Skocz do zawartości

Volvo XC 40 P8


bielaPL

Rekomendowane odpowiedzi

Usłyszałem dopiero wczoraj o tym cudzie, myślałem że to zwykła popierdółka jak większość elektryków a tu się okazuje, że ma 408 KM i 660 Nm. Daje to jakieś 4.9 s do 100, całkiem dobrze choć nie rewelacyjnie jak na ilość mocy. Aczkolwiek patrząc na osiągi to cena obecnie koło 250 tys zł wydaje się atrakcyjna. Zasięg niby 400km 

 

image.png.adbb795b65d0933a35cede71d2dcf69e.png

image.png.1978a26687bc863db31dfedcb0d268b8.png

image.png.0db333679c5ef27e800ee86ebff3dbfb.png

Edytowane przez bielaPL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, bielaPL napisał:

Usłyszałem dopiero wczoraj o tym cudzie, myślałem że to zwykła popierdółka jak większość elektryków a tu się okazuje, że ma 408 KM i 660 Nm. Daje to jakieś 4.9 s do 100, całkiem dobrze chodź nie rewelacyjnie jak na ilość mocy. Aczkolwiek patrząc na osiągi to cena obecnie koło 250 tys zł wydaje się atrakcyjna. Zasięg niby 400km 

 

image.png.adbb795b65d0933a35cede71d2dcf69e.png

image.png.1978a26687bc863db31dfedcb0d268b8.png

image.png.0db333679c5ef27e800ee86ebff3dbfb.png

 

Specjalistą od prądu, mocy i baterii nie jestem, ale czy wsadzenie tam silnika, które generowałby moc przyjmijmy 200 KM nie wydłuży zasięgu baterii niemal dwukrotnie? Jak to ma się do siebie, moc silnika do zasięgu na ładowaniu? Pytam, bo widzę, że teraz co elektryk to moc powyżej 200 KM a zasięgi nadal bez rewelacji. Celowe, czy jednak obniżenie mocy silnika nie wpływa na zasięg? Oczywiście mówię tutaj o przypadku, że ktoś użytkuje to auto w normalny sposób w mieście bez wciskania pedału do końca. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, ghost2255 napisał:

Sorry za OT, ale ostatnio to jakaś plaga. 

 

https://polszczyzna.pl/choc-czy-chodz-poprawna-forma/

dzięki za zwrócenie uwagi, faktycznie człowiek wchodzi w jakieś dziwne nieprawidłowe schematy ;) poprawione i zapamiętane

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogłoby być z tego fajne jeździdło na dojazdy do miasta/szkoły/pracy. Ale niestety, przesadzili z ceną.

Ja również jestem ciekaw, czy gdyby zmniejszyć moc silnika oraz osiągi, to wpłynęło by to na zasięg bądź na cenę tego modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Bartłomiej napisał:

Ja również jestem ciekaw, czy gdyby zmniejszyć moc silnika oraz osiągi, to wpłynęło by to na zasięg bądź na cenę tego modelu.

 

Na zasięg raczej nie, bo to działa inaczej, niż w przypadku spalinowych, gdzie mocniejszy silnik jednak będzie palił więcej w całym zakresie obrotów. Tutaj wykorzystujesz część mocy i zużycie prądu będzie odpowiednie do mocy w danym momencie. Inna sprawa, że wykorzystując pełną moc, na pewno nie będzie to 400 km ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minutes ago, Bartłomiej said:

Mogłoby być z tego fajne jeździdło na dojazdy do miasta/szkoły/pracy. Ale niestety, przesadzili z ceną.

 

Przeciez to Volvo XC40 w wersjach spalinowych sie zaczyna od 150kPLN ;)

A mild hybrid to juz blizej 200...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Maciej__ napisał:

Rozumiem, ale skoro sensowna wersja noPB kosztuje 200, to ciezko oczekiwac, ze EV bedzie tansze ;]

Pełna zgoda.

