Skocz do zawartości

Golf 8 i jego problemy


Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, kravitz napisał:

le kto mówi o czapce i szaliku?

Zwykle rekawiczki.

 

Moze masz tak ze Tobie ręce nie marzną, ale dla mnie to jest duży dyskomfort. Nawet jak siedze w niedogrzanym biurze to pierwsze co to mi marzną ręce i pracuje na ćwierć gwizdka bo siedze i trzymam jedna reka kubek z kawa.

Ale czytałeś na co mi odpowiedziałeś wcześniej? Czapkę, szalik, grubą kurtkę i rękawiczki. I to nie są bynajmniej jakieś jednostkowe przypadki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, kravitz napisał:


Jak mam jechac, jak auto stało 8h na ulicy i wsiadam do niego po pracy?

W aucie jest ujemna temperatura.

Mam plecami ogrzać kilka kilogramów oparcia fotela?

Nerki sprzedają gdzieś?

 

zwłaszcza jak jedziesz na krótkich trasach. Mnie się nie chce zdejmować czapki i rękawiczek i zakładać co chwilę, więc jak jadę odwieźć syna do szkoły, czy skoczyć do sklepu, to nie ściągam tego wszystkiego w samochodzie. Inna sprawa, że nawet jak jedziesz dalej, to na początku w środku jest zimno jak na zewnątrz. Ja też nie lubię marznąć. Nawet zanim kierownica się zrobi ciepła to chwila mija.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.12.2021 o 21:34, r1sender napisał:

i nie zapomnij, że ciągnie z tego kasę, zobacz ile kosztuje aktualizacja R-Linka w Renault:skromny: U mnie część jest jeszcze w panelu, a część w tablecie- głównie multimedia i dupowate zarządzanie samochodem jak kolor podświetlenia, wygląd zegarów (które też są ekranem) etc. Mam też stare graty z czasów Noki 3310 i porównując to z meganą nie odczuwam jakiegoś wzrostu komfortu czy zajebistości w obsłudze samochodu. Więcej, czuję, że w pewnym sensie mnie to wkurza, bo o ile w starym gruzie gała przeskoczy raz, to wiem, że jest na 1, jak 2 razy to na 2 i tak dalej. W nowym muszę czasem poprawiać, bo palec za daleko pojedzie albo za blisko. Pomijam jeszcze jedną istotną sprawę. Jest różnica w jeździe nocą. Niestety tablet daje więcej światła po kabinie niż pokrętła. Także ten @kravitz czy @chojny maja sporo racji w tym co piszą.

 

W VW mam pokrętła, w klasykach pokrętło lub suwaki a BMW fizyczny guziczek do klikania. "Miziaka" będę miał w nowym samochodzie to będę na 100% pewny ale w autach z wypożyczalni mnie to rozwiązanie wkurzało i musiałem zdejmować wzrok z drogi aby trafić w jakieś pole, które się mizia aby zmienić temperaturę. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, chojny napisał:

 

W VW mam pokrętła, w klasykach pokrętło lub suwaki a BMW fizyczny guziczek do klikania. "Miziaka" będę miał w nowym samochodzie to będę na 100% pewny ale w autach z wypożyczalni mnie to rozwiązanie wkurzało i musiałem zdejmować wzrok z drogi aby trafić w jakieś pole, które się mizia aby zmienić temperaturę. 

Zrobisz 20tys patrzeć nie będzie trzeba.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, chojny napisał:

 

W VW mam pokrętła, w klasykach pokrętło lub suwaki a BMW fizyczny guziczek do klikania. "Miziaka" będę miał w nowym samochodzie to będę na 100% pewny ale w autach z wypożyczalni mnie to rozwiązanie wkurzało i musiałem zdejmować wzrok z drogi aby trafić w jakieś pole, które się mizia aby zmienić temperaturę. 

mam pewien dyskomfort w meganie w nocy. Wzrok przeniesiony z ekranu na drogę i czuję, że oko dłużej przyzwyczaja się do ciemnego otoczenia na drodze. W mieście nie jest to tak mocno odczuwalne gdzie lamp pełno ale pewien dyskomfort czuję poza miastem. Owszem są ustawienia jasności ekranu czy rodzaj podświetlenia zależny od pory dnia ale mimo tego i tak czuję różnicę w stosunku do aut bez ekranów. Można też wygasić tablet ale wtedy właściwie jaki jest sens jego istnienia.

