Skocz do zawartości

Tata Indica / Indigo


Billkoy

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. 
Jak ktoś jest posiadaczem somochodu marki Tata zapraszam na grupę na FB - Tata Indica/Indigo Polska. Jest bardzo mało użytkowników tych samochodów, osobiście mam tatę od 8 miesięcy, w tym czasie zrobiłem ponad 40 tys km i sporo rzeczy sam zrobiłem. Problem z częściami jest, ale na wszystko można dobrać zamiennik. Jak ktoś też użytkuje ten samochód dobrze byłoby podzielić się doświadczeniami z częściami. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Billkoy napisał:

Cześć. 
Jak ktoś jest posiadaczem somochodu marki Tata zapraszam na grupę na FB - Tata Indica/Indigo Polska. Jest bardzo mało użytkowników tych samochodów, osobiście mam tatę od 8 miesięcy, w tym czasie zrobiłem ponad 40 tys km i sporo rzeczy sam zrobiłem. Problem z częściami jest, ale na wszystko można dobrać zamiennik. Jak ktoś też użytkuje ten samochód dobrze byłoby podzielić się doświadczeniami z częściami. 

 

Aż takich kosmitów to chyba na tym forum nie było żeby użytkować auta marki Tata. :) 

  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Billkoy napisał:

Cześć. 
Jak ktoś jest posiadaczem somochodu marki Tata zapraszam na grupę na FB - Tata Indica/Indigo Polska. Jest bardzo mało użytkowników tych samochodów, osobiście mam tatę od 8 miesięcy, w tym czasie zrobiłem ponad 40 tys km i sporo rzeczy sam zrobiłem. Problem z częściami jest, ale na wszystko można dobrać zamiennik. Jak ktoś też użytkuje ten samochód dobrze byłoby podzielić się doświadczeniami z częściami. 

mama użytkowała Tatę Indica Igen. Silnik 1,4 86km ( nie wiem gdzie ta moc jest bo Fabia 1.2 64km spokojnie sobie z nią dawała radę ) ,  2x padł regulator nawiewu ( dmuchało tylko na 4biegu ) , zawieszenie marne , a po 10 latach wymiana wszystkich wężyków układu hamulcowego , pali 8-10 po mieście przy delikatnej jeździe  , na trasie nie sprawdzałem bo to auto nie jeździło w trasy , klima padła po 4-5 latach ( nawet nie wiem co , mama nie używała ) ,długo się nagrzewa ,  ciężki dostęp do wymiany żarówek , auto warte dziś 2tyś. ( może ) i pozostało po mamie w rodzinie ( przebieg 60.000km ) jako drugie na lokalne dojazdy .... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Billkoy napisał:

Cześć. 
Jak ktoś jest posiadaczem somochodu marki Tata zapraszam na grupę na FB - Tata Indica/Indigo Polska. Jest bardzo mało użytkowników tych samochodów, osobiście mam tatę od 8 miesięcy, w tym czasie zrobiłem ponad 40 tys km i sporo rzeczy sam zrobiłem. Problem z częściami jest, ale na wszystko można dobrać zamiennik. Jak ktoś też użytkuje ten samochód dobrze byłoby podzielić się doświadczeniami z częściami. 

Niezłe przebiegi tym trzepiesz. :ok:

Napisz czasem jak się trzyma, bo ja zawsze miałem Tatę za auto dla emeryta co to najwyżej do kościoła i ROD jeździ.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niezłe przebiegi tym trzepiesz. :ok:
Napisz czasem jak się trzyma, bo ja zawsze miałem Tatę za auto dla emeryta co to najwyżej do kościoła i ROD jeździ.
 
Kuzyn mojego Ojca ma ten wynalazek od kilku lat i jeździ 4 -6 razy w roku do domu na wsi 300km w jedną stronę i jakoś nie słyszałem żeby narzekał. Raz tylko prawie bez hamulców wracał bo mu się klocki skończyły i na wsi nikt nie umiał ogarnąć tematu...

Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, BOGUS napisał:

Kuzyn mojego Ojca ma ten wynalazek od kilku lat i jeździ 4 -6 razy w roku do domu na wsi 300km w jedną stronę i jakoś nie słyszałem żeby narzekał. Raz tylko prawie bez hamulców wracał bo mu się klocki skończyły i na wsi nikt nie umiał ogarnąć tematu...

Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka
 

Założyciel trzepie przebieg na poziomie 60kk/rok, a to deko odstaje od 6x300 nawet jeśli x2 i parę razy tyle przy kominie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założyciel trzepie przebieg na poziomie 60kk/rok, a to deko odstaje od 6x300 nawet jeśli x2 i parę razy tyle przy kominie.
Dla mnie to auto jest egzotykiem. Nawet trasy jakie pokonuje rzeczony kuzyn są dla mnie kosmosem a co dopiero przebiegi założyciela watka.

Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
To jest, mimo wszystko, forum MIŁOŚNIKÓW motoryzacji.
Tak się przez chwilę zastanowiłem co vy się musiało wydarzyć żebym kupił Tatę. I kurcze nic nie wymyśliłem. Nawet Polonez brzmi atrakcyjniej. 30-letni Golf również. No kurcze nie znajduje powodów.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, spad napisał:

Tak się przez chwilę zastanowiłem co vy się musiało wydarzyć żebym kupił Tatę. I kurcze nic nie wymyśliłem. Nawet Polonez brzmi atrakcyjniej. 30-letni Golf również. No kurcze nie znajduje powodów.

 

Nie no, jak ktoś zbiera kolekcję egzotycznych aut, czemu nie. Ale właśnie do kolekcji. Natomiast żeby jeździć tym autem... No też nie mogę znaleźć niczego, co mogłoby być przyczyną takiego stanu rzeczy. Nawet cena. W cenie dowolnej Taty można kupić coś, co będzie jeździć i będzie sto razy trwalsze, wygodniejsze i pewniejsze (również pod względem napraw). Nie, nie widzę sensu, w ogóle, nie ma tam nic fajnego. Tylko do kolekcji różnych niefajnych dziwolągów. 

Edytowane przez wladmar
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Nie no, jak ktoś zbiera kolekcję egzotycznych aut, czemu nie. Ale właśnie do kolekcji. Natomiast żeby jeździć tym autem... No też nie mogę znaleźć niczego, co mogłoby być przyczyną takiego stanu rzeczy. Nawet cena. W cenie dowolnej Taty można kupić coś, co będzie jeździć i będzie sto razy trwalsze, wygodniejsze i pewniejsze (również pod względem napraw). 
No jest to rarytas... Na otomoto wszystkich modeli 7szt łącznie, maybachow 8szt, warszaw 8szt. , żuków 6szt. , trabantow 12...

Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, BOGUS napisał:

No jest to rarytas... Na otomoto wszystkich modeli 7szt łącznie, maybachow 8szt, warszaw 8szt. , żuków 6szt. , trabantow 12...
 

 

Warszawa jest fajna. Można pojechać na jakiś zlot nawet. Trabant jest fajny, kupa wspomnień z dzieciństwa, można też pojechać na jakiś zlot, świetnie się przy tym bawiąc. Żuk to Żuk, za same światła ma na zawsze miejsce w historii motoryzacji i w naszych sercach ;] A co robić z Tatą? Do jazdy? Są o wiele lepsze sprzęty w tej cenie. Bo ma jakieś ciekawe rozwiązania techniczne albo design? Nie. Ma jakąś wartość sentymentalną lub będzie ją mieć? Nie. Jestem naprawdę ciekaw, bez żadnej ironii czy złośliwości, dlaczego ktoś kupuje Tatę? Co takiego to auto posiada, że to coś przesądziło o zakupie? 

Edytowane przez wladmar
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Warszawa jest fajna. Można pojechać na jakiś zlot nawet. Trabant jest fajny, kupa wspomnień z dzieciństwa, można też pojechać na jakiś zlot, świetnie się przy tym bawiąc. Żuk to Żuk, za same światła ma na zawsze miejsce w historii motoryzacji i w naszych sercach ;] A co robić z Tatą? 
Ale o żaden z tych fajnych samochodów nikt nie zapyta co to...

Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, spad napisał:

Tak się przez chwilę zastanowiłem co vy się musiało wydarzyć żebym kupił Tatę. I kurcze nic nie wymyśliłem. Nawet Polonez brzmi atrakcyjniej. 30-letni Golf również. No kurcze nie znajduje powodów.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

 

 

Widziałem dawno temu kilkuletnie egzemplarze z niskimi przebiegami i klimą za ułamek ceny. Seicento "600" były droższe w ogłoszeniach. Wiec jakiś tam aspekt przemawiał za tym autem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, czachabrava napisał:

 

Widziałem dawno temu kilkuletnie egzemplarze z niskimi przebiegami i klimą za ułamek ceny. Seicento "600" były droższe w ogłoszeniach. Wiec jakiś tam aspekt przemawiał za tym autem. 

