Skocz do zawartości

Macałem Sorento plug in :)


Marcin79

Rekomendowane odpowiedzi

Jako, że mam sentyment do marki to poszedłem oblukać i .....

- cena jak dla mnie wersja L -- poniżej 190 tys jeszcze bez negocjacji  .. więc na +

 

niestety dalej lipa

- czas oczekiwania minimum 10 miesięcy 

- 2 tonowej przyczepy nie pociągnę

-  i teraz najlepsze , pojemność zbiornika paliwa 40 litrów !!! 

 

czyli na podsumowanie 

wielki suv z zbiornikiem 40 litrów który pociągnie przyczepę max o tonażu 1.7 .... idealne auto do wożenia dzieci do szkoły .

 

 

  • Lubię to 2
  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Marcin79 napisał:

z zbiornikiem 40 litrów

 

to wszystko dla oszczednosci czasu :) producenci wrzucaja mniejsze baki, a na stacjach coraz szybciej mozna zatankowac za 50 zł 😄 

A moze to chodzi o spisek producentów EV 😄  w spalinowcach zrobic mały bak i jeszcze zwęzić rurkę do baku, zeby tankowanie trwało godzinę ;) 

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Filipfm napisał:

 

to wszystko dla oszczednosci czasu :) producenci wrzucaja mniejsze baki, a na stacjach coraz szybciej mozna zatankowac za 50 zł 😄 

A moze to chodzi o spisek producentów EV 😄  w spalinowcach zrobic mały bak i jeszcze zwęzić rurkę do baku, zeby tankowanie trwało godzinę ;) 

40 litrów to ja miałem w madzie 3 a tutaj mówimy o wielkim suvie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Marcin79 napisał:

Jako, że mam sentyment do marki to poszedłem oblukać i .....

- cena jak dla mnie wersja L -- poniżej 190 tys jeszcze bez negocjacji  .. więc na +

 

niestety dalej lipa

- czas oczekiwania minimum 10 miesięcy 

- 2 tonowej przyczepy nie pociągnę

-  i teraz najlepsze , pojemność zbiornika paliwa 40 litrów !!! 

 

czyli na podsumowanie 

wielki suv z zbiornikiem 40 litrów który pociągnie przyczepę max o tonażu 1.7 .... idealne auto do wożenia dzieci do szkoły .

 

 


Ten sam problem jest np w Golfie

Normalna spalinowka 50 litrów, hybryda 39 litrów. To żart jakiś, bo na prądzie te hybrydy jadą 50km.

 

Tematu przyczepy nie badalem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Marcin79 napisał:

Jako, że mam sentyment do marki to poszedłem oblukać i .....

- cena jak dla mnie wersja L -- poniżej 190 tys jeszcze bez negocjacji  .. więc na +

 

niestety dalej lipa

- czas oczekiwania minimum 10 miesięcy 

- 2 tonowej przyczepy nie pociągnę

-  i teraz najlepsze , pojemność zbiornika paliwa 40 litrów !!! 

 

czyli na podsumowanie 

wielki suv z zbiornikiem 40 litrów który pociągnie przyczepę max o tonażu 1.7 .... idealne auto do wożenia dzieci do szkoły .

 

 

Pluginy zazwyczaj mają mniejszy zbiornik. Sprawdź sobie zwykłą hybrydę, ma normalny zbiornik.

Miałem na testy takie Sorento i w sumie bardzo poprawne auto. Mało pali (7.5l wyłącznie po mieście), fajnie wyposażone i jak dla mnie idealne wielkościowo.

Niestety silnik nie jedzie, jest dziwnie głośny przy wyższych obrotach. Brak jasnej tapicerki i uciąg jedynie 1600kg. Miesiąc temu czekało się jeszcze 8miesięcy (wg dealera).

Ja odpuściłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, sherif napisał:

 Mało pali (7.5l wyłącznie po mieście),

Ciekaw jestem ile kilometrów przejechałeś tym autem w mieście, że wyszło Ci tylko 7,5 l? (tzn ile z tej jazdy to była jazda na prądzie, a ile na benzynie)

 

Ja mam Sorento 2.0 diesel z 2016 roku i w mieście poniżej 10l nie udało mi się zejść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, Marcin79 napisał:

zyli na podsumowanie 

wielki suv z zbiornikiem 40 litrów który pociągnie przyczepę max o tonażu 1.7 .... idealne auto do wożenia dzieci do szkoły .