Ale ja nie pisałem, że oczekuję, że EV będzie tańsza od spalinówki. Co więcej, do dzisiaj nie wiedziałem, że ten model w ogóle występuje w wersji EV.

Po sprawdzeniu jego cen zwyczajnie stwierdziłem, że IMO jest za drogi jak na miejski samochód do przewiezienia 4-5 osób do miasta bądź na zakupy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Bartłomiej napisał:

Pełna zgoda.

Ale ja nie pisałem, że oczekuję, że EV będzie tańsza od spalinówki. Co więcej, do dzisiaj nie wiedziałem, że ten model w ogóle występuje w wersji EV.

Po sprawdzeniu jego cen zwyczajnie stwierdziłem, że IMO jest za drogi jak na miejski samochód do przewiezienia 4-5 osób do miasta bądź na zakupy.

bo elektryki kupuje się jako drugie auto i to do miasta a tam wystarczy małe autko typu Skoda Citygo , ale kto "bogatemu" zabroni zakupu e-Trona czy tam Tesli 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mmaciejosss napisał:

bo elektryki kupuje się jako drugie auto i to do miasta a tam wystarczy małe autko typu Skoda Citygo , ale kto "bogatemu" zabroni zakupu e-Trona czy tam Tesli 

Dla mnie elektryk byłby pierwszym samochodem, który by kręcił najwięcej kilometrów. eCitigo by mi nie styknął, bo potrzebuję jeździć w 5 osób. I to codziennie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Bartłomiej napisał:

Dla mnie elektryk byłby pierwszym samochodem, który by kręcił najwięcej kilometrów. eCitigo by mi nie styknął, bo potrzebuję jeździć w 5 osób. I to codziennie.

zawsze możesz kupi Man eTGE i wozić nawet kilkanaście osób , widuję takiego często w Gdańsku ale ta zasięg lipny , bodajże 130 km więc tylko do miasta np do małej hurtowni rozwożącej lokalnie towar do klientów 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mmaciejosss napisał:

zawsze możesz kupi Man eTGE i wozić nawet kilkanaście osób , widuję takiego często w Gdańsku ale ta zasięg lipny , bodajże 130 km więc tylko do miasta np do małej hurtowni rozwożącej lokalnie towar do klientów 

 

Dzięki. Bardzo cenna propozycja. Prosto w punkt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 hours ago, mmaciejosss said:

zawsze możesz kupi Man eTGE i wozić nawet kilkanaście osób , widuję takiego często w Gdańsku ale ta zasięg lipny , bodajże 130 km więc tylko do miasta np do małej hurtowni rozwożącej lokalnie towar do klientów 

Wjechałeś z tekstem jak dzik w sosnę.

Dla mnie i wielu innych rodzin 5+ też eCitigo będzie małym, ale nie spodziewam się że zrozumiesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Bartłomiej napisał:

Pełna zgoda.

Ale ja nie pisałem, że oczekuję, że EV będzie tańsza od spalinówki. Co więcej, do dzisiaj nie wiedziałem, że ten model w ogóle występuje w wersji EV.

Po sprawdzeniu jego cen zwyczajnie stwierdziłem, że IMO jest za drogi jak na miejski samochód do przewiezienia 4-5 osób do miasta bądź na zakupy.

bo źle na niego patrzysz, to jest już swego rodzaju zabawka (inaczej 400KM w osobówce nazwać nie można ;] ), a jak robisz w koło komina 200km dziennie (właściciel firmy brukarskiej) ) to już ma sens

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, AstraC napisał:

Wjechałeś z tekstem jak dzik w sosnę.

Dla mnie i wielu innych rodzin 5+ też eCitigo będzie małym, ale nie spodziewam się że zrozumiesz.

Bardziej chodziło mi o to by mieć elektryka jako drugie auto małe na zakupy dla żony do miasta np  , a drugim dużym  spalinowcem dojechać bez problemu gdzie chcesz na dalsze wypady 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.