Jump to content

Golf 8 i jego problemy


prawoimotoryzacja
 Share

Recommended Posts

Nie będę tutaj pisać w jakim to aucie ale zostałem poproszony o jego odstawienie z pkt A do B. Samochód kilkuletni europejskiego producenta i o dziwo nie na F. Po odpaleniu ekran radia i sterowania nawiewem przez kilka minut wyświetla się jak monitor przy wgrywaniu programu na starym atari, potem juz normalnie funkcjonuje. Oczywiście nic wtedy nie działa. Wg. właściciela pojawiło się to nagle,  najpierw działo się to sporadycznie, a z czasem stało się to codziennością. Niestety gwarancja minęła. Sam mam takie ustrojstwo u siebie w jednym z aut i nie budzi to specjalnie mojego entuzjazmu. Czekam dnia kiedy mi się to wyjsra.

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, sdss napisał:

Oj tam , drobna usterka 😂

Tu się wysypuje front assit, tu znowu coś z łącznością, do tragicznie jeżdżący silnik 1.5 TSI  130 km (objawy jakby miał braki w dostawie paliwa), ależ będzie materiał, po którym pewnie już nie dostanę samochodu w parku prasowego VW 😄

 

  • Haha 3
Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, prawoimotoryzacja napisał:

Tu się wysypuje front assit, tu znowu coś z łącznością, do tragicznie jeżdżący silnik 1.5 TSI  130 km (objawy jakby miał braki w dostawie paliwa), ależ będzie materiał, po którym pewnie już nie dostanę samochodu w parku prasowego VW 😄

 


Sprawa wyglada tak, ze przez te dotykowe cuda na kiju, Golf przestał być Golfem.

To było auto dla każdego, a już widze goscia takiego powiedzmy nawet około pięćdziesiątki niezainteresowanego zbytnio nowinkami technicznymi, który ma to obsługiwać.

Rozumiem oszczędności, ale tym razem to sobie chyba zredukowali klientów. 

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

10 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Tez mi sie tak wydaje, ale raczej limit ustawilbym ok 70-ki ;]

50 to za chwile bedziemy my mieli :hehe:

 

Ja mam już ponad i nie stronię od nowinek ... ale takich już sprawdzonych, działających :)

 

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

11 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Tez mi sie tak wydaje, ale raczej limit ustawilbym ok 70-ki ;]

50 to za chwile bedziemy my mieli :hehe:

 

 

Przeciętny wiek kupującego nowe auto (prywatnie) w Europie to 56 lat ;] I cały czas rośnie, dlatego m.in. kiedyś były popularne VANy (bo rodzina jeździła), teraz już nie, bo przeciętny kupujący już dawno nie ma małych dzieci. Za to woli wysoko siedzieć, dobrze widzieć, poza tym uprawia różne sporty i stąd popularne są SUVy. I jednak woli bardziej konserwatywne rozwiązania - nowoczesność tak, ale postawienie wyłącznie na dotykowe tablety to nie jest dobry pomysł. Co innego w typowo młodzieżowym Civicu, a co innego w typowym europejskim aucie. 

  • Like 4
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Maciej__ napisał:

 

Tez mi sie tak wydaje, ale raczej limit ustawilbym ok 70-ki ;]

50 to za chwile bedziemy my mieli :hehe:

 


No i ja już wole tradycyjne rozwiązania. Nie mam ochoty się uczyć i szukać kolejnego podmenu aby ustawić temperaturę.

 

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, kravitz napisał:


Sprawa wyglada tak, ze przez te dotykowe cuda na kiju, Golf przestał być Golfem.

To było auto dla każdego, a już widze goscia takiego powiedzmy nawet około pięćdziesiątki niezainteresowanego zbytnio nowinkami technicznymi, który ma to obsługiwać.

Rozumiem oszczędności, ale tym razem to sobie chyba zredukowali klientów. 