 

No okej, tanie to to jak barszcz. Za 4000-5000 kupisz 11-latka z klimą, elektrycznymi szybami, dwoma poduchami i małym przebiegiem. W sumie znalazłem dla niego zastosowanie, dla dzieciaka po odebraniu prawka na dojazdy do szkoły. 

Edytowane przez spad
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, wladmar napisał:

 

Nie no, jak ktoś zbiera kolekcję egzotycznych aut, czemu nie. Ale właśnie do kolekcji. Natomiast żeby jeździć tym autem... No też nie mogę znaleźć niczego, co mogłoby być przyczyną takiego stanu rzeczy. Nawet cena. W cenie dowolnej Taty można kupić coś, co będzie jeździć i będzie sto razy trwalsze, wygodniejsze i pewniejsze (również pod względem napraw). Nie, nie widzę sensu, w ogóle, nie ma tam nic fajnego. Tylko do kolekcji różnych niefajnych dziwolągów. 

 

Ryb ma zdaje sie dwie :) i zachwala. Ale jakis nowszy model niz Indica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tatą zrobiłem ok 2000-2500km,ale z kierowcą ;)  po kilku indyjskich stanach.

Złego slowa nie mogę powiedzieć o tym aucie...Ale wiadomo, tam jest inny rynek

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszą moją reakcją było jak większości tutaj.
Ale jak człowiek pomyśli, że za te pieniądze kupi samochody popularnych marek z okolic 2003-2004 roku (Vectra B/C, Astra G, Golf IV, Passat B5FL itd.), albo 2010 TATA, do tego średnio przebiegi TATA ma mniejsze... nie do końca musi być to głupie, kwestia na ile realnie jest to gorszy samochód, i na ile realnie jest problem z częściami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, AstraC napisał:

Pierwszą moją reakcją było jak większości tutaj.
Ale jak człowiek pomyśli, że za te pieniądze kupi samochody popularnych marek z okolic 2003-2004 roku (Vectra B/C, Astra G, Golf IV, Passat B5FL itd.), albo 2010 TATA, do tego średnio przebiegi TATA ma mniejsze... nie do końca musi być to głupie, kwestia na ile realnie jest to gorszy samochód, i na ile realnie jest problem z częściami.

Dobrze, że od razu do Audi A8 czy BMW 7 nie porównasz.

To segment B i konkurencja raczej dla Renault Thalia, Clio, Skoda Fabia itd., nie Vectra czy Passat.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, spad napisał:

 

No okej, tanie to to jak barszcz. Za 4000-5000 kupisz 11-latka z klimą, elektrycznymi szybami, dwoma poduchami i małym przebiegiem. W sumie znalazłem dla niego zastosowanie, dla dzieciaka po odebraniu prawka na dojazdy do szkoły. 

to już chyba mu rower lepiej kupić niż siarę robić ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, AstraC napisał:

Pierwszą moją reakcją było jak większości tutaj.
Ale jak człowiek pomyśli, że za te pieniądze kupi samochody popularnych marek z okolic 2003-2004 roku (Vectra B/C, Astra G, Golf IV, Passat B5FL itd.), albo 2010 TATA, do tego średnio przebiegi TATA ma mniejsze... nie do końca musi być to głupie, kwestia na ile realnie jest to gorszy samochód, i na ile realnie jest problem z częściami.

 

No proszę cię w podobnym budżecie będzie 18-letnia benzynowa Laguna II z wszystkimi bajerami. W ciemno biorę Lagunę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minute ago, spad said:

 

No proszę cię w podobnym budżecie będzie 18-letnia benzynowa Laguna II z wszystkimi bajerami. W ciemno biorę Lagunę. 