Od razu uprzedzam, jestem kilka miesięcy po psychotestach i badaniach w ciemniach, komorach i wszystko w normie.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, r1sender napisał:

mam pewien dyskomfort w meganie w nocy. Wzrok przeniesiony z ekranu na drogę i czuję, że oko dłużej przyzwyczaja się do ciemnego otoczenia na drodze. W mieście nie jest to tak mocno odczuwalne gdzie lamp pełno ale pewien dyskomfort czuję poza miastem. Owszem są ustawienia jasności ekranu czy rodzaj podświetlenia zależny od pory dnia ale mimo tego i tak czuję różnicę w stosunku do aut bez ekranów. Można też wygasić tablet ale wtedy właściwie jaki jest sens jego istnienia.

Od razu uprzedzam, jestem kilka miesięcy po psychotestach i badaniach w ciemniach, komorach i wszystko w normie.

 

To chyba w każdym aucie z ekranem na środku jest podobnie.

 

W C4 nie mam wprawdzie tabletu, ale auto ma fajny tryb "night" czy tam "black": jednym przyciskiem gasi wszystkie ekrany zostawiając tylko przyciemniony prędkościomierz plus ewentualnie odpala na chwilę jakiś wyświetlacz jeśli np sugeruje zmianę biegu albo wskazówkę z navi. Saaby już dawno chyba miały taki tryb jeszcze na zwykłych, analogowych zegarach.

 

 

Za to w Clio IV mam wrażenie że gaszenie ekranu navi zostawiało włączone podświetlenie matrycy lcd i dalej "tlił" się chociaż niby był czarny.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.12.2021 o 08:20, kravitz napisał:

Jeszcze może pokażę w jakim kierunku to zmierza.

 

To jest zdjęcie "tableta" z Golfa 7 z jakiś poprzednich roczników.

 

Jak widać są pokrętła i są fizyczne przyciski dookoła ekranu.

Wygodne do operowania w rękawiczkach (a przecież jest zima) i wygodne do wymacania w nocy.

Zwyczajnie wiadomo że się kliknęło, nawet jak jest jakieś opóźnienie w wyświetlaniu

 

image.png.837f4a65ddc3c0166dd6aa81006d56cb.png

 

 

To zdjęcie z mojego Golfa 7.5, rocznik 2018.

Niby to samo, ale wszystkie przyciski zamienione na dotykowe.

W tym momencie jak się wsiada w rękawiczkach, to już nic nie działa.

 

image.png.da75585b5451460d86412947f64c68ed.png

 

 

A to zdjęcie też Golfa 7.5, ale już rocznik 2019

Juz brak pokręteł i nawet z wiekszości przycisków dotykowych zrezygnowali.

Aby dotrzeć do tych opcji, które wcześniej były dostępne "na zaraz", teraz najpierw trzeba wcisnąć "Menu" i tam są dopiero te opcje.

Jedna rzecz do kliknięcia więcej, pamiętajmy że to jest samochód i jednak to klikanie często jest podczas jazdy.

 

image.png.981fb6669d0751fb77fcc3349639a379.png

 

Brak pokręteł powoduje, że już nawet głośniej/ciszej się nie zrobi w rękawiczkach.

Owszem, są przyciski fizyczne jeszcze w tej wersji na kierownicy, ale.....nie działają przy wyłączonym silniku!

Tak. Podjeżdżam autem, gaszę silnik (naciskam Stop), radio dalej gra, ale już przyciski na kierownicy nie działają, tylko te dotykowe na tablecie....które nie działają w rękawiczkach.

 

W tym kierunku to idzie.

 

W 8 już brak w ogóle pokręteł, tych lekko widocznych od ustawiania klimy też.

Nawet nie można sobie zrobić cieplej, jak ma się rękawiczki na sobie.

Bym się nie zdziwił, jakby te dotykowe suwaki w Golfie 8, też zaczęły reagować po jakimś czasie od włączenia zapłonu, co dodatkowo może potęgować wnerwa.

 

no ja w citroen mam klime na dotyk i najlepsze bylo jak mi ten ekranik padl tzn dzialalo tylko w niektorych miejscach ekranu, np zwiekszylem nawiew i juz nie moglem zmniejszyc. to byl dramat.

a ze to citroen to po kilku dniach dotyk sie sam naprawil...