Nie pytam prowokacyjnie - czy diesle toż dotkneła oszczedność na zbiornikach paliwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, delco napisał:

Nie pytam prowokacyjnie - czy diesle toż dotkneła oszczedność na zbiornikach paliwa?


Odpowiem tylko na przykładzie Golfa.

Z tego co wiem nadal jest 50 litrów, czyli tyle co było poprzednio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, JacWeg napisał:

Ciekaw jestem ile kilometrów przejechałeś tym autem w mieście, że wyszło Ci tylko 7,5 l? (tzn ile z tej jazdy to była jazda na prądzie, a ile na benzynie)

 

Ja mam Sorento 2.0 diesel z 2016 roku i w mieście poniżej 10l nie udało mi się zejść.

Byłem zainteresowany zakupem wersji HEV, natomiast dostępna na testy (jeszcze nie sprzedana jak wszystko w salonie :) ) była wersja PHEV. Poprosiłem, więc aby w miarę możliwości nie ładowali auta. Taki samochód dostałem z resztką prądu, więc silnik się odpalił na pierwszych światłach. Przejechałem sporo jak na wieczór+poranek, niemal 100km.

80% miasto, część S2 (do ok 150kmph), dosłownie fragment drogi zwykłej poza miastem, bo chciałem sprawdzić światła (są ok). Autem jeździłem dynamicznie, więc dlatego sądze, że spalanie było bardzo dobre. Stałem też następnego dnia trochę w korkach i z początkowych 7l "skoczyło" do 7.5l. Dla porównania moje Volvo na podobnej trasie jak wracałem pokazało 10l :).

Obecnie diesel nie ma sensu, jeździ gorzej, więcej pali i jest znacznie droższy. No chyba, że ktoś ciąga przyczepy. Rozmawiałem o Sorento w 3 salonach, wszyscy mówili, że to najlepiej sprzedająca się generacji Sorento. Nikt nie zamówił jeszcze diesla. AFAIR wersja HEV ma bak 65l, więc przy takim spalaniu daje sensowny zasięg.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, Marcin79 napisał:

40 litrów to ja miałem w madzie 3 a tutaj mówimy o wielkim suvie 

Taki bak ostatnio miałem w Pandzie...

Wspomagany 30l LPG...

Kpina jakaś z tymi nowszymi podjazdami... 

Nie lubię międzytankowań i nigdy nie tankuje za 50 czy 100pln... :phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Pipper napisał:

Taki bak ostatnio miałem w Pandzie...

Wspomagany 30l LPG...

Kpina jakaś z tymi nowszymi podjazdami... 

Nie lubię międzytankowań i nigdy nie tankuje za 50 czy 100pln... :phi:

To musi byc zmowa lobbystow EV i wlascicieli przydroznych restautacji :phi:

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Pipper napisał:

Taki bak ostatnio miałem w Pandzie...

Wspomagany 30l LPG...

Kpina jakaś z tymi nowszymi podjazdami... 

Nie lubię międzytankowań i nigdy nie tankuje za 50 czy 100pln... :phi:

Dlaczego kpina ?

To jest auto elektryczno - spalinowe i taki ma zapas energii. Jak komuś to nie pasuje to może kupić sobie zwykłą wersję noPb z normalnym bakiem czy też diesla.

 

Wszystko zależy do czego auto jest potrzebne, u rodziców w Niro (PHEV) też jest ok 40l i zdaniem ojca jest to za duży bak, bo i tak 99% przebiegu auto robi na prądzie.

Jeszcze ostatnio jak z nim rozmawiałem to miał paliwo tankowane po wyjeździe z salonu (kwiecień). W tym przypadku nie jest potrzebny duży zasięg, bo auto jeździ w koło komina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Marcin79 napisał:

Jako, że mam sentyment do marki to poszedłem oblukać i .....

- cena jak dla mnie wersja L -- poniżej 190 tys jeszcze bez negocjacji  .. więc na +

 

niestety dalej lipa

- czas oczekiwania minimum 10 miesięcy 

- 2 tonowej przyczepy nie pociągnę

-  i teraz najlepsze , pojemność zbiornika paliwa 40 litrów !!! 

