miałem w Fieście i były OK i mniej pyliły niż OEM,  zrobiłem 50 kkm nim auto sprzedałem i jeszcze było dużo. Znajomy namawia mnie by wrzucić coś "lepszego" Ferodo DS2500 - zastanawia mnie czy do jazdy na codzień odczuję różnicę. Ktoś coś doradzi?

 

 

Edytowane przez Manx
literówka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Manx faktycznie te klocki tyle kosztują :O nawet po rabacie cena jest mocna, to są chyba ceramiczne klocki do zwykłych tarcz, nie wiem czy DS2500 na gładkiej tarczy będzie lepsze, musisz poczytać

oznaczenie literki na końcu oznacza wersję tej samej części

generalnie jakbyś szukał radaru np to myślę że mógłby być problem, ale klocki są inne, ale muszą pasować

obraz.png.4d1bafed1edbce97bc92ae9cfd6a4223.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.04.2022 o 13:43, Manx napisał:

@Vadero - czy już zmieniłeś klocki?  Jak się spisują - nic nie piszczy, nie wibruje?

 

 

 

Tył zmieniłem, przód jeszcze 1/3 więc czekam. Nic nie wibruje, chociaż mam wrażenie że lekko popiskują przy mega lekkim hamowaniu, np z pełzania - chociaż to może przód popiskuje?

Na razie z 1000km zrobione na nich - bez zastrzeżeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Cinos napisał:

@Manx faktycznie te klocki tyle kosztują :O nawet po rabacie cena jest mocna, to są chyba ceramiczne klocki do zwykłych tarcz, nie wiem czy DS2500 na gładkiej tarczy będzie lepsze, musisz poczytać

oznaczenie literki na końcu oznacza wersję tej samej części

generalnie jakbyś szukał radaru np to myślę że mógłby być problem, ale klocki są inne, ale muszą pasować

obraz.png.4d1bafed1edbce97bc92ae9cfd6a4223.png

To jest cena OEM? Zazwyczaj oryginalne klocki są najlepsze. Kupić i zrobić poza ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, wujek napisał:

To te N na koncu maja normalna cenę. 

te z N to są na tył, te AJ to sa przednie, na allegro jakies ASO sprzedaja w okolicach 1000zl

https://allegro.pl/oferta/klocki-hamulcowe-przod-5q0698151aj-oryginal-11673662584

 

a w katalogu TRW nie widzę nawet zamiennika na przód od TRW, ale jak patrzę od GTI, które ma te same hamulce (wielkościowo) co R czy Cupra (340mm) to są klocki, ale kosztują dużo mniej..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 hours ago, wujek said:

To jest cena OEM? Zazwyczaj oryginalne klocki są najlepsze. Kupić i zrobić poza ASO.

Same klocki ok. 1700. No niemało. Zacząłem patrzeć, to się okazuje że  wcale nie budżetowe klocki zamienniki (ATE Ceramic lub Ferodo DS2500) można kupić za ok. 1000 zł przód + tył, więc zacząłem myśleć. Na razie najlepszą ofertę jaką widziałem na OEM znalazł Cinos - 1200... no przy takiej cenie to nie chce mi się nawet szukać zamiennika ;) 

Nie wiem czy te OEM takie najlepsze :phi: - w żadnym aucie jeszcze tak szybko mi się kocki nie zjadły (w każdym aucie przekraczałem 50 kkm na oryginalnych klockach).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
W dniu 20.04.2022 o 23:33, Manx napisał(a):

Same klocki ok. 1700. No niemało. Zacząłem patrzeć, to się okazuje że  wcale nie budżetowe klocki zamienniki (ATE Ceramic lub Ferodo DS2500) można kupić za ok. 1000 zł przód + tył, więc zacząłem myśleć. Na razie najlepszą ofertę jaką widziałem na OEM znalazł Cinos - 1200... no przy takiej cenie to nie chce mi się nawet szukać zamiennika ;) 

Nie wiem czy te OEM takie najlepsze :phi: - w żadnym aucie jeszcze tak szybko mi się kocki nie zjadły (w każdym aucie przekraczałem 50 kkm na oryginalnych klockach).