  • Haha 2
  • bakłażan 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 12/8/2021 at 2:11 PM, kravitz said:


Sprawa wyglada tak, ze przez te dotykowe cuda na kiju, Golf przestał być Golfem.

To było auto dla każdego, a już widze goscia takiego powiedzmy nawet około pięćdziesiątki niezainteresowanego zbytnio nowinkami technicznymi, który ma to obsługiwać.

Rozumiem oszczędności, ale tym razem to sobie chyba zredukowali klientów. 

No ja jestem 2 lata przed pięćdziesiątką. Pierwszy komputer miałem w 1985 r., a w internetach siedzę od 1995...

Nie pisz więc proszę takich rzeczy bo jak przeczytasz to jak będziesz miał pięćdziesiątkę to będzie ci po prostu przykro... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



mam pewien dyskomfort w meganie w nocy. Wzrok przeniesiony z ekranu na drogę i czuję, że oko dłużej przyzwyczaja się do ciemnego otoczenia na drodze. W mieście nie jest to tak mocno odczuwalne gdzie lamp pełno ale pewien dyskomfort czuję poza miastem. Owszem są ustawienia jasności ekranu czy rodzaj podświetlenia zależny od pory dnia ale mimo tego i tak czuję różnicę w stosunku do aut bez ekranów. Można też wygasić tablet ale wtedy właściwie jaki jest sens jego istnienia.
Od razu uprzedzam, jestem kilka miesięcy po psychotestach i badaniach w ciemniach, komorach i wszystko w normie.


Ciekawe jakby to Saab rozwiązał. Mieli najlepsze gadżety do jazdy nocą :)

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, bielaPL napisał:


Ciekawe jakby to Saab rozwiązał. Mieli najlepsze gadżety do jazdy nocą :)
 

 

 

Tak jak wszyscy - wygasiłby tablet. Podobnie jak kiedyś wygaszał np. obrotomierz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.12.2021 o 18:45, r1sender napisał:

mam pewien dyskomfort w meganie w nocy. Wzrok przeniesiony z ekranu na drogę i czuję, że oko dłużej przyzwyczaja się do ciemnego otoczenia na drodze. W mieście nie jest to tak mocno odczuwalne gdzie lamp pełno ale pewien dyskomfort czuję poza miastem. Owszem są ustawienia jasności ekranu czy rodzaj podświetlenia zależny od pory dnia ale mimo tego i tak czuję różnicę w stosunku do aut bez ekranów. Można też wygasić tablet ale wtedy właściwie jaki jest sens jego istnienia.

Od razu uprzedzam, jestem kilka miesięcy po psychotestach i badaniach w ciemniach, komorach i wszystko w normie.

 

ja w Astrze wyłączam ten środkowy tablet jak jest ciemno, bo właśnie nie lubię jak na mnie świeci. Szkoda że nie można wyregulować jego jasności osobno, tylko razem z podświetleniem zegarów i wszystkich innych przycisków. Niestety jak go wyłączam całkiem, to wyłącza też radio, ale da się ustawić tak, że wyświetla tylko godzinę na ciemnym tle i radio gra i to już jest dla mnie OK. Najgłupsze jest to, że jak jest wyłączony, a zadzwoni telefon, odbiorę przyciskiem na kierownicy, to ekran się włącza, wyświetla dane połączenia, a po rozłączeniu już nie gaśnie i znowu trzeba wyłączać przyciskiem. Na szczęście nie jestem handlarzem ani prezesem więc rzadko ktoś dzwoni.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
ja w Astrze wyłączam ten środkowy tablet jak jest ciemno, bo właśnie nie lubię jak na mnie świeci. Szkoda że nie można wyregulować jego jasności osobno, tylko razem z podświetleniem zegarów i wszystkich innych przycisków. Niestety jak go wyłączam całkiem, to wyłącza też radio, ale da się ustawić tak, że wyświetla tylko godzinę na ciemnym tle i radio gra i to już jest dla mnie OK. Najgłupsze jest to, że jak jest wyłączony, a zadzwoni telefon, odbiorę przyciskiem na kierownicy, to ekran się włącza, wyświetla dane połączenia, a po rozłączeniu już nie gaśnie i znowu trzeba wyłączać przyciskiem. Na szczęście nie jestem handlarzem ani prezesem więc rzadko ktoś dzwoni.
Spróbuj wył ekran i włączyć radio guzikiem. Średnio mi się chce wierzyć, że nie można słuchać radia bez wł wyświetlacza
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, hefi napisał:
19 godzin temu, maro_t napisał:
 