Masz rację, mój ojciec stał się wielbicielem Golfów, miał IV,V+,VII (wszystkie nowe) i teraz został z tą VII-ką(choć chciał zmienić ale tylko na Golfa) bo kolejny jest zbyt skomplikowany i awaryjny dla gościa lat 70.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, kravitz said:


No i ja już wole tradycyjne rozwiązania. Nie mam ochoty się uczyć i szukać kolejnego podmenu aby ustawić temperaturę.

 

 

Tez tak zawsze myslalem, ale od kiedy mamy tablet w Citroenie C3 to zmienilem zdanie ;]

Temperatura jest ustawiona na 21 i sobie chodzi w trybie auto caly czas.

Ewentualna zmiana to 2 klikniecia i tyle, nie trzeba grzebac w zadnych podmenu.

Link to comment
Share on other sites

11 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Tez tak zawsze myslalem, ale od kiedy mamy tablet w Citroenie C3 to zmienilem zdanie ;]

Temperatura jest ustawiona na 21 i sobie chodzi w trybie auto caly czas.

Ewentualna zmiana to 2 klikniecia i tyle, nie trzeba grzebac w zadnych podmenu.


Zobacz na jakiś filmikach w jak to jest w Golfie :(

Grzebiesz coś na tablecie i opierasz rękę o te dotykowe suwaki od klimy. Chyba zreszta niepodswirtlane.

 

Trzymasz ręce na kierownicy na „za piętnaście trzecia” i zmieniasz reka przez przypadek coś na wyswietlaczu bo na kierownicy w tych lepszych modelach tez masz dotykowe przyciski.

 

Serio ja nie mam innych wymagań jak wyświetlenie navi z telefonu.

Reszte obsłuze chetnie fizycznymi przyciskami które mają być podświetlone w nocy.

 

Ciekawe są tez gesty. Machniesz reka i już na ekranie masz coś innego.

Prawie nigdy mi się te gesty nie udają jak chce aby zadziałały, ale działają prawie zawsze jak machnę przez przypadek przed ekranem.

Dno i wodorosty.

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, prawoimotoryzacja napisał:

Tu się wysypuje front assit, tu znowu coś z łącznością, do tragicznie jeżdżący silnik 1.5 TSI  130 km (objawy jakby miał braki w dostawie paliwa), ależ będzie materiał, po którym pewnie już nie dostanę samochodu w parku prasowego VW 😄

 

ooo to pocieszające że jednak delear z vw mnie olał i kupiłem Ceeda ;] 

 

25 minut temu, dobromir napisał:

Masz rację, mój ojciec stał się wielbicielem Golfów, miał IV,V+,VII (wszystkie nowe) i teraz został z tą VII-ką(choć chciał zmienić ale tylko na Golfa) bo kolejny jest zbyt skomplikowany i awaryjny dla gościa lat 70.

na szczęście ma jeszcze skodę, seata i audi - na pewno w którymś znajdzie więcej klasyki a reszta to w sumie vw ;) 

Link to comment
Share on other sites

38 minut temu, bielaPL napisał:

na szczęście ma jeszcze skodę, seata i audi - na pewno w którymś znajdzie więcej klasyki a reszta to w sumie vw ;) 


Klasyka została jeszcze tylko w Audi, znaczy fizyczne przyciski.

Co w sumie udowadnia ze nie chodzi o zadna nowoczesność, ale o koszty.

W tańszych markach dotykowe gowno.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

8 minut temu, kravitz napisał:

Klasyka została jeszcze tylko w Audi, znaczy fizyczne przyciski.

Co w sumie udowadnia ze nie chodzi o zadna nowoczesność, ale o koszty.

W tańszych markach dotykowe gowno.

 

Bo już to było powtarzane wiele razy.

Taniej i łatwiej zrobić jeden ekran wsadzany do wielu modeli niż dla każdego projektować przyciski i ekrany.

Link to comment
Share on other sites

Teraz, chojny napisał:

A jak samochód będzie miał akurat... okres albo focha? 