 

czyli na podsumowanie 

wielki suv z zbiornikiem 40 litrów który pociągnie przyczepę max o tonażu 1.7 .... idealne auto do wożenia dzieci do szkoły .

 

 

 

To jest po to żeby Twój pęcherz powoli przygotowywał się na samochody elektryczne i przerwy na sikanie co 2 godziny.

 

 

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Filipfm napisał:

 

to wszystko dla oszczednosci czasu :) producenci wrzucaja mniejsze baki, a na stacjach coraz szybciej mozna zatankowac za 50 zł 😄 

A moze to chodzi o spisek producentów EV 😄  w spalinowcach zrobic mały bak i jeszcze zwęzić rurkę do baku, zeby tankowanie trwało godzinę ;) 

 

Nie, to nie tak. Prędkość ładowania elektryków rośnie to i prędkość tankowania małych baków rośnie żeby utrzymać przewagę.

;l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego kpina ?
To jest auto elektryczno - spalinowe i taki ma zapas energii. Jak komuś to nie pasuje to może kupić sobie zwykłą wersję noPb z normalnym bakiem czy też diesla.
 
Wszystko zależy do czego auto jest potrzebne, u rodziców w Niro (PHEV) też jest ok 40l i zdaniem ojca jest to za duży bak, bo i tak 99% przebiegu auto robi na prądzie.
Jeszcze ostatnio jak z nim rozmawiałem to miał paliwo tankowane po wyjeździe z salonu (kwiecień). W tym przypadku nie jest potrzebny duży zasięg, bo auto jeździ w koło komina.
W mitsubishi phev co 3 miesiące trzeba dolac min 10l paliwa. Inaczej przechodził w tryb 100" spalinowy i sam wypalał Paliwo. Taka ochrona przed starym zwietrzałym paliwem.
  • Haha 1
  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, ppmarian napisał:

W mitsubishi phev co 3 miesiące trzeba dolac min 10l paliwa. Inaczej przechodził w tryb 100" spalinowy i sam wypalał Paliwo. Taka ochrona przed starym zwietrzałym paliwem.

A na LPG nie było takich zabezpieczeń ;]

 

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, sherif napisał:

Dlaczego kpina ?

To jest auto elektryczno - spalinowe i taki ma zapas energii. Jak komuś to nie pasuje to może kupić sobie zwykłą wersję noPb z normalnym bakiem czy też diesla.

 

Wszystko zależy do czego auto jest potrzebne, u rodziców w Niro (PHEV) też jest ok 40l i zdaniem ojca jest to za duży bak, bo i tak 99% przebiegu auto robi na prądzie.

Jeszcze ostatnio jak z nim rozmawiałem to miał paliwo tankowane po wyjeździe z salonu (kwiecień). W tym przypadku nie jest potrzebny duży zasięg, bo auto jeździ w koło komina.

 

No ale Niro to nie Sorento. Duże SUVy jednak częściej jeżdżą w trasy gdzie mały bak jest uciążliwy. W Niro jeżdżącym po mieście można tego nawet nie zauważyć.

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Dark_Knight napisał:

 

No ale Niro to nie Sorento. Duże SUVy jednak częściej jeżdżą w trasy gdzie mały bak jest uciążliwy. W Niro jeżdżącym po mieście można tego nawet nie zauważyć.

 

Jeszcze raz, jest przecież wybór wersji.

Póki co to nowe Sorrento widzę najczęściej pod szkołą jak rodzice dzieci podwożą, względnie pod marketem. No i do dużego SUVa to mu trochę brakuje :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, sherif napisał:

Jeszcze raz, jest przecież wybór wersji.

 

Oczywiście, przecież ja nie o tym. :ok:

 

 

16 minut temu, sherif napisał:

Póki co to nowe Sorrento widzę najczęściej pod szkołą jak rodzice dzieci podwożą, względnie pod marketem.

 

No ale ludzie jeżdżący w trasy też mają dzieci i też muszą coś jeść. One jeżdżą w te trasy w czasie gdy Ty siedzisz w pracy. Rano natomiast odwożą dzieci tak samo jak Ty a potem wieczorem robią zakupy tak samo jak Ty. Liczy się jednak to co pomiędzy.

 

 

16 minut temu, sherif napisał:

No i do dużego SUVa to mu trochę brakuje :).