ja w Astrze wyłączam ten środkowy tablet jak jest ciemno, bo właśnie nie lubię jak na mnie świeci. Szkoda że nie można wyregulować jego jasności osobno, tylko razem z podświetleniem zegarów i wszystkich innych przycisków. Niestety jak go wyłączam całkiem, to wyłącza też radio, ale da się ustawić tak, że wyświetla tylko godzinę na ciemnym tle i radio gra i to już jest dla mnie OK. Najgłupsze jest to, że jak jest wyłączony, a zadzwoni telefon, odbiorę przyciskiem na kierownicy, to ekran się włącza, wyświetla dane połączenia, a po rozłączeniu już nie gaśnie i znowu trzeba wyłączać przyciskiem. Na szczęście nie jestem handlarzem ani prezesem więc rzadko ktoś dzwoni.

Spróbuj wył ekran i włączyć radio guzikiem. Średnio mi się chce wierzyć, że nie można słuchać radia bez wł wyświetlacza

 

do wyłączenia ekranu oraz radia służy ten sam guzik. Krótkie naciśnięcie to mute, ale ekran zostaje włączony, a jak przytrzymasz dłużej to gaśnie również ekran.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.12.2021 o 18:07, hefi napisał:
W dniu 12.12.2021 o 13:02, maro_t napisał:
 
ja w Astrze wyłączam ten środkowy tablet jak jest ciemno, bo właśnie nie lubię jak na mnie świeci. Szkoda że nie można wyregulować jego jasności osobno, tylko razem z podświetleniem zegarów i wszystkich innych przycisków. Niestety jak go wyłączam całkiem, to wyłącza też radio, ale da się ustawić tak, że wyświetla tylko godzinę na ciemnym tle i radio gra i to już jest dla mnie OK. Najgłupsze jest to, że jak jest wyłączony, a zadzwoni telefon, odbiorę przyciskiem na kierownicy, to ekran się włącza, wyświetla dane połączenia, a po rozłączeniu już nie gaśnie i znowu trzeba wyłączać przyciskiem. Na szczęście nie jestem handlarzem ani prezesem więc rzadko ktoś dzwoni.

Spróbuj wył ekran i włączyć radio guzikiem. Średnio mi się chce wierzyć, że nie można słuchać radia bez wł wyświetlacza

Nie da się i już.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 12/8/2021 at 8:21 AM, Maciej__ said:

 

Tez tak zawsze myslalem, ale od kiedy mamy tablet w Citroenie C3 to zmienilem zdanie ;]

Temperatura jest ustawiona na 21 i sobie chodzi w trybie auto caly czas.

Ewentualna zmiana to 2 klikniecia i tyle, nie trzeba grzebac w zadnych podmenu.

 

Tak właśnie jest - ustawiam 18.5* w zimie, 20*C w lecie - i nie ruszam. Nie potrafię zrozumieć tego umiłowania do fizycznych przycisków sterowania klimatyzacją.

 

Przyciski, które (osobiście) potrzebuję na wierzchu to: (ze sterowania klimatyzacją) ogrzewanie i odparowanie szyb, włącznik świateł awaryjnych oraz regulacja głośności radia. W Citroenie było to zrealizowanie IMHO idealnie. 

Edytowane przez grogi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, grogi napisał:

Tak właśnie jest - ustawiam 18.5* w zimie, 20*C w lecie - i nie ruszam. Nie potrafię zrozumieć tego umiłowania do fizycznych przycisków sterowania klimatyzacją.

 

To zależy od użytkownika (czy jest upierdliwcem, któremu wszystko nie pasuje) ale też od auta. Znam auta, w których wystarczy ustawić temperaturę i nic nigdy nie trzeba zmieniać (większość) oraz auta, w których trzeba ciągle kombinować bo automat robi durne rzeczy. Często ludzie, którzy mieli doświadczenia z tymi drugimi nie wiedzą jak jest w tych pierwszych.