 

W niektórych system jest mężczyzną chyba? Czy wszędzie baby z PMSem? To by tłumaczyło dlaczego te systemy tak beznadziejnie działają.

;]

 

 

Teraz, chojny napisał:

Gała jest gała. 

 

Tak, ale akurat wszyscy mają tu problem z brakiem gałki do funkcji, której używa się może raz w roku.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, Dark_Knight napisał:

 

W niektórych system jest mężczyzną chyba? Czy wszędzie baby z PMSem? To by tłumaczyło dlaczego te systemy tak beznadziejnie działają.

;]

 

 

 

Tak, ale akurat wszyscy mają tu problem z brakiem gałki do funkcji, której używa się może raz w roku.

 

 

 

 

 

 

Ty chyba VW nie miałeś. :]

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, bielaPL napisał:

oo

 

na szczęście ma jeszcze skodę, seata i audi - na pewno w którymś znajdzie więcej klasyki a reszta to w sumie vw ;) 

Wielbiciel Golfa nie kupi skodyczy seata a audi to nie ta półka.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, dobromir napisał:

Wielbiciel Golfa nie kupi skodyczy seata a audi to nie ta półka.

 

Dokładnie tak jest. Sprawdziłem tak jak piszesz i nic nie pasowało. Do tej pory Golf był optymalnym samochodem dla jednej osoby na dojazdy do pracy, do miasta i średniej długości trasy. 

 

Seat jest be, Skoda fuj, w tych pieniądzach Audi za małe lub nie występuje wcale. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, Maciej__ napisał:

Tez tak zawsze myslalem, ale od kiedy mamy tablet w Citroenie C3 to zmienilem zdanie

 

kolega od ładnych paru lat jeździ Peugeotem 308. Nie narzekał na dotykowość, przyzwyczaił się. Aż pojechał do Chorwacji, gdzie w upale po uruchomieniu silnika ekran się nie załączył i nie dało się włączyć klimy. Na szczęście po jakimś czasie (ponowne uruchamianie silnika nie pomagało) sam się włączył podczas jazdy. Do takich podstawowych rzeczy, których się użwa często jak klima, ogrzewanie fotela czy wyłączenie S&S powinny być fizyczne przyciski i już.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, komor napisał:

 

Bo już to było powtarzane wiele razy.

Taniej i łatwiej zrobić jeden ekran wsadzany do wielu modeli niż dla każdego projektować przyciski i ekrany.

 

zarówno prawda jak i nieprawda. Bo sam ekran pewnie jest tańszy, Chińczycy wyklepią taką jakość za jaką im się zapłaci, ale imho nie to jest tu głównym kosztem. Za tym ekranem jest oprogramowanie, które ktoś wytwarza, serwisuje, rozbudowuje, robi upgrade'y, utrzymuje serwery itd. To są pewnie setki ludzi, zespoły, procesy, testy i duuuużo pieniędzy. Po prostu wartość auta jest w trochę innym miejscu niż kiedyś. A cała chęć szybkiej rezygnacji ze starych rozwiązań, moim zdaniem po prostu wynika z tego, że skoro już idziemy w nowe kosztowne rozwiązania, to trzeba jak najszybciej odejść od starych, które stanowią równoległe procesy i koszty.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, maro_t napisał:

 

kolega od ładnych paru lat jeździ Peugeotem 308. Nie narzekał na dotykowość, przyzwyczaił się. Aż pojechał do Chorwacji, gdzie w upale po uruchomieniu silnika ekran się nie załączył i nie dało się włączyć klimy. Na szczęście po jakimś czasie (ponowne uruchamianie silnika nie pomagało) sam się włączył podczas jazdy. Do takich podstawowych rzeczy, których się użwa często jak klima, ogrzewanie fotela czy wyłączenie S&S powinny być fizyczne przyciski i już.