I co w koncu kupiles? Ja dzis bylem na przegladzie po 60kkm i mi powiedzieli, ze juz klockow malo i zeby wymieniac. Nawet o cene nie pytalem, bede poza ASO robil :phi: 

 

Widze, ze zimny sprzedaje na przod za 800.

 

https://allegro.pl/oferta/volkswagen-oe-5q0698151aj-klocki-hamulcowe-12514426829

 

Tylne 280 :hmm:

https://allegro.pl/oferta/oe-zestaw-klockow-hamulcowych-tyl-vw-seat-skoda-10805695084

Edytowane przez wujek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, wujek napisał(a):

I co w koncu kupiles? Ja dzis bylem na przegladzie po 60kkm i mi powiedzieli, ze juz klockow malo i zeby wymieniac. Nawet o cene nie pytalem, bede poza ASO robil

ostatecznie kupiłem OEM, korzystając z linka, który dał Cinos. Nie chciało mi się i nie miałem czasu kombinować, bo Ferodo ponoć nie miały homologacji drogowej, ATE popiskują. Wybrałem dla świętego spokoju OEM ;)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 29.06.2023 o 23:14, Manx napisał(a):

ostatecznie kupiłem OEM, korzystając z linka, który dał Cinos. Nie chciało mi się i nie miałem czasu kombinować, bo Ferodo ponoć nie miały homologacji drogowej, ATE popiskują. Wybrałem dla świętego spokoju OEM ;)

Co ciekawe albo mnie oszukali albo numer klockow na przód jest inny. Klocki maja mniej materiału ciernego. Pewnie szybciej się zużyją. Te co zdjąłem mialy na cała dlugosc klocka. Kupiłem w ASO VW/Audi. 
 

 

IMG_4420.jpeg

Edytowane przez wujek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, wujek napisał(a):

Co ciekawe albo mnie oszukali albo numer klockow na przód jest inny. Klocki maja mniej materiału ciernego. Pewnie szybciej się zużyją. Te co zdjąłem mialy na cała dlugosc klocka. Kupiłem w ASO VW/Audi. 

Ja swoich nie oglądałem przed montażem, a kupiłem wg. numeru tak jak wyżej pisałem.

Ja od wymiany przejechałem już 20 kkm i problemów nie ma (nie piszczą, hamują ;]), na przeglądzie niedawno mówili że klocki prawie jak nowe - zużycie minimalne, więc wszystko jakby OK. Ja bym nie filozował - zobaczymy na ile starczą. Pieron ich wie co oni tam wykombinowali. Fabryczne to było dziadostwo bo ledwo 40 kkm przekroczyłem na nich i poszły w kosz - jeszcze w żadnym aucie (nawet w fieście ST, którą jeździłem poszaleć) tak szybko mi nie zniknęły. 

Może materiału teraz dają mniej, a za to twardszy?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, Manx napisał(a):

Ja swoich nie oglądałem przed montażem, a kupiłem wg. numeru tak jak wyżej pisałem.

Ja od wymiany przejechałem już 20 kkm i problemów nie ma (nie piszczą, hamują ;]), na przeglądzie niedawno mówili że klocki prawie jak nowe - zużycie minimalne, więc wszystko jakby OK. Ja bym nie filozował - zobaczymy na ile starczą. Pieron ich wie co oni tam wykombinowali. Fabryczne to było dziadostwo bo ledwo 40 kkm przekroczyłem na nich i poszły w kosz - jeszcze w żadnym aucie (nawet w fieście ST, którą jeździłem poszaleć) tak szybko mi nie zniknęły. 

Może materiału teraz dają mniej, a za to twardszy?

U mnie standardowo jak we wszystkich autach wytrzymaly 60kkm w tym wizyty na torze :phi: Zobaczymy ile te wytrzymaja one mialy napisy TRW Audi, VW Seata nie bylo :hmm: .Wygladaja jakby to ceramicze byly. Razem z wymina zaplacilem 1400zl. Sporo taniej niz w ASO.   

 

Z drugiej strony ATE @Vadero wygladaja tak. TEz jakby po bokach materialu mniej.

 

image.png.e7db6b84c73b141a6f79a2b12f75d12f.png

Edytowane przez wujek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.