 

 

1 godzinę temu, grogi napisał:

Przyciski, które (osobiście) potrzebuję na wierzchu to: (ze sterowania klimatyzacją) ogrzewanie i odparowanie szyb, włącznik świateł awaryjnych oraz regulacja głośności radia. W Citroenie było to zrealizowanie IMHO idealnie. 

 

Mi wystarczy guzik do ogrzewania przedniej i tylnej szyby, bo to się po jakimś czasie wyłącza i trzeba włączyć znowu. Awaryjne zawsze są na guziku a reszta przydatnych rzeczy i tak jest sterowana z kierownicy.

 

Edytowane przez Dark_Knight
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.12.2021 o 00:35, prawoimotoryzacja napisał:

Tu się wysypuje front assit, tu znowu coś z łącznością, do tragicznie jeżdżący silnik 1.5 TSI  130 km (objawy jakby miał braki w dostawie paliwa), ależ będzie materiał, po którym pewnie już nie dostanę samochodu w parku prasowego VW 😄

 


Mam Leona 2020 ST FR i jest to samo. Błędy są non stop na desce. Nie działa halogen i żółta ikonka na zegarach chociaż halogeny świecą. Front assist który żyje własnym życiem i raz działa raz nie działa, dla własnego bezpieczeństwa lepiej uznać, że nie działa. Dziś pojawił się błąd, z start-stop 😁, dodatkowo błędy informujące o usterce telefonu alarmowego. Codziennie coś nowego. Za tydzień pierwszy serwis jestem ciekaw co wymyśla oprócz jeździć i obserwować. 

P. S.

 

W moim egzemplarzu jest jeszcze poszarpującymi DSG. Coś czuję, że Hasło reklamowe Seat auto emocion, nie zostało wymyślone od czapy 🤣🤣🤣😂

  • Haha 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wladmar napisał:

 

Generalnie ludzie ponoć narzekają na elektronikę w nowych Golfach. 

 

Zatrzymywanie auta bo trzeba go włączyć i wyłączyć aby coś zadziałało co własnie przestało działać to już norma... :]

 

Powinni wmontować ctrl+alt+del. :]

  • Haha 2
  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, adamm_mk1 napisał:


Mam Leona 2020 ST FR i jest to samo. Błędy są non stop na desce. Nie działa halogen i żółta ikonka na zegarach chociaż halogeny świecą. Front assist który żyje własnym życiem i raz działa raz nie działa, dla własnego bezpieczeństwa lepiej uznać, że nie działa. Dziś pojawił się błąd, z start-stop 😁, dodatkowo błędy informujące o usterce telefonu alarmowego. Codziennie coś nowego. Za tydzień pierwszy serwis jestem ciekaw co wymyśla oprócz jeździć i obserwować. 

P. S.

 

W moim egzemplarzu jest jeszcze poszarpującymi DSG. Coś czuję, że Hasło reklamowe Seat auto emocion, nie zostało wymyślone od czapy 🤣🤣🤣😂

Po ostatniej zmianie trzeba unikac jak ognia grupy VAG pewnie za pare lat ogarna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, wujek napisał:

Macie bardzo silna psychike. Ja caly czas zmieniam ustawienia. Inne mam jak wsiadam w cieplym garazu inne jak na mrozie. Zupelnie inne jak jade w dalsza trase i zdejmuje kurtke w zimie a jeszcze inne jak wracam z tenisa w srodku lata. W zimie krece od 19 do 21 niby klimy automatyczne ogarnia dobrze ale inaczej -2 odczuwa sie o polnocy a inaczej w sloneczne poludnie.

 

dokładnie. Zimą na 20 stopni wieje gorącem, latem można zamarznąć. Ja też ciągle reguluję temp. Ale inna sprawa że klima automatyczna w Astrze sama w sobie chyba nie jest najlepsza.

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, wladmar napisał:

 

Generalnie ludzie ponoć narzekają na elektronikę w nowych Golfach. 