 

Zimą też niezbyt fajnie, kiedy wsiadasz i musisz zdjąć rękawiczki, żeby klikać w tablet (a już przy -15 mocno zamula). Przynajmniej niech ogrzewanie foteli ma normalne przyciski. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, maro_t napisał:

 

kolega od ładnych paru lat jeździ Peugeotem 308. Nie narzekał na dotykowość, przyzwyczaił się. Aż pojechał do Chorwacji, gdzie w upale po uruchomieniu silnika ekran się nie załączył i nie dało się włączyć klimy. Na szczęście po jakimś czasie (ponowne uruchamianie silnika nie pomagało) sam się włączył podczas jazdy. Do takich podstawowych rzeczy, których się użwa często jak klima, ogrzewanie fotela czy wyłączenie S&S powinny być fizyczne przyciski i już.

 

Co po fizycznym przycisku, skoro on nie ma bezpośredniego połączenia z z żadnym elementem klimy a jest tylko innym rodzajem interface? Przecież tak samo może paść sterownik klimy który i tak nie załączy wentylacji?

 

Ja wiem że ekran to teoretycznie kolejne urządzenie które może się zepsuć, ale tak naprawdę i tak wolałbym klimę z tej 308 niż manualną klimę z '99 jaką miałem w Octavii.

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, maro_t said:

 

kolega od ładnych paru lat jeździ Peugeotem 308. Nie narzekał na dotykowość, przyzwyczaił się. Aż pojechał do Chorwacji, gdzie w upale po uruchomieniu silnika ekran się nie załączył i nie dało się włączyć klimy. Na szczęście po jakimś czasie (ponowne uruchamianie silnika nie pomagało) sam się włączył podczas jazdy. Do takich podstawowych rzeczy, których się użwa często jak klima, ogrzewanie fotela czy wyłączenie S&S powinny być fizyczne przyciski i już.

 

Faktycznie jeden przypadek na kilka lat jazdy to powazny problem ;] Nie bardzo tez rozumiem, po co ta klime wczesniej wylaczal...

Jak jest w trybie auto, to nic nie trzeba klikac i sama by sie uruchomila, niezaleznie od ekranu ;)

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, wladmar said:

 

Zimą też niezbyt fajnie, kiedy wsiadasz i musisz zdjąć rękawiczki, żeby klikać w tablet (a już przy -15 mocno zamula). Przynajmniej niech ogrzewanie foteli ma normalne przyciski. 

 

Ale co Ty chcesz tam kilkac zima jak wsiadziesz na tym tablecie? :nie_wiem:

Nawiew na szybe jest na fizycznym przycisku, start-stop ponizej 0 sam sie wylacza, klima w trybie, auto, ogrzewaine foteli ma fizyczne przyciski.

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Faktycznie jeden przypadek na kilka lat jazdy to powazny problem ;] Nie bardzo tez rozumiem, po co ta klime wczesniej wylaczal...

Jak jest w trybie auto, to nic nie trzeba klikac i sama by sie uruchomila, niezaleznie od ekranu ;)

 

nie wiem, to jest człowiek starej daty. Ja jestem od niego młodszy a też zawsze klimę wyłączam kilka minut przed dojechaniem na miejsce. ;]

  • Like 2
  • shocked 4
Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Ale co Ty chcesz tam kilkac zima jak wsiadziesz na tym tablecie? :nie_wiem:

Nawiew na szybe jest na fizycznym przycisku, start-stop ponizej 0 sam sie wylacza, klima w trybie, auto, ogrzewaine foteli ma fizyczne przyciski.

 

A są tam fizyczne przyciski nawiewu na szybę i ogrzewania foteli? 

Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Faktycznie jeden przypadek na kilka lat jazdy to powazny problem ;] Nie bardzo tez rozumiem, po co ta klime wczesniej wylaczal...