 

4810mm długości. Jak na europejskie warunki to jest duży SUV. Niewiele na rynku jest większych.

 

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Pipper napisał:

Taki bak ostatnio miałem w Pandzie...

Wspomagany 30l LPG...

Kpina jakaś z tymi nowszymi podjazdami... 

Nie lubię międzytankowań i nigdy nie tankuje za 50 czy 100pln... :phi:

To kupujesz zwykłą hybrydę i takie Sorento wtedy robi 800-1000 km na baku. 
Takie to te nowe pojazdy już są…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, sherif napisał:

Dlaczego kpina ?

To jest auto elektryczno - spalinowe i taki ma zapas energii. Jak komuś to nie pasuje to może kupić sobie zwykłą wersję noPb z normalnym bakiem czy też diesla.

 

Wszystko zależy do czego auto jest potrzebne, u rodziców w Niro (PHEV) też jest ok 40l i zdaniem ojca jest to za duży bak, bo i tak 99% przebiegu auto robi na prądzie.

Jeszcze ostatnio jak z nim rozmawiałem to miał paliwo tankowane po wyjeździe z salonu (kwiecień). W tym przypadku nie jest potrzebny duży zasięg, bo auto jeździ w koło komina.

Ale Niro jest mniejsze, niech z 50l dadzą bak, nie zawsze prąd jest wszędzie...

Dlatego zostaję przy spalinowych hybrydach z lpg ... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, mrBEAN napisał:

To kupujesz zwykłą hybrydę i takie Sorento wtedy robi 800-1000 km na baku. 
Takie to te nowe pojazdy już są…

Tak wiem, dobrze, że jeszcze przez "chwilkę" nie będę targetem tych nowych pojazdów :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Marcin79 napisał:

Jako, że mam sentyment do marki to poszedłem oblukać i .....

- cena jak dla mnie wersja L -- poniżej 190 tys jeszcze bez negocjacji  .. więc na +

 

niestety dalej lipa

- czas oczekiwania minimum 10 miesięcy 

- 2 tonowej przyczepy nie pociągnę

-  i teraz najlepsze , pojemność zbiornika paliwa 40 litrów !!! 

 

czyli na podsumowanie 

wielki suv z zbiornikiem 40 litrów który pociągnie przyczepę max o tonażu 1.7 .... idealne auto do wożenia dzieci do szkoły .

 

 

Do tego jest wersja z dieslem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, delco napisał:

BTW coś poza mercedesem istnieje na rynku? - mam na mysli hybryde z silnikiem choć 50kW - a nie takie pierdzidelka po 12 KM jak w Volvo

 

12KM, w sensie moc silnika elektrycznego?

ktory Volvo tak ma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, ppmarian napisał:
1 minutę temu, akisel napisał:
 
12KM, w sensie moc silnika elektrycznego?
ktory Volvo tak ma?

Praktycznie każde

Każde w sensie diesle / miękka hybryda?

Ale to trochę co innego niż w Merc GLE… bo o alternatywę dla takiego Merca chyba chodziło…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, delco napisał:

BTW coś poza mercedesem istnieje na rynku? - mam na mysli hybryde z silnikiem choć 50kW - a nie takie pierdzidelka po 12 KM jak w Volvo

 

Były kiedyś francuskie takie, Pug i bodaj jeszcze DS. Ale wycofali się z tych pomysłów uzasadniając to, że diesle nie lubią przerywanej pracy, często na zimno. Nawet pomijając trwałość silnika w takich warunkach problemem jest zachowanie czystości spalin.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minutes ago, Dark_Knight said:

 

Były kiedyś francuskie takie, Pug i bodaj jeszcze DS. Ale wycofali się z tych pomysłów uzasadniając to, że diesle nie lubią przerywanej pracy, często na zimno. Nawet pomijając trwałość silnika w takich warunkach problemem jest zachowanie czystości spalin.

 

 

Ale to nie byly PHEV tylko zwykle hybrydy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Dark_Knight napisał:

 

Były kiedyś francuskie takie, Pug i bodaj jeszcze DS. Ale wycofali się z tych pomysłów uzasadniając to, że diesle nie lubią przerywanej pracy, często na zimno. Nawet pomijając trwałość silnika w takich warunkach problemem jest zachowanie czystości spalin.

 

Sportage w cenniki są Diesle MildH

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.