Skocz do zawartości

Wielosezonowe - jaki minimalny bieżnik


Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, freejazz napisał:

Co twierdzi prawo i praktyka? Czy jak w zimowych cztery milimetry, czy jak we letnich dwa?

Prawo mówi 1,6mm i tyle.

Producent mówi tyle ile ma znacznik TWI na oponie.

Już Ci to chyba @futrzak pisał w innym temacie?

Reszta to indywidualne podejście użytkowników i gumiarzy.

Kiedyś miałem wielosezonowe z podwójnym wskaźnikiem.

Dawno nie miałem wielosezonu, w tym roku kupiłem ale się im nie przyglądałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ZUBERTO napisał:

Prawo mówi 1,6mm i tyle.

Producent mówi tyle ile ma znacznik TWI na oponie.

Już Ci to chyba @futrzak pisał w innym temacie? 

 

Tak, ze 2 tygodnie temu. Prawo w tym kontekście mnie mało interesuje, ponieważ z takim bieżnikiem można skończyć na przysłowiowej palmie po drodze, a opadów i to solidnych w EU dostatek. Tak jak pisałem - jak się zbliża do TWI to wymiana, no chyba że jeszcze trochę jest, ale zaczyna się sezon jesienno/zimowy to nie ma co czekać. Bezpieczeństwo i spokój ponad wszystko. Za dużo kilometrów robię samochodem by inaczej do tego podchodzić. Rodziny też nie mam zamiaru na minę wsadzać.

 

Godzinę temu, ZUBERTO napisał:

Reszta to indywidualne podejście użytkowników i gumiarzy. 

 

Wiedzą najlepiej, a później siedzą w rowie :hehe:

 

Godzinę temu, ZUBERTO napisał:

Kiedyś miałem wielosezonowe z podwójnym wskaźnikiem. 

 

Przy dzisiejszej konstrukcji opon to chyba nie występuje, chociaż pewny nie jestem. Zmieniły się konstrukcje bieżników, technologia ich wykonania. Jakiś czas temu miałem obiekcje do bieżników a'la Michelic CC, a teraz chyba wszystkie premium taki mają i o dziwo doskonale się sprawuje w sezonie zimowym i to całkiem ciężkim, jak pokazała ostatnia zima.  Ciekawe czy obecna choć trochę będzie w tym stylu - nie żebym tęsknił za nieodśnieżonymi autostradami i zaspami, ale nijak inaczej sprawdzić np. GY Vector 4Seasons Gen-3, które niedawno weszły na rynek. 

 

Godzinę temu, ZUBERTO napisał:

Dawno nie miałem wielosezonu, w tym roku kupiłem ale się im nie przyglądałem.

 

A co tam oglądać? :hehe: Ostatnio doczytałem, że letnie Ventus Prime 3 mają VAI - wizualny system wskaźników zbieżności opon. Z ciekawości to oglądałem, ale nic ciekawego nie zobaczyłem, ponieważ samochody mam proste i geometrię kontroluję co jakiś czas ;]  

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, freejazz napisał:

A jak rozpoznać ten wskaźnik TWI?

Na boku opony masz napis TWI i tam szukać w bieżniku - w rowku podniesionej części - do takiej wysokości bieżnika można jeździć.

Ale to jest minimum wymagane przepisami. Warto trochę wcześniej zmieniać opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.