Jak jest w trybie auto, to nic nie trzeba klikac i sama by sie uruchomila, niezaleznie od ekranu ;)

 

to proste, dobrze przed końcem trasy wyłączyć żeby się to wszystko osuszyło trochę + robisz taką beforkę przed wyjściem na zewnątrz 

Link to comment
Share on other sites

Teraz, Maciej__ napisał:

 

To jakies patenty antyszczepionkowcow? ;]

 

 

Były kiedyś takie porady z lat 90., żeby wyłączać klimę 10 minut przed końcem podróży, żeby różnica temperatur nie była większa, niż 5 stopni i inne takie zabobony ;]

  • Haha 3
Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

To jakies patenty antyszczepionkowcow? ;]

 

Nie drogi prześmiewco 

https://www.smartdriver.pl/klimatyzacja-samochodowa-jak-dziala-wlasciwa-eksploatacja

"Otóż będąc już mniej więcej 20 minut od celu podróży, warto sprawić, by klimatyzacja w samochodzie przestała chłodzić. Stopniowe podnoszenie temperatury zmniejszy szok po wyjściu z samochodu. Wyłączenie klimatyzacji przed końcem jazdy służy dobrze także samej klimatyzacji. Jeśli kilka minut przed końcem jazdy całkowicie zrezygnujemy z jej używania, parownik zostanie osuszony, co zapobiegnie gromadzeniu się wilgoci i spowolni rozwój grzybów na chłodnicy."

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, prawoimotoryzacja napisał:

W Golfie nie ma. I co ważne, tablet nie reaguje na dotyk przez rękawiczki skórzane!

 

No to jak dla mnie to dyskwalifikacja, bo lubię zimą jeździć w góry i sekwencja po odpaleniu na mrozie wygląda tak: otworzyć auto, odpalić, włączyć ogrzewanie foteli, włączyć nawiew na szybę, wyjść z auta i odśnieżać. To wszystko robię nie zdejmując rękawic. 

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, Piotrus napisał:

 

Przecież teraz w Audi jest więcej telewizorów niż w Mediamarkt na wystawce:

 

 

:facepalm: Porownaj A3 a nie jakies wypasione i przez to z zupelnie inna elektronika.

 

433284-audi-a3-2021-la-quatrieme-generat

Link to comment
Share on other sites

31 minut temu, maro_t napisał:

 

zarówno prawda jak i nieprawda. Bo sam ekran pewnie jest tańszy, Chińczycy wyklepią taką jakość za jaką im się zapłaci, ale imho nie to jest tu głównym kosztem. Za tym ekranem jest oprogramowanie, które ktoś wytwarza, serwisuje, rozbudowuje, robi upgrade'y, utrzymuje serwery itd. To są pewnie setki ludzi, zespoły, procesy, testy i duuuużo pieniędzy. Po prostu wartość auta jest w trochę innym miejscu niż kiedyś. A cała chęć szybkiej rezygnacji ze starych rozwiązań, moim zdaniem po prostu wynika z tego, że skoro już idziemy w nowe kosztowne rozwiązania, to trzeba jak najszybciej odejść od starych, które stanowią równoległe procesy i koszty.

Marek - panel do klimy to też jest soft, który ktoś musi napisać. A jeśli ma błędy to naprawa polega na wymianie całego panelu. Więc masz soft + fizyczny panel. A tam masz tylko soft. Zresztą radio najczęściej już było. Dodali do niego tylko nową funkcjonalność. Jak byś nie zaklinał rzeczywistości coś takiego jest tańsze. I to dużo.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, bielaPL said:

Nie drogi prześmiewco 

https://www.smartdriver.pl/klimatyzacja-samochodowa-jak-dziala-wlasciwa-eksploatacja

"Otóż będąc już mniej więcej 20 minut od celu podróży, warto sprawić, by klimatyzacja w samochodzie przestała chłodzić. Stopniowe podnoszenie temperatury zmniejszy szok po wyjściu z samochodu. Wyłączenie klimatyzacji przed końcem jazdy służy dobrze także samej klimatyzacji. Jeśli kilka minut przed końcem jazdy całkowicie zrezygnujemy z jej używania, parownik zostanie osuszony, co zapobiegnie gromadzeniu się wilgoci i spowolni rozwój grzybów na chłodnicy."