Potwierdzam

syn ma G8 1,0 110KM

caly czas cos wyskakuje

mowie mu jedz do serwisu, odpowiada ze czyta regularnie forum Golfa i podobno jeszcze nie ma aktualizacji dobrej

ja i tak pojechalbym do serwisu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, akisel napisał:

Potwierdzam

syn ma G8 1,0 110KM

caly czas cos wyskakuje

mowie mu jedz do serwisu, odpowiada ze czyta regularnie forum Golfa i podobno jeszcze nie ma aktualizacji dobrej

ja i tak pojechalbym do serwisu

 

To samo w nowych Octaviach... jeden wielki dramat bez wsparcia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 17.12.2021 o 11:56, chojny napisał:

 

To samo w nowych Octaviach... jeden wielki dramat bez wsparcia. 


W moim wypadku pomógł serwis. Auto było 23.12 na serwisie wygrali poprawkę i front assist działa, dodatkowo był problem z poziomowaniem reflektorów i światła mijania raz świeciły krótko raz długo, naprawili to. Po wyjeździe z serwisu pojawił się komunikat o nowej wersji oprogramowania, wiec to też zainstalowałem. W nagrodę, że Leon jest taki dzielny i aby sprawdzić czy wszystko z nim ok pozwoliłem mu dwie ostatnie noce spędzić pod chmurką. Oprócz zwiększonego zużycia paliwa nic innego się nie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Tak właśnie jest - ustawiam 18.5* w zimie, 20*C w lecie - i nie ruszam. Nie potrafię zrozumieć tego umiłowania do fizycznych przycisków sterowania klimatyzacją.
 
Przyciski, które (osobiście) potrzebuję na wierzchu to: (ze sterowania klimatyzacją) ogrzewanie i odparowanie szyb, włącznik świateł awaryjnych oraz regulacja głośności radia. W Citroenie było to zrealizowanie IMHO idealnie. 
Jak latem na dworze jest 32* to masz kline ustawiona na 20*
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, grogi napisał:

 

A na ile mam mieć?! 

5 stopni mniej.
Na 27 stopni 😁

Ma być gorąco nawet w aucie. 

  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 12/8/2021 at 1:45 PM, marcindzieg said:

A jeśli ma błędy to naprawa polega na wymianie całego panelu.

Od kiedy? Takie rzeczy jak update oprogramowania to już w Vectrze B był, więc nie wprowadzaj w błąd.
I jednak sterownik fizycznych przycisków jest prostszy i łatwiejszy w programowaniu, bo masz dokładnie taki sam w wersji z tabletem, przy czym zamiast guzika masz dodatkowe sterowniki od wyświetlacza, dotyku i samego wyświetlenia w wersji tabletowej, dodatkowo odporność na skrajne temperatury w samochodzie łatwiej uzyskać na potencjometrach i microswitch'ach aniżeli na wyświetlaczach. Być może jest to tańsze rozwiązanie, acz przekonany nie jestem wcale.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponoć VW mocno wziął sobie do serca narzekanie klientów na elektronikę i priorytetowo mają to poprawiać. Mają też po części wrócić do bardziej tradycyjnego sterowania i poprawiać jakość materiałów w kolejnych modelach i liftach. Ponoć księgowym wyszło, że przegięli już z tym plastikiem.

  • Lubię to 2
  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, Harp napisał:

Ponoć VW mocno wziął sobie do serca narzekanie klientów na elektronikę i priorytetowo mają to poprawiać. Mają też po części wrócić do bardziej tradycyjnego sterowania i poprawiać jakość materiałów w kolejnych modelach i liftach. Ponoć księgowym wyszło, że przegięli już z tym plastikiem.


Wczoraj byłem w salonie VW.

Czekalem na obsługę, wiec sobie zasiadłem w jakimś Tiguanie.

I odkryłem ze tam tez już suwaki dotykowe są, a w ramach oszczędności schowek nie jest od wewnątrz tapicerowany ;]
Moj Golf 7 1.0 ma tapicerowany schowek ;]
 

Stalo ID4. Otworzyłem drzwi i zamknąłem. Wnętrze wyglądało jak odwrócona wanna ;] Tona odlewek plastikowych z doczepionymi tabletami.

  • Lubię to 4
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, kravitz napisał:


Wczoraj byłem w salonie VW.

Czekalem na obsługę, wiec sobie zasiadłem w jakimś Tiguanie.

I odkryłem ze tam tez już suwaki dotykowe są, a w ramach oszczędności schowek nie jest od wewnątrz tapicerowany ;]
Moj Golf 7 1.0 ma tapicerowany schowek ;]
 

Stalo ID4. Otworzyłem drzwi i zamknąłem. Wnętrze wyglądało jak odwrócona wanna ;] Tona odlewek plastikowych z doczepionymi tabletami.