No wiesz, też mam 21 letnią już prawię Vectrę zamiast TATA. ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, AstraC napisał:

No wiesz, też mam 21 letnią już prawię Vectrę zamiast TATA. ;] 

 

No właśnie i jakbym ci powiedziałam, że za Vectrę 10-letnia Tata, wymiana 1:1. Bierzesz? Przyjmijmy, ze stan techniczny obydwu identyczny.  Już widzę jak przesiadasz się z wygodnego dupowozu na ten dziwoląg motoryzacyjny. ;]

Edytowane przez spad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minutes ago, spad said:

 

No właśnie i jakbym ci powiedziałam, że za Vectrę 10-letnia Tata, wymiana 1:1. Bierzesz? Przyjmijmy, ze stan techniczny obydwu identyczny.  Już widzę jak przesiadasz się z wygodnego dupowozu na ten dziwoląg motoryzacyjny. ;]

NIE! ;] 

1 minute ago, Maciej__ said:

 

Ale to jest bardzo optymistyczne zalozenie ;]

 

Mówisz, że nawet DTI w Oplu tak nisko nie upadło. :lol: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, spad napisał:

 

To prawda, Indica będzie w gorszym stanie. ;]

 

Kiedyś, jak były jeszcze salony u nas, zajrzałem tam z ciekawości. Odniosłem wrażenie (może i błędne), że Hindusi dokonali rzeczy niesamowitej, bowiem nowe auta były w stanie mocno zmęczonych 10-letnich. Tak, była rdza, tak, plastiki wyglądały jakby już miały ze 150 kkm zrobione, szpary jak po naprawie w stodole. No nie wyglądało to dobrze, naprawdę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, wladmar napisał:

 

Kiedyś, jak były jeszcze salony u nas, zajrzałem tam z ciekawości. Odniosłem wrażenie (może i błędne), że Hindusi dokonali rzeczy niesamowitej, bowiem nowe auta były w stanie mocno zmęczonych 10-letnich. Tak, była rdza, tak, plastiki wyglądały jakby już miały ze 150 kkm zrobione, szpary jak po naprawie w stodole. No nie wyglądało to dobrze, naprawdę. 

 

Znalazłem kolejny plus za Tata. W zasadzie AC od kradzieży niepotrzebne. ;]

Edytowane przez spad
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, spad napisał:

 

Znalazłem kolejny plus za Tata. W zasadzie AC od kradzieży niepotrzebne. ;]

 

ale za to od kasacji niezbędne, bo sprzedać się nie da i trzeba na drzewach rozwalać żeby wziąć jakiś pieniądz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś oglądałem w salonie tę pierwszą indicę. Ło matko... dacia logan to był przy tym bentley. Tam nie było ani jednej równej i prostej szczeliny ani na karoserii, ani we wnętrzu. Nowy samochód wyglądał jakby go składali stopami.

Za to widzę często na parkingu u znajomych indicę 2-kę (vista) - jak na jeździdło dookoła komina nie widzę przeszkód. Chyba mechanicznie to w dużej części punto.

Edytowane przez iwik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, iwik napisał:

Kiedyś oglądałem w salonie tę pierwszą indicę. Ło matko... dacia logan to był przy tym bentley. Tam nie było ani jednej równej i prostej szczeliny ani na karoserii, ani we wnętrzu. Nowy samochód wyglądał jakby go składali stopami.

Za to widzę często na parkingu u znajomych indicę 2-kę (vista) - jak na jeździdło dookoła komina nie widzę przeszkód. Chyba mechanicznie to w dużej części punto.

 

Gorzej jak coś ci padnie z tej mniejszej części ;)

PUGa 206 kupisz w cenie takiej taty, części pełno, komfort lepszy, ubezpieczyć sie da. Po co sobie problemy stwarzać... 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Vadero napisał:

 

Gorzej jak coś ci padnie z tej mniejszej części ;)

PUGa 206 kupisz w cenie takiej taty, części pełno, komfort lepszy, ubezpieczyć sie da. Po co sobie problemy stwarzać... 

pewnie , że można 

 

jak rodzice kupowali Tatę Igen 1.4-86km  jako niecałe 2-letnią z 14kkm przebiegu  , jeszcze na gwarancji , płacili 15.000 . Klima , 4x szybki el. , chyba bez ABS , to taka np. Panda i była 5-6 letnia z przebiegiem 80kkm i silnikiem 1.1 -55km To auto było jako wozidło do małego sklepu i powiem wam , że po złożeniu tylnych siedzeń do auta ( dość małego ) mieściło się ok 20-22 skrzynek piwa 😀 ( już dokładnie nie pamiętam , ale 2 na pewno były z przodu )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.