 

 

Przeciez to jakis stek bzdur :hehe: 

Po 20 min bez klimy to bym byl mokry, a autor niech sam sobie siedzi w korku i sie gotuje ;]

Widocznie nie slyszal o automatycznej klimie, gdzie mozna podkrecic na 24-25 stopni.

Ale zeby calkowicie wylaczac to jakis absurd, bo w deszczu np wszystko by momentalnie zaparowalo  :facepalm:

 

 

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, wujek napisał:

:facepalm: Porownaj A3 a nie jakies wypasione i przez to z zupelnie inna elektronika.

 

433284-audi-a3-2021-la-quatrieme-generat

 

Spoko, tablet nie wystaje i są fizyczne przyciski do najbardziej potrzebnych rzeczy. Ale ta nawiewy to jakiś żart?

Link to comment
Share on other sites

6 minut temu, wujek napisał:

:facepalm: Porownaj A3 a nie jakies wypasione i przez to z zupelnie inna elektronika.

Ok, ale skoro tablet jest tańszy to tym bardziej powinni wsadzić go do taniej A3 skoro oszczędzają i montują w S7.

Link to comment
Share on other sites

6 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Przeciez to jakis stek bzdur :hehe: 

Po 20 min bez klimy to bym byl mokry, a autor niech sam sobie siedzi w korku i sie gotuje ;]

Widocznie nie slyszal o automatycznej klimie, gdzie mozna podkrecic na 24-25 stopni.

Ale zeby calkowicie wylaczac to jakis absurd, bo w deszczu np wszystko by momentalnie zaparowalo  :facepalm:

jest tego od groma 

https://moto.pl/MotoPL/7,88389,27326002,zasada-5-minut-w-klimatyzacji-podczas-upalow-powinien-znac.html

https://autokult.pl/27542,klimatyzacja-w-samochodzie-wszystko-co-powinienes-o-niej-wiedziec

 

poczytaj, pomyśl i jutro napisz czy dalej tak sądzisz

Link to comment
Share on other sites

31 minut temu, marcindzieg napisał:

Mniej awaryjny.

Teoretycznie :) 

 

W opisywanej sytuacji to nie brzmi jak wina ekranu w którym się zaciął dotyk, nie działało podświetlenie itd tylko i tak nie odpalił sterownik od klimy, który pewnie sam w sobie i tak by pracował na ostatnich ustawieniach nawet gdybyś wymontował ten ekran fizycznie z auta.

 

Ja bym nie wpadał w paranoję - 100% pewności że nic się nie zepsuje dawała wspomniana klima w Octavii :

 

-klapki na linkach

-dmuchawa na rezystorze przełączanym przełącznikiem 4 pozycyjnym

 

 

Jak założyłem do climatronic to klapki były sterowane serwami a dmuchawa miała specjalny moduł, pamiętam że też wtedy ktoś mi sugerował że lepiej założyć manualną klimę bo jest bardziej niezawodna. 

 

 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Just now, bielaPL said:

 

W internecie ogolnie jest cala masa bzdur, ktore sa bezrefleksyjnie powielane, bo za to im placa...

Chcesz w to "wierzyc" to Twoja sprawa, ja nie widze w tym zadnego sensu.

Przejedz sie moze kiedys do jakiegos cieplego miejsca i im zaproponuj wylaczanie klimatyzacji 20 min przed dotarciem do celu :hehe:

 

  • Like 3
  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, Piotrus napisał:

Teoretycznie :) 

Jak się zepsuje dalej to wiadomo że będzie to samo. Natomiast w przypadku wyłącznika nie masz warstwy softu, która musi zinterpretować i posłać odpowiednie polecenie dalej. Do tego jak padnie ekran to wszystko przestaje działać. Tu pada tylko to, co jest na wyłączniku. Pozostałe działają.  Im mniej skomplikowane tym mniej zawodne. Nawet w Lagunie mi to nie padło.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