Myślę, że to taki chwilowy trend - teraz dopłacasz za nowoczesność z tabletami i co najwyżej guzikami dotykowymi a za jakiś czas będziesz dopłacał za fizyczne guziki i pokrętła bo będzie to promowane jako premium.

Plastiki tak samo - w imię eko i elektryków pakuje się materiały z recyklingu i też się to podkreśla. To słuszny trend tylko dobrze by było by przy okazji nie wszystko było robione z jednej wytłoczki i tam gdzie powinno być miękko niech będzie i by dać jakieś wygłuszenie nawet super jak z recyklingu.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Harp napisał:

Myślę, że to taki chwilowy trend - teraz dopłacasz za nowoczesność z tabletami i co najwyżej guzikami dotykowymi a za jakiś czas będziesz dopłacał za fizyczne guziki i pokrętła bo będzie to promowane jako premium.

Plastiki tak samo - w imię eko i elektryków pakuje się materiały z recyklingu i też się to podkreśla. To słuszny trend tylko dobrze by było by przy okazji nie wszystko było robione z jednej wytłoczki i tam gdzie powinno być miękko niech będzie i by dać jakieś wygłuszenie nawet super jak z recyklingu.

 

 

 


Tez mi się wydaje ze za 2-3 lata będziesz miał „wyposażenie Classic” za drobną dopłatą 5k.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, AstraC napisał:

Od kiedy? Takie rzeczy jak update oprogramowania to już w Vectrze B był, więc nie wprowadzaj w błąd.
I jednak sterownik fizycznych przycisków jest prostszy i łatwiejszy w programowaniu, bo masz dokładnie taki sam w wersji z tabletem, przy czym zamiast guzika masz dodatkowe sterowniki od wyświetlacza, dotyku i samego wyświetlenia w wersji tabletowej, dodatkowo odporność na skrajne temperatury w samochodzie łatwiej uzyskać na potencjometrach i microswitch'ach aniżeli na wyświetlaczach. Być może jest to tańsze rozwiązanie, acz przekonany nie jestem wcale.

Przez update wszystkiego nie załatwisz. Więc najczęściej się wymienia. Ale niech będzie. Co do drugiego - z jednej strony masz wyświetlacz za 5$, i jedno oprogramowanie do większości modeli w którym się włącza/wyłącza funkcjonalność w zależności od modelu. I daje inną grafikę. Z drugiej strony masz zestaw przycisków w obudowie różniący się w zależności od modelu. Jeśli uważasz że kosztuje to tyle samo - OK - nie będę się spierał.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, marcindzieg napisał:

o do drugiego - z jednej strony masz wyświetlacz za 5$

 

Ale za to jak będziesz chciał kupić w ASO, bo stary się zepsuł/przepalił/pękł po stłuczce* to dodaj przynajmniej dwa zera, jak nie lepiej ;]

 

* ekrany lubią, niestety, pękać przy stłuczkach, a jak odpali poduszka, to łamie się prawie zawsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minutes ago, marcindzieg said:

Przez update wszystkiego nie załatwisz. Więc najczęściej się wymienia. Ale niech będzie. Co do drugiego - z jednej strony masz wyświetlacz za 5$, i jedno oprogramowanie do większości modeli w którym się włącza/wyłącza funkcjonalność w zależności od modelu. I daje inną grafikę. Z drugiej strony masz zestaw przycisków w obudowie różniący się w zależności od modelu. Jeśli uważasz że kosztuje to tyle samo - OK - nie będę się spierał.

No moment, nie powiedziałem że coś jest tańsze na pewno to jedna uwaga. Wręcz możesz mieć rację, że droższe jest utrzymanie wielu opcji w produkcji zamiast jednej, bo sam koszt jednostkowy najprawdopodobniej jest niższy w guzikach.

Druga jest taka, że w nowoczesnym systemie z tabletem też nowe oprogramowanie może być mało, tutaj myślę zasady podobne. I gdzie się wymienia panel bo coś poprawili? Jeszcze zmiany np. przy okazji liftingu i brak kompatybilności wstecznej to znam, ale nie słyszałem o tym żeby trzeba było jakieś moduły wymieniać bo nie da się update oprogramowania zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.