30 minut temu, bielaPL napisał:

Nie drogi prześmiewco 

https://www.smartdriver.pl/klimatyzacja-samochodowa-jak-dziala-wlasciwa-eksploatacja

"Otóż będąc już mniej więcej 20 minut od celu podróży, warto sprawić, by klimatyzacja w samochodzie przestała chłodzić. Stopniowe podnoszenie temperatury zmniejszy szok po wyjściu z samochodu. Wyłączenie klimatyzacji przed końcem jazdy służy dobrze także samej klimatyzacji. Jeśli kilka minut przed końcem jazdy całkowicie zrezygnujemy z jej używania, parownik zostanie osuszony, co zapobiegnie gromadzeniu się wilgoci i spowolni rozwój grzybów na chłodnicy."

 

 

Po jaką cholerę taki cyrk robić? Zawsze mam ustawione na 20-21 stopni w zalezności od auta, zawsze automat i w zasadzie nigdy tego nie ruszam. Co najwyżej nawiew na szybę i powrót do automatu. Lato czy zima, nie ważne ile za zewnątrz nic nie grzebię w ustawieniach bo i po co. 

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

W internecie ogolnie jest cala masa bzdur, ktore sa bezrefleksyjnie powielane, bo za to im placa...

Chcesz w to "wierzyc" to Twoja sprawa, ja nie widze w tym zadnego sensu.

Przejedz sie moze kiedys do jakiegos cieplego miejsca i im zaproponuj wylaczanie klimatyzacji 20 min przed dotarciem do celu :hehe:

 

ale czemu się uparłeś na wyłączanie klimy 20 minut przed końcem jazdy

"Otóż będąc już mniej więcej 20 minut od celu podróży, warto sprawić, by klimatyzacja w samochodzie przestała chłodzić. Stopniowe podnoszenie temperatury zmniejszy szok po wyjściu z samochodu. Wyłączenie klimatyzacji przed końcem jazdy służy dobrze także samej klimatyzacji. Jeśli kilka minut przed końcem jazdy całkowicie zrezygnujemy z jej używania, parownik zostanie osuszony, co zapobiegnie gromadzeniu się wilgoci i spowolni rozwój grzybów na chłodnicy"

 

z tym 20 minut chodziło o powolne stopniowanie temperatury w aucie, na dworze 30, ty masz w srodku 22, wiec przestawiasz na 23, potem na 24 itd.

to też nie jest opcja że robię to za każdym razem, bo jak pada to jak sam pisałeś wyłączenie klimy powoduje zaparowanie wszystkiego, więc bez sensu

4 minuty temu, marcindzieg napisał:

W moich autach jak tak wyłączałem to były problemy. Jak przestałem to tego typu problemów brak.

na razie od nowości jedno auto tak przetestowałem przez 13 lat i tu nie miałem żadnych problemów, nigdy też nie chorowałem z powodów klimatyzacji w aucie (grzyby czy różnica temperatur)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, spad napisał:

 

Po jaką cholerę taki cyrk robić? Zawsze mam ustawione na 20-21 stopni w zalezności od auta, zawsze automat i w zasadzie nigdy tego nie ruszam. Co najwyżej nawiew na szybę i powrót do automatu. Lato czy zima, nie ważne ile za zewnątrz nic nie grzebię w ustawieniach bo i po co. 

jak jeżdżę po mieście w upale 30+ to minimum co ustawiam to 25 stopni, przed wyjściem też podnoszę tą wartość, samo wyłączenie klimy to raczej robiłem tak ze 2-3 minuty przed końcem, żeby zmieszać powietrze z zewnątrz z tym w aucie i przy wyjściu mieć mniejszą różnicę

 

wydaje się logiczne pod kątem naszego organizmu, ale może to kolejny zabobon i matychmiastowe przeskoki 10 stopniowe w temperaturze i 40% w wilgotności nie mają wpływu na organizm

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.